MV Agusta F4 1000S: Ferrari na dvou kolech

MV Agusta F4 1000S: Ferrari na dvou kolech

 
 

MV Agusta vyrábí neobyčejné motocykly. Základní model F4 1000S vám za necelých šest set tisíc nabídne 166 koní, možnost letět 300 km/h a nezaměnitelný design. Za 1 345 000 Kč můžete mít techniku a la MotoGP. Pojďte do toho.

MV Agusta vyrábí neobyčejné motocykly. Základní model F4 1000S vám za necelých šest set tisíc nabídne 166 koní, možnost letět 300 km/h a nezaměnitelný design. Za 1 345 000 Kč můžete mít techniku a la MotoGP. Pojďte do toho.

MV Agusta je legendární italská značka s velmi zajímavou historií. Hlavní činností byla nejprve výroba letadel. S nápadem vyrábět motorky tito Italové přišli až po druhé světové válce, v následujících třiceti letech získala továrna přes třicet světových titulů v závodech Grand Prix. V sedmdesátých letech nastal zlom, motorky přestaly vydělávat a továrna se vrhla opět na letadla. Další obrat nastal až v devadesátých letech, MV Agusta začala psát novou kapitolu své motocyklové historie.

Základem je řada F4

Motocyklová nabídka MV Agusty se nese v duchu supersportovních modelů F4 s charakteristickým nekonvenčním designovým pojetím. První vlaštovkou řady F4 byla v roce 1997 sedmsetpadesátka s brutálním výkonem okolo 130 koní. V roce 2001 byl oznámen vývoj nového motoru, MV Agusta chtěla mermomocí postavit litrový stroj, který bude patřit s výkonem přes 150 koní na vrchol tehdejších supersportů. Kvůli prodeji skútrové firmě Piaggio se představení nové F4 zpozdilo.

Motorka pod názvem F4 1000S přišla na trh až v roce 2004, s výkonem 166 koní a maximální rychlostí 303 km/h dosaženou testovacím jezdcem mohla soupeřit s nejrychlejšími Japonci. A co teprve kdyby se na cestě objevila o pár měsíců později. F4 by neměla konkurenci. Základem úspěchu všech italských motorek je design, který je v tomto případě více než úchvatný. Červenostříbrný lak, přední světlo s dvěma lampami nad sebou, pětipaprsková kola s hvězdicovým ráfkem nebo čtyři nádherné výfukové koncovky pod sedlem. To jsou ingredience, dávající dohromady celek, který je těžko srovnatelný s jiným sériovým motocyklem. Podobný sex-appeal má ještě Ducati nebo Bimota, ale to jsou taky Italky.

Ďábelský výkon

Čtyřválcový motor objemu 998 cm3 vychází ze zmiňovaného 750 cm3. Objem byl dosažen zvětšením vrtání a prodloužením zdvihu. Celek byl odlehčen, a to díky jiným pístům, hlavě válce, vačkám atd. Čtyřválec dosahuje maximálního výkonu 166 koní při 11 700 otáčkách za minutu a točivého momentu 109 Nm při 10 200 ot. Zajímavý je podvozek, ten pochází částečně taky ze „sedmpade“. I když to dnes neletí, rám je z chromolybdenových trubek. Možná proto je hmotnost 192 kilogramů často kritizována, konkurence se už dostala pod 170 kg.

Zadní kolo je uchyceno pouze z jedné strany, jednoramenná kyvná vidlice je z hořčíku, krásný to pohled. Nechybí kvalitní odpružení, váš zadek má na starosti závodní tlumič Sachs, přední vidlice upside-down pochází od firmy Marzocchi. Je tu i tlumič řízení Öhlins. Pokud chcete uhánět rychlostí blížící se 300 km/h, musíte mít nejlepší brzdy. MV Agusta vsadila na šestipískové třmeny Nissin s dvěma 310mm kotouči. Zadní brzda má čtyři pístky a jeden 210mm koutouč. 17palcová kola mají rozměr 120/65 vpředu a 180/55, případně 190/50 vzadu. O tom, že to není žádná obyčejná motorka, svědčí cena 599 000 Kč.

Pro sběratele

Komu to připadá málo, může se poohlédnout po limitovaném modelu F4 1000 Tamburini. Motor má zvýšený výkon na 173 koní a sníženou hmotnost na 184 kilogramů. Zcela nový je vstřikovací systém podobný vozům F1, který zvyšuje výkon v celém rozsahu otáček a dokáže motorku vystřelit až k rychlosti 307 km/h (údaj výrobce). Dále je třeba zmínit lehčí kola Marchesini (používané v MotoGP), kapotáž z karbonu, zcela nové odpružení a další prvky. Pokud se pro tento skvost vzdáte částky 1 345 000 Kč, měli byste si pospíšit, limitovaná edice obsahuje pouze 300 kusů. Sběratelé mají žně.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd

K tomu mají v rukou například koncem roku končící dohody…

Češi zaostávají za Evropou v mobilních platbách. Řada služeb je však stále nedostupných Češi zaostávají za Evropou v mobilních platbách. Řada služeb je však stále nedostupných

Zatímco v bezkontaktních platbách je Česko ve světové…

Strana ANO čelí správnímu řízení, kvůli knize svého šéfa Andreje Babiše Strana ANO čelí správnímu řízení, kvůli knize svého šéfa Andreje Babiše

Třiceti tisícům výtisků knihy Andreje Babiše chybí…

Zápisník Michala Tomeše: Úhel pohledu Zápisník Michala Tomeše: Úhel pohledu

Brusel zakáže tuzemák. Tato zpráva včera zasáhla celé…

 

Štítky Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 





 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

Uprchlice popsala šokující poměry v Severní Koreji: Muzikanty popravili protileteckými zbraněmi a jejich ostatky zamačkali tanky do země

Uprchlice popsala šokující poměry v Severní Koreji:…

Veřejné popravy, zástupy sexuálních otrokyň a vybrané delikatesy pro severokorejského vůdce! Prominentní dcera…

 

iSport.cz

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si nové angažmá

Překvapení z KHL. Holík končí v Čerepovci, hledá si…

Nečekaná zpráva z KHL. Čerepovec se podle informací Sportu zbavuje centra Petra Holíka (25), který si hledá jiné…

SESTŘIHY: Real padl a na Barcelonu ztrácí sedm bodů, válí Sevilla

SESTŘIHY: Real padl a na Barcelonu ztrácí sedm bodů,…

Fotbalisté Barcelony doma deklasovali Eibar 6:1 především díky čtyřem gólům Lionela Messiho a vyhráli i pátý…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

Kauza hidžáb ve škole: Zdravý rozum zvítězil!

Kauza hidžáb ve škole: Zdravý rozum zvítězil!

Jako už mnohokrát i nyní musím vzdát hold české justici, která v mnoha případech zachraňuje úplně nesmyslné…