Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je Ferrari F50 Mika Tysona. Bezvadnému stavu odpovídá také cena

Jan Mička
Diskuze (8)
F50 bylo svého času jedno z nejrychlejších aut na světě. Nyní je jedno na prodej, rozumnou cenu však nečekejte.

Ferrari F50 se vyrábělo v letech 1995 až 1997 a vzniklo v počtu 349 kusů. Zdá se to sice málo, u auta postaveného na oslavu padesátiletého výročí automobilky Ferrari však nelze očekávat „masovou“ produkci jako u předchůdce F40. Toho se vyrobilo 1311 kusů a dnes je problém sehnat hezký kousek za méně než milion dolarů. Správně čekáte, že F50 bude „o něco“ dražší.

A má proč – tento konkrétní kousek, jeden z pouhých padesáti dovezených do USA, totiž vlastnil boxerský šampion Mike Tyson, který jej koupil v „balíčku“ společně s gran turismem 456. Vzhledem k jeho vznětlivé povaze by se možná dalo očekávat, že bude mít vůz tu a tam nějakou vadu, škrábanec a podobně, jenže ono ne. Je v naprosto bezvadném stavu! Tyson rudé F50 nevlastnil po celou dobu jeho dosavadního života, najel s ním 4900 mil a poté jej prodal počítačovému magnátovi Kevinu Markusovi.

Markus vůz prakticky nevyužíval, asi dobře věděl proč. V roce 2005 putoval dalšímu nadšenci, který mu dopřál rozsáhlý servis. Ani u něj se však ferrari dlouho neohřálo. V roce 2010 jej s pouhými 5320 mílemi na tachometru koupil sběratel vozů Ferrari, který nechal udělat další servis za téměř milion korun. V květnu 2011 měl vůz najeto pouhých 5326 mil a ani do dnešního dne se jeho proběh příliš nezvětšil – aktuálně má najeto 5737 mil (alespoň podle fotografií) a 11. března jde do aukce. Vydražit by se měl za 2,2 – 2,4 milionu dolarů, tedy za něco okolo 60.000.000 korun.

Vůz byl vyroben v roce 1995 a oproti standardu se liší pouze výfukem Tubi. Jeho 4,7litrový atmosférický dvanáctiválec vychází z 3,5litrovýho dvanáctiválce používaném v monopostu Ferrari 641 z roku 1990, v 8000 otáčkách produkuje 520 koní a posílá je na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovku. Spotřeba okolo 30 litrů na 100 kilometrů nikoho nepřekvapí, suchá hmotnost 1230 kilogramů by však mohla. LaFerrari, současná výkladní skříň italské automobilky, totiž váží jenom o 130 kilogramů více, a to jde o hybrid s technikou KERS.

Zrychlení z 0-100 km/h zabere méně než čtyři sekundy a maximální rychlost je 325 kilometrů za hodinu. Před dvaadvaceti lety to byly úžasné hodnoty, dnes se ale podobným metám přibližují i manažerské sedany. Třeba taková Alfa Romeo Giulia QV, která zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a umí se rozjet až na 307 km/h.

Jan Mička
Diskuze (8)
Avatar - beibej
20. 2. 2017 21:39
Re: Pohoda
tak se koukni na YT na [odkaz]
20. 2. 2017 16:48
Re: Pohoda
Ano, je to umelecke dilo.
A to, ze nekdo vydela par miliard prece jeste neznamena, ze krade a "tiskne".
Treba je to dobrej businessman, mozna se narodil na ropnym poli atd. atd.
20. 2. 2017 14:11
Re: Pohoda
Blbosti jsou tvoje kecy.Ferrari F50 je umělecké dílo.
20. 2. 2017 14:08
Re: Analogový skvost
Ve srovnávacím testu Evomagazinu F50 jasně vyhrálo nad 288,F40 a Enzem.Možná někdy udělají i srovnávací test s LaFerrari,hodně by mě zajmalo,jak by to dopadlo.
20. 2. 2017 12:59
Re: Analogový skvost
Naprosto souhlasím. Na palubní desce nic nechybí ani nepřebývá. Fofr klacek akorát po ruce a poloha brzdy a plynu ideálně k řazení s meziplynem. Je to prostě dokonalý. Na tom není co vylepšovat. Zajímalo by mě srovnání časů F50 a třeba ve článku zmiňovaný Giulie. Dejme tomu na Ringu. Myslím, že autor srovnává nesrovnatelný. Ten manažerský sedan by neměl proti F50 šanci, takže parametry auta jsou velice úctyhodný i na dnešní dobu. Ano Giulia umí být rychlá v přímce, ale F50 je supersport, který umí být rychlý i v zatáčkách. Jsou na něm použitý prvky z F1. Proti tomu nemá nic civilního šanci.