Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na některých silnicích 1. třídy má platit nový limit 110 km/h

Ondřej Láník
Diskuze (238)
Podle dnešní Mladé fronty se už od září zvýší povolená rychlost mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.

Ministerstvo dopravy hodlá v nejbližších měsících prosadit zvýšení limitů povolené rychlosti na vybraných čtyřproudých úsecích silnic 1. třídy na 110 km/h. Dosud je na nich platný limit 90 km/h. V první fázi má jít o celkem 13 úseků s kvalitním povrchem a odpovídajícími parametry. Zprávu jako první zveřejnila v dnešní vydání Mladá fronta.

V tuto chvíli, zdá se nic nebrání záměr ministerstva realizovat. Proti nejsou silničáři, zástupci krajů, ani policie.

Nový limit má být technicky realizován osazením značky Silnice pro motorová vozidla a následně doplněním o značku nejvyšší povolené rychlosti 110 km/h.

V tuto chvíli není jasné, kdy přesně bude nový limit zaveden. Mezi Pardubicemi a Hradcem Králové by se tak podle dnešní Mladé fronty mělo stát už v září 2011.

Ondřej Láník
Diskuze (238)
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 01:34
Re: Správné rozhodnutí
Ano, a je tam pěkný zámek Sychrov :-)
4. 8. 2011 22:00
Re: URČITĚ
Možno. Nespoliehal by som sa na to. Ak tolerujú, asi ľuďom veria, a ak veria, asi majú prečo. Ak sa v našich podmienkach bude tolerovať + 20 km/h, tak tí, čo dnes jazdia rýchlejšie o dvacku, budú potom jazdiť ešte rýchlejšie, možno o 40.
A okresky v Nemecku a tie naše by som radšej neporovnával...
Avatar - Andromeda
4. 8. 2011 15:30
Re: Správné rozhodnutí
V těch místech se opravdu jezdí hezky a celkově se z Turnova na Liberec cestuje vozem v pohodě ;-)
4. 8. 2011 14:30
Re: Správné rozhodnutí
K prvnímu odstavci - právě případy jako ta pneumatika + vyšší rychlost tu pravděpodobnost prostě zvyšují. Najet do ní v rychlosti o 30 vyšší rozhodovalo v tomto případě o tom zda havaruješ/nehavaruješ.
Ke druhému - ale statistika je o tom že paušalizuješ. Z hlediska tak velkého množství dat je celkem jedno jaký jsi ty konkrétně řidič. Ale zvýšení průměrné rychlosti vozidel na daném úseku prostě má vliv na pravděpodobnost vzniku nehody (jeden z důvodů opět viz. ta pneumatika). Něvěnování se řízení je samozřejmně další z vlivů, to ovšem neznamená že je jediný. Mimochodem já zase nemám rád paušalizování typu - já jedu sice rychle, ale dávám pozor, takže všichni ti šneci, co se určitě nevěnují řízení (hic!) jsou daleko nebezpečnější než já.

A mimochodem např. ve Francii či Belgii, tedy v zemích, kde jsou limity daleko více dodržovány, se mi jede daleko příjemněji a plynuleji než u nás, kde neustále musím hlídat dění za mnou a neustále zpomalovat a zrychlovat při předjížděcích manévrech. Jinými slovy, rychle jedoucí řidiči nám, kteří předpisy dodržují, otravují život. V té Francii či Belgii si o komkoli, kdo jede +/-160 myslí většina řidičů něco velmi neslušného.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2011 14:20
Re: Správné rozhodnutí
no comment (to už maličko "přeháníte"/skoro "na pilu tlačíte" :-|
(i když na druhou stranu - sám sebe popisujete že klidně jedete dálnicí 30 km/h POD dovolený limit, reálnou spotřebu máte s odstupem POD normovanou - do které se většina lidí nemá nejmenší šanci "ani ve snu" dostat... tak asi(už) CHÁPU "váš pohled" na jízdu vozem.. :-) A popravdě myslím že jsme "správně/vhodně" ke svému stylu zvolili/vybrali svůj vůz, resp. motorizaci ,-)
Ale stále jste (a to VÝRAZNĚ!) lepší, než takový Miloš Zeman který dění v Saudské Arabii okomentoval slovy: "Lze souhlasit se zákazem, aby ženy řídily auto" 8-s
PS: (Raději po)jedu na SALZBURG(er Festspiele - vážně ;-)
PPS: Kolik že jste v noci potkal těch vozů mezi Waidhaus a Plzní...? :-)