Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na silnicích by se mohlo po 68 letech objevit osobní auto Praga

Osobní silniční auto vychází ze závodních prototypů, kterými se Praga v posledních letech intenzivně zabývá.
Zpět na článek
8. 4. 2015 14:12
8. 4. 2015 14:51
8. 4. 2015 15:40
8. 4. 2015 16:01
8. 4. 2015 15:59
8. 4. 2015 16:29
8. 4. 2015 15:12
8. 4. 2015 15:30
8. 4. 2015 15:21
8. 4. 2015 15:35
8. 4. 2015 18:32
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 14:12
Ty pokusy
o výrobu nákladů po roce 1990 trvaly víc jak 10 let, a skončily jen kvůli tomu, že statní zakázky na komunální techniku, všechny ty sypače, zametače, kropičk, hasičské vozy, armádní speciály atd vyhrávali všichni jiní, než jen nejlevnější Praga.

To je pak těžké uspět, když Vás nepodopoří vlastní země.

Hlavně, že obyčejný lid má podporovat němci vlastněnou škodovku, to je dobrý paradox, že.

O tom co napáchal do roku 1996 stát v Liazu taky není potřeba moc dlouho mluvit, to byla také samá genální rozhodnutí >:D
Rozbalit vlákno
32
8. 4. 2015 14:42
Re: Ty pokusy
Co se dělo v tom Liazu? Já jsem zaznamenal jen postupný úpadek a pokus s Xenou. Ale žádný skandál, nebo tunel jsem nezaznamenal.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 14:48
Re: Ty pokusy
výměna všech lidí z bývalého vedení, vč těch, co ve straně nebyli, nebo byli ale ne ve výkoné moci za jiné, kteří tomu rozuměli jak bába z konzumu atomový elektrárně.
Místo preferování Xeny měl být první Fox a teprve až potom Xena, nedotažené jednání s výrobci motorů, skoro žádné investice do modernizace a opět žádné státní zakázky napč. na komunální techniku.

A prodejem Soudkově škoda Plzeň to dorazili, následný prodej Sipoxu už byl jen ten pověstný hrebíček....
8. 4. 2015 14:51
Re: Ty pokusy
No jenom veřejná správa nakupuje jinde.

Jenže je třeba přiznat, že důvodů je víc. Konkurence je značná a výrazně multifunkční.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 14:57
Re: Ty pokusy
Jaké? Lepší servis?

No ono je těžké budovat hustou serivsiní sít, když ty auta nikdo nekupuje a nemáš jistotu že je i po dobudování sítě bude kupovat.
Vzhledem k tomu, že Praga používala většinou motory Deutz nebo jiné renomované výrobce a převodovky Praga v té době umělo opravit víc firem, nebyl by tom zas tkaový problém.

Jen kdyby byla vůle a nerozhodvaly se státní zakázky se podle tlouštky obálky....

Jinak Praga samozřejmě neměla jen UV80, což byla hvězda truck trialu, ale i větší Alfu, Grand atd.
8. 4. 2015 15:40
Re: Ty pokusy
Servis nesporně taky ale spíš existující nástavby a varianty. Prakticky vše běžné už někdo vyrábí nebo vyráběl.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:49
Re: Ty pokusy
Tak těch nástaveb nebylo zas tolik třeba.

prakticky si potřeboval cisternu - kropička, valník a sklápeč, bedna jako motážní vůz či bednobus na převoz dělníků do terénu, sypač, hasičský speciály hotový měli, ještě udělat něco pro armádu a nějaký ten zametač nebo sekačku s hydraulickou rukou na sekání svahů atd.

Jinak mě nic moc nenapadá.
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 15:54
Re: Ty pokusy
Navíc ty nástavby vždy vyrábí specialozovaná firma. Jen je otázka pro kolik vozidel se jim vyplatí vyvíjet či upravovoat nástavba pro konkrétní model podvozku.
8. 4. 2015 16:01
Re: Ty pokusy
pár nástaveb nabídne i výrobce, ale spíš jde o to, že existují, již homologované. Takže pro případného "konfigurátora" není problém nabídnout kdeco, možnosti, variabilitu.
8. 4. 2015 15:59
Re: Ty pokusy
No to právě asi tak není. Když se podíváš na dnešní nástavby třeba na MB, MAN, ono tam co zákazník to jinej požadavek, a někdo potřebuje tu cisternu menší, protože mají malý "stodoly" nebo zase nižší... A jde o to, že mraky těch modifikací existují a jsou otypované, stačí je jen vyrobit a dodat.

