Jo, vypadá...
Překvapilo mě to řešení schovávání střešního panelu ala aktuální 911 targa. Jednak to určitě nebude levné a verzi MX-5 RF (F-Fastback) to zřejmě výrazněji prodraží a taky jsem se domníval, že to má Porsche nějakým způsobem patentované. Ale asi to nebude nápad/patent Porsche.
Přesně, vypadá to skvěle, ale ptal bych se po navýšení váhy a po ceně. Aby oboje trochu nenabouralo hlavní přednosti mx5, tj. lightweight and value for money. ;-)
"Překvapivě" v tom máš trochu hokej. Peugeot 601 Eclipse (1936) byl automobil s elektricky skládací kovovou střechou, tedy obdoba toho, s čím o cca 60 let později/před dvaceti lety přišel MB u SLK (1996).
Ovšem to je příběh o kabrioletech! s pevnou skládací (kompletně) střechou, nikoli o karoserii typu targa (se kterou přišlo Porsche v roce 1966) s pouhopouhým odnímatelným střešním panelem.
Není důvod aby to bylo dražší, v podstatě se střecha skládá jako u NC hardtop, jen s tím, že ušetříš místo pro jeden díl. Při složené střeše bude asi mnohem víc místa v kufru.
akorát mi z fotek není úplně jasné provedení toho panelu, z některých fotek se mi jeví jako plech, z některých jako sklo. Tak nevím jestli je to optický klam, nebo dvě různá provedení?
Ale nepřestane mě fascinovat ta anténa, taj je hodně retro a mel bych obavy o její životnost. 8-s
Targa mne nezaujala, kabrio klasické je lepší, je tradiční, ale kupce si to najde, ale anténa je právě super, bomba, škoda, že už se dneska takové antény (a na elektopohonek na vysouvání) nedělají...
Určitě najde, třeba já se nemusím oddávat kabrioletování vždy a všude a o plátno bych se bál, takže pro mě teoreticky lepší, než roadster. A asi se mi i víc líbí. :yes:
Chápu, že nejde dát anténu na střechu, ale jsou i jiná řešení, třeba moje stará Almera měla anténu v A sloupku, naprosto geniální řešení, zatažená koukala asi 1cm ven, takže nijak nerušila a pokud bylo potřeba, dala se bez problémů vytáhnout i za jízdy. A nelákala vandaly:)
Ano, zasouvací anténa do A sloupku je jistě velmi praktická, ale ve vysunuté poloze na autě vypadá neuvěřitelně ošklivě, hlavně tedy při čelním pohledu. Ještě dnes si pamatuju, jak jsme se otřásl odporem, když tuto anténu měl jeden z Favoritů na první filmové prezentaci (byl to ten ve světle modré metalíze a na litých kolech), do výroby to pak ale Škodovka naštěstí nezařadila. :-!
že MX-5 byla od začátku "designově připravena" právě pro tuto střechu... mně je určitě velmi sympatická, více než se střechou plátěnou...
MX-5 vs FIAT 124 1:1
No FUJ, přesložitělý, nepotřebný a nehezký! Fuj! :no: když už MX5 tak s látkou. Když už to má tisíc součástek a hejbe se půl auta tak ať je to aspoň k něčemu. Pořádný CC kde jde celá střech dolu. Tenhle omyl konstruktérů a plánovačů nechápu. To už to mohlo rovnou mít diesel.