Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci kompaktní C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů řady EP. Počáteční nadšení z jejich skvělého jízdního projevu ale po čase vystřídaly rozpaky.
Zpět na článek
27. 4. 2017 08:26
27. 4. 2017 08:51
27. 4. 2017 08:59
27. 4. 2017 09:31
27. 4. 2017 08:51
27. 4. 2017 09:16
28. 4. 2017 07:49
28. 4. 2017 08:24
28. 4. 2017 08:32
2. 5. 2017 22:25
27. 12. 2020 18:00
Avatar - fOE
27. 4. 2017 08:25
Ale pane redaktore...
... vazne je tohle nejvetsi motorovy prusvih s nemeckou ucasti? Ze se takove bombasticke clanky clovek nedocetl u TSI, kterych se se vsi skromnosti troufnu odhadnout vyrobilo (mozna i o rad?) vice. Zvlastni. :-)
Rozbalit vlákno
60
27. 4. 2017 08:42
Re: Ale pane redaktore...
No TSI zas tak tragicky nevidím. Tam stačí většinou vyměnit rozvody a motor funguje. Pravda u 1,8 TSI i písty a ojnice, ale pak to taky funguje. Osobně mě nejvíc štve, že se za to VW nikdy veřejně neomluvilo a nenasypalo si popel na hlavu. Kdyby přišel nějaký šéf konstrukce nebo někdo kdo je za to zodpovědný a veřejně řekl, že jsou banda idiotů a neumí udělat motor, tak to beru. Tohle mlžení a zatloukání je ale ostuda. Takhle mizerný a nespolehlivý motory nemají ani italský auta. Divím se že se jim ty šroty tak prodávají.
27. 4. 2017 09:00
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
jj
SOUDRUZI, LHALI VÁM ! PODDANÝMU LIDU, PÓVLU, TÝ SOCCE NA CHVOSTU co komerčními ***mi SPONZORUJE PRACHÁČE SPORTOVCE A VŠECKY KOMERČÁKY VÝŠ NEŽ SOCKY :-) Proč? Ptáte se proč? Protože BYZNYS!! Obírání, Natahování, Voblbování tomu všemu se říká bysnys >:D No a tak vám všem posledních 20 let cpali POPELNICE [odkaz] [odkaz] [odkaz] i když nemuseli [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
27. 4. 2017 10:42
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Tak jasně kájo, lidi si mohli úplně vpoho koupit namísto pažoutu s 1.6THP za 500 litrů teslu za 3 mega. Taky nevím proč to nedělají. Pokračuj v osvětě! Jednou to zlomíš woe!
Avatar - sargis
27. 4. 2017 09:00
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Paci sa mi tvoj postoj - Tam stačí většinou vyměnit rozvody a motor funguje - som zvedavy, ako by si reagoval. keby ti toto povedal dealer v schowroome pri nakupe auta :-!
27. 4. 2017 10:43
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Dobře ale rozvody jsou díl co se normálně mění. Myslel to tak, že to není taková tragédie. U 1.8TSI to je horší.
27. 4. 2017 15:14
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Tak nějak. Nechci VW omlouvat, ale jsi aspoň schopen si ten jejich bastl "doma dodělat" do funkční podoby, protože jde hlavně o poddimenzovaný a blbě navržený rozvody, ale zbytek motoru (vyjma té 1,8 TSI) funguje. Nicméně koupit si to jako nový auto za 600 000 a jít ten jejich zas-ranej prototyp předělávat do funkční podoby to si takový zákazník už podruhý žádnej jejich šrot asi nekoupí >:D
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2017 15:32
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Dospělí chlapi kupují TDI... :-!
27. 4. 2017 16:05
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
i na krátké jízdy po městě ?
28. 4. 2017 02:34
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Pane Adolfe. Co pořád máte s těma "Tédéíčkama"?
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 09:09
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Marketing a zotrvačnosť zákazníkov robia divy. :-)
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 09:47
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
No....někdy ani to nestačí, psal jsem už mockrát , že jednu takovou výměnu udělali a pak oddalovali až do konce záruky.... z druhé ruky tsi první generace musí být past na prachy. Výrobce se tváři, že je to tak v pořádku.... a něčím, jestli chci každých 30 tisíc km měnit rozvody.... to je alespoň interval v kterém začal napinak zlobit i přes opravný balíček od výrobce...
27. 4. 2017 15:17
Re: NEJVĚTŠÍ PRŮŠVIH SPALOVACÍCH POPELNIC JE JEJICH SAMOTNÁ
Ale dělali to jen od roku 2008 do 2011. Potom už to dotáhli do funkční podoby. To není přeci zase tak strašný dělat jen 4 toky zmetky. >:-[] >:-[] Já jim tu nehynoucí ostudu ale upřímně přeju.
27. 4. 2017 08:42
Re: Ale pane redaktore...
Článků o TSi je zde plno a to v podobném duchu, to kapku kecáš....
Avatar - iudex
27. 4. 2017 08:48
Re: Ale pane redaktore...
Tento server ma naučil, že treba odlišovať nadpis od obsahu článku. Nadpisy akoby nepísal autor článku, ale sám šéfredaktor bez toho, aby si dôkladne prečítal článok, a to tak, aby bol maximálne kontroverzný a lákal kliknúť.
Takže keď si odmyslíš bulvárny nadpis, článok je informačne bohatý a obsahovo na úrovni. Ostatne o "vydarenej" rade VTi a THP som počul vo svojom okolí dosť, najmä v kontexte toho, že tieto motory nie sú tak rozšírené, ako koncernové (tiež problematické) staršie TSI.
Avatar - fOE
27. 4. 2017 09:16
Re: Ale pane redaktore...
Pravdu mas, nemel jsem napsat clanky, ale nadpisy. K tomu byl muj koment myslen. ;-)
27. 4. 2017 09:24
Re: Ale pane redaktore...
Napiš větší francouzko-německý motorový průšvih. >:D Naběhl sis po druhé....to musí bejt fuška, to okecávat a napsat hloupost po druhé.
27. 4. 2017 10:00
Re: Ale pane redaktore...
Hej, to som pisal minule u porovnavacky civic-leon: tu asi jeden clovek napise nadpis clanku, dalsi napise text, a v pripade testov este treti clovek oboduje. A vobec si to neporovnaju, len to potom vo worde zlepia dokopy. Tak to potom aj vyzera...
27. 4. 2017 09:06
Re: Ale pane redaktore...
Např. poslední 1.2 TSI ve VW před střídačkou za 1.0 TSI jsou velmi vychytané a bezkonkurenční. Škoda, že nyní musi ustoupit tříhrnkům. Kdo chcete nyní absolutně nejlepší motor, ještě 1.2 TSI 81 kW seženete. Pak konec.
27. 4. 2017 09:27
Re: Ale pane redaktore...
Pořadný motor začína začíná 2jkou.Ty tady řešíš fény.... >:D
27. 4. 2017 10:45
Re: Ale pane redaktore...
Tak jasan, ale co když myslí třeba do Fabie.... Tam bude 1.2 turbo luxus. Tam bys snad 2.0 turbo nerval ne ?
Avatar - Skipper
27. 4. 2017 12:15
Re: Ale pane redaktore...
Chyba. Pořádné motory začínají minimálně trojkou, ideálně šestkou :-! Dělám si *, ale tohle si koledovalo.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 09:44
Re: Ale pane redaktore...
Uklouzlo ti tam slovo bezkonkurenční = to tam nepatří ;-)

