Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská JAC Motors má zájem postavit na Slovensku automobilku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Čínská automobilka JAC Motors má zájem postavit na Slovensku čtvrtou automobilku. Uvedlo to slovenské ministerstvo hospodářství s odvoláním na regionálního ředitele firmy Davida Wanga.

Čínská automobilka prý již o podmínkách vstupu jedná se Slovenskou agenturou pro rozvoj investic a obchodu (SARIO). Ta jednání nekomentovala.

"Se slovenskými představiteli jednáme o podmínkách vstupu na váš trh. Výši investice bych proto nerad v této fázi konkretizoval. Jen řeknu, že se jedná o osobní a lehká nákladní auta," řekl podle ministerstva hospodářství Wang na světové výstavě EXPO 2010 v čínské Šanghaji.

Důvodem zájmu JAC Motors je podle Vahrama Chuguryana z ministerstva hospodářství přijetí eura, ale také poloha Slovenska. "Zatím je projekt v plenkách, ještě se nemluví ani o lokalitě, ani o výši investice," řekl ČTK. Dodal, že v současnosti splňuje evropské technické normy jen jeden typ vozidel automobilky. Firma podle něj uvažuje i o dřívějším otevření obchodního zastoupení na Slovensku.

SARIO údajné jednání nechtěla komentovat. "My se v zásadě k projektům, které jsou rozpracované nebo neuzavřené, nevyjadřujeme," řekl mluvčí agentury Marián Jánošík.

JAC Motors, jejíž akcie se obchodují na šanghajské burze, loni prodala podle svých internetových stránek zhruba 310.000 vozů a tržby činily tři miliardy USD (58,6 miliardy Kč). Ve srovnání s rokem 2008 to představovalo nárůst o 56 procent. Kromě osobních a nákladních aut vyrábí i autobusy, stroje, motory a jiné komponenty.

Slovenský automobilový průmysl zaměstnává desetitisíce lidí a je tahounem domácí ekonomiky. V současnosti působí na Slovensku německý Volkswagen, francouzská PSA Peugeot Citroën a jihokorejská automobilka KIA Motors. Zájem investovat na Slovensku oznámil v minulosti i indický výrobce elektrických ekologických vozidel Reva Electric Car Company.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (42)
Avatar - R32
7. 5. 2010 09:46
Re: je tu raj len podte dalej
Čistí sa priestor pre "Up" ktorý sa bude vyrábať len v BA.
7. 5. 2010 07:39
Re: je tu raj len podte dalej
Oktávka je tiež už na konci, zakrátko to balia a posielajú nazad. Navyše je to len montovňa, v BA sa Octavia len skladá z dovezených dielov, neviem, či sa niečo na ňu u nás aj vyrába. Passat sa nerobí už hodne hodne dlho, Octavia prišla až nedávno.
Avatar - R32
6. 5. 2010 19:57
Re: JAC?
Súhlas, ako Renault sa to predáva tuším aj v južnej Amerike. Uvidíme ako sa bude dariť Duster-ovi, známy chce do firmy pre robošov do lesa zobrať rovno tri... Ja viem, nieje to žiaden offroad ale vraj im stačí, že to bude 4x4 s možnosťou bloknúť diferenciál.
6. 5. 2010 18:01
Re: Taková pocta
A možná jednou budou mít dobré evropské designery (tak jako Kia Schreyera),možná se postupem vypracuji na velmi slušné auta jako korejci (už slyším ty kecy ale korejci vyrábějí slušná auta i když ne dokonalá ale kdo vyrábí dokonalá auta že?) ale hlavně jak jsi napsal mají kapitál a ten se dá investovat takže je otázka co s tím dokáží. ;-)
6. 5. 2010 10:31
Re: JAC?
No...ono to je podozrive. 4 roky nic a mesiac pred volbami zrazu oznamena megainvesticia. A ausgerechnet z Ciny. >:D

K tej Dacii: pokial ja viem, tak vsade v Europe sa tie auta predavaju ako Dacia (okrem Norska, kde je to prakticky nepredajne a zatial su mimo aj GB a IRL). Ako Renault sa to predva len na niektorych mimoeuropskych trhoch. ;-)
To, ze sa nepredava bohvieako vela aut beriem z casti naspat. Najvacsi exportny trh bolo minuly rok "domace" Francuzsko, kde predali 311.282ks a druhy najvacsi export bol do Nemecka (84.708ks). Ono je to ale relativne, pretoze v oboch krajinach tomu vyrazne pomohlo srotovne. A okrem toho, Nemecke cisla ukazuju, ze dvojica modelov sa predava v objemoch, ake generuje rocne casto iba jeden priemerne predavany model zapadnej znacky. Ale na Daciu je to fajn..to ano. ;-)