Jasně, mohlo by se začít s omezenou nabídkou nebo postavit podvozek tak, aby na to šel třeba MAN nebo MB... Ale je to obrovské omezení. Podobně jako válčí japonské automobilky nabízí jen výbavu přes kterou vlak nejede a proto v Evropě těžce bojují. Na tohle omezení by naráželi taky. Veřejná správa funguje naprd a tohle by byl jednoduchý argument prč nekoupit... - nenabídli to, co jsme poptávali...
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 16:04
Re: Ty pokusy
veřejná správa zas nemá moc stodoly, ty sypačky a kropičky by se vešly určitě tam, kam se vešly předchozí Liazy 110 nebo Mercedesy, Many, iveca.

A kam se vejde Tatra 815 nebo 148, tam by se vešla i hasičská Praga.

Navíc by asi nebyl problém uzpůsobit rozměry nově budovaných hasičárnách a dalším zařízením.
8. 4. 2015 16:29
Re: Ty pokusy
To je trochu běh na dlouhou trať... Navíc s nejistým výsledkem, neboť vše se musí vysoutěžit.
8. 4. 2015 16:01
Re: Ty pokusy
Liaz je oběť privatizace stejně jako Poldi Kladno a spousta dalších podniků. Zastávám takovou konspirační myšlenku, že šlo o záměrný zlikvidování konkurence ze strany západních firem. Tatrovka tu snahu o zničení vypadá to nakonec přežije. Díky bohu za ty dary :-)
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 16:08
Re: Ty pokusy
Těm to konspiračním teoriím moc nevěřím, každopádně si myslím že k zániku těchto firem přispělo ode všecho trochu. Je otázka jako konkurencí by opravdu a v jakém měřítku LIAZ pro západní značky byl. I kdyby se podařilo jej zprivatizovat dobře tak si myslím že moc velkou ne, protože neměl nic co by nikdo jiný už dávno neměl. Nebo by došlo k prodeji strategickému partnerovi a teď je otázka jestli by dopadl spíš jako Škoda, nebo spíš jako Karosa.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 22:27
Re: Ty pokusy
Mel - sikovny lidi, velky areal a levnou pracovni silu. Chtelo to jen dovry management a penize a rozjeti vyroby Foxu a Xeny
9. 4. 2015 10:11
Re: Ty pokusy
No klidně můžeš. Kupříkladu takhle skončilo několik cukrovarů, který koupila zahraniční konkurence a okamžitě je nechala srovnat se zemí. A kupříkladu Tatra přišla po revoluci o spoustu zakázek jen kvůli tomu, že nám to západ zatrhnul. Liaz a Tatra měly velkou devízu v tom, že vyráběly levný, spolehlivý a vysoce mechanicky odolný náklaďáky s vysokou variabilitou a levným jednoduchým servisem. Podívej se kolik jich pořád ještě teď jezdí.
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 14:53
Re: Ty pokusy
To je sice pravda, bohužel ani těch pár kusů co by ročně stát odebral by jim myslím nepomohlo. Náš trh je příliš malý. Stejně jako se říkáš že stát potopil osobní Tatrovky protože je přestal kupovat je taktéž scestný. To auto stejně nebylo životaschopné.

Se státním hospodařením souhlas, bohužel ani tak (by) nikdo Liazákům nerval za jejich prodkci ruce. Nová řada vozidel přišla přiliš pozdě a ro rozjetého vlaku se špatně nastupuje...
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:05
Re: Ty pokusy
no právě, protože místo Xeny měl debutovat Fox a měl být v prodeji tak nepojzději v 98.

Xena mohla přijít později. Ono prodávat tahač někomu stylem, pane, zaplatte si zálohu skoro v plné výši, mz vám to pak vyrobíme.....to nezní moc lákavě.

Pár desítek?

Spíš pár stovek.