O absolutně nejlepšim motoru má naštěstí většina planety jinou představu :-)
27. 4. 2017 10:46
Re: Ale pane redaktore...
No jo, ale třeba reálná spotřeba je u 1.0TSi o cca litr nižší než u litrového motoru od KIA nebo Renault. Fakt to není asi tak špatný motor.
Avatar - NSA
27. 4. 2017 13:52
Re: Ale pane redaktore...
Renalt má 1.0 turbo? Pokud vím tak turbo má jen 0.9 a pak 1.2. Naopak 1.0 má bez turba SCe. :-! Takže porovnávat porovnatelné... ;-\
27. 4. 2017 14:01
Re: Ale pane redaktore...
myslel jsem tu 0.9
Avatar - NSA
27. 4. 2017 14:36
Re: Ale pane redaktore...
No pak to ale není zrovna fér srovnáni když Renault má 898 ccm vs. Škoda 999 ccm ? 8-s
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 4. 2017 14:15
Re: Ale pane redaktore...
Ani jeden ten motor taky nepatri k povedenym...
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 09:51
Re: Ale pane redaktore...
Jel jsem s Fabii s tímto motorem a r.v. 2017 ... motor chrastil při nízkých otáčkách stejně, jako dvojkova Oktavka 1.2 tsi 77kw EA111 těsně před každou smrtí rozvodoveho ústrojí ... ta nastala během záruky 2x ;) Určitě je to nejlepší koupě:)
27. 4. 2017 10:26
Re: Ale pane redaktore...
To není zvuk rozvodů, je tam řemen. Dvojkou začínající motory vás sežerou zaživa. 1.2 má důvod se nabízet - dokáží také nedodržovat rychlostní limity a berou jako TDI. Do kopce nemusíte akcelerovat ale brzdit! :-)
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 10:34
Re: Ale pane redaktore...
Pane , vy jste Komik !!!! >:D body za to ode mě máte jisté! >:D >:-[]
27. 4. 2017 10:48
Re: Ale pane redaktore...
počkej, náhodou řemen by fakt chrastit neměl...
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 10:51
Re: Ale pane redaktore...
Nevím, co tam chrastilo:D neznělo to zdravě >:D o to nejde, ale ta reakce je perla >:D " Do kopce musíš brzdit" ! >:D Made my Day >:D
Avatar - Đawson
28. 4. 2017 00:25
Re: Ale pane redaktore...
To nevim kterou si jel fabkou, ale s 1.2 tsi s remenem mam neco neco najezdino a v motoru teda nic nechrasti >:D
28. 4. 2017 07:12
Re: Ale pane redaktore...
Opatrně, je zde komunita nemálá, že nejhorší motor je TSI. Víra, že právě ten vlastní motor z Koreii je ten nejlepší, je tu bezmezná. >:D
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 07:38
Re: Ale pane redaktore...
To ani nezachrastí a [odkaz] >:-[]
28. 4. 2017 08:19
Re: Ale pane redaktore...
To je tedy argument. U prvních Lexusů bych našel někde fotku první závady po 2 letech uvedení těchto aut na trh. Dle článku to byla žárovka. Take ji nafotili :-)
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 08:22
Re: Ale pane redaktore...
Jj proto taky sou prodeje u nás tak slabý :yes: >:-[]
28. 4. 2017 09:04
Re: Ale pane redaktore...
No to je vidět na závodech v MB i v Kvasinách, jak bourají linky a končí :no: >:-[]
Avatar - woody-alien
27. 4. 2017 10:50
Re: Ale pane redaktore...
>:D :yes:
Avatar - woody-alien
27. 4. 2017 10:56
Re: Ale pane redaktore...
Te y váž ný ane, r d by al o v v..

