Na Barrandovském mostě je nový systém pruhů, kvůli opravě D1
Praha upravila řazení aut v jízdních pruzích a fungování semaforů v takzvané myší díře za Barrandovským mostem. Důvodem je oprava D1 u Prahy, která začne v úterý 8. července. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po Praze chce, aby kamiony z Jižní spojky na Pražský okruh nejezdily po ulici 5. května a D1, ale úsek objely a na okruh najely ze Strakonické.
Řidiči budou moci ve směru na Barrandov využívat na Barrandovském mostě při odbočování pouze pravý jízdní pruh - dosud mohli jezdit dvěma. Do tohoto pruhu mají zákaz vjezdu kamiony. Levý jízdní pás z původních dvou odbočovacích bude sloužit k průjezdu na Strakonickou - budou jím jezdit auta i kamiony. "V myší díře jsme vypnuli semafory a vše by mělo být průjezdné a snad fungovat bez problémů," řekl Jiří Nouza, náměstek pražského primátora.
ŘSD chce D1 opravit mezi nájezdem na Pražský okruh u Modletic a Chodovem. Jde o zhruba devítikilometrový úsek. Dělníci tu mají odbourat starou vozovku a opravit podloží. Následně položí nový povrch. Práce chce ředitelství uskutečnit po etapách.
Oprava má začít 8. července a trvat až do 31. října. Praha již minulý týden deklarovala, že po ŘSD bude chtít, aby byl termín co nejvíc zkrácen. Zda a o kolik dní je možné opravu urychlit, zatím není jasné. Jednání mezi Prahou a ŘSD neskončila.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Nynější opravy mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohly stát asi 14 miliard korun. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.