Mrazivé srovnání: Ve kterých autech se příliš neohřejete?
Německý autoklub ADAC srovnával, jak účinné je topení automobilů. Nejlépe v tomto srovnání dopadl Mercedes-Benz třídy E500 Coupe, naopak nejhůře skončil SEAT Ibiza. Rozdíl v době vytopení interiéru byl mezi těmito vozy více než dvacetiminutový.
ADAC od automobilů žádal, aby se jejich interiér zahřál na příjemnou teplotu 22°C při výchozí venkovní teplotě -10°C.
Výsledky dokazují, že vnitřky automobilů s benzinovými motory se rychleji ohřívají. Dieselové agregáty totiž mají z fyzikálních důvodů vyšší účinnost, a proto generují méně odpadního tepla. Vznětové motory se tak nejen pomaleji zahřívají, ale také začínají později ohřívat interiér vozu. Vnitřek Volkswagenu Polo se zážehovým motorem se tak například ohřál o osm minut rychleji než srovnatelná dieselová varianta.
Obecně se interiér hůře vytápí také u velkých automobilů, proto několik MPV skončilo mezi nejhoršími vozidly v tomto testu. Více než 20 minut se interiér prohříval u Volkswagenu Sharan (s motorem 2,0 TDI BlueMotion), Fiatu Dobló Combi (s 1,6 Multijet) či Mercedesu-Benz Viano (s 2,2 CDI).
Velikost ale není vždy určujícím pravidlem. Smartu ForTwo totiž trvalo 20 minut, než se jeho interiér prohřál na požadovaných 22°C. Smart je přitom mnohem menší než MPV Peugeot 807 (s motorem 2,0 HDi), jemuž to trvalo stejnou dobu. Také u elektromobilu Mitsubishi i-MiEV trvá 20 minut, než se jeho vnitřek vytopí.
Více než 20 minut se interiér vyhříval u Škody Fabia Combi s motorem 1,6 TDI, Hondy Insight, Toyoty Auris hybrid či Mini Cooperu Countryman s dieselovým motorem.
Vůbec nejhůře však dopadl SEAT Ibiza s dieselovým motorem, u nějž trvalo půl hodiny, než se jeho interiér vyhřál. Vozy španělské značky mají vůbec s topením potíže, britská pojišťovna Warranty Direct ve své loňské studii zjistila, že se systém topení nejčastěji porouchá u SEATu Toledo.
Rychle se naopak vyhřívají interiéry u Mercedesu-Benz S400 Hybrid, Mazdy 3 (2,0 DISI), BMW X5 xDrive30d, Audi TT Coupé (2,0 TFSI), Peugeotu RCZ (1,6 THP), BMW X6 nebo Porsche Boxster S (s dvouspojkovou převodovkou PDK). Pokud je venku -10°C, vnitřek těchto aut se na 22°C vyhřeje do čtvrt hodiny. Skvěle si vedlo také Volvo S60, jehož interiér se i přes dieselový pětiválec D5 ohřál za méně než deset minut.
Vítězem testu se však stal Mercedes-Benz E 500 Coupé, jehož interiér se na požadovaných 22°C ohřál za devět minut.
Už v loňském testu si nejlépe vedly vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Vůbec s nejlepším výsledkem loni skončil model SLS AMG, následovaný letošním vítězem, E 500 Coupé.