edit: Autor nestihl příspěvek dopsat, neboť ho jeho dvojkou začínající motor požírá zaživa a bez prstů se píše dost špatně.
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 11:03
Re: Ale pane redaktore...
Mně můj motor začínající dvojkou udusí.... to je snad horší smrt >:D
Avatar - speedfred
27. 4. 2017 11:08
Re: Ale pane redaktore...
a čo motor začínajúci trojkou >:D ,občas za jazdy ma niečo ťahá za nohavice asi to bude 5 a 6 válec >:-[]
už som tu čítal kde-čo ,ale toto je na zlatý ráfik (ventilek je málo)
Avatar - woody-alien
27. 4. 2017 11:19
Re: Ale pane redaktore...
Jj, dřív motorům stačila krev [odkaz]
Teď abys za jízdy ucukával nohama. 8-s >:D
27. 4. 2017 11:26
Re: Ale pane redaktore...
Někdy se prostě nohou odrazíš, no >:D
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 11:33
Re: Ale pane redaktore...
My mívali v ziguliku v podlaze taky díru... bylo to elegantní řešení , když došel benzín, dalo se pak ještě odrážet až na benzínku... v létě to taky fungovalo jako podlahové klimoska, takovou nemá ani Sklasse :-)
27. 4. 2017 12:09
Re: Ale pane redaktore...
No vidíš. I v Žiguli toto sloužilo jako náhrada za úspornější 1.2 TSI SPORT. >:D Hold se muselo častěji k benzíně. Poslyš, nebyli jste funkcionáři? Dnes se všechno svádi na komanče, to Žigulíka měli hlavně komanči. :-) nebo vedoucí tajemníci
Avatar - Cuba66
27. 4. 2017 12:52
Re: Ale pane redaktore...
Žigula měli hlavně řezníci co já pamatuju. U nás komouši jezdili ve Škoďárnách a ty vyšší v Escortech a Sierrách (stejně jako veksl)
27. 4. 2017 13:06
Re: Ale pane redaktore...
No, řezníků zas tolik nebylo, co já pamatuji. Žigulíci jezdily hodně, ale dělník od černého řemesla si ho dovolit nemohl. Max. doktor a nebo partajníci. Vyšší partajníci měli služební Volhy a T613 :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 13:08
Re: Ale pane redaktore...
Čim asi jezdil [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:-[]
Avatar - Andromeda
27. 4. 2017 21:52
Re: Ale pane redaktore...
To jsou ale fabulace, neřku-li kecy. Kolik Ti je ? Tchán, jenž černé řemeslo dělal, jej v 70-tých letech koupil, tedy měl, pokud je pro Tebe profese zámečníka dost lido-demo -
"tajemník ani straník" nebyl ... O dalších případech nebudu zbytečně plýtvat časem. Jsou to tak kecy na ideologickou nástěnku pubescenta ...
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 13:42
Re: Ale pane redaktore...
Po revoluci, roce 1994 už funkcionáři, tedy ti šikovnější, jezdili v BMW a MB, Žigul byl pak dostupný i široké mase pracujícího lidu >:D Tajemníci sedlali 613tky ne? >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 13:52
Re: Ale pane redaktore...
Jj po revoluci to byly asi časy [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:-[]
Avatar - Cuba66
27. 4. 2017 12:49
Re: Ale pane redaktore...
Hahaha! Komik strýko Fester!

Právě že sice motory 1,2 jezdí SKORO za to co TDI, ale jen s velkým sebezapřením řidiče, který s nimi jede jako by měl hybrid. Jakmile začnete nedodržovat dálniční limity, běžně berou víc než dvoulitry.
27. 4. 2017 13:02
Re: Ale pane redaktore...
Docela na to šlapu a stále 5,7 na sto. Motory poslední generace se docela povedly. Navíc nezatěžují tolik přední nápravu jako TDI - nenáročnost na údržbu si přidejte. :-)
Avatar - _Karel_
27. 4. 2017 13:04
Re: Ale pane redaktore...
To ale byly staré 1,2TSI s nechlazenými svody.
27. 4. 2017 15:29
Re: Ale pane redaktore...
Tu ale unika pointa maloobjemovych fukanych motorov. Ak niekto cestuje vela po dialnici, tak nemoze byt kompletny ak si kupi 1.2 a ekvivalent. Ta sa kupuje na uplne ine jazdenie s tym, ze tu dialnicu v pohode zvladne aj ked s vyssou spotrebou. Preto su usmevne porovnania typu: ked vylezie ten maly objem na dialnicu v nalozenom kombiku so zasobami na mesiac, ze to pri plnom kotli dava len 150 a zerie ako tank.... Uplne nezmysel, kedze to nema byt primarne urcenie toho motora.
27. 4. 2017 17:40
Re: Ale pane redaktore...
to je blbost. Aktuálně odcházející 1,2 TSI je skutečně super motor spolehlivý, výkoný a s malou spotřebou. Kdo hleedá ojetinu měl sáhnout po něm. Mám stejnou zkušenost jako fester - ježdění v kombinaci, město mimo město a dálnice za 5,7. S lehkou nohou se dá dostat na průměr začínající 4. A ani na rychlé dálnici to nežere tolik jak 2,0.
30. 4. 2017 08:01
Re: Ale pane redaktore...
Tak spotřeba i za 5,2 v průměru.
Avatar - _Karel_
27. 4. 2017 12:07
Re: Ale pane redaktore...
Myslíš třeba ten tři týdny starý článek ?
[odkaz]
Nebo tento? [odkaz]
Avatar - Joky
27. 4. 2017 08:26
vykřičníky
ty vykřičníky si nechte na motory TSI a na emisní levárny od mastných prstů od Bratwurstů
ze Lžihradu !
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2017 08:30
Motorové průšvihy
Stejně by mě zajímalo jak tyhle motorové průšvihy vlastně vznikají a to napříč automobilkami. V kontextu s jejich velkohubým tvrzením jak důkladně svá auta a motory testují, kolik statisíců testovacích kilometrů najedou, jaké mají vynikající zkušební metody atd.

Jinak takové články určitě vítám, můžou hodně lidem ušetřit peníze
Rozbalit vlákno
6
27. 4. 2017 08:51
Re: Motorové průšvihy
Diletantství, neschopnost a nezájem. Dělají to lidi, který zajímá jen to, aby dostali 10týho na účet výplatu a jsou ochotni pro to mezi 7 a 15 hodinou předstírat práci. Jinak jsou jejich znalosti mizerný a ochota zapojit mozek žalostná. Dělám v automotive 14 let a pozoruju to kolem sebe jak v práci, tak na straně zákazníků, což jsou většinou Tier 1 a dodávají svoje díly přímo na linky automobilek. Nekompetentní * bez zájmu o věc kam se podíváš.

