Po letech různého ožužlávání stávajících konstrukcí se Opel plácl přes kapsu a vyvinul zcela novou vznětovou šestnáctistovku. Benzinová konečně dostala přímý vstřik.
V porovnani s novym, odlahcenym Golfom, je to myslim cez 200kg, ked si dobre pamatam. Buhuzial to auto vzniklo v zlej dobe, nikto nevedel co bude zajtra, tak mi pride, ze tam uz iba vsetko nahadzali a poslali to do sveta.
Tiez neviem pochopit taky markantny rozdiel vo vahe. Na Prime v autosalone ma (asi pred 3 tyzdnami) prekvapilo, ked Pepa povedal, ze Adam je o 200 kg tazsi ako Citigo (a jeho bratrickovia) :-! . Skoro 200 kg rozdiel medzi Astra a Golf, ak sa nemylim, 200 bolo medzi Sportage a Antara, 200 medzi Adam a Up...to su extremne velke rozdiely.
No, nevím, ale nebral bych to tak tragicky. Adam je větší než Citigo, to samé Astra a Golf, nehledě ke skutečnosti, že Astra je o 5 let starší (přesto designem neskutečně krásnější), takže by se měla srovnávat se starší generací Golfu, a tam už tak velký rozdíl není.
Pochvala Oplu za moderný priamovstrekový benzín, aj keď sa žiada dodať ironické "konečne".
S tou "najsilnejšou 1,6kou" je to diskutabilné, silu si stotožňujem s výkonom a takýto výkon má 308 GTi už nejaký ten rok a Ceed GT má ešte vyšší (150 kW). Tiež čísla nie sú všetko, napr. v porovnaní s pežoťáckou 1,6kou (ktorá má maximálny výkon až do 6800 rpm) tento oplácky motor vyzerá byť klasické turbo so silným stredom, ktorý ale nemá zmysel moc točiť (max. výkon pri 5500 rpm). Každopádne by to mal byť veľký pokrok oproti starej nepriamovstrekovej pažravej 1,6ke.
Ceed GT: "Motor dosahuje výkonu 150 kW v 6000 min-1, maximální točivý moment činí 265 N.m při 1750-4500 min-1"
Takze klasika, nahonene korejske kone na ukor tociveho momentu.
budme spravodlivy: "litrovy tocivy moment" 165 Nm/ liter nieje az taky spatny... aj ked 200 je viac ;-)
ale ked si zobereme 1,6 THP ( motor BMW / PSA) 218 PS a 300 Nm...-tak ako vidiet Bavori s Frantikmi dokazali "nahonit" 1,6-ku este ocosi viac >:D
nehovoriac, ze vsetko zo vsetkym suvisi - C´eed GT nieje plnohodnotny super pre Golf GTI, - ani cenou, a tak sa radsej zamerali na pre nich jednoduchsiu - menej vykonnu verziu, s ktorou nemusia tak bojovat s emisiami, trvanlivostou...
trochu nechapu filosofii toho dieselu. Pro me je ta dalsi reseni, vychazejici vstric akcionarum a ne majitelum auta.
Kdyz si kupuju naftovou 1.6, tak chci dlouhoveky provoz s minimem nakladu na udrzbu... a ne high-tech, sice asi relativne vykonny a lehky - ale s tak citlivou technikou, ze jakakoliv uspora paliva bude preplacena na opravach. :-(
Meli na to par let, a stejne se asi od Italu delat diesely nenaucili!
Prvni otazka by mela byt "pro koho to auto navrhuju"... pro koho je tenhle Opel?
pre EU birokratov, aby auta, v ktorych bude pouzity vykazovali co najnizsiu spotrebu a teda CO2... aby teda nemuseli platit velke pokuty za "flotilove" CO2 v ramci firmy, bla, bla, bla...ved to poznas... :-!
noo a aby zakaznik bol viac oklamany : papierova / realna - spotreba, aby viac trrpol nad zivotnostou, a teda si radsej viac priplatil za servisne prehliadky, znackovy servis, len nech sa preboha ten motor nerozsype >:-[]
- inac, toto nieje moj nazor len na Opel, ale aj na niektore ine "firmy"
zachranit to mozu tim, ze sa to nebudu snazit tlacit do moc tazkych aut, kde je predsalen ten motorcek viac namahany, nez v niecom lahsom - u Astry by som videl strop pouzitelnosti ;-)
hmm - to mas pravdu.
