Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Multivan BlueMotion: Šetření ve velkém

Sedmimístný Multivan v úsporném provedení potřebuje pouze 6,4 l nafty na 100 km.
Zpět na článek
6. 3. 2011 11:33
6. 3. 2011 11:33
Rekuperace?
Do čeho? Ono to má setrvačník?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Rekuperace?
Alternátorem, takto získaná energie se ukládá v akumulátoru. Díky tomu, že se více dobíjí odpadní energií, se může alternátor odpojovat např. při akceleraci, kdy zatěžuje motor a odebírá mu výkon.
6. 3. 2011 16:21
Na úkor dynamiky
Fyzika se nedá ošidit. Rekuperace nezachrání to, co sežere velká čelní plocha či akcelerace až třítunového Multivanu. Mám verzi se 132kW (DSG, Haldex) a už to mi připadá jako výkon na mezi nebo spíše lehce pod ní. S 84kW to houby jede. Navíc spotřeba velmi záleží na stylu jízdy. Z Budějovic do Prahy jsem schopen jet při dodržování všech limitů za 7,5 l/100km ale taky můžu jet Praha - Brno, držet si 150 km/h a skončit na 12 l/100 km.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
6. 3. 2011 17:23
Re: Na úkor dynamiky
Což dynamiky, ale hlavně bezpečnosti. Zeptej se třeba takového Klaudia, jak jezdí auta na těch úsporných nízkoodporových pneumatikách. Myslím, že to byl právě on, kdo je zkoušel a málem ho vytrestaly. Já bych si s tím hazardovat nedovolil, protože dnes není problém dostat se do situace, kdy takové obutí s nízkým valivým odporem a zároveň také nižší adhezí bude tím důvodem, proč auto skončí mimo silnici.
Avatar - petrumr
6. 3. 2011 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
6. 3. 2011 20:26
Re: Na úkor dynamiky
mezi 3 a 4 rano...
Avatar - petrumr
6. 3. 2011 20:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
7. 3. 2011 07:55
Re: Na úkor dynamiky
Za 150 km/h chytat nebudou... To by musel jet ještě rychleji.