Jinak kecy o statisících kilometrech platily tak možná před 15-20 lety. Teď se hodně spoléhá na softwarový simulace a testy jen části funkčního celku v laboratorních podmínkách v bláhový naději, že tak nasimulují reálný provoz. Vyjde to ale výrazně levnějc než postavit x prototypů a jezdit s nima po světě. Věřím že takhle se testovaly i rozvody na TSI, který na papíře a simulacích fungovaly ovšem v reálným provozu ne. Samozřejmě to nemohlo najezdit statisíce testovacích kilometrů, protože by na ty hrubý konstrukční přešlapy přišli konstruktéři už ve stádiu prototypu a chyby odstranili.
27. 4. 2017 19:14
Re: Motorové průšvihy
Tak to mám asi vidiny, když potkám maskované auto v provozu. Jako v jiných odvětvích, klidně můžou najet milion km, ale je otázka, na kolika autech (protože tahle čísla jsou kumulativní). Ostatně, testovací program neprobíhá několik let. A souhlasím s tím, že řidič je významná proměnná. Profesionální testovací jezdci nebudou dobrý vzorek řidičské populace pro studii vlivu řidiče (blbuvzdornosti produktu, když to tak nazvu).
27. 4. 2017 08:52
Re: Motorové průšvihy
Ne že bych chtěl automobilky omlouvat, ale ono to u některých motorů je tak, že se kazí jen při určitém způsobů používaní, které holt automobilka nenasimulovala při testech.Třeba někdo jezdí jen cukačky a pořád a nastane problém.Naopak kdo jezdí dlouhé problém nemá ,má na tachometru 300 tkm a vše původní.Jsou to paradoxi.Některé TSI se ale opravdu nepovedly, někdy se to ale dost přehání, protože když pak člověk vidí auta co mají hodně najeto a vše původní, nechápe to, když vlastně už mají být potkané.Také by se to značně projevilo v cenách v bazaru, což se také zas tak moc neděje.Je to zvláštní situace.
27. 4. 2017 08:54
Re: Motorové průšvihy
Nekteri nejmenovwani vyrobci testovani v ramci uspor presunuli n zakazniky. Proto ty motorove prusvihy. Kdyby vyrobci testovali popradne, coz se mozna dela uz jen v Japonsku, tak by se takoveto velke problemy nemohly vyskytovat v tak hojnem poctu. Komu neni pomoci, at testuje neci vyrobky za vlastni penize >:D
27. 4. 2017 13:53
Re: Motorové průšvihy
Myslite to Japonsko ze ktereho prisly motorove perly typu D-CAT nebo 3.0 Isuzu? Pripadne to Japonsko ve kterem vyrobeny airbag ridice rovnou zabije? :-)
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 14:13
Re: Motorové průšvihy
Jo to = který i přes tyhle správný připomínky je furt nějak spolehlivější než evropský výrobky ;-)

[odkaz] [odkaz] [odkaz]
27. 4. 2017 08:51
proč to?
Copak copak, koncernu VW nejdou na odbyt TSIčka? ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
27. 4. 2017 08:59
Re: proč to?
O těch tu je článků přeci dost. To se nesmí psát i o ostatních?
27. 4. 2017 09:31
Re: proč to?
To že se o problémech píše je naprosto v pořádku, ale - jak už se zmiňuje výše - naprosto narážím na nesoulad se článkem a nadpisem. Slova jako největší a nakonec doplněná vykřičníkem prostě evokují bulvární řvaní..
Avatar - MarTin1
27. 4. 2017 08:51
Mám
Kamarada co dela na Kladne a predtim u Kopeckyho a rikal mi ze to je velkej pruser protoze nemaj zadnej benzinovej motor do svych modelu..... i 308 s timhle motorem bezne po 20000 km rozvody a dalsi slozitejsi zadahy proste pruser takze u žopedu jen naftu ty jsou kvalitni
Rozbalit vlákno
4
27. 4. 2017 09:16
Re: Mám
Reinkarnace motoru 1,6, která se dává do 301ky a C Elysee by měla být použitelná a bez jmenovaných problémů. Do jiných modelů se však nedává.
K HDi můžu říct tolik,, že jsem měl 1,6 HDi 2008 = uvolňující se potrubí turba (hodinově náročná oprava), špatně řešená olejová vana (dá se předejít problémům častější výměnou oleje) a opakované zapékání vstřiků = přetěsnění vyjde na krásných 8 tis. zažil jsem, děkuji, never ever.
S radostí jsem se vrátil k obyčejnýmu benzínu, žádný smrad a TO TICHO ! ! !
28. 4. 2017 07:49
Re: Mám
Na tom pretesnení vstrekovačov ťa asi pekne obtiahli, mne to zbúchali za cca hodinu práce a materiál stál jednotky drobných. Sacie potrubie drží doteraz....
28. 4. 2017 08:24
Re: Mám
Na každým vstřikovači jsou 3 těsnění + různé lišty okolo a drobný materiál. Nejdražší byla práce + diagnostika. Holt, autorizák . No čučel jsem na fakturu jak péro z gauče. Alespoň mě to nakoplo, aby to auto šlo z domu.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 08:32
Re: Mám
Tvá motoristická osobnost Expert František doporučuje hybridy = zajímalo by mě za kolik >:-[]