Ale ty "pokuy" se plati za flotily = prumer. Takze muzou delat udusenou 1.3... a normalni 1.6 pro lidi.
Jako to dela Fiat... a Bravo za 450 s 1.6 dieselm a komplet vybavou mi prijde fakt jako TAK akorat auto.
A ten diesel je pritom nezmar...
Chces byt "zelenej"? Kupd si 1.3 s variabilim vetrakem...
Chces high-tech? Kup si dvoulitra s dvouma turbama... :-!
Ked chces diesel do taxi, tak chod do predkomorkovych nepreplnanych 1.9 SDI, vykon do mesta staci a spotreba rovnaka aj po 300 000 km... Ked od modernych motorov cakas minimalne naklady na udrzbu, tak potom neviem...skus DAF XF 105.
to dokazuje napr. 1.8tsi 160k v O2, která s prehledem natrhne * mnohe 1.6turbo 200k.
a na 1.8tsi 180k v O3 nemaj uz ani nahodou a to jde porad o vyrazne slabsi motor, navic s omezenym tocivym momentem kvůli prevodofce
Máš pravdu, na druhej strane niekomu môže vadiť "elektrický" charakter 1,8TSI, ktorý práve kvôli tomu vyhladenému krútiaku ťahá rovnomerne, bez akejkoľvek výkonovej špičky, skrátka žiadna radosť ho točiť, taký bezpohlavný motor, "najdízlovejší" benzín v triede. To už možno radšej ten 1,6 THP200, ktorý podľa mojej skúsenosti má aj nejaký charakter.
Co to je "nejdieselovejsi" benzin ve tride? Vzdyt TSicka jsou presny opak, plochy kroutak a plynuly zatah od nejnizsich otacek, zatimco diesel ma krivku uplne odlisnou, misto "roviny" vetsi nebo mensi "kopec", takze nejede, zabere a chvilku tahne, a zase nejede.
Tak to si teda nejsem jistej..Mam v praci dve OII 1,8 TSi,a ze by to nejak extra tahlo... Jede to sice hezky,na dvojku slo i 120, ale nad 160 uz to zadnej zazrak nebyl... A o natrhnuti * bych fakt nemluvil. S OIII s 1,8 TSi jsem tu cest jeste nemel, a vzhledem k dost opravam uz asi mit nebudu...
Já teda nevím, ale to musíme furt někdo někomu něco natrhávat? Není důležitější bezpečnost, spolehlivost, nízké náklady...? Před léty se jezdilo s polovičními výkony, dnes pokud nemám 100kW a více, jsem méněcenný? Navíc s vražednou kombinací EU byrokratismu... :-( Za chvíli budeme jezdit v 0,8Turbo V3 s 200kW?
Cituji: "pohon rozvodů přesunutý na stranu setrvačníku, kde jsou menší torzní kmity (ale zároveň horší přístup, když se něco pokazí, o čemž vědí své třeba u BMW)"
Proč horší přístup když je motor uložený napříč tak je k rozvodům dobrý přístup ať už jsou na straně řidiče nebo na straně spolujezdce. U BMW je to jasné tam je motor podélně a rozvody jsou tedy mezi motorem a přepážkou oddělující motorový prostor s i nteriérem kde je skutečně málo místa. Řekl bych že se pan vaculík plete! Díky předem za reakci.
