Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v srpnu 2008: Slevy ve třídě MPV zajistily úspěch Merivy a Corolly Verso

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Na čele jednotlivých kategorií velkoprostorových automobilů se v srpnu 2008 nic nezměnilo. V malých MPV ovšem zuřil boj o druhou příčku a ve střední kategorii uspěl zástupce Toyoty.

Malá MPV: Opel Meriva stříbrný

První místo Roomsteru je jasné, i když se jeho registrace snížily oproti červenci o dalších 12,8 % na 462 vozů, ale srpen byl letos velmi slabý i v ostatních kategoriích. O druhý cenný kov ovšem zuřil lítý boj mezi Mercedesem A, Opelem Meriva a Renaultem Grand Modus. Nakonec zvítězila Meriva s 25 kusy, áčko zaostalo o jeden a Modus 22 o tři vozy. Registrace Hyundaie Matrix spadly o další dva automobily na šest kusů, budeme zvědavi na to, jak s prodejem pohne faceliftovaný model 2009.

Měsíční podíl Roomsteru vzrostl na 85,7 %, od ledna se pak pohybuje těsně pod 80 procenty. Druhý je v celoroční statistice stále Hyundai Matrix s 540 vozy (podíl 9,3 %), třetí Modus (266 vozů, 4,6 %).

Třída malých MPV, registrace na českém trhu v srpnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20081-8/20088/20081-8/2008
1.Škoda ROOMSTER462463785,7%79,7%
2.Opel MERIVA251744,6%3,0%
3.Mercedes-Benz A241964,5%3,4%
4.Renault MODUS222664,1%4,6%
5.Hyundai MATRIX65401,1%9,3%
-Lancia MUSA030,0%0,1%
-CELKEM5395816100,0%100,0%

Střední MPV: Toyota Corolla Verso těsně pod stupni vítězů

V červnu se české silnice rozšířily o třicet nových Coroll Verso, což byl bezesporu úspěch, ovšem znamenalo to až deváté místo v žebříčku střední kategorie velkoprostorových automobilů. O měsíc později si Toyota jako jedna z mála polepšila, sice o pouhé tři vozy, ale tentokrát to stačilo na čtvrtou příčku. Corolla Verso se prodává v akční verzi Premium 08 se základním motorem 1,6 (81 kW) za 529.900,-Kč, ve výbavě přitom nechybí nic podstatného (7 airbagů, stabilizační systém, rádio s CD a MP3 přehrávačem, automatická klimatizace).

První místo samozřejmě patří Loganu MCV, i když dosti ztratil (jen 125 kusů oproti 213 červencovým, o 41,3 % méně). Druhý skončil i tentokrát Renault Scénic a třetí Mercedes-Benz třídy B. Citroënům se nedařilo, C4 Picasso se umístilo až na pátém místě a Xsara Picasso na osmém, a to i přesto, že importér na oba modely nabízí výrazné slevy v rozmezí 130-150.000 korun.

Celkově vede samozřejmě Logan s podílem 26,6 % před větším a modernějším Picassem C4 (11,7 %) a Scénicem, který má přesně desetiprocentní podíl v této třídě. Co se Scénicu týče, prodávají se již jen akční modely a importér poskytuje jednorázovou slevu 50.000 Kč. Slevy ale poskytují i ostatní dovozci.

Stejné pořadí je i ve značkách – tedy první Dacia, druhý Citroën a třetí Renault. Čtvrtý je Ford, nově byla do žebříčku zařazena i MPV verze Tourneo menší užitkové řady Connect – ta je mnohem úspěšnější, než velké Tourneo na bázi Transitu o kategorii výše.

Souboj šestimístných minivanů dopadl v srpnu lépe pro Multiplu, která porazila Hondu FR-V v poměru 5:3. Dosluhující retro - Chrysler PT - nenašel ani v osmém měsíci letošního roku žádného nového zákazníka.

