Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motory V12 (2. díl): Mercedes+Maybach

V roce 1999 představil Mercedes-Benz svůj zbrusu nový motor V12 (270 kW), který dosud úspěšně reprezentuje značku v řadách S, SL a CL. Stejný motor ve výkonnější přeplňované verzi (405 kW) se objevil také pod kapotou Maybachu, ale to nebylo zdaleka vše...
Zpět na článek
9. 4. 2004 08:44
neregistrovaný "Meinl"
9. 4. 2004 09:11
neregistrovaný "Rufush"
9. 4. 2004 13:48
neregistrovaný "Mac"
9. 4. 2004 18:58
neregistrovaný "AMG"
10. 4. 2004 00:25
neregistrovaný "W 230"
10. 4. 2004 16:05
neregistrovaný "Albýk"
10. 4. 2004 23:06
neregistrovaný "us"
11. 4. 2004 09:33
neregistrovaný "Meinl"
11. 4. 2004 17:14
neregistrovaný "Achyl"
11. 4. 2004 19:12
neregistrovaný "Lukas"
11. 4. 2004 19:52
neregistrovaný "us"
12. 4. 2004 10:52
neregistrovaný "coti"
13. 4. 2004 18:41
neregistrovaný "us"
13. 4. 2004 23:38
neregistrovaný "coti"
14. 4. 2004 00:24
neregistrovaný "Albýk"
14. 4. 2004 09:49
neregistrovaný "coti"
14. 4. 2004 22:49
neregistrovaný "Albýk"
14. 4. 2004 01:34
neregistrovaný "us"
14. 4. 2004 10:02
neregistrovaný "coti"
12. 4. 2004 13:43
neregistrovaný "Maverick"
23. 4. 2004 18:21
neregistrovaný "anonym"
13. 4. 2004 00:17
neregistrovaný "Albýk"
14. 4. 2004 15:32
neregistrovaný "vedeni"
15. 4. 2004 00:39
neregistrovaný "danny"
15. 4. 2004 21:15
neregistrovaný "Ozzy"
19. 4. 2004 14:27
neregistrovaný "magic"
21. 4. 2004 00:27
neregistrovaný "Michal"
23. 4. 2004 18:26
neregistrovaný "tlama"
21. 10. 2004 11:15
neregistrovaný "Michal"
21. 10. 2004 11:16
neregistrovaný "lukas"
neregistrovaný "Meinl"
9. 4. 2004 08:44
bez titulku
Opět super článek!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Rufush"
9. 4. 2004 09:11
To je narez!
Při 1000 ot./min je možno využít 570 Nm, o 500 ot/min výše hodnota vzroste na 830 Nm!
Fantazie, to bych chtel mit ve svem raketoplanu :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Mac"
9. 4. 2004 13:48
spotřeba
Spotřeba město/mimo město/kombinovaná : 23/14/10 litrů - to je fakt nářez, možná to "kombinuje" stavy jede/nejede, pak těch 10 litrů je reálná hodnota ;-)))
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AMG"
9. 4. 2004 18:58
Mercedes No.1
pěkný článek.děkuji!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "W 230"
10. 4. 2004 00:25
Re: Mercedes No.1
Motory super, ale ještě by to mohli doladit v F1.
neregistrovaný "Albýk"
10. 4. 2004 16:05
super
Opět skvělý článek, prostě bomba! Ještě bych se chtěl zeptat, zda-li by nemohl vyjít jeden článeček o převodovkách, které přenášejí vysoké kroutící momenty? :-)
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "us"
10. 4. 2004 23:06
Re: Prenos NM neni az zas takovej div...
To je jednoduche, kamiony musej prenaset az o 800Nm (max.az o 1400Nm navic) vice nez je "magicka" hranice 1000Nm. A nalozene byvaj nekdy az o 46 tun tezsi nez jsou tyto Mercedesy. Co to muze delat s takovym rozjezdem do vrchu asi? Takze ono to zase neni az takova veda. Zvlast kdyz MB dela i kamiony. Spis by me zajimala pruznost od 100km/hod.vyse, treba 120-160 by byl zajimavej udaj. Moc konkurentu nemaj, protoze kdo by delal preplnovanou V12?? To je opravdu nadluxus pro uebermensche.
neregistrovaný "Meinl"
11. 4. 2004 09:33
Re: Prenos NM neni az zas takovej div...
