no jo a pak sa tu v diskusii mozu viest nekonecne diskusie o tom, kde jedna strana tvrdi ako sa z novych aut vytraca fun factor, komunikativnost, bezprostrednost a ta druha sa bije do prs, ze to je hlupost a nove káry dokazu fungovat tak isto a este samozrejme omnoho lepsie >:D
Ale o tom se nemusí vést diskuse.
To je pravda.
Nová auta jsou rychlejší a v postatě fungují líp a odpouští více chyb.
Ale co do zábavy se prostě na starý nechytaj.
o tom sa ale tiez polemizovalo, charakter bol podla ostatnych len vec alebo reakcia, kt. nastane vzdy pri zrovnani s niecim novym, ale inac hlupost podla nich ...
byla cool.
Kámoš jí mívala dost jsme s ní jezdili.
Ten hnusnej japonskej bakelit vevnizř jsi jí rychle odpustil a zvenku byla na svou dobu strašně sexy.
...Machi, tohle je koření celého webu! Za každý podobný článek jsem rád.
Já se k Celice dostal v době, kdy přišla na trh OI RS. Tenkrát jsme je porovnávali a i přes drobný výkonový deficit byla o tolik ostřejší, že to bylo až do očí bijící. Ne, že by ORS odjela, ale odmakat sis to musel zcela jinak.
Jen drobná připomínka, tato generace měla 129kw, tedy postaru 175koní. Je škoda, že vás nenechali jezdit na celém okruhu, zajímalo by mě, co obě auta snesou ve druhé levé za prvním horizontem ;-)
V současné době jsou auta ohromně rychlá a zábava začíná
až daleko za povolenými limity. Umění je udělat auto zábavné, aby tě bavilo i v nižších rychlostech. U silného auta pak už ani nejde ždímat motor, protože tě dostává do situací, že už jedeš na risk a doufáš, že za zatáčkou nebude někdo předjíždět traktor.
Re: V současné době jsou auta ohromně rychlá a zábava začíná
Tak mi to půjč na dešti, jako XE a uvidíš, že to zvládnu utrhnout >:D >:-[] Já včra utrhnul na kruháku Mondeo, když ho pokropily městské služby >:D , ale přivážel sem to na zimákách .
BRZ86 ma par kg a emisnych noriem k dobru, nezabudaj... samozrejme to staci, len kazdy si pod zabavou predstavuje nieco ine, niekto je neschopny a nevie riadit, tak potrebuje nieco s cim dokaze ist rychlo aj neschopák a iny sa zas rad namaka a nasledne necha odmenit...
No, je to pokus udělat lehkonohý zábavný sporťák v době a normách, které tomumoc nepřejou.
Auto bych nechtěl, ale tleskám za ten pokus, ktrej moc automobilek nedá.
Jinak - ten výkon stačí. Až bych uměl s tím jet tak, že rychlejc to nejde..pak potřebuju větší. Sám to vidíš na M3, jaks psal, že limit je vysoko. Já mám stejný problém. Jezdit na limitu s 600+PS 4x4 plackou je pro mě moc. Pro moje koule. A tak občas je zábava s něčím slabším (a levnějším) :-)
Limit je vysoko, ale výkonu je stejně málo. Na téměř každý výkon si časem zvykneš a chceš víc. AWD placka s 600HP je na limit pro většinu z nás leda na okruhu. Jinde se k tomu těžko přiblížíš. A když už, pak jednoznačně s RWD.
No mohol by som Ti povedať presne to isté, čo hovoríš Ty o obdivovateľoch Stingeru: že bycháriš. Teda teoreticky Toyobaru tlieskaš, ale tiež si to nekúpiš, lebo Ti to je slabé. Teda presne z toho dôvodu, ktorý tunajší pure petrolheads neuznávajú. ;-)
No ale auto z prvej polovice 90. rokov asi malo trošku iné emisné obmedzenia, ako má GT86, motoru sa ľahšie dýchalo, nikto neriešil mikrogramy CO2 ani desatinky spotreby, proste 170 koní spred 25 rokov v ľahkom aute je niečo iné ako 200 emisne priškrtených atmokoní z r. 2018.
