Český trh v květnu 2011: Trh MPV letos výrazně roste (o 17 až 51 %)

Český trh v květnu 2011: Trh MPV letos výrazně roste (o 17 až 51 %)

 
 

Čím větší MPV, tím větší meziroční nárůst trhu. U dospělých velkoprostorových aut je teď český trh o polovinu větší než loni.

Hyundai ix20 první, ale...

Celkové registrace mezi malými MPV stouply v porovnání s květnem 2010 z 548 na 798 vozů, tedy o výrazných 45,6 %. Meziroční nárůst tak činí rovných 250 kusů.

Hyundai ix20 překonal domácí bestseller Roomster a stal se vítězem mezi malými MPV s 241 kusy na kontě. Podíváte-li se ovšem do tabulky, uvidíte jej až na druhém místě. Zástupce mladoboleslavské automobilky má totiž na kontě 225 osobních aut plus 45 užitkových, tedy celkem 270. Dodávkový Praktik SDA samostatně nevede. Třetí Venga skončila na čísle 143. Čtvrté místo obsadil Opel Meriva se 60 kusy, pátý Citroën C3 Picasso si připsal jen 41 vozů.

Z pětice nejlepších jsou porovnatelní čtyři soupeři. Roomster si oproti květnu 2010 polepšil o 51 exemplářů (23,3 %), loni se jich prodalo 219. Venga má také kladné znaménko a za ním o něco menší hodnotu než lídr žebříčku (+14,4 %, +18 ze 125). Opel Meriva je na tom naopak lépe: vykazuje +57,9 %, před rokem jich bylo zaregistrováno 38 (letos +22). Citroën C3 Picasso je jediným modelem z Top 5, který ztratil. Konkrétně na kusy -16, přesný procentní údaj pádu činí -28,1 %.

Skokanem roku je Meriva, Modus, který se zlepšil ze dvou na desítku vozů (+400 %), zmiňme jen jako perličku. Propadák má ve znaku trojcípou hvězdu a jmenuje se Mercedes-Benz B. Jeho počty klesly o 58 %, z padesáti na 21 aut. Nissan Note ztratil polovinu loňských registrací (10 nových exemplářů místo dvaceti).

Třída malých MPV, registrace na českém trhu v květnu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20111-5/20115/20111-5/2011
1.Škoda ROOMSTER270124533,8%39,3%
2.Hyundai ix2024185630,2%27,0%
3.Kia VENGA14352617,9%16,6%
4.Opel MERIVA601847,5%5,8%
5.Citroën C3 PICASSO411835,1%5,8%
6.Mercedes-Benz A21682,6%2,1%
7.Nissan NOTE10601,3%1,9%
7.Renault MODUS10381,3%1,2%
9.Nissan CUBE150,1%0,2%
9.Subaru TREZIA120,1%0,1%
-Ostatní modely010,0%0,0%
-CELKEM7983168100,0%100,0%

Meziroční registrace od ledna 2011 jsou v kladných číslech, vyšplhaly se ze 14,4 na 17,7 %. Trh tudíž vzrostl z 2.691 na 3.168 aut (+477 ks).

V celkovém pořadí vede Roomster s 1.245 vozy a podílem 39,3 %, v březnu, kdy byly statistiky zveřejněny naposledy, měl o procento více. Hyundai ix20 je druhý (856, 27 %), bronzová Venga má 526 a 16,6 %.

Bitvu o čtvrtou příčku stále svádějí Opel Meriva (184 aut) a Citroën C3 Picasso (183). Rozdíl mezi nimi je tedy opravdu minimální a nedarují si ani jednu registraci, svorně mají podíl 5,8 %.

Počty Roomsteru se meziročně propadly již pouze o 1,7 % (-22 kusů). Navýšení Vengy činí 17,9 % a 80 aut. Meriva zaznamenala velký pád, který dosahuje -35,7 % (o 102 méně). Malé Picasso je na tom o 24,7 % hůře než loni, ztratilo šest desítek registrací.

Vznětové motory u nejúspěšnějšího minivanu činily v květnu 9,6 % celkového počtu (26 vozů). Naftových ix-dvacítek se prodalo 22 (9,1 %), Opel Meriva má na kontě 14 aut, podíl turbodieselů tedy dosáhl mnohem vyšších 23,3 %. Ostatní zástupci této kategorie měli opravdu zanedbatelné počty, takže je zmiňovat nebudeme.

C4 Picasso zlaté, C-Max se vrátil na výsluní

Trh ve vyšším segmentu empévéček meziročně mírně stoupl, polepšil si o 9,5 %, ze 603 na 660 kusů (+57).

Pro největší vůz se jménem slavného malíře se rozhodlo 102 zákazníků, což dvojitému šípu tentokrát zajistilo nejvyšší příčku. Na druhém místě najdeme Ford C-Max (84), který se tak díky nové generaci vrátil mezi nejlepší a třetí je Peugeot 5008 (77). Čtvrtý skončil překvapivě Opel Zafira (69) a o páté pořadí se podělily dva modely: Renault Scénic a Volkswagen Touran (67).