Pokud je na jedné ose společně se setrvačníkem tak ano, ale i tak to nevidím jako nějaký problém vzhledem k tomu že je motor napříč. U toho podélně uloženého to ale musí být docela peklo. :-)
jo, prevodovka ven musi. A ano, nenk to konec sveta, ale je to "vyrazne komlikovanejsi" = v praxi drazsi. Sleduje to politiku auto prodat bez zisku, a pak majitele oholit v servise. A ano - u klasiky je to jeste vorsi, ale uz ne o moc: ven jde celej motor.
A opravdu je to na jedné ose jako setrvák? Z fotek to vypadá že je na stejné ose jen ozubené kolo které pohání řetězem druhé mimo osu setrváku a až na něm je klasický rozvodový řemen.
Automobily Opel sú vo svojich triedach suverénne najväčší otesánci či cvalíci. Opel na to ide úplne opačnou cestou ako napríklad taká Mazda, ale aj iní výrobcovia. Tí výrazne redukujú hmotnosť svojich áut a tie sú tak aj so slabšími motormi oveľa mrštnejšie ako Ople. Plus výrazný bonus v podobe nižšej spotrebe, menšieho opotrebovania tlmičov, bŕzd atď. atď.
A Opel ponúka okrem vysokej hmotnosti pre svojich zákazníkov ešte jeden "bonus" - na to, aké sú tie Ople veľké, je v nich až žalostne málo miesta.
Opel by som som si nekúpil z 2 dôvodov - práve pre jeho nadváhu a vyslovene de.bil.né ovládanie smeroviek. Po pár sto kilometroch som som z toho bol na mŕtvicu.
Takže príčiny súčasného problému Opelu sú zrejmé. Ak sa chce Opel trochu prebudiť k životu, musí:
- vyrábať ľahšie a mrštnejšie autá
- skončiť vo svojich autách v plytvaním vnútorným priestorom
- zmeniť ovládanie páčok smeroviek a stieračov
- dať z áut preč tie obludné malé okienka pred prednými dverami.
- jednoducho povedané, Opel by sa mal vrátiť do polovice 90. rokov a pokračovať vo vtedajšom dizajne a technike.
Vo svojej dobe bola Corsa možno najľahšie auto medzi svojimi konkurentmi. Dnes je najťažšie. Kdepak asi nemecko-američtí sodruzi udělali chybu?
Opel uz nepouziva debilne ovladanie smeroviek. Uz ma konvecne. Na mna osobne posobila Astra pri skutocnom zvezeni podstatne lepsie ako Golf VI. On tak nejako poskakoval a skoro som nevidel pred seba pretoze som civel na obrovsky obranny val ktory som mal pred sebou. Astra je pocitovo robustnejsie auto, ale aj tazsie a zravejsie. CO sa tyka dynamiky prejavuje sa to hlavne v nizsich rychlostiach.
INterier je na Oploch elegantnejsi a vzdusnejsi. To mi viac vyhovuje. Ja som ale trochu zdeformovany Merivou..
este by som doplnil ... napr astra a jej pretlacitkovany stredovy panel vyzera hrozne:
[odkaz] [odkaz] .... aj volant je akysi divny.... chcelo by to konecne spravit normalny interier [odkaz] ... a mozno by opel mal vacsie uspechy
Myslím, že je to věc vkusu, mě by třeba ta oranžová barva svítící ze všech koutů u toho Ceeda nebo co to je přiváděla k šílenství. V noci to pěkně irituje. Když s tím přišel Renault Mégane první generace, byla to v interiéru na svojí dobu moje největší výtka. Nikomu ten názor nevnucuji, ale mě zkrátka tahle příšerná BESIP barva do podsvětlení nesedí.
Topper, spocitaj si kolko tlacitok ma Astra a Kolko Ceed :-)
Kolko mas najazdene s nejakym sucasnym Oplom, ked sudis ? Keby si nebol len teoreticky zahlcovac diskusii, ale mal by si nieco najazdene, tak vies, ze rozmiestnenie tlacitok v Oploch je perfektne, pricom cely interier nema ziadnu zasadnu ergonomicku chybu. To sa dnes da povedat len o velmi malo modeloch standartnych znaciek.
