Český trh v lednu 2009: Razantní propady registrací ve všech třídách MPV

Český trh v lednu 2009: Razantní propady registrací ve všech třídách MPV

 

Mezi malými MPV stále vládne Roomster, ve střední kategorii se vrátil na nejvyšší stupínek Logan MCV a mezi velkými je jedničkou Multivan.

Je tu ovšem jedno velké ale... Registrace ve všech třídách se meziročně razantně propadly. Můžou za to odložené nákupy firemních aut kvůli nejisté budoucnosti přepážek, nedůvěra firem ve vývoj ekonomiky nebo obtíže se získáváním financování?

Podíl Roomsteru klesl k 60 %

Domácí lídr zaznamenal v lednu razantní pokles nových registrací, bylo jich pouze 252, což znamená podíl ve třídě jen 62,4 %! Druhá Meriva měla na kontě 79 registrací, třetí Hyundai Matrix 43, čtvrtý Renault Modus 22 a pátý Mercedes-Benz A jen osm vozů. Lancia Musa skončila zatím s nulou.

Roomster si oproti lednu 2008 pohoršil o 60,9 %, před rokem se prodalo 644 vozů. Meriva naopak vykazuje zvýšení o 243,5 %, loni v lednu jich bylo zaregistrováno jen 23. Hyundai Matrix si polepšil o 10 aut (z 33), tedy o 30,3 %, Grand Modusů se loni prodalo jen osm (letos nárůst o 175 %), Mercedes A se naopak propadl z 13 kusů o 38,5 %. Celkové registrace meziročně spadly o 44 %, samozřejmě hlavně díky poklesu Škody Roomster.

Třída malých MPV, registrace na českém trhu v lednu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20091-12/20091/20091-12/2009
1.Škoda ROOMSTER25225262,4%62,4%
2.Opel MERIVA797919,6%19,6%
3.Hyundai MATRIX434310,6%10,6%
4.Renault MODUS22225,4%5,4%
5.Mercedes-Benz A882,0%2,0%
-Lancia MUSA000,0%0,0%
-CELKEM404404100,0%100,0%

Podíl vznětových motorů u Roomsteru činil 10,7 % (27 vozů), u Matrixu to bylo celých 25,5 %, prodalo se celkem 11 aut s dieselovými agregáty. Podíly zbylých hráčů ve třídě nejsou příliš důležité, neboť všichni měli jen po jednom voze, samozřejmě Mercedes A tímto výsledkem pokořil v podílové statistice Roomster (12,5 %).

V lednu se prodalo nejvíce užitkových Roomsterů (73, podíl 29 %), Merivy s přepážkou byly pouze tři (3,8 %) a Matrixy dva (4,7 %).

Návrat Loganu MCV na první místo mezi středními

Rumunské maxikombi Dacia Logan MCV se vrátilo v lednu na první místo, které v prosinci přepustilo Fordu C-Max. Rozhodlo se pro něj celkem 55 zákazníků. Druhý skončil Renault Scénic s 36 registracemi, třetí Citroën C4 Picasso (30), C-Maxu patří až čtvrtá příčka s 27 vozy. Na pátém místě skončil Touran s 25 registracemi, šesté místo shodně obsadily dva vozy – Kia Carens a Seat Altea s 23 kusy, Mercedes-Benz B na ně ztratil jeden vůz. Na devátém místě je Opel Zafira (20), o desátou příčku se dělí Mazda 5 a Toyota Corolla Verso se 16 kusy.

Logan MCV si oproti loňskému lednu pohoršil o 46,1 %, registrace v lednu 2008 se zastavily na 102 vozech. Scénic ztratil 22 aut, tedy 37,9 %, Citroën C4 Picasso pak přesnou polovinu. Jediným, kdo si z Top 5 polepšil, je C-Max, u něj registrace narostly z 21 loňských aut o 28,6 %. Touran zaznamenal pokles o 3 vozy, tedy 10,7 %. Skokanem je Opel Zafira, který si sice polepšil jen o šest kusů, ale v procentním vyjádření to znamená 42,9 %. Propadákem je naopak Honda FR-V, loni jich bylo zaregistrováno devět, letos pouze dvě, tedy o 81,8 % méně. Celkem klesl trh v této třídě meziročně o 38,8 %.

Třída středních MPV, registrace na českém trhu v lednu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20091-12/20091/20091-12/2009
1.Dacia LOGAN MCV555517,1%17,1%
2.Renault SCENIC363611,2%11,2%
3.Citroën C4 PICASSO30309,3%9,3%
4.Ford C-MAX27278,4%8,4%
5.Volkswagen TOURAN25257,8%7,8%
6.Kia CARENS23237,1%7,1%
6.Seat ALTEA23237,1%7,1%
8.Mercedes-Benz B22226,8%6,8%
9.Opel ZAFIRA20206,2%6,2%
10.Mazda 516165,0%5,0%
10.Toyota COROLLA VERSO16165,0%5,0%
12.Citroën XSARA PICASSO11113,4%3,4%
13.Ford TOURNEO CONNECT10103,1%3,1%
14.Volkswagen GOLF PLUS441,2%1,2%
15.Honda FR-V220,6%0,6%
16.Fiat MULTIPLA110,3%0,3%
16.Chrysler PT110,3%0,3%
-CELKEM322322100,0%100,0%

Podíl dieselů v první pětce vypadá následovně: Logany MCV se vznětovými motory se prodaly v lednu jen 4 (7,3 %), Scéniců bylo celkem 21 (58,3 %), C4 Picasso má na kontě 22 vozů (73,3 %), C-Max jen 6 (22,2 %) a Touranů s motory TDI bylo 16 (64 %).