C4 Picasso oproti loňsku získalo 17 aut (z 85), tedy rovných 20 %. C-Maxů bylo před rokem také 85, ten si ale pohoršil, byť minimálně, o jediný vůz (-1,2 %). Peugeot 5008 má +10 % ze 70, jeho registrace tedy vzrostly o 7 kusů. Zafira je Skokanem roku za +81,6 % (o 31 exemplářů více). Jeho prodej se sice rozjížděl, výsledek z května 2010 ale už považujme za relevantní. Scénic ve srovnání s totožným měsícem spadl o 18,3 %, jeho přírůstky se tehdy zastavily na čísle 82. VW Touran má o 39,6 % více (+19 aut).

Titul Skokan roku jsme udělili, zbývá dodat, že v žebříčku najdeme také jediný model, který poskočil o trojciferné číslo. Je jím Kia Carens (+100 %, z 3 na 6). Propadákem dle procent je Citroën Xsara Picasso, ale ten se již nevyrábí a odchází do zaslouženého důchodu (-30 ze 32, tedy o 93,8 % méně). Další v pořadí je Mazda 5 (-77,8 %), která klesla z devíti na pouhé dvě registrace.

Třída středních MPV, registrace na českém trhu v květen 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20111-5/20115/20111-5/2011
1.Citroën C4 PICASSO10236915,5%13,8%
2.Ford C-MAX8423412,7%8,7%
3.Peugeot 50087733811,7%12,6%
4.Opel ZAFIRA6915910,5%5,9%
5.Renault SCENIC6731910,2%11,9%
5.Volkswagen TOURAN6730610,2%11,4%
7.Peugeot 3008512107,7%7,9%
8.Seat ALTEA502047,6%7,6%
9.Mercedes-Benz B361165,5%4,3%
10.Toyota VERSO331225,0%4,6%
11.Chevrolet ORLANDO141582,1%5,9%
11.Kia CARENS6320,9%1,2%
13.Citroën XSARA PICASSO2890,3%3,3%
13.Mazda 52180,3%0,7%
-Ostatní modely010,0%0,0%
-CELKEM6602675100,0%100,0%

Celý trh od začátku roku posílil o 456 vozů, z 2.219 na 2.675, což znamená +20,5 %.

V pořadí od ledna si vedení udržuje C4 Picasso (369 kusů, podíl 13,8 %). Druhý je Peugeot 5008 (338, 12,6 %) před Renaultem Scénic s 319 (11,9 %). Francouzské vozy tedy stále dominují. Čtvrtý je Volkswagen Touran (306, 11,4 %) a pátou příčku okupuje Ford C-Max (234, 8,7 %).

Největší Picasso je stále v kladných číslech a zlepšuje se (+15,3 %, o 49 kusů více). Navýšení Peugeotu 5008 kleslo na 115,3 %. Již tedy stojí za zmínku, byť se větší MPV ze lví stáje loni teprve rozjíždělo. Letos má o 181 exemplářů více. Scénic oproti loňsku ztratil 25,5 % za -109 vozů. Postup 5008 jsme zařadili do přehledu, protože Touran vykazuje jen o něco málo nižší čísla: +109,6 % (+160 aut). Tyto dva modely jsou také jediné s trojciferným nárůstem.

Podíly turbodieselů v květnové Top 5 vypadají následovně: konto Citroënu C4 Picasso se rozrostlo o dalších 71 naftových vozů (69,6 %). Ford C-Max jich má 30 (z tentokrát širší Top 5 nejnižších 35,7 %). Peugeotů 5008 HDi bylo celkem 56 (72,7 %). Opel Zafira skončil na 33 autech se vznětovými agregáty, což znamená 47,8 %, Renault Scénic vykazuje 31 nových dCi (46,3 %) a konečně Volkswagenů Touran se symbolem TDI na zádi si Češi koupili 42 (62,7 %), Jedna Zafira a jeden Touran spalují CNG.

Největších MPV je o polovinu více

Objem trhu velkých vanů oproti květnu 2010 stoupl o razantních 66,2 %. Získal 45 kusů, před rokem se jich prodalo jen 68, letos 113.

Nejúspěšnějším z desítky zástupců tohoto segmentu v aktuálním žebříčku byl Volkswagen Sharan se 46 (!) novými vozy. Stříbrný je Ford S-Max, který na svého soka ztratil rovné tři desítky kusů (16). Slušné počty zaznamenal i Seat Alhambra (14). Následuje čtvrtý Mercedes-Benz R (9) a na páté příčce se seřadily dokonce tři modely: dvojče S-Maxu Galaxy, Chrysler Voyager a Renault Espace (6).

