jsem z Vašeho příspěvku opravdu nešťastný... Totiž, abyste rozuměl, nechtěl jsem ho komentovat. Ale nakonec mi to nedá.
Proč zde, na webu ACZ, pořád mlátíte prázdnou slámu?
Čímpak může být návštěva muzea VAZu inspirativní? Tím, že se jeden model vyráběl téměř beze změny 49 let? Je to snad rekord, na který by mohla být automobilka hrdá? Nebo je to důkaz o tom, že ekonomický systém bývalého Sovětského svazu stál za jedno velké prd? A navíc nechal zahynout ne stovky, ale tisíce talentovaných lidí, inženýrů a technologů, bez možnosti jejich talent slušně uplatnit? Že ten systém vedli jak v politice, tak v ekonomice především největší primitivové tehdejší "revoluční doby"?A uvědomujete si vůbec, při Vašem zjevném mládí, že tento systém byl Československu vnucen opakovaně násilím, tanky a životy a osudy mnoha talentovaných lidí, kteří si nepřáli nic jiného, než spravedlivější život?
Proč tyhle cancy o ničem (Lada chtěla na Dakar, ale nějak se jí to nepovedlo...) píšete v roce 100 výročí založení státu, který sice Ruská armáda osvobodila od nacistů a fašistů (i těch domácích)- a budiž těm vojákům věčná sláva, ale jen proto, aby následně musel implementovat stejně primitivní, od počátku nefunkční ekonomický a politický model, který se udržel při životě jen díky násilí, lžím, podvodům a doslova zblbnutím většiny kolchozníků a dělníků, i těch ve VAZu.
Ne, nevidím jediný důvod, proč věnovat pozornost minulosti tak odporné, tak neinspirující, tak varující. Možná je to jen tón Vašeho příspěvku, co mě přinutil napsat tyto řádky. Ale i tak: v muzeu VAZu nelze nalézt nic, než důkazy zaostalosti, trapných aspirací (trapných nikoliv vinou autorů "zajímavých" modelů) a proto byste měl vážně psát takovéto příspěvky s větší zodpovědností. Letos tomu bylo 50 let od srpnových událostí, které uvrhly Československo na dalších 21 let do nejkrutějšího područí Ruské armády a jejích domácích pomahačů, jejichž výsledkem byla také "prosperita" tehdy jediného domácího velkosériového výrobce osobních aut. Diktát okupantů určoval, na co mají obyvatelé Československa nárok, a na co nikoliv. Na Škodu 100-120-....
To všechno se mi vybaví, když si zasadím Váš příspěvek do souvislostí historie našeho státu. Historie plné zaostávání, zmařených lidských talentů, latentní a demoralizující nenávisti ke všemu ruskému.
Nebo snad je pro Vás muzeum VAZu v něčem opravdu inspirující?
Proč se nevěnujete raději historii výrobců, kteří nejsou vůbec frekventováni na webu úměrně jejich zásluhám o automobilovou konstrukci? To je pořád dokola: Škoda, Volkswagen, Seat.. jako byste neměl přístup do muzea a dalších historických zdrojů jiných výrobců, kteří pohnuli světem mobility nesrovnatelně více, než nějaký VAZ. I s tou jeho 3 km dlouhou výrobní linkou....
Máte čisté svědomí novináře?
Grafomane nabubrelej, moralizatore afektovanej, dedku nestastnej, co to placas? :-) Mas tady desitky jinych clanku, co se odbavujes na tom, ktery te nezajima? Ses jak Fojtik krizeny s Bilakem, ty strazce ideologie.
História je história, bez ohľadu na to, ako ju nejaký jednotlivec vníma. Podľa tvojho metra by sa nemalo písať o väčšine vecí, o ktorých sa píše. Nie si náhodou trochu paranoidný? Odporúčam psychiatra.
Keď ťa to nezaujíma, načo to čítaš, načo vôbec klikáš na tento článok, načo si dávaš námahu písať tak dlhý koment o ničom, o veciach ktoré s Ladou nesúvisia, načo tu otravuješ s týmito hlúposťami, nemáš čo robiť, nenačítalo ti pornostránku? Proste ten článok odignoruj, nepleť sa sem. Keď ma niečo nezaujíma, neotváram článok vôbec, ja napríklad o Škodovke.