Kdyby stát a jemu podrízené organizace odebraly ročně aspon 40 hasičksých speciálů, 100 aut komunálu (kropičky,sypače, zametače) a ještě něco armáda, lesy , tak spolu s tím, co Praga prodala sam by jim těch 300-400 aut stačilo a mohli se věnovat budování servisní sítě a snažit se proniknout na trhy slovenska, polska, madarska, ruska, buhlarksa, rumunska, bývalé jugoslávie a zkusit ěnco udat v asii, arábii a africe. Myslím že tak 1500 aut by Pragu uživilo.
Avii stačilo na zisk 3000 ks, Praga s mnohem dražšími speciály, kde je větší zisk na kuse by podle mě potřeboval tak polovinu.

A že se dá prodat venku Avie ukázala, když dokázali prodat asi 75 aut v británi, asi 45 v rusku, a dalších cca 300-500 aut ročně v zemích bývalého rvhp.
A to byly tuctové nákladáky, které dělá kekdo, to co dělala Praga krom Unimogu a ještě snad Bremachu skoro nikdo nedělá.
A Unimog stojí trošku jiný prachy.
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 15:44
Re: Ty pokusy
Správně Fox přišel někdy v roce 2000 či 2001, dle článku v časopise Automobil. Nechápu proč tak pozdě, ještě když kostrukce a výroba kabiny byla velmi jednoduchá. Vzhledem k tomu že Xena se vyráběla v roce 1998 (ne od roku 1998), tak nevím co se tak tu dobu dělo. Ale vzhledem k jejich ekonomické situaci se není čemu divit.

Je fakt, že začít z ničeho a probít se mezi konkurenci i den jde. i když jsem si vždy malel že ne. Např. Solaris nebo SOR také začli z ničeho. Je to ale asi především o lidech co v těch firmách jsou.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:53
Re: Ty pokusy
No právě, jenže tam byl stát a pak neumětelové z Truck International.
Jkao první se měl dělat fox, po etablování na trzích čr, sr a bývalých zemí rvph měla následovat snada proniknout do ruska, asie a jižní ameriky + afrika a pak teprve měla přijít Xena, opět tyto země a pak snah proniknout na západní trhy.

Se schopným managementem to mohlo dopadnout jinak.

Ideální by bývalo spojit Liaz a Pragu do jednoho Holdingu, kde by mohli sdílet technologie a techniku a snížit náklady + využívat společné dealery. No ale to chtělo jinou koncepci.
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 16:02
Re: Ty pokusy
Přesně a to už se psalo i v dobovém tisku že vsadit na tahač jako první a stěžejní model není šťastné. Navíc ve Foxovi by jim stačil klidně ještě pro Euro 3 (a jak dokázala Tatra šlo se s mechanickým vstřikováním jít ještě dál), původní motor LIAZ a převodovka Praga.

Ano to by nebylo vůbec špatné, navíc by se eliminovalo dědictví z dob socialismu (což platí i pro Tatru) a to to, že to byly fabriky na výrobu jedné typové a hmotnostní řady náklaďáků navíc ve velmi hromadném množství. Prakticky všichni západní výrobci mají min. 2, většinou však 3 hmotnostní řady. Navíc SKL kabina Liazu k takovým úpravám byla prakticky předurčena.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 16:09
Re: Ty pokusy
Tak tak, Tatře se měly necha tjen a pouze armádní speciály, auta do těžkého terénu, stavebnictví, ropného a těžkého těžebního průmyslu, velké hasicí cisterny a žebříky zatímco Liaz měl dělat silniční auta, tahače a Praga speciály do lehkého terénu, údržba komunikací, lehké hasící speciály do terénu a pro speciální nástavby.