Vedoucí Sharan nelze meziročně srovnávat, neboť loni v přehledu úplně chyběl. S-Max má ztrátu 44,8 % (-13 aut z 29). Následují dva soupeři, kteří vykazují trojciferné skoky. Seat Alhambra měl loni pouhé 3 přírůstky, letos o 11 více (+366,7 %). Mercedes-Benz R vykazuje 350 % k dobru (+7 ze 2). Ford Galaxy a Renault Espace hlásí naopak -40 % (-4 z 10). Espace má o přesnou třetinu, respektive 3 kusy méně.

Největším skokanem ze všech je ovšem Peugeot 807 (+400 %, z 1 na 5 vozů). Výsledek zde považujme za odpovídající, neboť registrace u jednotlivých modelů v popisované kategorii nejsou tak velké. Pozici propadáku obsadil S-Max.

Třída velkých MPV, registrace na českém trhu v květnu 2011
-¨OA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20111-5/20115/20111-5/2011
1.Volkswagen SHARAN4614840,7%32,2%
2.Ford S-MAX1610214,2%22,2%
3.Seat ALHAMBRA145912,4%12,8%
4.Mercedes-Benz R9408,0%8,7%
5.Ford GALAXY6325,3%7,0%
5.Chrysler VOYAGER6245,3%5,2%
5.Renault ESPACE6325,3%7,0%
8.Peugeot 807594,4%2,0%
9.Citroën C8392,7%2,0%
10.Kia CARNIVAL241,8%0,9%
-Ostatní modely010,0%0,2%
-CELKEM113460100,0%100,0%

Celkový objem trhu v největší třídě velkoprostorových aut se za prvních pět měsíců roku 2011 zvýšil o 51,3 %, z 304 na 460 aut (+156).

Ve statistice od ledna je v čele Sharan, který své vedení značně posílil (148 registrací, podíl 32,2 %). Druhý je S-Max (102, 22,2 %), ostatní již mají velkou ztrátu. Třetí je konkrétně Seat Alhambra (59, 12,8 %) a čtvrtý Mercedes-Benz R (40, 8,7 %). Páté pořadí patří společně Fordu Galaxy a Renaultu Espace (32,7 %).

Ve srovnání od začátku roku si nejlepší pětice (tentokrát vlastně šestice) vede takto: Sharan získal 1.245 %. Ne, to není překlep, prodalo se jich totiž o 137 více místo pouhých jedenácti. S-Max vyskočil jen o 3 % (+3), Alhambra o 25,5 % (navýšení o 12 kusů). Erko má vysokých +100 %, polepšilo si z dvacítky exemplářů. Galaxy je zatím na -23,8 %. Jako jediný z první pětky si tedy pohoršil, a to o 10 aut. I její šestý člen, Renault Espace, je v kladných číslech (+3,2 %, + 1 kus).

V květnu měl stoprocentní podíl vznětových motorů Chrysler Voyager, také u Renaultu Espace bychom našli jen naftu. Volkswagen Sharan vykazuje 43 TDI (93,5 %), u Fordu S-Max činily pohonné jednotky spalující stejný ropný produkt 75 %, 4 kusy ze 16 poháněl zážehový agregát. Alhambra má 71,4 % turbodieselů (10 aut), Mercedes-Benz třídy R 77,8 % (7). U Fordu Galaxy najdeme jediný benzin a 5 TDCi (83,3 %).

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody S příchodem autonomních aut čekají pojišťovny astronomické škody

Pojišťovny se připravují na havárie, do kterých se…

Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní Americký Fed znovu zvýšil úrokové sazby, ekonomický výhled je pozitivní

Americká centrální banka ve středu podle očekávání…

Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala Škoda 720 měla konkurovat západním autům. Do výroby se však nikdy nedostala

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale…

 
Zdroj: Data SDA

Štítky MPV Statistiky Český trh

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia! Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu…

 





 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Včera

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na krku měla stopy po škrcení

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na…

Kariéra nizozemské modelky Ivany Smit (†18) v Malajsii raketově stoupala vzhůru. Módní mola si už ale nepodmaní.…

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s mrtvolami ze Severní Koreje

Lodě duchů: Na japonské pláže připlouvají vraky s…

Na severokorejském pobřeží byl vyplaven další vrak lodi, na jehož palubě se nacházelo jedno mrtvé tělo. Není to…

 

iSport.cz

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním ředitelem Sparty

Velký návrat na Letnou! Ščasný by měl být sportovním…

Velký comeback je na spadnutí. Zkušený trenér Zdeněk Ščasný by se měl už brzy vrátit na Spartu. Podle informací…

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat vystřelil hattrickem

Česko - Finsko 3:2 pp. Neuvěřitelný Růžička! Obrat…

Skvělý obrat! Hokejisté české reprezentace porazili Finy 3:2 po prodloužení. Svěřencům Josefa Jandače se…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…