Ale s poruchovostí má pravdu = je to nejspolehlivější pohon kterej se tu prodává

V menších motorech je rozumný měnit olej v polovině doby = zvlášť když to je auto co jezdí hodně po městě. Bez ohledu na značku a motorizaci. Plus aspoň nepravidelně používat aditiva = nevim v jakym to bylo roce ale tak jako tak s tou cenou to nejspíš fakt trochu přehnali ;-)
27. 4. 2017 10:11
Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
Zatím jsem najezdil s tímto motorem 125 tis. kilometrů a věřím, že jich bude ještě mnoho. Moje drobné poznatky: Od počátku, při studeném startu ujedu cca 500m při mírně zvonících ventilech, pak se to tam napne a ztichne. Jedna ze svíček pravidelně odchází po 50-60 tis. Při 120 tis. mě značkový servis s touto svíčkou nechal jezdit, ale prý mám zakarbonovaný motor. Jezdím denně 25 km tam a zpět, motor se vždy prohřeje, často vyfoukám pavouky i na dálnici. Moc jsem jim to nevěřil. Dostal jsem do motoru ale sr*ajdu na odstranění karbonu, po tisíci šla olejová náplň ven. Už ale v jiném servisu, kde jsem měnil ty svíčky. Dříve jsem asi od 80 tis. začal dolévat olej, cca 1l na 8 tis. To zmizelo tak asi se vyčistili kroužky. Verva to teď jistí, každé druhé tankování.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 10:16
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
To nevypadá na moc spolehlive řešení, když toto řešíte s takto nízkým nájezdem, že ? Chápu, že jsou to drobnosti, ale neměl by motor alespoň do 200 tisíc vyjma pravidelne údržby být bezproblémový? Zvonici ventily, svíčky.... asi bych takový motor nechtěl.
27. 4. 2017 10:24
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
Myslím si, že svíčky tu životnost 50 tis. prostě mají, motor považuji i tak za bezproblémový, kdybych včas měnil svíčky a nečekal až začne vynechávat jeden válec. To zvonění když je motor úplně studený je vlastnost motoru, prý. Jinak rozvody jsou předepsané při 150 tis., ve článku je uvedeno že předepsaná výměna není.
Avatar - Ozzman
27. 4. 2017 10:37
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
Vím, že je to něco jiného, ale na prumernem naftovem motoru při 200-300 tisíc km se mimo oleje a rozvodu nic nemění. Nikdy jsme neměli benzinovy motor na kterém bychom najeli více , než 50 tisíc, než šel z domu, leda TSI a to do 80 tisíc svíčky nechtělo...tam byly jiné problémy. Proto mi přijde vyjma rozvodu něco měnit docela obtezujici :-)
27. 4. 2017 18:57
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
50 tkm mají životnost svíčky u mého staršího auta, které "musí" spalovat výrobcem nepředepsané palivo s vyšším zapalovacím napětím (LPG).
U moderních aut svíčky běžně vydrží 90 tkm, u Japonců i 120 tkm.
V tomto kontextu je 50 tkm prostě slabota.
28. 4. 2017 07:51
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
U priamovstrekových motorov?
27. 4. 2017 10:47
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
Zdravím,
mám stejný motor jako kolega, já 1.6 VTI EP6C v Partnerovi. Zatím bez sebemenšího problému, nájezd zatím jen 33.000 km. Upřímně řečeno, auto je v dnešní době děláno jako spotřební zboží, takže jde o to aby vydrželo hlavně záruční dobu za co nejmenší výrobní náklady a pak v nejlepším případě šup pro nově vyrobený kousek. Třeba i k jiné značce. Mám své auto rád a doufám, že bude jezdit dál a dlouho, ale jsem realista. V Evropě se vyrobí asi 20 milionů aut ročně, tak kdo by si je kupoval, když by všichni dělali jen dokonalá a neporuchová auta? Ještě taková poznámka: kamarád si koupil taky Partnera, ale diesel 1,6 HDI. Nenajel ani 1000 Km a potkali se mu písty a ventily. Možná výrobní vada kusu, dostal nový motor.
27. 4. 2017 12:49
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
Trochu zavadzajuce je to, ze sucasne trojvalce 1.2 eTHP spomenute nie su vobec. Co mam info, mnohe problemy boli odstranene a hlavne su to uz ine motory. Tiez moznosti 4rocna zaruka standard a 8rocna ak clovek chce, co mi nepride prave ako keby sa to malo pokaslat zachvilu.
21. 8. 2020 23:13
Re: Mám 1.6 VTi 120 – EP6C v Peugeotu 5008
Dobry den Martine,
mate prosim stale sve Berlingo? Zajimaly by me zkusenosti u vozu s motorem VTi 1,6 88kW, rv 2013 s vyssim najezdem kilometru a kolik km motor vydrzi pri dobre peci (vymena oleje po 15.000km, palivo vyhradne Benzina Efecta95, pripadne Verva). Nerad bych udelal chybu.
Dekuji a hezky den.
27. 4. 2017 10:18
Tak ať tu máme něco konkrétního..
..napíšu vlastní zkušenost - v podstatě text co jsem už onehdy psal na C5 forum..
Mám 1,6 thp 3,5 roku, najeto 91 tis, kupováno nové.
Dojmy jsou dvojí - nádherná pružnost, slušný výkon, dlouhodobá spotřeba podle tankování 6,7 léto, 7,0 zima. (ta spotřeba mě příjemně překvapila, na poměrně těžké auto střední třídy se zrychlením na sto za 8,6 s pěkná) Provoz 45% dálnice, 45 okresky, 10% město.
Problémy s rozvody se mi nevyhnuly - v 45 tis. hláška na dispeji, na chodu to nebylo poznat - výměna rozvodů za modifikované s lepší odolností - prý, ale je fakt že od té doby zatím klid.
čistění sání od karbonu v cca 65 tis. Od té doby zatím klid. Obojí samozřejmě na záruku.
První výměna oleje ve 30ti tis.km, pak při rozvodech v 45, pak při garančce v 60ti, následně při čistění sání v 65, samostatně v 80ti. a aktuálně v 91.
Takže - pokud je nová sada rozvodů skutečně kvalitnější (zatím drží) a častější výměny oleje zamezí či zpomalí tvorbu karbonu, budu rozhodně spokojený. Vše šlo zatím na záruku. S nějakým servisem navíc na čistění sání počítám, ale není to nic fatálního a ten projev motoru, jeho pružnost, akustický komfort a lepší jízdní projev díky málo zatížené přední nápravě mi za to stojí.
Volil bych nakonec klidně znovu - ideál by byl 3,0 V6, ale žijme v realitě..
Rozbalit vlákno
4
27. 4. 2017 10:35
Re: Tak ať tu máme něco konkrétního..
Už raději pro tyto motory pouze doporučený olej Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a aditivovaný benzín s VIF. Jinak motor má zajímavý zvuk, když se mu přidá, lidi obracejí hlavu co to jede, no holt to BMW je tam taky...
27. 4. 2017 10:54
Re: Tak ať tu máme něco konkrétního..
VIF tam leju od první nádrže, výjimku dělám jen když jednou za čas tankuju na Benzině kde mají Vervu, ale rozdíl při provozu při změně paliva nepozoruju..
Že tam přijde olej doporučený výrobcem považuju za samozřejmost...
Zvuk je od 3,5 do 6ti tis. ot zajímavý, tedy pro mě zevnitř, zvenku jsem ho ještě v tomto režimu ještě neslyšel.. ;-)
27. 4. 2017 18:52
Re: Tak ať tu máme něco konkrétního..
No jo, ty možná budeš spokojený. Ale z hlediska průměrného zákazníka i tvé zkušeností potvrzují, že je to víceméně šrot.
27. 4. 2017 20:16
Re: Tak ať tu máme něco konkrétního..
No, spíš bych řekl, že ten motor platí daň za svůj projev a příznivou spotřebu svou choulostivostí. On nakonec bezporuchový motor ještě nikdo nevyrobil..
Problémy ten motor má ale jsou řešitelné, rozvody byly měněny v záruce a zakarbonování častější výměou oleje než po 30ti tis., což nebude asi řešení navždy, ale jestli mě za dalších např 60 tis čeká odstranění karbonu ze sání, tak to není žádná drahá položka..
27. 4. 2017 12:38
Průser je THP, ne VTi
Pokud si přečtete článek pozorněji, tak většina problémů se týká turbo motoru THP. Článek zavání bulvárem.

