Na prodej je Ferrari F50 Mika Tysona. Bezvadnému stavu odpovídá také cena
Ferrari F50 se vyrábělo v letech 1995 až 1997 a vzniklo v počtu 349 kusů. Zdá se to sice málo, u auta postaveného na oslavu padesátiletého výročí automobilky Ferrari však nelze očekávat „masovou“ produkci jako u předchůdce F40. Toho se vyrobilo 1311 kusů a dnes je problém sehnat hezký kousek za méně než milion dolarů. Správně čekáte, že F50 bude „o něco“ dražší.
A má proč – tento konkrétní kousek, jeden z pouhých padesáti dovezených do USA, totiž vlastnil boxerský šampion Mike Tyson, který jej koupil v „balíčku“ společně s gran turismem 456. Vzhledem k jeho vznětlivé povaze by se možná dalo očekávat, že bude mít vůz tu a tam nějakou vadu, škrábanec a podobně, jenže ono ne. Je v naprosto bezvadném stavu! Tyson rudé F50 nevlastnil po celou dobu jeho dosavadního života, najel s ním 4900 mil a poté jej prodal počítačovému magnátovi Kevinu Markusovi.
Markus vůz prakticky nevyužíval, asi dobře věděl proč. V roce 2005 putoval dalšímu nadšenci, který mu dopřál rozsáhlý servis. Ani u něj se však ferrari dlouho neohřálo. V roce 2010 jej s pouhými 5320 mílemi na tachometru koupil sběratel vozů Ferrari, který nechal udělat další servis za téměř milion korun. V květnu 2011 měl vůz najeto pouhých 5326 mil a ani do dnešního dne se jeho proběh příliš nezvětšil – aktuálně má najeto 5737 mil (alespoň podle fotografií) a 11. března jde do aukce. Vydražit by se měl za 2,2 – 2,4 milionu dolarů, tedy za něco okolo 60.000.000 korun.
Vůz byl vyroben v roce 1995 a oproti standardu se liší pouze výfukem Tubi. Jeho 4,7litrový atmosférický dvanáctiválec vychází z 3,5litrovýho dvanáctiválce používaném v monopostu Ferrari 641 z roku 1990, v 8000 otáčkách produkuje 520 koní a posílá je na zadní nápravu skrze šestistupňovou manuální převodovku. Spotřeba okolo 30 litrů na 100 kilometrů nikoho nepřekvapí, suchá hmotnost 1230 kilogramů by však mohla. LaFerrari, současná výkladní skříň italské automobilky, totiž váží jenom o 130 kilogramů více, a to jde o hybrid s technikou KERS.
Zrychlení z 0-100 km/h zabere méně než čtyři sekundy a maximální rychlost je 325 kilometrů za hodinu. Před dvaadvaceti lety to byly úžasné hodnoty, dnes se ale podobným metám přibližují i manažerské sedany. Třeba taková Alfa Romeo Giulia QV, která zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a umí se rozjet až na 307 km/h.