To iste k volantu, jadzis ty vobec na nejakej Kii ? Ano, su horise volanty ako ma Kia (Alfa, Skoda), ale vacsinou mas na vyber aj nieco lepsie. To co tam dava Kia je taky slabsi priemer, naopak volanty od Oplu (aj tie uplne zakladne) su na spicke triedy, to iste sedadla, neporovnatelne s tym co dava do aut Kia (a samozrejme bez moznosti vyberu).
Mozes Oplu vycitat napirklad podla mna dnes uz zastaralu grafiku palubneho PC, alebo nie uplne dobre vyuzitie rozmerov, proti tomu nepoviem ani slovo. To by si ale musel aj realne nieco vyskusat a nie byt len teoretik. A pokial neziskas nejake relane skusenosti, tak si zapamataj, ze nejde o to, mat tu 200 prispevkov denne s nulovou vypovednou hodnotou, kludne staci 1-2, ktore diskusiu niecim obohatia...
Stále si neřekl s kolika vozy Opel si jezdil. Pochlub se. Také se tě ptal s jakými korejci jezdíš a ty si mu opět neodpověděl, že s žádným, že jen kecáš a sviníš diskuzi a jezdíš ve felicii. Měl by ses naučit odpovídat, spoustě lidem to tady vyčítáš !
Jinak má pravdu, tlačítka sou rozmíštěná dobře, inteligent si zvykne a rychle pochopí, idiot a hlupák bude tlachat o velkém množství a nepřehlednosti.
No ved prave ergonomia > displej je vysoko, da sa ovladat tlacitkami > ergonomicka spicka. Talcitka su velke, opat to je ergonomicky dobre. NIc ta netlaci, netrci ti do kolena alebo podobne, odkladacie priestory su taktiez dobre, ziadne vystrelky v ovladani smeroviek, alebo tempomatu nie su. Jedina chyba je umiestnenie zapalovaca, ale to je zamer a je to tak takmer vsade...
Za par dni v Opli vies vsetko ovladat velmi lahko a rychlo, bez preklikavanie cez menu, alebo bez triafania sa do dotykoveho displeja. To je velka vyhoda tych tlacitok.
Lahsie a mrstnejsie auta - 95 percent zakaznikov ma u zadku hmotnost vozidla a v katalogu istotne cielene nevyhladava kolonku pohotovostna hmotnost.
Vnutorny priestor - ano, astra je tragedia, vzhladom k vonkajsim rozmerom
to vravi kazdy aj o renaulte aj o vw aj o pezote.... kazdy o tom koho nema rad ;-) ... a dalsich 99 percent zakaznikov tych znaciek je spokojnych :yes:
Ano, zaváděcí cena je 23.000 EUR, běžná 27.300 EUR. Za 1.6-ku, která je svými dynamickými výkony na úrovni výrazně levnějších konkurenčních aut s výkony okolo 130kW ...
A nevím, co má Opel dohánět, když vrcholnou Astru OPC 206kW dnes koupím (na Slovensku) za 25.100, Astru GTC 1.6 s 132kW za 17.100 a třeba ten předražený Focus ST se 184kW za 27.400. Opravdu KIA :yes:8-s
Keď ide niekto kupovať hodnotnejšiu vec, tak sa spravidla (aj keď samozrejme nie vždy) informuje u svojich známych. Ak sa niekto rozhodne pre kúpu auta, tak to nie je impulzívny nákup - ráno ma to napadne a popoludní už mám nové auto.
Takže ľudia sa pýtajú svojich známych, ako sú spokojní so svojím autom.A pýtajú sa aj ľudí, ktorí sa autám trochu rozumejú.
A pri súčasných preplnených cestách môže byť tým rozhodujúcim jazýčkom na váhach práve to, ako (ne)pohodlne sa dá s tým-ktorým autom obiehať. V Nemecku, kde je diaľnica na každom kroku, to môže byť nepodstatné. U nás je však situácia dosť odlišná.