Mám 1.6 VTi a 98 tis. km a nemám s ním problém. Krom pravidelného servisu měněna jen vodní pumpa a cívka na jedné svíčce. Delší trasy pod 6 litrů, průměr 7,4 l/100km. Při startování studeného motoru klepou hydroštely než se to natlakuje, ale to je vlastnost.
Rozbalit vlákno
3
27. 4. 2017 20:44
Re: Průser je THP, ne VTi
Ak si pozorne prečítaš článok, tak zistíš, že sa tam píše aj to, že väčšina problémov sa týka THP...
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 20:52
Re: Průser je THP, ne VTi
Jasně = a když si nepoužíval N98 nebo lepší vyráběl si karbonový úsady [odkaz] = vlevo prémivej benzín vpravo N95 >:-[]

Přitom stačí [odkaz] :yes:
21. 8. 2020 23:38
Re: Průser je THP, ne VTi
Dobry den,
mate prosim stale sve Berlingo? Zajimaly by me zkusenosti u vozu s motorem VTi 1,6 88kW, rv 2013 s vyssim najezdem kilometru a kolik km motor vydrzi pri dobre peci (vymena oleje po 15.000km, palivo vyhradne Benzina Efecta95, pripadne Verva). Nerad bych udelal chybu.
Dekuji a hezky den.
27. 4. 2017 13:58
Opomenuti v clanku
Co nebylo zmineno v clanku je, ze k problemum 1.6 THP motoru masivne prispelo ceske zastoupeni Peugeotu. On totiz tenhle motor je standardne typovany na 98 oktanu a jako takovy se i prodaval. Nicmene ceske zastoupeni Peugeotu doslo k nazoru, ze pro ceske setrilky by byl motor vyzadujici 98 oktanu neprodejny a tudiz se pro CR udelala homologace na 95 oktanu. Ten motor na to ovsem nikdy nebyl staveny a nasledna karbonizace ty motory nicila jak na bezicim pasu. Proto byl tento motor v CR take stazen z prodeje (krome RC-Z), zatimco v Nemecku se i nadale prodaval. Nemec tankujici dle sveho navodu 98 oktanovy benzin mel totiz se zakarbonovanim motoru vyrazne mensi problemy.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 14:02
Re: Opomenuti v clanku
Dobrá připomínka :yes: ;-)
27. 4. 2017 15:09
Re: Opomenuti v clanku
Omyl 1.6 THP tento motor nebyl v ČR stažen z prodeje. Jinak s tou homologací na 95 máte pravdu
Avatar - _Karel_
27. 4. 2017 16:00
Re: Opomenuti v clanku
Pokud byl motor postaven na N98, pak i to je pro mě jasná chyba konstruktérů.
Nevidím žádný důvod stavět malý motor do malých levných aut na N98, leda, že neumí/nechtějí sami za svoje peníze vyřešit správné fungování na N95.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 17:07
Re: Opomenuti v clanku
Pro tebe [odkaz] [odkaz]
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2017 17:33
Re: Opomenuti v clanku
Ale 1.6 THP se přece zdaleka nemontoval jen do sportovních kupé a hot hatchů.
28. 4. 2017 07:52
Re: Opomenuti v clanku
A nič, skús porozmýšlať, keďže tento motor sa cpal vo veľkej miere do plebejských aút :-!
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 08:03
Re: Opomenuti v clanku
Nepotřebuju popřemýšlet = kouk sem se na přehled do čeho se dával. Do levnejch šel když už tak VTi verze která takový problémy nemá. Ty maj hlavně vysokovýkonný verze = když do nich nedáváš benzín jakej se tam má dávat = nebo aspoň nepoužíváš [odkaz]

Znám lidi co do aut typu Fabia tankujou jen kvalitní palivo nebo aspoň používaj nějaký to aditivum = u nás ideálně asi ten VIF. A taky co na prémiový auto vyšší střední dávaj zimáky Matador :-)
27. 4. 2017 16:12
Re: Opomenuti v clanku
Nejsem motorář, tak se zeptám - opravdu má na vznik karbonu to jestli tam lijete 95 či 98? Jám mám za to že karbon v sání má na svědomí odvětrávání klikovky...
A jestli jde o oktanové číslo, tak kompresi si stejně upravuje řídící jednotka, ne? (nehledě na to že 95 ji minimální hodnota a benziny mají ve skutečnosti oktanové číslo tím pádem vždy o něco vyšší)
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 17:08
Re: Opomenuti v clanku
Jo de = možná ne když budeš používat [odkaz] >:-[]

Ten rozdíl v dopadu používání český 95 a německý 98 a víc je prostě realita. Stejně jako že tady je rozumější používat aditivovaný víceoktanový palivo, možná tu novou Efectu. Nebo [odkaz]
27. 4. 2017 18:50
Re: Opomenuti v clanku
Tak ono je potřeba uznat, že u nás v ČR se běžně vysokooktanový benzín neprodává. Ani spousta "značkových" pump ho nemá.
Ale když už teda 95oktanový benzín, tak měl Peugeot jasně zákazníkům říct, že si mají benzín aditivovat.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 18:58
Re: Opomenuti v clanku
To je začarovanej kruh poptávky a nabídky :-)

Ale už sem byl ve všech krajích a od Šumavy po Jeseníky ho někde v okolí bez problémů seženeš = v Lužickejch horách se třeba popojel pár km přes hranice do Německa >:D
28. 4. 2017 06:34
Re: Opomenuti v clanku
V ČR se ten kruh už nikdy nerozsekne.
Ano, sehnat se dá, když člověk chce. Ale když zastavíš u nejbližší pumpy, tak je pravděpodobnější, že tam nebude.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 07:35
Re: Opomenuti v clanku
Už nikdy? Nebuď pesimista = těch 40 let prej do 60-70 let doženem >:D