Ježiši - to se ví že je to věda - mimochodem převodovka v náklaďáku váží 5x tolik (tipuju) jako v osobáku.
neregistrovaný "Achyl"
11. 4. 2004 17:14
Re: To je a MOOOOOOOOOOOOOOc velkej-chytráku!!
neregistrovaný "Lukas"
11. 4. 2004 19:12
Re: Motor
Hmm přeplňovanej motor umí udělat každá automobilka, by mě zajímalo kdyby se nějaká Japonská (Honda,Mazda,Mittsubishi.....) automobilka rozhodla evropě ukázat co by uměl jejich V12 ale to by nemusela býti omezována limitem 300hp. Když někdo atmosféricky dokáže vytáhnout z 3.5V6 300k a to ještě kůli předpisům musí být pouze na 300k podle údajů ma dávat 400k tak jak by asi vypadal zminovaný 6litr V12.
neregistrovaný "us"
11. 4. 2004 19:52
Re: pro uchyla
Na co tam je asi treba protiprokluz??? No omezuje tocivy moment a vykon prece. Kdyby si nekdo dal tu praci a zmeril ubytek vykonu treba na 1 stupen oproti standartni krivce, tipuju, ze motor by byl kroceny minim.o 40% od x-tych otacek! To uz na 5 ci 6 tam jde cely vykon. To je uloha modernich hlidacich systemu mimojiny. 4x4 - z mereni vyplyvalo, ze auta zrychlovala 0-50km/hod.temer 2xrychleji nez s jednou pohanenou napravou. Naopak ve vyssich rychlostech se projevuji ztraty ve vykonu. Jednoduche a logicke.
No, uprimne receno, bez preplnovani by byly ty auta zrejme slaba a lina.
A jak jsem rikal, prevodovka, ktera umi prenest az 2400Nm na max.hmotnost 48 tun (zrejme asi neumite cist) je veda a to je u me PREVODOVKA. Tim nepopiram, ze Mercedes je snad neumi. Ted budu hadat - tyhle koraby se nedodavaji s primo razenou ale hydrodynamickou, ze? Hydrodynamicka je dle meho nazoru jedina, ktera je schopna bez vetsich uprav pracovat pod timhle motorem.
neregistrovaný "coti"
12. 4. 2004 10:52
Re: pro us
Ona to zase taková věda není spočítat převodovku nad 2000Nm, když se ví jak na to. Dělal jsem projekt převodovky a ta měla přenášet až 2800Nm!
Nechápu, proč by suchá třecí spojky nebyla spchopna přenést to co hydrodynamický měnič?! V moderních hydro spojkách se používají i prvky suché spojky aby se odstranily její nevýhody!
neregistrovaný "us"
13. 4. 2004 18:41
Re: nic ve zlem!
Nejsem technik. Mluvil jsem o hydro prevodovce, kde - zjednodusene- proti sobe rotuji ozubena kola aniz by byla spojena - dava je do pohybu proudeni jakesi kapaliny okolo. Kapalina je zanedbatelne stacitelna, takze prenasi vykon trochu citliveji nez klas.spojeni, je to tak, ne?
Mas pravdu. Myslel jsem jenom, ze se sila prevede kultivovaneji, bez velikych razu, hladceji. Ale fascinuje mne, jak maly kousek nejake stagle rozhyba poradne tezkej kus nakladaku a pritom se pres nej prenasi obr sila vic nez priznivci MB, ktery sou v transu z 1000Nm a zasnou nad mysterii prevodovky. Oni ale nezasnou, ze daleko vetsi sila se prenasi treba v 1000konovym Veyronu nebo v jinych silnych karach. zachvili budou v haji z toho, ze asi budou standartne nabizet system 4 wheel, patentovany. Vsichni asi vite, co znamena slovo wheel...doslova...
