Motorové novinky pod kapotami Opelů

Motorové novinky pod kapotami Opelů

 
 

Agila, Corsa, Vectra i Meriva dostanou brzy nové nebo přepracované hnací agregáty.

Do modelů Corsa Opel už v létě zavede dva nové zážehové motory s inovativní technologií TWINPORT. Technologie TWINPORT je aplikována na standardní čtyřventilový rozvod motorů ECOTEC. Její hlavní předností je, že redukuje jednu ze zásadních slabin zážehových motorů, kterou jsou tzv. škrticí ztráty. K úsporám motorů s technologií TWINPORT vede použití variabilního sacího potrubí v kombinaci s využitím recirkulovaných výfukových plynů. V režimu částečného zatížení motoru se do sacího potrubí vrací více než 25 procent výfukových plynů. Přepracované motory o objemu 1,0 l a 1,4 l o výkonech 44 kW (60 k), resp. 66 kW (90 k) budou mít v závislosti na použité převodovce až o 23 procent nižší spotřebu paliva v porovnání se současnými modely. Slabší z obou motorů bude montován i do mikrovanu Agila.

Multivstřik do Corsy a Agily

V modelové řadě Corsa a se objeví také úplný nováček - turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC. Většina médií, která zmiňují alianci GM-Fiat hovoří jen o tom, co přináší GM italské automobilce, ale je zde také důležitá oblast, kde má právě Fiat náskok. V oblasti turbodieselů má Fiat co nabídnout a jak už to dnes ve světě chodí, konkurenti se místo urputného souboje pustí do velmi úzké spolupráce. Tak vznikla i firma Fiat-GM Powertrain, která má výrobní kapacity v nám nedaleké Bialsko-Biale v Polsku. Výsledkem spolupráce je i nový turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 51 kW (70 k). Již jsme o něm psali při jeho uvedení v novém Puntu, kde nese obchodní označení Multijet . Nejvyšší točivý moment tohoto agregátu, vybaveného novým vstřikovacím systémem Multi-Injection, činí 170 Nm v rozmezí otáček 1750 ot/min až 2500 ot/min.

Rozměry jen 460 x 500 x 650 (délka x šířka x výška) dělají z nového turbodieselu 1.3 CDTI ECOTEC nejmenší čtyřválcový turbodiesel "common-rail" na světě. Průměrná spotřeba Corsy 1.3 CDTI ECOTEC činí jen 4,5 l/100 km, Agily 5,2 l/100 km.

Přímý vstřik i pro Vectru Caravan

U větších motorů chce Opel jít při snižování jejich spotřeby cestou využivání technologie přímého vstřikování benzinu do válců. Prvním agregátem automobilky Opel, který už dostal tuto technologii, je zážehový čtyřválec 2.2 DIRECT ECOTEC o výkonu 114 kW (155 k). Tento nově vyvinutý motor technicky vychází ze známého motoru 2.2 ECOTEC se vstřikováním benzinu do sacího potrubí. Technologie přímého vstřikování benzinu do válců pracuje s proměnnými vstřikovacími tlaky v rozmezí 40 až 120 barů a využívá také variabilního sacího traktu - vzduch se do spalovacích prostorů každého válce přivádí v závislosti na zatížení motoru dvěma samostatnými kanály.

Spotřeba paliva motoru 2.2 DIRECT ECOTEC je asi o šest procent nižší než spotřeba konvenčního motoru 2.2 ECOTEC se vstřikováním paliva do sacího potrubí. Přitom čtyřválec 2.2 DIRECT ECOTEC se chlubí až o deset procent vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách (maximum: 220 Nm při 3800 ot/min) a jeho výkon je o šest procent vyšší. Zážehový čtyřválec 2.2 DIRECT ECOTEC se objevil nejprve v modelech Opel Signum, ve kterých vykazuje spotřebu 8,1 l benzinu na 100 km jízdy. Už zanedlouho se objeví i v nových modelech Vectra Caravan.

