Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motor roku 2015: BMW i8 bere (skoro) všechno

Anketa Mezinárodní motor roku zná své letošní vítěze. Hybridní tříválec ze sporťáku BMW i8 převálcoval veškerou konkurenci a do Mnichova putuje třetina všech prvních míst.
Zpět na článek
17. 6. 2015 20:37
17. 6. 2015 20:46
18. 6. 2015 06:55
18. 6. 2015 10:56
17. 6. 2015 23:24
17. 6. 2015 23:28
18. 6. 2015 06:59
17. 6. 2015 22:04
17. 6. 2015 23:02
18. 6. 2015 18:29
18. 6. 2015 00:03
17. 6. 2015 23:27
18. 6. 2015 07:25
18. 6. 2015 10:32
18. 6. 2015 14:39
18. 6. 2015 22:00
18. 6. 2015 08:10
18. 6. 2015 11:00
19. 6. 2015 08:09
Avatar - Stejsn
17. 6. 2015 20:29
Poslední odstavec
je naprosto trefný. Bohužel.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
17. 6. 2015 21:30
Re: Poslední odstavec
niečo podobné som chcel napísať.
18. 6. 2015 08:50
Re: Poslední odstavec
Taky souhlasím, bohužel :-(
17. 6. 2015 20:37
Má autor
nějaké důkazy pro své tvrzení, že anketa je zmanipulovaná evropskými automobilkami? Pokud ano, tak by je měl uvést, pokud ne tak jeho závěr vyznívá jako výlev zhrzeného milence, kterému jeho milou v soutěži krásy nevybrali ani do předběžného kola.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2015 20:46
Re: Má autor
Jsi opravdu hloupý, nebo nedokážeš pochopit, že se jedná o soukromý názor autora? Nikoli o obvinění...
17. 6. 2015 22:38
Re: Má autor
Gvick2 zde má pravidelně velmi hodnotné a kvalitní příspěvky. Prakticky cokoliv napíše, mohu z fleku podepsat.

Označit ho za hloupého, znamená, že hlupákem jsi pouze ty sám. Srovnej se proboha. 8-s :no:
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2015 06:55
Re: Má autor
Blá, blá, blá...
Avatar - Katikakus
18. 6. 2015 10:44
Re: Má autor
Myslíš jako třeba ten pod jízdními dojmy CTR. 8-s
Avatar - TeeJay
18. 6. 2015 10:56
Re: Má autor
A odkdy teda blbne? :-O
17. 6. 2015 23:24
Re: Má autor
Koukám, jaký článek, taková diskuze, bulvární plivání bez argumentů tam i tady.
18. 6. 2015 06:59
Re: Má autor
Naivní, sluníčkový hoch... ;-\
17. 6. 2015 22:04
Downsizing
Pěkně napsaný poslední odstavec, ale ono to hodnocení ankety tak nějak kopíruje i testy třeba tady na auto.cz. Stačí si vzpomenout jak jste strhali 1.5 skyactive u Mazdy 2 oproti malým turbomotorům ve Fabii a Fiestě za to, že málo táhne "vodspoda". Lidé jsou dnes líní při předjíždění i podřadit. Když si pak přesednou do auta s atmosférou a ono to v těch 1400 ot/min nějak netáhne, takový motor hlas nedostane....

V těhle anketách se vůbec nehledí na životnost motoru, ono to u nového motoru nejde ani poznat, ačkoli se dá předpokládat, že nadopovaný litrový tříválec asi tolik co 1.5 litrová atmosféra nevydrží. Chtělo by to dělat takové ankety také zpětně třeba po ujetí 250 000km.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
17. 6. 2015 22:37
Re: Downsizing
No.. a tohle zase jako první napadlo mě.
;-)

Ne, že bych s tím nesouhlasil!
Ale stejná atmosféra je i "tady"...
:-(
17. 6. 2015 23:02
Re: Downsizing
Taky to bude z casti tim, ze dnesni doba tem atmosferam proste nepreje, takze nemohou rozvinout svuj plny potencial a vzdy budou trochu otupelejsi, nez by museli byt.
17. 6. 2015 23:54
Re: Downsizing
Koho zajímá auto po 250 tis.?

To už zde tento server degraduješ ma auto(veterán).cz
To se ovšem mnohým nebude líbit, ale někdy je třeba chladný kalkul a střízlivé uvažování.
18. 6. 2015 18:29
Re: Downsizing
No v dobách 1.9 SDI/TDI byl motor po 250 000km tak akorát pěkně zajetý. Škoda že se dnes bere jako samozřejmost že to je celá životnost motoru. Bylo by právě zajímavé kolik současné motory jsou schopny bez závady ujet. ;-)
18. 6. 2015 20:57
Re: Downsizing
Otázka je, na jaké straně stojíš.

Jestli jsi zákazníkem autosalónů, nebo pravidelně visíš na plotech autobazarů.

Věz, toho prvního vůbec nezajímá, jestli motor auta bude fungovat ještě v 250 tis. km. Protože to auto dávno vlastnit nebude.
Toho bude zajímat, jestli to auto bude bezproblémově fungovat řekněme do 180-200 tis. Km, déle si ho s vysokou pravděpodobností stejně nenechá. Spíš bych řekl, že do světa půjde mnohem dřív.