No, aspon se zacalo poradne diskutovatSou tu nejaky nezodpovezeny dotazy (nahore i dole), chce to ted nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Co je s DSG spatneho???
neregistrovaný "coti"
13. 4. 2004 23:38
Re: nic ve zlem!
Nevím, co by mělo být na DSG (direct shift gear) převodovce za problém s přenosem točivého momentu. Na téhle převodovce není nic "převratného". Výchází ze 3 hřídelové převodovky a krom jedné spojky tam jsou použity dvě aby mohlo být umožněno řazení pod zatížením. To, že má Audi problémy s přenosem vyšších toč. momentů bych považoval za kec.
Co se týče toho hydro měniče, tak máte ve směs pravdu s tím rozdílem, že nerotují proti sobě ozubená kola,ale lopatky turbíny a čerpadla a vlivem tečných napětí v hydraulickém oleji se energie přenáší na lop. čerpadla->turbína a čerpadlo se samozřejmě točí v souhlasném směru. To co píšu je popsáno velmi zjednodušeně. Ale v principu to takhle je.
neregistrovaný "Albýk"
14. 4. 2004 00:24
Re: nic ve zlem!
OK. Netvrdím, že s tím má nebo nemá problémy, ale proč v oficiálních údajích o DSGčku je 350Nm max? To je mi divny a asi na to neco bude, taxe holt blbe ptam.
neregistrovaný "coti"
14. 4. 2004 09:49
Re: nic ve zlem!
Když Audi udává, že je schopna přenést 350Nm, tak to bude pravda. Vtip je v tom, že při návrhu spojky se mimo jiné vychází z toho jaký max. toč. moment má spojka přenášet. Bylo by nelogické dávat k motoru spoju, která přenese 700Nm, když motor dá nejvíce 200Nm. Spoří se tím především peníze neboť ty jsou alfou a omegou aut. průmyslu. Potažmo se tím tvoří i koncová cena automobilu,protože když použiju spojku takovýho výkonu, tak musím zase více dimenzovat jiné součásti jako např. vypínací ústrojí neboť morna mi říká,že síla kterou řidič působí nohou na spojkový pedál nesmí přesáhnou 190N, tj. cca 19kg!
neregistrovaný "Albýk"
14. 4. 2004 22:49
Re: nic ve zlem!
Tak jo, díky moc. Asi jo to ten pravej důvod. Ale jako výrobce bych t neuváděl, tam kde nemusím. :-)
neregistrovaný "us"
14. 4. 2004 01:34
Re: nic ve zlem!
Precet jsem si ten clanek opet. Je tam vskutku automat. Proc se do takhle silnejch aut dava jen automat??? Ma to nejaky duvod?
MB ti svy 12Valy ale poradne dopuje, snad mu to neublizi na zivotnosti. Asi bych nedokazal rozpoznat, co je pod kapotou, jestli V8 nebo V10-V12. Dle meho nazoru je V8 final stop.
neregistrovaný "coti"
14. 4. 2004 10:02
Re: nic ve zlem!
Důvodů proč je používají může být několik. A to že tahle spojka svojí konstrukcí ještě zvyšuje toč. moment motoru, pak jak jste psal, umožnuje měkký rozjezd automobilu a především tlumí torzní kmity motoru.
Podle mě je V8 vrchol blaha. Ale V10-12-16 se dělají pro ty, co nevědí co s penězma a mohli machrovat že mají 16 válců a ne nějakých uslintaných 8. Tito lidé tvoří nezanedbatelnou část trhu na kterou se MB také orientuje.
neregistrovaný "Maverick"
12. 4. 2004 13:43
Re: nic ve zlem!