Mňa osobne tento zaujal, ako všetky články o historii automobiliek, či zo západu, alebo východu. Tú 2103, 2107 by som si vedel predstaviť doma ako veterána, víkendové jazdenie, zadný náhon, 1,5 karbec-spomienky na časy po škole. Aj 110 ako retro z 90tych. :yes:
Víte pane "bubáqu", ne že by historická fakta uvedená ve vaší dlouhé reakci nebyla pravdivá, ale to přece neznamená, že se kvůli nim nesmí psát o ruských automobilových značkách. Ať se nám to líbí, nebo ne, tak značka Lada zanechala v historii česloslovenského automobilismu velmi, velmi hlubokou stopu - vždyť až do příchodu Škody Favorit to bylo vlastně jediné alespoň trochu slušné auto (což ovšem byla zásluha hlavně Fiatu, a ne ruských konstruktérů), které bylo možné pořídit za československé koruny (byť v 80. letech již se značnými obtížemi). Proto je zde Vaše reakce (jakkoliv obsahuje naproto pravdivá historická fakta) považována za přehnanou a nemístnou. Toto je web o autech a vy jste značku Lada hodnotil jen a pouze v politickém kontextu. I východoevropské automobiky ale mají svoji historii a je pochopitelné a správné, že se i těmito tématy se auto.cz zabývá. :-!
Trochu jsem to přepísk, to vidím na reakcích. Podstata mého sdělení panu Burešovi není v tom, že "zakazuji" psát takovéto články. Chci jen vzbudit sebereflexi autora v tom, že VAZ žádnou zajímavou historii nemá a že rozepisovat se o jejich "museu" je ztráta času. A nezlobte se zas tak moc, když mě už hodně popuzuje (nas.rá) tento nejlacinější ze všech laciných způsobů práce.
Kdo z Vás, mých kritiků, byl v muzeu VAZu osobně?
A pokud ano, co zajímavého jste tam viděli?
Já viděl tři nevelké místnosti s x-exponáty furt na jedno brdo.
Kdo z Vás měl doma tento výdobytek socializmu? Čím vynikal? Konstrukcí starou od 10 do 59 let podle toho, kdy jste si ho koupili? Všechen vývoj se zaměřil na jiná světla (která ale lépe nesvítila) a na náhradu kovových nárazníků za plastové... Koroze sežrala žiguíky tak rychle, že dnes už se na silnici potkat skoro nedá.
"Novodobou" Ladu Samaru prý konstrukčně (motor, převodovka a podvozek) připravili na zakázku v Porsche: kdo z Vás ví o tom, že automobilka Porsche si po té, co náběh výroby zabral více než jedno desetiletí, a kdy kvalita výsledného výrobku byla doslova zničena neschopností výrobce zajistit slušnou kvalitu montáže stejně jako slušnou kvalitu těch pár externě nakupovaných dílů, tak Porsche prosadilo, ze VAZ nesmí jejich podíl na konstrukci Samary nijak zveřejňovat (v inzerátech, v propagaci).
To ale není ideologie, to je stručný popis historie VAZu.
Rád si počtu o nových produktech AvtoVAZU.
Autor je hovnajovec, takze sebereflexe nebude. Smesne je, ze se ji dozaduje druhy novinar se stejnym postizenim, ale majici ve srovnani s prvnim alespon maly prehled. Protoze tam byl, tak se nam potrebuje pochlubit. Vy dva jste se hledali, az jste se nasli >:D
Ak by som sa za nejakych okolností dostal do Togliatti, určite by som muzeum navštívil.
Mal som 2107, oproti trebars Favoritu rovnakého ročníku, iná liga, auto s ktorým bola zábava, nie kostitras ako Fávo
Koroze v tej dobe zožrala rovnako rýchlo Favorita aj 120ku, Daciu aj BMW.
Samaru som neskúšal.
Ale aj to čo píšeš o Samare&Porsche je zaujímavé, to máš plus.
