A k čemu to bude, když tam jako špunt bude na černém mostě od hradce zúžení do dvou pruhů, které vedou na městský okruh? Problémový úsek je hlavně městský okruh, dálnice je jenom následek tohoto problému.
Nekoncepčnost a stavění nenavazujících kusů prostě jen pokračuje dál. I tak se jednou kompletní sít třeba i tříproudejch dálnic dostaví. Bohužel se toho nikdo z nás nedožije >:-[]
Dokud nebude spojka z okruhu pres Bechovice na D1, nema cenu cokoliv stavet. Tim "spuntem" je hlavne pripojeni z Prumyslove na spojku. Auta ve spicce stoji na R10 uz pred cernakem a na D11 uz pred sjezdem na Jirny.
Cele je to na hlavu postavene a zacalo to uz prosazenim Blanky. Ne ze by stavba tunelu byla blbost, to ne, ale v momente kdy neni vnejsi severni obchvat (z Prahy 6 na Prahu 8), tak tunel jen pritahne vice dopravy ve smeru z Kladna/Roztok k hradu a rezidencnim castem Prahy 6. Uz ted vsichni (do 7,5t) co miri z tohoto smeru pres vodu smerem na Teplice, Liberec to hromadne berou pres Letnou, jenze maji nekolik moznosti (Korunovacni, Svatovitska). Doprava se tak trochu rozmelni. V momente otevreni tunelu se sice ulevi Korunovacni a Holesovicim, zato vsichni budou koncentrovane mirit do vjezdu Prasny most nebo U Vorliku. V momente silnejsiho provozu, se hlavni prijezd ucpe natolik, ze vsichni budou hledat objizdku pres rezidencni zony. Coz je vsude okolo - Orechovka, Bubenec, Hradcany.
V momente, kdyby se tunel resil az po otevreni severniho okruhu, plnil by tak svoji ulohu jak by mel.
Je ostuda, ze mesto, ktere vynalozi temer dvojnasobne naklady za stavbu neceho, co ridice jedouciho ze severozapadu prinuti na ceste na severovychod doskakat temer az do nejuzsiho centra mesta a zpet. A jeste vetsi ostuda je, ze tim privede tranzitni dopravu do rezidencnich casti.
Nemá cenu stavět od základních částí po ty okrajové, je potřeba stavět to, co se jednoduše postavit dá. Dnes je na každé části stavby (např na SOKP, D8) vždy nějaký problémový úsek, bez nehož nemá tah až takový smysl, čekat ale, až ten nejproblémovější úsek dostavím by znamenalo, že SOKP ani D8 by dnes nestály.
A propos, vždy se začíná projektovat ucelený tah (i více silnic najednou), až po čase se začnou zpomalovat kvůli problémům jednotlivé části, ve finále to pak vypadá, jakoby se kromě realizovaného úseku nic nedělo, je potřeba ale vidět pod povrch.
Doba se dost změnila, smluvy jsou už docela jasně nastavené a pouze velmi velmi neočekávatelné vícepráce se mohou proplácet, a to ne vždy - viz modernizace D1 a úsek u Bíteše, kde se zatím nic navíc neproplácí. Ostatní úseky jsou za smluvně stanovenou cenu, bez keců.
pohybuju se v oboru, ve stavební firmě ale nejsem ani na ně nejsem napojený, situaci zná ale každý v oboru. Vadí ti, že někdo ví víc než z Blesku nebo Novinek?