Astra ECO4 Caravan: kombi s motorem 1.7 CDTI ECOTEC

Hospodárný turbodiesel "common-rail" 1.7 CDTI ECOTEC o výkonu 59 kW/80 k je nyní k dispozici také pro aerodynamicky optimalizované verze Astra ECO4. Tento model, poháněný novým turbodieselem 1.7 CDTI, spotřebuje v průměru jen 4,5 l nafty na 100 km (Astra ECO4 sedan: 4,4 l/100 km).

Čtyřválcový turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC je vybavený systémem přímého vstřikování paliva do válců common-rail druhé generace, který pracuje s tlaky až 1600 bar, čtyřventilovou technikou, chladičem nasávaného vzduchu, dvojicí vačkových hřídelů v hlavě válců a palubním diagnostickým systémem EOBD (European On-Board Diagnostic), který neustále monitoruje složení výfukových plynů motoru. Pneumaticky ovládané klapky v sacím potrubí zaručují i v nízkých otáčkách motoru dokonalé rozvíření směsi paliva se vzduchem, což zvyšuje účinnost spalování a projevuje se především ve vyšším točivém momentu, jehož maximální hodnota činí 170 Nm v rozmezí otáček 1800 ot/min až 2800 ot/min. Motor je vybavený také vodou chlazeným zařízením pro recirkulaci výfukových plynů EGR (Exhaust Gas Recirculation). Stejně jako Astra 1.7 CDTI, která se stala prvním velkosériově vyráběným vozem poháněným vznětovým motorem, jež plní emisní limity normy Euro 4, také modely Astra ECO4 plní tyto přísné emisní standardy.

Nabídku pohonných jednotek modelů Opel Meriva a Opel Corsa rozšíří letos na podzim nový turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC o výkonu 74 kW/100 k. Tento agregát bude vybavený systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail", pracujícím s tlaky až 1800 barů a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcího kola. Nejvyšší točivý moment čtyřválce 1.7 CDTI ECOTEC, který vyhovuje emisním limitům normy Euro 4, činí 240 Nm. Opel Corsa, poháněný tímto agregátem spotřebuje v průměru jen 4,8 l nafty na 100 km jízdy, Meriva pak pouze 5,3 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Fiat GM

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá mrtvola dětské světice otevřela oči!

Video, z kterého běhá mráz po zádech: Třísetletá…

Z toho videa běhá mráz po zádech! Turista v mexické katedrále Guadalajara si natáčel na kameru ostatky dětské…

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru (8): Co s ní teď bude?

Manažerka (†36) Dary Rolins po sobě zanechala dceru…

Během nemoci, kdy bylo manažerce Dary Rolins (43) Evě Skallové (†36) úplně nejhůř, dělala vše proto, aby u toho…

 

iSport.cz

Kvitová srazila jedničku Kerberovou, nezlomila ji ani brutální výměna

Kvitová srazila jedničku Kerberovou, nezlomila ji…

Famózní bitva! Česká tenistka Petra Kvitová si v osmifinále turnaje v čínském Wu-chanu vyšlápla na světovou…

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i vtípek s autobusem

Bláznivá LM! Penaltové drama, přestřelka City i…

Co se to dělo? Středeční zápasy Ligy mistrů byly skutečně bláznivé! Tak například v utkání Celtiku s…

 

Reflex.cz

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to velcí kluci

Proč se Zeman ani Babiš nechtějí omlouvat? Nejsou to…

Miloš Zeman, resp. jeho hradní kancelář, se neomluví za prezidentova slova na adresu Ferdinanda Peroutky.…

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení muslimské burky a nikábu

Švýcarsko směřuje k celostátnímu zákazu nošení…

Česká média v úterý zveřejnila zajímavou zprávu, že švýcarská Národní rada (dolní komora parlamentu) schválila…