Ale pochop, história automobiliek nie je vždy len ružová, Lada aj keď s asi mizernými zdrojmi stále žije. Ano, čiastočne ju držal štát, teraz Renault/Nissan, ale žije a vyrába. Kopu automobiliek tu už nie je aj keď vyrábali lepšie, modernejšie autá (Borgward, Talbot, Saab, Plymouth, Pontiac, Olds atď)
Preto, prečítať si o jej histórii môže byť pre niekoho zaujímavé, aj keď to neboli zrovna vizionári.
V tom prvom komente to berieš moc politicky, ako keby sme doteraz vyčítali VW, že ho založil Hitler, že MB posluhoval nacistickým pohlavárom a BMW vyrábalo motorky pre Wehrmacht.
Druhý príspevok je lepší :-)
Aj tak, Lada bola podľa mňa zo všetkých aut východného bloku tou najlepšou volbou.
Lada 1500 byla opravdu vyrazne lepsi, nez treba S105/120. Favo uz je ale jina koncepce. Perovanim diky typu naravy a zavesenim jezdil hezky, vzhledem k vnejsim rozmerum byl dost prostorny. Ale byl zas neklidny a hlucny. Koroze a pasivni bezpecnost byla samozrejme spatna u vsech. Ve srovnani s Tipo nebo Kadet nedejboze Audi80 to byly ale u nas "na vychode" samozrejme vsechno plechovky.
Jasně VAZ vůbec nic zajímavého nemá. Kdo měl v roce 1975 auto jako byla Niva, kolik značek z Evropy?
Kdo dělal auta s wankelovým motorem vedle Mazdy až do poloviny 90 let?
Samý nezajímavý věci.
Současné modely Vesta a Granta a XRay sou taky tak nezajímavé, že jejich prodeje stoupaj i v západní a střední Evropě. A v 70-80 letech se Lady vyvážely do Británie, Kanady, Brazílie, Turecka, Německa, Finska, Švédska, Islandu atd atd
Tedy pane Barrichello, vy jste mě vážně pobavil, už dlouho jsem se tak nenasmál...
a) Defender se uplatnil v celém světě a představuje legendu. Niva? Pár kousků pro nadšence s prázdnou kapsou... ;-\
b) Kolik těch aut vyrobili? Kolik sériových typů s Wankelem od VAZu jezdilo? Proč jste se tak rozohnil.... Jako vždy v historii VAZu: neuvážený krok několika málo dbrodruhů, podfinancovaný, špatně řízený. A proč vlastně NSU kromě Mazdy nenásledovali jiní?
c) Ne, že jsou nezajímavé, ale nepředstavují žádnou významnou hodnotu. Dokonce ani příspěvek pana Bureše nic o Wankelově motoru nezmiňuje.
d) Asi jste nečtl můj příspěvek pozorně, protože jsem současnou produkci AvtoVAZU nezmínil, a to záměrně.
Ale co se týká věty: ...sou taky tak nezajímavé, že jejich prodeje stoupaj i v západní a střední Evropě. , tak ta mě dostala. Prosím buďte alespoň trošku objektivní a uznejte, že současné prodeje mimo Rusko jsou prostě ubohé. Přehled (od roku 1997) naleznete zde: [odkaz] Ale opakuji" tomuto tématu jsem se nevěnoval zcela záměrně a nové výtvory AvtoVAZu sleduji z blízka.
Nivy se za těch více jak 40 let vyrobilo hodně moc kusů a exportovaly se do víc jak 40 zemí světa....
Lada už dávno zkoušela prototypy elektrických aut, auta na CNG, zminovaný wankel, atd.
