Motorové novinky pod kapotami Opelů

Motorové novinky pod kapotami Opelů

 
 

Agila, Corsa, Vectra i Meriva dostanou brzy nové nebo přepracované hnací agregáty.

Do modelů Corsa Opel už v létě zavede dva nové zážehové motory s inovativní technologií TWINPORT. Technologie TWINPORT je aplikována na standardní čtyřventilový rozvod motorů ECOTEC. Její hlavní předností je, že redukuje jednu ze zásadních slabin zážehových motorů, kterou jsou tzv. škrticí ztráty. K úsporám motorů s technologií TWINPORT vede použití variabilního sacího potrubí v kombinaci s využitím recirkulovaných výfukových plynů. V režimu částečného zatížení motoru se do sacího potrubí vrací více než 25 procent výfukových plynů. Přepracované motory o objemu 1,0 l a 1,4 l o výkonech 44 kW (60 k), resp. 66 kW (90 k) budou mít v závislosti na použité převodovce až o 23 procent nižší spotřebu paliva v porovnání se současnými modely. Slabší z obou motorů bude montován i do mikrovanu Agila.

Multivstřik do Corsy a Agily

V modelové řadě Corsa a se objeví také úplný nováček - turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC. Většina médií, která zmiňují alianci GM-Fiat hovoří jen o tom, co přináší GM italské automobilce, ale je zde také důležitá oblast, kde má právě Fiat náskok. V oblasti turbodieselů má Fiat co nabídnout a jak už to dnes ve světě chodí, konkurenti se místo urputného souboje pustí do velmi úzké spolupráce. Tak vznikla i firma Fiat-GM Powertrain, která má výrobní kapacity v nám nedaleké Bialsko-Biale v Polsku. Výsledkem spolupráce je i nový turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 51 kW (70 k). Již jsme o něm psali při jeho uvedení v novém Puntu, kde nese obchodní označení Multijet . Nejvyšší točivý moment tohoto agregátu, vybaveného novým vstřikovacím systémem Multi-Injection, činí 170 Nm v rozmezí otáček 1750 ot/min až 2500 ot/min.

Rozměry jen 460 x 500 x 650 (délka x šířka x výška) dělají z nového turbodieselu 1.3 CDTI ECOTEC nejmenší čtyřválcový turbodiesel "common-rail" na světě. Průměrná spotřeba Corsy 1.3 CDTI ECOTEC činí jen 4,5 l/100 km, Agily 5,2 l/100 km.

Přímý vstřik i pro Vectru Caravan

U větších motorů chce Opel jít při snižování jejich spotřeby cestou využivání technologie přímého vstřikování benzinu do válců. Prvním agregátem automobilky Opel, který už dostal tuto technologii, je zážehový čtyřválec 2.2 DIRECT ECOTEC o výkonu 114 kW (155 k). Tento nově vyvinutý motor technicky vychází ze známého motoru 2.2 ECOTEC se vstřikováním benzinu do sacího potrubí. Technologie přímého vstřikování benzinu do válců pracuje s proměnnými vstřikovacími tlaky v rozmezí 40 až 120 barů a využívá také variabilního sacího traktu - vzduch se do spalovacích prostorů každého válce přivádí v závislosti na zatížení motoru dvěma samostatnými kanály.

Spotřeba paliva motoru 2.2 DIRECT ECOTEC je asi o šest procent nižší než spotřeba konvenčního motoru 2.2 ECOTEC se vstřikováním paliva do sacího potrubí. Přitom čtyřválec 2.2 DIRECT ECOTEC se chlubí až o deset procent vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách (maximum: 220 Nm při 3800 ot/min) a jeho výkon je o šest procent vyšší. Zážehový čtyřválec 2.2 DIRECT ECOTEC se objevil nejprve v modelech Opel Signum, ve kterých vykazuje spotřebu 8,1 l benzinu na 100 km jízdy. Už zanedlouho se objeví i v nových modelech Vectra Caravan.

Astra ECO4 Caravan: kombi s motorem 1.7 CDTI ECOTEC

Hospodárný turbodiesel "common-rail" 1.7 CDTI ECOTEC o výkonu 59 kW/80 k je nyní k dispozici také pro aerodynamicky optimalizované verze Astra ECO4. Tento model, poháněný novým turbodieselem 1.7 CDTI, spotřebuje v průměru jen 4,5 l nafty na 100 km (Astra ECO4 sedan: 4,4 l/100 km).

Čtyřválcový turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC je vybavený systémem přímého vstřikování paliva do válců common-rail druhé generace, který pracuje s tlaky až 1600 bar, čtyřventilovou technikou, chladičem nasávaného vzduchu, dvojicí vačkových hřídelů v hlavě válců a palubním diagnostickým systémem EOBD (European On-Board Diagnostic), který neustále monitoruje složení výfukových plynů motoru. Pneumaticky ovládané klapky v sacím potrubí zaručují i v nízkých otáčkách motoru dokonalé rozvíření směsi paliva se vzduchem, což zvyšuje účinnost spalování a projevuje se především ve vyšším točivém momentu, jehož maximální hodnota činí 170 Nm v rozmezí otáček 1800 ot/min až 2800 ot/min. Motor je vybavený také vodou chlazeným zařízením pro recirkulaci výfukových plynů EGR (Exhaust Gas Recirculation). Stejně jako Astra 1.7 CDTI, která se stala prvním velkosériově vyráběným vozem poháněným vznětovým motorem, jež plní emisní limity normy Euro 4, také modely Astra ECO4 plní tyto přísné emisní standardy.

Nabídku pohonných jednotek modelů Opel Meriva a Opel Corsa rozšíří letos na podzim nový turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC o výkonu 74 kW/100 k. Tento agregát bude vybavený systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail", pracujícím s tlaky až 1800 barů a turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcího kola. Nejvyšší točivý moment čtyřválce 1.7 CDTI ECOTEC, který vyhovuje emisním limitům normy Euro 4, činí 240 Nm. Opel Corsa, poháněný tímto agregátem spotřebuje v průměru jen 4,8 l nafty na 100 km jízdy, Meriva pak pouze 5,3 l/100 km.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 

Štítky Fiat GM

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…