No to zas taková sranda neni = já vim :-|

Nebude sice u nejbližší ale u nějaký v okolí jo = zas tak děsný to neni
27. 4. 2017 19:38
Re: Opomenuti v clanku
Myslel jsem, že každý motor musí zvládnout provoz na 95 oktanový benzín. Výrobce může doporučit 98, ale fungovat to musí i na 95. Matně si vybavuji něco jako, že žádný 98 oktanový benzín oficiálně ani neexistuje; norma (EN 228) je pro 95 (specifikuje minimum a to je 95 RON, 85 MON). Těžko můžeš homologovat auto pro palivo, pro které neexistuje norma. Ale nebudu předstírat, že tomu rozumím. :-) A oktanové číslo nesouvisí s tvorbou karbonu. Alespoň, co vím. To souvisí s klepáním. Že může být dražší 98 oktanový benzín kvalitnější, je něco jiného.
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 19:42
Re: Opomenuti v clanku
Provoz zvládne což o to = viz tahle realita rozdíl je jen větší zakarbonování motoru :-)

Oktanové číslo v praxi souvisí s aditivací = proto ten rozdíl

Možná teď nová [odkaz] ;-)
Zatim sem jí zkusil jednou a krom chvilky do kopce kdy sem měl chvilku divnej pocit asi dobrý
27. 4. 2017 20:18
Re: Opomenuti v clanku
Zvýšení oktanového čísla neznamená automaticky kvalitnější aditiva, někde se ho dosahuje velice levně třeba jen zvýšením obsahu bioetanolu..
Takže já upřednostňuju tankování 95 a VIF si tam dolévám sám...
Avatar - Hammunasakra
27. 4. 2017 20:21
Re: Opomenuti v clanku
Ne automaticky = proto sem napsal že v praxi souvisí

Já vyzkoušel všechno a VIF je výbornej = teď už má i šikovnější balení [odkaz] :yes:
27. 4. 2017 19:59
Re: Opomenuti v clanku
Jo tady souhlasím, homologace je na N95 a servis vždy doporučoval N98. A měl pravdu, od té doby mám od karbonizace klid. Motory EP3 a EP6 mám oba doma a koupi ani jednoho z nich nelituji. Oba motory táhnou pěkně, zvuk slušný a i spotřeba je rozumná...

EP3 v 207 má víc jak 130tis km a pokud vím, ze záznamů s motorem po celou dobu nic nebylo.

EP6 v 5008 má za sebou ve 20tis čištění (v záruce), od té doby co tankuju plně aditivivovaný benzin N95, N98 nebo Vervu je klid. Rozvody byly preventivně měněny v 70tis Km a od té doby také klid.

Ohledně paliva rozdíl 2 kč na litru N95/98 mě nechává v klidu, bavíme se o cca 100Kč na nádrži, tedy sotva tak na 1 oběd v kantýně ;-)
Avatar - Ada je zase tady
27. 4. 2017 15:45
Chyba, redaktore
za všechno můžou Němci. Francouzi jsou v tom nevinně. Jako ostatně vždy...
Zajímavé je, že tyhle motory v MINI žádné problémy nemají. ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
28. 4. 2017 08:42
Re: Chyba, redaktore
no aj BMW má/malo hodne problémov v 1er - sviečky,cievky,sem-tam rozvody a pod
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 08:48
Re: Chyba, redaktore
Problémy byly pochopitelně i v Mini = stačí zadat do Google = nevim proč v tomhle Áda kecá
28. 4. 2017 16:15
Re: Chyba, redaktore
Asi je to jeho boj proti benzinu a francouzům ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
27. 4. 2017 21:56
Mně na tom připadá zábavné to, že tenhle motor nahradil prý
:-)

Tritec koupil Fiat powertrain... a udělal z něho 1.6 e-torq. Jasně chtělo to vývoj, ale pořád to není jinej motor.

no a PSA s BMW stvořili tohodle "zachránce"...
>:D
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2017 13:25
Ten pisálek je blázen
I THP je jenom stroj. Zato péče, kterou se mu ze strany PSA dostalo, a to okamžité i následné, tu by mohl koncern, tedy vlastně zákazníci koncernu, jen závidět. PSA letos v zimě dokonce na chvíli pozastavilo prodej všech modelů s THP, než se přijala opatření - PSA zkrátka není lhář jako někdo. Poslední z řady takových kroků je olej INEO First, nechť si každý ověří, co ten olej umí a jakého je složení. VIF považuji za standard při každém čepování a zvyk měnit předepsaný olej již v půlce intervalu, ten mám odjakživa. Takže, WTF o čem vlastně píše? Aha, píše si o kliknutí, protože kromě kontroverze a bulvarismu už všechen prach vystřílel, možná že mu spíš tou marností zvlhl.

