Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Škodu Kodiaq RS si ještě počkáme. Dorazí rok po verzi SportLine

Jan Mička
Diskuze (40)
Zpráva o příchodu Škody Kodiaq RS vzbudila celkem bujarou diskusi. Nyní už víme, kdy bude vůz k dispozici.

Škoda Kodiaq už sice na našich silnicích nějakou dobu jezdí a ještě před koncem loňského roku jsme ji podrobili velkému redakčnímu testu, dosavadní nabídka výbavových linií je však pouze částí toho, co se nakonec objeví. Už na podzim jsme zveřejnili zprávu o příchodů verzí Scout, SportLine a Laurin & Klement, do kompletace skládačky jménem Kodiaq nám ale scházel ještě jeden dílek – sportovní verze RS.

Zatímco modely Citigo, Fabia a Superb mají alespoň pro tuto chvíli utrum, Kodiaq RS už byl potvrzen a podle dosavadních zpráv se objeví „někdy“ v roce 2018. Nyní už ale můžeme být o něco konkrétnější – podle informací našeho zdroje vůz dorazí v pětačtyřicátém týdnu příštího roku (začátek listopadu), tedy rok po verzi SportLine (45. kalendářní týden 2017) a zhruba půl roku po linii Laurin & Klement (22. kalendářní týden 2018).

Verze Scout dorazí s derivátů kodiaqu jako první, a to již na přelomu května a června letošního roku v rámci pravidelné modelové péče. Z jiných zdrojů navíc víme, že se některé deriváty nového SUV objeví už na březnovém autosalonu v Ženevě.

Informaci o příchodu Škody Kodiaq RS tento týden potvrdil Christian Strube, vedoucí výzkumu a vývoje automobilky Škoda Auto. Silný benzinový motor však zatím nečekejte, současné zprávy hovoří pouze o dvakrát přeplňovaném dvoulitrovém turbodieselu, který známe už z Volkswagenů Passat a Tiguan.

Agregát by měl nabídnout 176 kW a 500 N.m, a pokud Škodovka nezačne do kodiaqu montovat silné dvoulitrové TSI (plánovaných 180 kW a již známých 206 kW), půjde o nejsilnější verzi nabídky. Dlužno dodat, že vůz už v současnosti jedno dvoulitrové TSI má – jde o motor od Audi s výkonem 132 kW a točivým momentem 320 N.m, který se standardně pojí s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Jan Mička
Diskuze (40)
Avatar - woody-alien
15. 1. 2017 08:49
Re: RStéma
tak teda "karle" ;-) , to víš že pochopil, však jsem tam fláknul smajlík.

Uznávám, že vyrobit si v garáži X5 z Hyundaie je o něco silnější kafe >:-[] , ale tak já mám obecně silně rezervovaný vztah k těmhle domácím "vylepšením".
Avatar - woody-alien
15. 1. 2017 08:29
Re: RStéma
Jj, to mě přesně napadlo taky, že tak jak je to rozděleno tady na té O2, tak to měli udělat s O3 a bylo by to v pořádku. ;-)

Jinak to je ovšem fajn nápad třeba do Fotosoutěže, v galerii bychom jistě našli spoustu zajímavých předělávek i od tebe (např. Herbie :-) ), ale že bych s tím jezdil po městě. To leda z recese.
Avatar - white label
15. 1. 2017 00:19
Re: RStéma
Facelift O2 byl (co se předních lamp týče) tak nepovedený, že tohle už tomu vlastně ani neublížilo, na mě to působí v podstatě vtipně, tím spíš, když to dáš do souvislosti s tím Jágr malíčkem.
Mimochodem si doufám tvrdit, že kdyby se na O3 rozdělily přední lampy (geometricky!) v tomto duchu, dopadlo by to podstatně lépe.
Avatar - _Karel_
14. 1. 2017 22:14
Re: RStéma
Hele, woody, a pochopils, že jsem si minule dělal fakt jen srandu? ;-)
Nicméně nárazník z RS na obyčejnou oktu mi přijde daleko, předaleko před ledvinkami na Hyundai a pod. Občas (naštěstí čím dál míň) jsou vidět výtvory, že se člověk musí štípnout, jestli nesní.

P.S. příště vynechme tituly, stačí "karle" >:D
Avatar - Uživatel_5340709
14. 1. 2017 18:31
Lidi,
ten člověk co ho dnes vyfotil Fousek ;-) je vlastně génius :yes: , dokázal s obyčejnou páskou víc než Kabaň >:D a dokonce k tomu potřeboval jen dvojkovou octu po Fc, takže je to takový Fc2. :-!