Prostě nevzájem si nekonkurovat.
Např. bych vůbec nedělal 4x4 Liaz, to by obstarala Praga, Liaz maximálně jako 6x4 nebo 6x6.
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 16:17
Re: Ty pokusy
Teď jsem se ztratil v tom o jaké době mluvíš. V kapitalismu už je zase konkurence výhodou.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 22:24
Re: Ty pokusy
O te co mela byt a nebyla. Konkurence je fajn, ale nesmis si konkurovat navzajem vlastnimi vyrobky. Kazdy mel delat neco a to konkretne to, v cem byl nejlepsi
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 15:12
Re: Ty pokusy
o sobnych Tatrach by som pomlcal. Tie boli vacsinou na urovni doby, niekedy ju dokazali aj slusne predbehnut. Po T 613/5 prisla T 700/1, neskor T 700/2. V dnesnej dobe by sa aj T 700 povazovala len ako rozsiahly FL T 613, holt, pripravovana T 623 sa musela skrtnut prave koli nedostatku financii zo statneho rozpoctu, nakolko stat vsetky svoje prostriedky uprednostnil v prospech Skody. Je teda vcelku na poklonu Tatre, ze aj z tych malo penazi ktore mala, dokazala este urobit T 700.
Keby bola doba trochu ina a Tatra mala financie na pokracovanie v os. vozoch, kludne si viem predstavit, ze po 4ks T 613 by som neskor jazdil na T 623 a dnes na jeho nastupkyni. :-)
Nechcem menovat ludi, ktorych v Tatre poznam osobne, mal som par debat s clovekom, ktory sa staral o vyvoj motorov pre vsetky osobne Tatry od T 613 dalej...
Pred 15 rokmi pocas 1 debaty si ma zavolal bokom do 1 dielne, a odkryl 1 plachtu:
Toto je motor V8 3,5 s priamym vstrekovanim paliva, variabilnym casovanim ventilov, variabilnou dlzkou sac. potrubia, vodne chladenie...Vykon 270 PS / 370 Nm...
Sanka na zemi, v ociach slzy... :-(
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:16
Re: Ty pokusy
Pokud vím, takt jako Tatra 623 je označováno tohle [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 15:30
Re: Ty pokusy
To je cela Wiki... :-! 8-s
T 623 malo byt auto s diametralne odlisnou koncepciou:
Motor vpredu, s vodnym chladenim, pohon zadnej napravy...
Tvarovo mala sice pripominat T 613, ale vsetky karosarske diely mali byt ine, auto malo mat sucasnu elektroniku, atd... Malo byt este ine, nez T 700 / 2.
to co je na Wiki je specialna verzia s hlinikovou kasnou, ktora okrem ineho sluzila ako asistencny voz pocas F1 v Madarsku a sundala tam 1 tratoveho "marshala" >:D
tato prerobena T 613 mala vsetky konstrukcne prvky klasickej T 613 / 3, akurat narazniky a prahy boli z verzie 4.
Inac - takych T 613 / 3 s naraznikmi 4-ky po CSFR behalo asi najviac ( skoro kazdy totiz chcel mat svoju 3-ojku krajsiu a dokupoval na nu tieto 4-kove narazniky ;-) )
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 15:34
Re: Ty pokusy
To o čem ty mluvíš myslím že je Tatra 625 :-)
8. 4. 2015 15:21
Re: Ty pokusy
Pár nadšenců by nikdy nedokázalo utáhnout zlodějskou bandu sahající v Příboře od managementu až po posledního pomocníka ve skladu. Pouze z těch střípků pamětníků, který ještě dnes pláčou jak stát nepodržel v Tatře výrobu OA a jedním dechem dodávají, jak nezřízeně kradli celá léta, ne-li desetiletí, jak se chrápalo na směnách, ulejvalo, jak kryli fušařinu...z toho je člověku až těžko. Ne, tohle nemohlo a nesmělo přežít. Je to hanba.
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 15:35
Re: Ty pokusy
btw. :
Vies s cim mam kompatibilne motor T 613 ( vsetky jeho verzie ) rozvodove remene ?
S Lotusom Esprit V8 ! >:D
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 15:38
Re: Ty pokusy
Myslím že stát žádné prostředky neupřednostnil ve prospěch Škody, tu poměrně brzo prodal.

Mimochodem auto luxusní třídy které v roce 1996 ani nikdy předtím a potom nemělo ABS ani airbagy opravdu nemělo šanci přežít. Felicia je nabízela od roku 1995. Nemluvě o antikorozní ochraně atd.