V užitkových vozech dominovaly v lednu Scénic a C4 Picasso se 17 kusy (podíl 47,2, resp. 56,7 %) před Loganem MCV a Touranem, oběma s deseti kusy a podíly na celkových registracích 18,1 a 40 %). V podílové statistice zvítězil tradičně Ford Tourneo Connect, přepážku mělo 8 z 10, tedy 80 %.

Multivan králem velkých

V největší třídě minivanů zvítězil VW Multivan s 37 registracemi. Před druhým Vianem, kterých se prodalo jen 11, měl tedy obrovský náskok. O velká MPV nebyl v lednu příliš velký zájem, třetímu Sharanu stačilo jen 10 kusů, čtvrtý S-Max měl na kontě 9 nových vozů. Ostatní prodali jen 3 (Chrysler Voyager, Seat Alhambra), respektive 2 vozy (Ford Galaxy a Tourneo, Kia Carnival, Mitsubishi Grandis, Peugeot 807 a Renault Espace).

Co se meziročního srovnání týče, úplně všechny modely z lednového žebříčku si pohoršily. Výjimkou je jen Ford Tourneo, tedy luxusní verze Transitu. Jinak samé pády: vedoucí Multivan – 14 %, druhé Viano – 66,7 %, třetí Sharan – 9,1 %, čtvrtý S-Max – 60,9 %, Voyager – 57,1 % a Alhambra – 62,5 %. Největší pokles ovšem zaznamenal Renault Espace, a to o 77,8 %. Místo devíti loňských se prodaly jen dva vozy.

Celkový objem trhu v této třídě pak klesl o 28,6 %.

Třída velkých MPV, registrace na českém trhu v lednu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20091-12/20091/20091-12/2009
1.Volkswagen MULTIVAN373743,5%43,5%
2.Mercedes-Benz VIANO111112,9%12,9%
3.Volkswagen SHARAN101011,8%11,8%
4.Ford S-MAX9910,6%10,6%
5.Chrysler VOYAGER333,5%3,5%
5.Seat ALHAMBRA333,5%3,5%
7.Ford GALAXY222,4%2,4%
7.Ford TOURNEO222,4%2,4%
7.Kia CARNIVAL222,4%2,4%
7.Mitsubishi GRANDIS222,4%2,4%
7.Peugeot 807222,4%2,4%
7.Renault ESPACE222,4%2,4%
-CELKEM8585100,0%100,0%

Čtyři vozy z první pětky (tentokrát spíše šestky) měly stoprocentní podíl vznětových motorů, pouze u Multivanu činil jen 97,3 %, prodal se jeden s vidlicovým šestiválcem. Chrysler Voyager pak má podíl 33,3 %, oba Grand Voyagery s delším rozvorem byly poháněny benzinovým motorem, zatímco krátký Voyager měl pod kapotou vznětový, ten se ale se zážehovým agregátem neprodává.

Nejvíce užitkových automobilů prodal v lednu Volkswagen, a to řady Multivan, celkem jich bylo 19, podíl na celkových registracích činil 51,4 %. Vian s přepážkou bylo 8 a 72,7 %, velký mercedes tedy zvítězil v podílové statistice. Zbylá konkurence prodala jen 3 (Ford S-Max), 2 (Sharan, Alhambra), resp. jeden kus (Voyager).

Spolupracujeme s TipCars.com
Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky

Městský stát se rozhodl zakročit proti rozmachu výstavby…

Podezřelý ze zmizení saúdského novináře zemřel při autonehodě Podezřelý ze zmizení saúdského novináře zemřel při autonehodě

Jeden ze Saúdů, kterého turecká policie podezřívá ze…

Rohlík.cz začíná s rozvozem léků Rohlík.cz začíná s rozvozem léků

Prodejce potravin přes internet Rohlík.cz zařadil do své…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 





 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Herečku napadli na Vinohradské?! Dva muži mě zkopali a řekli, že jsem upadla na schodech, popsala

Herečku napadli na Vinohradské?! Dva muži mě zkopali…

Mladá herečka Kateřina D. si podle svých slov ve středu brzy ráno prožila peklo. Na sociální síti zveřejnila…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Bijec, co se soudí s McGregorem: Má jedovaté fanoušky, nadávají i mámě

Bijec, co se soudí s McGregorem: Má jedovaté…

Kvůli jeho řádění přišel o zápas. Když irský bojovník Conor McGregor dorazil v dubnu do brooklynského Barclays…

Frolík se vrátil do sestavy a dvěma góly sundal Boston, Pastrňák nahrával

Frolík se vrátil do sestavy a dvěma góly sundal…

SOUHRN | Minulé utkání byl Michael Frolík zdravým náhradníkem, ale pro to další proti Bostonu už se vrátil do…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Hradní vyznamenání pro Michala Davida aneb Proč nesbírám céčka

Marek Stoniš: Hradní vyznamenání pro Michala Davida…

V minulých letech udělil prezident Miloš Zeman na Hradě tolik bizarních a kontroverzních vyznamenání, až jsem se…

Spisovatelka Kiran Desai: Měli bychom si uvědomit fakt, že Západ má migrantů velmi málo

Spisovatelka Kiran Desai: Měli bychom si uvědomit…

Kiran Desai (47) je vedle své matky Anity Desai a Arundhati Roy nejznámější a nejoceňovanější indickou…