Vazeni, nevim, proc tu probiha tak zbytecne vasniva debata na tema prevodovky. Kdo umi, ten umi, tak to nechte na nich. Ja jen muzu rict, ze jsem cetl interni Mercedes data z vyvojovych testu modelu CL 65 AMG a tam se potykali s jinymi problemy, nez s moznostmi prevodovky. Ten motor mel uplne puvodne dokonce skoro 1250 N.m., ale likvidovalo to poloosy, proste nevydrzely. Zdalo se mi to divny, spis by podle me sli kola do prokluzu nez aby praskla poloosa, ale data z telemetrie hovorila jasne... Jestli o tom nekdo neco vite vic, sem s tim!
neregistrovaný "anonym"
23. 4. 2004 18:21
Re: nic ve zlem!
No tak si vzpomen na Dakar jak obema Tatram praskly predni poloosy. Loprais ma neco pres 3000Nm a Tomecek lehce pod. Pokud se auto vyhrabavalo z pisku, tak enormni cast sily sla na prave predni napravu. No a ta se pak prekroutila. Tak si nejak dovedu vysvetlit problem s poloosou.
neregistrovaný "Albýk"
13. 4. 2004 00:17
převodovky
Dobře. Tak věřím všem zůčastněným v diskuzi (děkuji), že lze vyrobit převodovku, která přenese v podstatě lib. kroutící moment. Ale asi tam někde háček bude. Tedy proč Audiňácká DSG je schopna přenést pouze 350Nm, když to je krouťák vyspělýho turbodieselu? Nevíte někdo, prosím.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "vedeni"
14. 4. 2004 15:32
Re: převodovky
ja vim - protoze ma naskok diky technice
neregistrovaný "danny"
15. 4. 2004 00:39
Re: Sie besitzt den 5,5 Liter großen V8-Kompressor mit 580 P
Ab Sommer 2004 wird die 232.000 EUR teure CLK-DTM Straßenversion ausgeliefert. Sie besitzt den 5,5 Liter großen V8-Kompressor mit 580 PS.
neregistrovaný "Ozzy"
15. 4. 2004 21:15
Re: 5,5 Liter großen V8-Kompressor mit 580 PS.
parádní výkony jak je u MB zvykem, ale kde na to mám brát korunky??
neregistrovaný "magic"
19. 4. 2004 14:27
Dobrej for
To je celkem vtipny, srovnavat Enzo s tirakem....k clankum, ktere opevuji tyto "dokonale" motory jen jeden dotaz: k cemu to jako vsechno je? Ke zvyseni osobniho ega? K lecbe mindraku nad velikosti penisu majitele? Ke zduvodneni, proc nema auto stat pul milionu ale pet? Dyt tomu Maybachu na normalni silnici nalozi kazda 147 za par slupek....mozna i v nafte! Zkusil jste si nekdo se s timhle dvouapultunovym "skvostem" trefit do zatacky? A co - podarilo....? Ani ne, co? Ja jsem teda mel jenom tu cest s AMG E 55 (500 koni) a zbytecnejsi auto jsem jeste nevidel! Skoda, ze se v Moste nedokazalo ani priblizit casu malyho SLK s kompresorem a to je zavodni okruh....na silnici by asi bylo lepsi vystoupit a honit toho mrnouse pesky....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Michal"
21. 4. 2004 00:27
Re: Zbytečnej seš akorát ty blbečku ( magic)
Tvůj nick HOVOŘÍ ZA VŠE!!
neregistrovaný "tlama"
23. 4. 2004 18:26
Re: Zbytečnej seš akorát ty blbečku ( magic)
Mas abs. pravdu! Tahle auta, ale nejsou prioritne delany na okruh. Jsou na reprezntaci. Ceho, at si kazdy zvoli sam. Jasne ze kazdy auto do 1t s 400k pojezdi vsechny tyhle 12 valce, ale o to nikomu nejde. Se 147 prezident jezdit nemuze, i kdyz by Chodkovi sady projel o 5s rychleji.
neregistrovaný "Michal"
21. 10. 2004 11:15
bez titulku
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "lukas"
21. 10. 2004 11:16
bez titulku
Proč jenom tříventilová technika ?
Rozbalit vlákno
0