Mám rád všechna česká auta a výrobky a nijak nechci snižovat náš um, ale je třeba na věci nahlížet trochu reálně.
8. 4. 2015 15:59
Re: Ty pokusy
Tak, to už je větší škoda, že se nepodařilo dotáhnout do nějaké menší série Tu MTX V8.
8. 4. 2015 16:05
Re: Ty pokusy
To auto bylo velice životaschopný. Měli jsme jich (teda Tatrovka) dodávat stovky do Lybie a po revoluci to západ zatrhnul a způsobil Tatře obrovský škody. Liaz i Tatra byly koncem 80tý let na vrcholu (ostatně byly to auta, který vyhrávaly Dakar), takže mlít o nějaký nekonkurenceschopnosti je zcestné.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:12
Pro připomenutí
Praga Grand [odkaz] ; [odkaz]
Praga Alfa [odkaz]
Praga Golden [odkaz]
Praga UV80 [odkaz]

Liaz 400
Xena a Fox
[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 15:33
Re: Pro připomenutí
Zajímavostí je, že jak Xeny a Foxy tak poslední Pragy měly velmi podobnou kostrukci kabiny. Nevím to na 100%, ale někde jsem něco takového četl.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:40
Re: Pro připomenutí
Liaz se svojí SKL (Stavebnicová Kabina Liaz) přišel rozhodně jako první, jestli to podle něj v Čáslavi opajcli netuším....
Každopádně poslední dva liazy pro komeční zákazníky byly smontovány právě v Čáslavi, to už bylo pod Sipoxem.
8. 4. 2015 15:49
Re: Pro připomenutí
Potom to ještě vyráběl Tedom, ne?
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:54
Re: Pro připomenutí
Jo, ale krom prototypů udělali jen asi 10 ks + předělali asi 7 původních foxů na Tedom vč. renovace.

Nejvíc jich maj v Sedlčanech, tuším 3 ks.
Avatar - Special-line
8. 4. 2015 15:52
Re: Pro připomenutí
Protože všude jinde už ani nebyly zaplacené energie. Ani TEDOM už to nerozchodil, což je další škoda, hlavně co se týče autobusů, protože ten pravý boom autobusů a komunálních CNG vozidel v ČR ještě přijde.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2015 15:55
Re: Pro připomenutí
Přesně tak :yes: :yes:
8. 4. 2015 15:27
design...hezké...
nevím ani proč, ale připomnělo mi autíčko z autodráhy, kterou jsem dostal snad před třiceti lety lety...Čímž nenaznačuji, že je něco špatně. Naopak. Moc se mi líbí.
Uváděný výkon je parádnický, určitě bych se za volantem usmíval jako idiot (do první ostré zatáčky)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Bully_
8. 4. 2015 17:39
Re: design...hezké...
Tady ma clanek jiny obsah, jinde uvadi ten pomer 550 k. na tunu u zavodniho modelu Pragy. Vuz s homologaci ma pry mit 2.0 T od Renaultu, takze nepredpokladam, ze by byl vykon vyssi nez 300 k. i po vyladeni a hmotnost kdyz moc dobre, tak 900 kg.
Kazdopadne i to by byla naprosta pecka a fandim necemu takovemu, zvlast, kdyz se to ma vyrabet v CR. Ted jeste kolik to bude stat, aby dali lidi prednost vozu Praga treba pred britskou legendou Lotus (asi jediny primy seriove vyrabeny konkurent). BTW ktery rozhodne neni nejakym komercnim uspechem.
Nechci byt spatny vizionar, ale spis to vidim na par vyrobenych kusu pro nekolik nadsencu, co za auto budou ochotni zaplatit podle me hodne vysokou cenu. Pri tech par vozech.
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 17:47
Re: design...hezké...
Bully sorry, Praga sice znie Cesky, ale vyrabat sa ma u nas ;-)
A co sa vykonov a hmotnosti tyka, maju byt 2 verzie: Atmo 210 PS a Turbo cca 300 PS, ale na tom turbe sa vraj este pracuje a presne cisla este niesu ofiko... ;-)
Co sa kom. uspechu tyka, zase to chces porovnavat s "velkoseriovym" Lotusom, pritom aj hmotnostou aj zemeranim a aj celou filozofiou firmy, je to skor konkurent pre Radical ;-)
Avatar - Bully_
8. 4. 2015 19:32
Re: design...hezké...
Vidis, jak je to ode me takovy kus na vychod, tak se mne to spojilo v Cesko/-s Slovensko >:D (vtip).
Jestli ma jit o seriovy silnicni vuz (jak je vsude uvadeno), pak Pragu logicky porovnavam s konkurencnimi seriovymi silnicnimi vozy, teda jedinou znackou.
Pokud ale chces, abych to rekl naplno, tak spis nez nez na ten Radical to po komercni strance vidim na uroven Attacku. Draha garazova vyroba pro par nadsencu.
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 20:07
Re: design...hezké...
>:D
ale porovnam nalady ludi na SK v 92-om a teraz, tak spolocny stat si vie predstavit ovela vacsie %... :-) Len hlavne mesto by musela byt bud Ostrava, alebo Brno >:-[]
A to by sa zase moravaci handrkovali...takze bez sance... >:D
Praga R1 ma byt v malych seriach vyrabana tak pre sukromne zavodne tymy, ako v homologizacii pre cestnu premavku. Ci ju prirovnavat k Attacku to neviem, ja som Attack mal k dispozicii este s motorom R4 VTEC ( hadam 12 ci kolko rokov nazad...) No a jazdne vsetko ok, ale co sa pomeru value for money tyka, tak jasne NIE.
Celobakelitova raroha - tot moj nazor.
Chalani s Pragou maju väzby priamo na Renault-Sport, takze uroven by mala byt vyssia, komponenty podvozku - vlastny vyvoj, atd...
Mna skor stve, ze sa nespojili s Dickom Kvetnanskym a nenarvali tam ten RTE ( modifikovany Audi ) R5 2.5 TFSi s >700 PS... >:-[] To by bola raketa, ze Pagani, Radical a Koenigsegg by mohli zavriet kram... >:D
A specialne pre mna este quattro a podpisujem objednavku ;-) :yes:
(...aj ked v hlave mam ja vymysleny "plne mechanicky variabilny pohon 4x4"...len to dat do kompu na simulaciu, potom na nejaky model, ci by to fungovalo podla mojich predstav... ... ... a potoooom, potom by sa diali veci ! >:-[] )
Avatar - Bully_
8. 4. 2015 20:40
Re: design...hezké...
Pak by to mohl byt jiny level :yes: Nechme se prakvapit. Snad ne moc negativne i cenou.
8. 4. 2015 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - AUDIRS6
8. 4. 2015 21:29
Re: design...hezké...
>:D
a mne je zase Ostrava aj blizsie aj blizsia ;-)
a pařby na Stodolní... :yes:
joooo, noooo...keby, keby...ale nechajme tak, lebo zacat tu zase tahat politiku, tak sa to zase zvrhne nepatricnym smerom a to by som nebol rad... ;-)
8. 4. 2015 15:33
Výroba u nás.
Včera jsem se díval na opakovaní Top Gearu, kde přivezli do Londýna všechny silniční vozidla, která se v Británii vyrábí (včetně závodních speciálů F1, traktorů, autobusů, atd.,).