Třída středních MPV, registrace na českém trhu v srpnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20081-8/20088/20081-8/2008
1.Dacia LOGAN MCV125126029,1%26,6%
2.Renault SCENIC4947411,4%10,0%
3.Mercedes-Benz B382458,8%5,2%
4.Toyota COROLLA VERSO332057,7%4,3%
5.Citroën C4 PICASSO315567,2%11,7%
6.Volkswagen TOURAN302327,0%4,9%
7.Seat ALTEA283286,5%6,9%
8.Citroën XSARA PICASSO274126,3%8,7%
9.Ford TOURNEO CONNECT161283,7%2,7%
10.Mazda 5142363,3%5,0%
11.Ford C-MAX132763,0%5,8%
12.Kia CARENS91492,1%3,1%
12.Opel ZAFIRA91752,1%3,7%
13.Fiat MULTIPLA5241,2%0,5%
14.Honda FR-V3390,7%0,8%
-Chrysler PT010,0%0,0%
-CELKEM4304740100,0%100,0%

Velká MPV: Kia Carnival si polepšila o čtyři místa

Na prvních třech místech třídy velkých minivanů se nezměnilo vůbec nic, i když Ford S-Max prohrál s větším Volkswagenem Multivan tentokrát jen těsně, o dva vozy. Z deváté na pátou příčku ovšem poskočila korejská Kia Carnival. V červenci našly své majitele pouhé tři Kie, v srpnu jich bylo třikrát tolik. Pátou příčku sdílí Carnival s Renaultem Espace.

Ford tentokrát prodal dvě velká Tournea, italští zástupci koncernu Fiat vyšli naprázdno, stejně jako Mitsubishi Grandis, obytná verze VW T5 California a nehezký, ale originální Ssangyong Rodius.

Fiat může bodovat už jen individuálním dovozem nových Odysseů, Lancia Phedra se prodává stále oficiálně.

V této kategorii nabízí slevy například Seat na Alhambru s motorem 2.0 TDI/103 kW, ta činí 120.000 Kč. Pozadu nezůstává ani Renault s Espacem, kultovní minivan stojí v základní verzi pod 700 tisíc, importér poskytuje slevu 18 % a prodlouženou tříletou záruku.

Třída velkých MPV, registrace na českém trhu v srpnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období8/20081-8/20088/20081-8/2008
1.Mercedes-Benz VIANO2725622,3%22,5%
2.Volkswagen MULTIVAN2122217,4%19,5%
3.Ford S-MAX1917415,7%15,3%
4.Volkswagen SHARAN1612313,2%10,8%
5.Kia CARNIVAL9727,4%6,3%
5.Renault ESPACE9837,4%7,3%
7.Chrysler VOYAGER7525,8%4,6%
8.Ford GALAXY4423,3%3,7%
9.Peugeot 8073222,5%1,9%
10.Citroën C82181,7%1,6%
10.Ford TOURNEO281,7%0,7%
10.Seat ALHAMBRA2491,7%4,3%
-Fiat ULYSSE020,0%0,2%
-Lancia PHEDRA030,0%0,3%
-Mitsubishi GRANDIS080,0%0,7%
-Ssangyong RODIUS040,0%0,4%
-Volkswagen CALIFORNIA020,0%0,2%
-CELKEM1211140100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Dinar
22. 9. 2008 15:34
Re: Sharan
Mazda je v českých končinách rozšířena (procentuelně) naprosto stejně jako ve zbytku Evropy.
Avatar - Dinar
22. 9. 2008 15:32
Re: Sharan
Co to meleš, podívej se na ty tabulky pořádně, od začátku roku se Mazdy 5 prodalo víc než Touranů. Sharan je o třídu výš, tam je spíš s podivem, že se víc neprodává skvělý S-max, jenže na Sharan jsou teď obrovské slevy.
22. 9. 2008 14:45
Čištění skladů
Hyundai s Matrixem opakuje zdařilý výprodej Accentu předchozí generace. V průběžném celoročním výsledku je nacpany na 3.šprušli mezi oba veleoblíbená francouze a to je docela důstojné sbohem pracovitého a v ČR přehlíženého služebníka, opravdu zestárlého po téměř 10 letech modelového života s mikrofacelifty. Teď by to chtělo, aby korejská klika v Paříži předvedla nástupce a ukázala, jestli se dokáže přesunout na vyšší stupeň i v minivanech. - Pardon, podvědomě jsem počítal pořadí jen z dovozovek, tedy od Loganu, ale on Roomster má tu jedničku povinnou.
Avatar - twistedTSD
22. 9. 2008 13:02
Re: Sharan
njn....ale je fakt nadherna
Avatar - KANKUNEN
22. 9. 2008 07:52
Sharan
V Česku se prodá vše co má nápis VW. VW - skvělá práce. Zato Mazda, to je věčný úpis, 5ka je kvalitní, hezká a stejně ji nikdo nechce.