K tomu SDI: ano, zajetý. Jenže motor je v autě a to je po 250 tis již docela rozvrzané a řekněme - unavené.
18. 6. 2015 00:03
Re: Downsizing
Ovšem turbobenzín má jednu výhodu, pokud s ním řadíte jako s atmosférou, jede jak z praku. Samozřejmě v rámci svého výkonu. ;-)
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2015 06:56
Re: Downsizing
Polovina malých turbín nad čtyři tisíce umírá, takže o praku bych mlčel...
18. 6. 2015 12:47
Re: Downsizing
Po 250 000 to už nikoho zaujímať nebude, pretože to je cca odhadovaná životnosť motora v priemere. Ale tých cca 300 000 to nadopované trojvalce v pohode vydržia keď je o ne pravidelne postarané. Neviem prečo sa všetci toho downsizingu tak stránia. Treba sa previezť a potom posudzovať. Npar.: Rapid 1,2 TSI krasne ťahá odspodu a priemerka do 5 l / 100 km. Diesel -> potrebuje ho ešte niekto (okrem traktorov, kamionov a ťažných a poľnohospodárskych strojov)?
Avatar - fOE
17. 6. 2015 23:27
ajaj
Tohle spousta mistnich nerozdycha, takova drzost oznacit downsizingovy motor za dobry motor.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
18. 6. 2015 07:25
Re: ajaj
Problém ale není v tom, že byl malý turbo benzin označený za dobrý motor... to se může stát.
Ostuda, nebo tedy chceš-li, tak terč posměchu je, že VŠECHNY ohodnocené motory jsou takové zmenšeniny... a mezi ohodnocenými není žádná "atmosféra", i když i mezi nimi jsou opravdu dobré motory, často s větší technickou invencí, než prostě to udělat malý, tříválcový, a s turbem.
;-)
Avatar - fOE
18. 6. 2015 10:32
Re: ajaj
Tak kdyz se podivas na tu kategorii 1.4 do 1.8l, jaka mala atmosfera je tam podle tebe objektivne lepsi nez tento 170kw davajici 3 valec? Pred Skyactive od mazdy vsechna cest, ale jeji 1.5 ladena na kolik, 120k? tady jednoduse hraje druhe housle nehlede na to jak dobry motor to je. 170kw v tomto objemu je jednoduse fenomenalni hodnota a ikdyz mi jsou atmosfery sympaticke tak tady bych to jednoduse taky prihral tomu foukanemu trihrnku. Casy toyotackych 1.8 VVTL-i (to byl jeden vyjimecny motor) a podobnych atmosfer od Hondy treba jsou uz bohuzel pryc, v nabidce je nenachazim.

No a stejny patent se pak tahne napric kategoriema. Vyberes v objemu do 3L nejakou dobrou atmosferu. Znovu treba BMW v tomto vzdy excelovalo se svyma r6, ale pak tam postavis od BMW N55 nebo S55, ktere (podle testu, nejel jsem) si zachovavaji drtivou vetsinu vlastnosti atmomotoru (minimalni az zadny turbolag, gradace vykonu, linearni tah) a pritom tahnou jako 4-5L V8. Obetujes tech treba 5% projevu atmosfery na oltar "2L objemu"? Porota zjevne ano, a ja jsem s ni.
Avatar - Blue Sun
18. 6. 2015 14:39
Re: ajaj
Jenže dobrý motor není jen o maximálním výkonu, to dovede nahonit každý ocas. Měl by být spíš o technologické vyspělosti a tím pro mě turbotříhrnec není.
Avatar - fOE
18. 6. 2015 22:00
Re: ajaj
Ted cekam tu zaplavu technicky vyspelych motoru co si v tomto objemu zaslouzili byt pred timto turbotříhrncem.
18. 6. 2015 07:43
Motorová fraška
Výsledky posledních ročníků ankety Engine of the year už vůbec nelze brát vážně. Jinak by nemohly vyhrávat obskurní jednotky s tříválcovou koncepcí, v nejhorším ještě doplněné elektromotory... ;-\ Je to jenom ukázka motorového úpadku, do kterého automobilky natlačila zločinná ekoteroristická politika Bruselu... :-( :no: :no: :no:
P.S. Kde jsou ve výsledcích ankety např. skvělé motory Skyactive Mazdy?!!
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2015 07:48
Motorová fraška
xxx
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
18. 6. 2015 08:10
Od
doby, kdy Nissan Leaf vyhrál myslím anketu Evropské EU auto roku takové ankety neberu vážně >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
18. 6. 2015 09:56
Polovina tabulek je špatně
Ve svých třídách jsou v reálném provozu nejúspornější 1,2 DIG-S, 1,5 a 2,0 Skyactiv a to proto, že Japonci se nebojí a aplikují nemainstreamové technologie.

Nevím proč mezi velkoobjemovými motory není Chevyho LS7 - věčný, lehký a i poměrně úsporný motor.