K nejvýkonnější verzi v RCZ-R - na tomhle [odkaz] fóru je borec, který má aktuálně najeto přes 70 tis. mil, denně a tvrdě, jak sám říká. V 50 tis. mílích nechal motor přeměřit na brzdě-výkon přesně sériových 199 kW, moment pak 350 Nm, to je +20Nm, grafy jsou tam zveřejněny. Pisálky i neználky nechám tímto pozdravovat a jdu si užívat se svým novým RCZ-R. Protože chci najíždět do 10 tis. ročně, tak jsem si jistý, že v mém režimu přežije - no vlastně cokoliv, s čímž pisálci i neználci jezdí. Ale co, budiž jim přáno, jen houšť ve všem, hlavně že kredity padají kam mají a my díky nim se máme i v ČR vlastně docela dobře.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
28. 4. 2017 17:41
Re: Ten pisálek je blázen
No ty máš dost. :-O
X let starý motor, ale výrobce dokonce letos v zimě (!!!) pozastavil prodej. >:D
Tak kdyby pozastavili prodej před těmi x-lety, pak by se bylo čím chlubit. Takto je to na stejné úrovni s TSI. Ti to taky léta (neúspěšně) řešili, až do příchodu nové generace.
199kw - to je slušný na 1,6t. Já žil v tom, že to má jen 147kw. ;-)
Až bude výrobce předepisovat při každém tankování VIF a výměny oleje v polovičním termínu, tak bude o čem psát.
Článek WTF píše o tom, že je všeobecně (rozhodně ne jen na Auto.cz) známo a publikováno, že jde o problematický motor. Tvoje obhajoba na tom nic nezmění.
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 18:02
Re: Ten pisálek je blázen
Viz ty a já včera 16:00 a 17:07 vlákno Opomenutí v článku ;-)
Avatar - _Karel_
28. 4. 2017 18:15
Re: Ten pisálek je blázen
[odkaz]
Avatar - _Karel_
28. 4. 2017 18:28
Re: Ten pisálek je blázen
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
28. 4. 2017 18:48
Re: Ten pisálek je blázen
A co já s tim? >:D
30. 4. 2017 10:53
Re: Ten pisálek je blázen
Kájíčku, žiješ v jiném světě. Předně, v tom mém má moje RCZR stejně jako nyní 308GTI 199kW, píší o tom i v tom článku pisálka. Je vidět, že klíčové informace tě míjejí, že patrně máš problém číst a tedy i porozumět psanému textu - mimochodem, je to zásadní kritérium pro postup z prvního na druhý stupeň základní školy.
Jinak je THP zvláště ve verzi 199kW výkladní skříní současných technologií, byť článek pisálek tyto skutečnosti prostě pominul. Tím více se nemůže nejevit jako tendenční plivnutí směrem, který dnes reálně začíná ty, kdo tyhle pisálky reálně v ČR platí, ohrožovat.Design takové Q2 mi dává reálně za pravdu, bravo Cactus.
Pozastavení prodeje je projevem otevřenosti k zákazníkovi - v mém světě není fér tvrdit zákazníkovi o THP model, jak je vše super a budoucnost růžová, když vím, že nemusí být. Chápu ale, že v Karlíkově továrně na čokoládu, tedy v té tvé samozřejmě, platí jiná pravidla - příměr jsem zvolil ne náhodou.
Navíc, THP nekončí a končit nemusí, tak vůbec nechápu, proč jsi se tak pozastavil.
Takže Kájíčku, klidně se uklidňuj, že nedokonalost je vlastnost, se kterou se nedá nic dělat, protože u koncernu se ti toho všeho dostane vrchovatě. V mém světě se takovému přístupu alá koncern říká arogance.
PS: známý má od nova Cayenne, najeto nyní cca 90 tis. km a už třetí motor. Tomu říkám kvalita, možná to je právě v ceně té německé prémie, že máš vlastně pořád nový motor >:D Tak papa.
Avatar - pallas
1. 5. 2017 15:47
Re: Ten pisálek je blázen
úplný súhlas.
A že je Audi Q2 obkreslený C4 Cactus (ok, možno v mierke 1:1,1) musí byť jasné aj slepému. Tak ako bol VW Caddy obkreslené Berlingo.
12. 4. 2020 13:23
Re: Ten pisálek je blázen
Michale, jak vaše RCZ-R jezdí po 3 letech? Pořád bez problémů?
Slyšel jsem že od roku 2014 s THP už není problém, je to pravda?
2. 5. 2017 22:25
Doplnění
Ještě bývá problém s uložením vačky, které je vydřené od ocelových kroužků, tudy se ztrácí tlak oleje pro přesuvník. Potom se objevují chyby ohledně časování. PSA to vyřešilo o-kroužky z plastu (teflon?), ale uložení nejde (nešlo) objednat samostatně, pouze hlava.
Rozbalit vlákno
0
27. 12. 2020 18:00
C4 1,6VTi 2009
Ďakujem za kvalitný článok,môžem k nemu pár mojich skúseností:

V máji 2009 som kúpil nový Citroen C4 motor 1,6VTI, benzín,novinárske recenzie na motor plné chvály
ako produkt vývoja spolupráce dvoch firiem, variabilné časovanie ventilov, dobrá dynamika, nízka spotreba...

Skúsenosti:
Dolievanie oleja:
1.servisná prehliadka po 3-5 tis.km(hradená výrobcom)- v servise doliali 3/4l oleja a pýtali sa ma , prečo nedolievam olej. Predtým som mal Škodu Felíciu 1,3 benzín, nevedel som,čo je to dolievať olej, tak som na nich čumel, ako že to fakt treba toľko dolievať?
Tak som dolieval...každých 10 000km minimálne 1l do nového citróna( mal som vtedy ešte aj16 ročného Opla Astru 1,6 benzín, ten nepýtal ani dcl pri rovnakom nájazde).
STK a Emisná kontrola
Po 4 rokoch- Citrón neprešiel cez Emisnú kontrolu- dôvod- vysoké voľnobežné otáčky
Nikto s tým nevedel nič urobiť, ani autorizované servisy... tam to bolo akože OK, ale cez EK znova neprešiel.Tak som to odniesol do autorizovaného servisu, ..ved oni majú službu STK a EK + príprava
a ... ked som sa pýtal technika , ako ...to urobili, tak...prešli.
Baterka
Viackrát som nenaštartoval...baterka odišla po 4 rokoch
Vymenil som...nakonec problém bol v ...
Alternátore- nedobíjal, dal som ho opraviť za 50€, ale problém je, že v servise, ho nespárujú s elektornikou auta.Musíte kúpiť od autorizovaného srevisu repasovaný Alternátor...cena 500€ s podmienkou, že im necháte svoj starý( ten asi skončí ako repasovaný u ďalšieho).
Ventilátor chladenia
stále bežal.... mňa sa po 6 rokoch v servise pýtali, či som robil tunningové úpravy, lebo mi stále chladí motor...čumel som na nich, že čo to sú tie tuningové úpravy...
no a ono to bol ten snímač, a ktorom píše autor...motor 6 rokov chladil leto-zima.

Záver:
Staral som o o Citrona , bol som mu sluhom ...ale stačilo...predal som v r. 2017 síce pod cenu,
ale vydýchol som si.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pallas
25. 1. 2021 00:31
Re: C4 1,6VTi 2009
to kam si chodil do servisu ?!