V cizině vůbec nedělali 30 let jedno auto vid, Mercedes G nic, Defender nic, Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis/ Lincoln towncar nic, Oldsmobile Cutlass nic....vono to mělo každejch 5 let jinak kulatou kastli vid, to tě zmátlo, ale technika byla 20 let stejná >:D Hindustan Ambasador , Premier Padmini , Fiat Uno , VW Brouk atd. Mohl bych tu psát půl hodiny příklady aut, co se dělala x let
Připadám si obklíčený lidskou hloupostí, proto. Jenže to se nedá vysvětlit, pokud adresátovi chybí zkušenosti. Prosím soustřeďte se na podstatu mého sdělení panu Burešovi: AvtoVAZ nepředstavuje mimo hranice Ruska takový fenomén, aby bylo třeba furt dokola vyrábět články o něm. Je to ve své podstatě zbytečná značka, která nejprve měla za úkol uspokojit poptávku v Rusku po spolehlivém autě, co všechno vydrží (částečně splněno, s dodatkem: musí být opravitelné doma na koleně), a za druhé generovat něco deviz, i za tu cenu, že sám obchod byl kvůli nízké ceně ve Vámi vyjmenovaných zemích (mimo bývalé socialistické státy) ztrátový. To není ideologie. To je důkaz toho, že není na co vzpomínat. A článek pana Bureše sám je toho také důkazem. Co prezentuje? Nostalgickou vzpomínku na naše mládí? Proč? Copak opravdu bylo tak idylické, aby člověk v sobě potlačil názor na to, že auta vyprojektovaná za pozdního socialismu a vyrobená s arogantní lemplovatostí nejsou hodna vzpomínek- leda by vzpomínka byla objektivní? A ne jen nostalgická? Proto jsem se rozohnil, proto jsem se vyjádřil.
Já sem zapoměl že v Rusku neumí nic vyrobit a nic se u nás od nich nedá koupit. Tady jedna firma od které u nás nejde nic koupit a nic nevyrábí [odkaz]
>:D >:D >:D >:D
Mam od nich jenom celej obývák za 35 litrů , ale to je detail >:D
Proč podobné výplody nepíšeš pod všechny články o německých autech? Můžeš mi to prozdradit?
Kolikd zmařených životů od roku 1936 do roku 1946 (ano počítám do toho vraždy sudetáků před válkou i vraždy banderovců po válce), a pár bylo i po roce 1990, at už přímo - zabitá češka v německu migranty které vítačské německo pozvalo nebo nepřímo - stresy a sebevrždy zaměstnanců německých montoven.
Těch mrtvých a rodin zasažných tragickým osudem blyo výrazně víc, než kolik zabili rusové, tj čistě obyvatelé SSSR na uzemí čssr a dokonce i víc, pokud započítám vraždy lidí českloslovenskými komunisty.
A v neposlední řadě, Němci přivedli bolševiky k moci, nebot zařídili Leninovi vč celé jeho družiny vč jeho milenky Iness Armand cestu z exilu do Ruska a poskytly štědré finance na tvorbu revoluce výměnou za ukončení války.
První světovou taky rozpoutalo rakousko uhersko a kolik lidí zabili němečetí křižáci. Já at počítám jak počítám, tak ze 70% neštěstí v Evropě za posledních 300 let můžou němci >:D Stáli u zrodu všeho zlého.
Tak ano, mohu to prozradit. Pokusím se.
1) západoevropské i americké automobilky mají zajímavou historii. Ne jen od roku 1969, ale podstatně delší a podstatně zajímavější. Ta historie zahrnuje spoustu objevů a řešení v oblasti konstrukce i designu. Co oproti tomu nabízí historie VAZu? Licenční výrobu křížence střev staršího modelu F1300 a karosérie novějšího F124. Detaily vynechávám, kdo chce, pochopí.
2) Válka je vždy mimořádným obdobím, ve kterém umírá nesmyslně velké množství lidí. Proč ale umírali lidé v době nazývané budování socialismu? Vždyť to přece nebyla válka, jen válka v hlavách socialistických vůdců. Proč bych to měl přehlížet?
3) Němci nejsou jediní, jejichž výsledky v rozvoji autoprůmyslu lze vyzdvihnout. Vy sám víte hodně o amerických automobilkách a jejich autech. Ano, Horch, Maybach, Mercedes, ti všichni vyráběli i pro vedení nacistického Německa. Kdo to kdy popíral? Ani já ne. A nikdo je za to neoslavuje. Přesto, pokud navštívíte muzea těchto automobilek, najde tam spoustu a spoustu opravdových technických zajímavostí a zajímavých vývojových děl. Na rozdíl od AvtoVAZu. Tak proto jsem se ozval.