Nejlepší litr je Oplův R3, který strčí Ecoboost do kapsy. Jediné, v čem může mít Ford navrch, je životnost rozvodů.

Co mě potěšilo, je 4,5 Ferrari, absolutní pecka a i po těch letech se Porsche nedokázalo dotáhnout (což je dáno tím, že 4,0 6-ti válec nikdy nemůže točit tolik jako 4,5 8-mi válec). Z atmosférické 4,5 dolovat 600 k a 540 Nm, klobouk dolů.

Myslím si, že supersporty s motory uprostřed by měly být atmosférické, kvůli odezvě, zvuku a chlazení. I když je 488 fajn, 458 je na dnešní dobu "puristická" a celkový dojem z výjimečnosti auta je někde jinde.

Ferrari F355 je ceněné kvůli poslednímu manuálu, 458 Italia bude kvůli poslední atmosféře. Italia :yes:
Rozbalit vlákno
5
18. 6. 2015 10:21
Re: Polovina tabulek je špatně
Poslednímu manuálu? Manuály se u Ferrari daly objednat ještě donedávna. Mohla ho mít i California. A tobě přijde 9000 otáček u GT3 málo?
Avatar - Dzakobo
18. 6. 2015 11:18
Re: Polovina tabulek je špatně
Manuál myšlen u supersportu, což California v pravém slova smyslu není. 360 byly už jen AT.

9000 je akorát >:D , ale čím má válec menší objem, tím může mít i menší zdvih a ve výsledku stejné střední pístové rychlosti dosáhne při vyšších otáčkách klikovky = (při stejné plnicí účinnosti) vyšší výkon, kde to 458 dotáhla k dokonalosti (nemyslím si, že je možné jít ještě dál, ani při použití věcí typu 3 sací ventily na válec a pod.).
A v čem ještě Ferrari deklasuje Porsche je zvuk. GT3/RS3 je OK, 458 super, ale F355 je TOP špica. :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 6. 2015 15:54
Re: Polovina tabulek je špatně
Tak to se pleteš, manuál měla v nabídce jak Modena, tak F430... ;-)
Avatar - Dzakobo
18. 6. 2015 17:51
Re: Polovina tabulek je špatně
Jj, máš pravdu, akorát těch manuálů je poskrovnu. Na mobile.de jsou i některé AT označeny jako MT a to mě zmátlo.
19. 6. 2015 12:46
Re: Polovina tabulek je špatně
Californii jsem zmínil, protože je to poslední (bráno dle uvedení na trh) Ferrari s manuální převodovkou v nabídce. Ještě F430 mohla mít manuální převodovku, až 458 o tuhle možnost přišla. 599 ji mohla mít také, až F12berlinetta ne. A mezi supersporty Ferrari to byla F50.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2015 12:24
chcelo by to este vymysliet
nejaky jednovalec spodem stouchany ... a vsadim ze by to na rok v tejto ankete vyhralo s prehladom :yes:
Rozbalit vlákno
0
18. 6. 2015 14:07
A ještě vítěz ankety Nejhezčí motor roku:
Ferrari 6.3 V12:

[odkaz]

Ten zbytek, co tvori jen hromadka hadicek, prikrytych plastem holt nemel sanci :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2015 14:32
Re: A ještě vítěz ankety Nejhezčí motor roku:
:yes: :-)

Druhý místo [odkaz] ? Aspoň u mě jo ;-)
Avatar - Magister
19. 6. 2015 08:09
Nonsens
Kdo to proboha hodnotí?!Zelení,politici nebo kdo…
Rozbalit vlákno
0
20. 9. 2015 09:35
zelené motory
ma dosť dobre pobavili >:D už len výroba bateriek do EV a hybridov je značne neekologická, výroba elektriny do EV je stále na báze fosílnych palív (ok, vyššia účinnosť...) a hybrid od BMW z i8 so spotrebou tesne pod 10L/100 je tiež zelenší ako polárne medvede
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
20. 9. 2015 11:40
Legenda pokracuje...
...a asi bude trvat dovtedy, kym sa neminie ropa >:D :yes:
Nic ine ma pri pohlade na tabulku pri objeme 2,0 - 2,5 nenapada. :-)
Ten motor je proste fakt dobry ! Ano, oproti porovnatelne vykonnym V6 / R6 3.0 si trochu viac usrkava ( podla NEDC cisielok - vid RS3 kontra hocico podobne silne ), ale ten zvuk, charakter a aj spolahlivost tohoto motora ma proste ( nielen ) moj respekt ! :-! :yes:
Hmmm..., caka nas TT RS..., tam to ku 4 stovkam konikov mozno este zvladne aj bez E-fukaca...Ale potoooom... - ako Hackenberg povedal - ze E-Lader sa pozrie najskor pod kapoty naftakov a RS modelov - potom to uz bude hoooodne zaujimave: Dokonaly zvuk R5, s dokonalou odozvou na pokyn plyn. pedalu, s hadam aj este lepsiou spotrebou...
Kym je ropa, tak sa este stale mame na co tesit. ;-)
Rozbalit vlákno
0