Při té příležitosti mě napadlo, jak by podobná akce dopadla u nás. Myslím si, že bychom se taky určitě neměli za co stydět. Mohl by se podobné akce někdo chopit. Třeba Pepa z Autosalonu. >:D
Rozbalit vlákno
8
8. 4. 2015 15:38
Re: Výroba u nás.
Jo, ten díl se mi líbil. Ale když si snažím v hlavě vytvořit seznam veškerých českých pojízdností, tak mne napadají více méně již mrtvé značky... a to je škoda
8. 4. 2015 15:42
Re: Výroba u nás.
No oni v tom TG započítali i cizí, v Británii vyrábějící, značky (Toyota, atd).

Pokud by se to udělalo u nás, tak mě napadá:

Škoda
H/K
TPCA
Tatra
Zetor
Iveco
SOR
Kaipan
Praga
Jawa
Gordon
8. 4. 2015 15:45
Re: Výroba u nás.
Máš recht, na náš region a rozlohu republiky toho není málo...
Avatar - petrumr
8. 4. 2015 18:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 4. 2015 21:00
Re: Výroba u nás.
No pokiaľ viem, Praga sa vyrába na Slovensku
Avatar - Stejsn
8. 4. 2015 23:18
Re: Výroba u nás.
chybí ti tam žacléřský Ocelot
9. 4. 2015 08:15
Re: Výroba u nás.
Tu je výpis z obchodného registra - bude to auto vyrábané slovenskou spoločnosťou podobne ako K1 attack
[odkaz] ;-)
8. 4. 2015 21:27
Re: Výroba u nás.
v cz a na sk vyraba nove auta zo starych snad kazdy bazarista, to by v Londyne cumeli, kolko vyrobcov tu mame
Avatar - petrumr
8. 4. 2015 18:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0