Pokud ten rozdíl pořád nechápete, tak asi proto, že nechcete. Ale to jsem opravdu nechtěl komentovat, to už je téma přehozené na jinou kolej, na kolej záměrného neporozumění. Na historii VAZu není nic, co by stálo za opakované připomínání. Tečka.
snad nechcete srovnávat Horch a Mercedes s Ladou. Pokud Vám to neušlo, prestižní vozy tohoto typu produkovaly za SSSR značky GAZ, ZIS/ZIM/ZIL a dneska sou to žádané veterány s cenami někde v rozmezí 5-35 milionů kč >:D
A kvalita výroby byla lepší než u západních aut bouchaných na lince, nebot zde se jednalo o ruční výrobu špičkových odborníků kde jednak byli lidi na svou práci hrdí, a druhak se báli něco flákat protože by mohli škončit v báni...
Ladu Oka si velmi dobře pamatuji. Před dobrými 15lety s ní přijeli noví sousedé ze SSSR. Spokojeni s vozem asi příliš nebyli, protože s ním jezdili asi rok a pak ze dne na den přesedlali na Mercedes GL ... ;-)
Mmj. pokud někdo neviděl, doporučuji shlédnout dokument, jak Lada funguje v dnešní době.
[odkaz]
Nedávno tento skvělý film šel i na ČT2, nic moc veselého na něm ale o VAZu fakt není... 8-s Ruská mentalita je prostě v každé fabrice (či jiné činnosti, která by měla být produktivní a kvalitní) totální průser... 8-s8-s8-s:no::no::no:
Inak bez politiky tu som nemal rad ani za komustov. V tych casoch 70 - 80 roky bola Lada v CSSR dobry povoz moc na vyber nebolo Tuzex mal par lepsich aut ale trebalo za ne vysolit ovela viac Bonov. Z mojho hladiska nevidim zmysel vracat sa k dnesnym vozidlam Lada nie je tam kvalita ani dizajn a vobec nic. Ak je tenka penazenka Dacia je lepsia aj Fabia . Lada je len nostalgia a v muzeu je fajn nech tam aj ostane.
Na jistém autowebu, který je největším konkurentem auto.cz, je teď velmi zajímavý příspěvek o současné situaci v AvtoVAZU. Kolem fabriky mají postavených cca 10 000 nedokončených aut, kterým chybí světla, kusy interiérů apod., neboť dodavatelé přiškrtili dodávky a chtěji s automobilkou vyjedna lepší smluvní podmínky... :-O:'-(:-(8-s:no::no::no: V Togliatti bude ještě veselo! :-!
Ako vidno, v poslednom modeli od Lady si nesedel. Na poslednom autosalóne v Nitre som na stánku Lady strávil nejaký čas a všetky reakcie ľudí boli pozitívne, typu "lepšie ako Dacia". Z pohľadu dizajnu, materiálov, kvality spracovania a celkového pocitu solídnosti a kvality auta aj za mňa vyzerá Lada lepšie ako Dacia.
Typické predsudky - je to ruské, nechcem to. Kedysi to isté platilo na japonské autá, neskôr n kórejské, dnes na čínske a ruské - a pritom pritom realita je už často niekde inde, len podaktorí žijete vo svojich historických predstavách.
Moc hezké muzeum Lady, a hodně hezkých kousků. Jinak dokument jsme viděl, myslím, že se ta ruská mentalita nezmění ani v přístupu s výrobou aut. Ale u nás třeba v Třineckých železárnách je to úplně to stejné. Divím se jak ta firma dokáže fungovat.
při psaní zmínky v článku typu "v době kdy elektromobily nebyly moderní" tedy v roce 89 jste se nepodíval autore ještě lépe a dále. Lada elektromobilitu zkoumala už o mnoho dříve. Konkrétně v době produkce vozu 2102, který existoval v elektro verzi. Pravda, stál dojezdem zaprd. Rádi od toho tehdy odešli.
Škodovka se elektromobilu na neuvěřitelně pokrokové bázi věnovala ve spolupráci s ÚVMV už na konci šedesátých let. [odkaz]
Celý koncept tohoto automobilu předběhl svou dobu o 30 let. A to není v dějinách československého strojírenství ojedinělý případ.