Pokud spalovací motor běží bez oleje, patrně se co nevidět zadře. To je obecně známý fakt. Že to ale takto katastroficky nemusí hned dopadnout, ukazuje přiložené video.
že teplota s a bez oleje je po nějakém čase stejná, vždyť je to vzduchem chlazený motor, bez olejové pumpy a nuceného oběhu, takže chladící účinek oleje v tomto motoru musí být minimální.
Jinak tady bych olejářskou lobby moc nepodezříval. Navíc vezmi si, že olej do motoru začíná být daleko nezbytnější než dříve. Motory si neumí poradit s karbonem, teplotou, mazání turba a nevím co ještě, a jedině co to zachraňuje je častější výměna kvalitního oleje.
Teorie v článku že teplota měřených částí u motoru bez oleje by se díky absenci chladicího účinku oleje měla zvyšovat rychleji v porovnání se stejnými měřenými místy na motoru s olejem je poněkud sporná. Teplo nevzniká na povrchu motoru ale uvnitř, takže pokud omezím přenos tepla zevnitř ven, tak se ten měřený povrch bude zahřívat naopak pomaleji.
Olej ovšem může zpomalit ohřívání díky své tepelné kapacitě, jen tehdy chladí sám o sobě. Po zahřátí ale slouží pouze jako přenosové médium tepla