VW letos omladil své dva velkoprostorové modely. Modernizovanému Touranu i nové generaci Sharanu se začíná dařit, byť celkové pozice Francouzů a Fordu ohrozit již nemůže.
Tak je to presne tak, ako som už párkrát písal : Touran až po Francúzoch.
Volkswagen nepotrebuje pre Touran facelift. On potrebuje novinku formátu nového Sharanu.
Pre poriadok treba dodať, že Francúzi (ostatne rovnako ako VW) potrebujú pridať v oblasti malých MPV, nezaostáva iba Citroen.
Podobne je to s veľkými MPV, vrátane Citroenu, momentálny náskok Fordu a Volkswagenu by nemali nechať len tak plávať...
tak tak, hlavne v segmente velkých MPV si francúzi nechali újsť vlak. Pred piatimi rokmi plne držali krok s konkurenciou, teraz paberkujú. Renault chvílu plánuje nový Espace, potom zase nie... PSA ani neviem či chystajú náhradu 807/C8. Pritom 5008 je velmi úspešná - osobne som nečakal, že bude porážať aj Picasso :yes:
Chtělo by to nějaká čísla, než se budeme bavit o paběrkování. Modusů se letos prodalo cca 50 000. Na končící model to zas tak špatné nebude. Ve Francii jen těsně prohrál s C3 Picasso. To bude společně s Merivou i největším konkurentem pro následníka Moduse. Renault má i v této třídě předpoklady, dosáhnout s novým Modusem na prvenství. U Espace nevím, co bude bráno za úspěch. Přece jenom v této třídě nemůže závratné prodeje čekat nikdo. Střední MPV docela narostla a osobně nevidím moc důvodů koupit velké MPV. Za rok 2010 se prodalo cca 15 000 Espaceů. Je to dost nebo málo ? Kolik se prodalo Sharanů ? Pochybuji, že jich bude víc. Ale čísla neznám. Jinak ovšem souhlasím, že nový Modus a Espace jsou očekáváni. Tak snad nebudem dlouho čekat.
myslel jsem to spíš na ČR trh a speciálně segment velkých MPV ;-)
Jinak Modus si myslím že nebyl úplně marný model, u nás sice nějak moc nezabodovol, ale jinak celkem ok.
Střední MPV (GrandScenic/GrandePicasso/5008) skutečně částečně kanibalizují svoje větší brášky. Docela těžko se pak hledá důvod, proč si připlatit víc (zejméne když Grand Scénic nabízí už prakticky stejné motorizace jako Espace, né jako kdysi)
Asi budem za Judáša, ale poľa fotiek sa mi nový Sharan/Alhambra páči, ako je vyriešený. Vedel by som si ten voz predstaviť aj v garáži. Dúfam, že nový Espace bude, dobehne VW a ponechá si aj to, čo si na ňom mnohí cenili. Atraktívny, nezvyklý dizajn, pilotná kabína ako v lietadle, a hlavne mäkučká, pohodlná plavná jazda.
Prekvapenim je Octavia - jeste nikdy se jich od uvedeni novodobe Octavie v roce 1996 na nasem trhu neprodalo tolik = gratulace!
Pozitivem je i to, ze male vozy prenechavaji sve pozice vozum nizsi stedni tridy!
Zklamanim je, ze v poslednim mesici I30 preskocila Yetiho a obsadila (jeste v listopadu yetiho 4. misto) jeho pozici:-/
Pro Skodu je jiste zklamanim neustaly propad (i pres lonsky facelift) prodeju Fabie a Roomsteru.
Zvlastni je drasticky propad loni 3. Fusionu, ale Ford si to castecne vynahradil Focusem.