Tak toto je opravdové designérské zoufalství, a o i v dobových měřítcích! Muselo by to mít velmi výkonnou klimatizaci, aby někdo v takovém skleníku vydržel... >:D
Na tieto prototypy sa nezabudlo. Len sa často nespomínajú, pretože to boli dosť mizerné pokusy. Tragický dizajn, a z neho vyplývajúce parametre karosérie, ktorej chýbala pevnosť a krútila sa, divím sa, že tie sklá zostali po jazde celé. jej konštrukciu snáď riešil technický analfabet...
Tiež dnes prekvapuje fakt, že sa tejto formy držali dosť dlho, napr. tento kombík bol úplne hrozný...[odkaz]
Nie je žiadna škoda, že to ďalej ako do funkčných vzorov nedotiahli. Naozaj škoda je tohoto modelu: [odkaz]
P.S. Existuje veľký počet fotiek tohto modelu, prečo je galéria taká chudobná?
I ten kombík se ale dochoval, znám osobně poslední dva majitele a nyní ho vlastní sběratel a renovátor škodováckých prototypů P.Z. Zajímalo by mě, jak skončila ta maketa z článku. Ta je tak šeredná, až... ne, až je fakt příšerná. 8-s
dvere z wartburga zadni blatnik ze zigula. a kdyz se na to clovek podiva tak musi konstatovat ze se ve skodawerke moc neposunuli. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Uz jsi s tim vazne trapnej Znam spoustu lidi co maj Skodovky ze srazu atd. A Skodou jezdi z toho sameho duvodu jako ja. Protoze chti a libi se jim. A ze by ji mel nekdo nafasovanou? Nezda se mi. Ale kdyz bych dostal i jako sluzebak skodovku. Nezlobil bych se.
z automobilové historie je úplně zbytečné. Ano, ten návrh není povedený, ale na druhou stranu to byl pokus okarosovat na tu dobu evropsky konkurence schopný vyspělý podvozek a hliníkový motor, který by ohrozil plány dovozu Žigulíků s litinovým motorem.
Ale dnešní děti stejně nejsou schopny posoudit, co je v automobilovém průmyslu povedené a co ne. Kladně hodnotí všechna potřeštěná auta s co největšími koly a ohromným šmatlabetem uvnitř, protože to je na autě z jejich pohledu nejvíc cool a in... :no:
Zrejme ide o nejaký dedovský komplex typu "ja som už niečo najazdil a vyhovuje mi to takto a preto viem, že tak je to najlepšie pre hocikoho, hocikde a na hocijaký účel".
Mňa by akurát by zaujímalo čo je "šmatlabet" dokonca ani google to nenašiel to slovo inde ako v jeho komentároch.
Ano, nemají představy o stavu techniky v této době. Z pohledu ní tohle nebyl marný pokus - auto bylo nebývale prostorné atd.
Vzpomínám si na výstavu historie Škodovky ke 100. výročí na zahradě Trojského zámku v Praze. Tenkrát byla Škoda pod VW jen pár let. A zajímavé bylo, že tam mohl člověk těsně přistoupit i k nejstarší Luarince z r. 1905 (Voituretě) i k dalším stařičkým autům, ale všechny prototypy s motory vepředu ze 60-ých, 70-ých a 80-ých let byly obehnané provazy - jako jediné z celé velké plochy! Jakoby se "někdo" bál, aby je lidi neviděli. Pro všechny, kdo ta léta prožili, byly tyhle prototypy neznámé a mohli je poprvé vidět! V těch letech se na něco takového čekalo - Š105,120 se už neměly narodit a narychlo se narodily.
Já vím, ty prototypy tehdy nebyly dotažené do konce, ale byla to těžká doba - mnohé bylo diktováno z Moskvy.
Tú predstavu máš dosť skreslenú aj ty. V tej dobe a aj predtým v Škode vznikali aj vydarené návrhy s dobrou úrovňou techniky a dizajnu. Nepripisuj neschopnosť tvorcov dobe.
Sorry, akože technika mohla byť sebelepšia, ale design karosérie je aj v dobovom merítku výnimočne nepodarený. Nemusím vám obom starešinom hádam pripomínať čo už produkovala (nie prototypy ) vtedajšia konkurencia.