Tiež nemusela Celica plniť také bezpečnostné normy ako teraz GT86 (tuhosť karosérie, pasívna bezpečnosť, povinná výbava), čo malo vplyv na hmotnosť atď. atď.
K tomu nejaké drobné úpravy, keď vidím klietku či závodné škrupiny, to tiež pridá k športovému pocitu.
All in all, 200k v aute z r. 2018 je subjektívne menej ako 170 koní v Celice z 90tiek.
Len doplním poradie:
Česko: 1. Kuba Rejlek (garaz.cz), 2. Martin Machala a 3. Petr Hanke (Automobil)
Slovensko: 1. Majo Bona (Auto Motor a Sport), 2. Juraj Hrivnak (Auto Magazin) 3. Michal Karpat (Autožurnál)
a celkovo:
1. Lukasz Byśkiniewicz (PL)
2. Jakub Rejlek (CZ)
3. Majo Bóna (SK)
V mých JDM dobách se na Celicu koukalo docela skrz prsty - jasně, pohon špatné nápravy, takže konkurent spíš pro různé MX-6 než pro lepší auta třeba typu 200SX. Omilostněna byla akorát ta verze a-la-WRC :-) . Moc se mi nechce věřit, že by byla lepší než GT-86, ostatně... je lepší, než původní AE-86?
Fakt to nemá ABS? Pokud se nepletu, je tohle půlka devadesátek... a to už se ABS běžně do lepších aut dávalo, ne?
Ono Celica sa v priebehu produkcie menila, plus sa líšili verzie pre jednotlivé trhy, u nás ale s určitosťou v prvej polovici 90tok ABS nemali ani väčšie/drahšie autá sériovo, len za príplatok, resp. vo vyšších výbavách. Masovo začalo ABS prenikať až po losom teste Áčka tuším v 1997.
A to pozeranie cez prsty: v 90tych už ani tie menšie japonské športiaky neboli výlučne RWD, prechádzalo sa na FWD a často bolo bežné, že tie najvýkonnejšie boli AWD. Aj Celica mala štvorkolku myslím pre ten dvojliter turbo a v dobe keď štvorkolková Celica valcovala WRC sa rozhodne nepozeralo na Celicu cez prsty.
No niekde v pivnici by som mohol vyhrabať katalóg áut z r. 95 a marí sa mi, že v nižšej strednej to vôbec nebolo bežné a v strednej to tiež nebolo vždy štandardom v základe, nejak mi utkvelo v pamäti, že napr. Laguna ABS v základe nemala. Ale môžem sa mýliť, predsalen mi až tak pamäť neslúži.
P.S: ja som myslel, že Primeru stále máš.
Hondy (civic) mali optional abs v 5gen /91-95/ je fakt, ze v mensich autach to zas tak uplny standart nebol...no je to sumak, je mozne ze na okruh tej celike ABS ´´vytiahli zo zasuvky´´ mozna nebolo uplne idealne nastavene..
Primeru mam, ta prva generacia konkretne 1993 s 2.0 16V bola moje prve auto niekedy v 1 rocniku VŠ tj cca 2006 ak sa nemylim... teraz mam 2 gen. v GT cervenej limited, ale uz to ma zratane... nastupca je velkou dilemmou /pre mna stale staci vikendovka s obcasnym cestovanim, priorita je fun drive a antikór + nejaka ta pasiv tuhost a bezpecnost/
Tak já mám nastudovanou RX-7, což je teda auto v potravním řetězci o level výš, spíš na úrovni Supry než Celicy. Tam co si vybavuju tak všechny FC Turbo (tj. rok 1986 a novější) ABS měly, atmosféry to snad měly za příplatek, ale drtivá většina aut co jsem viděl byla s ABS.
Lepsia ako AE86 to je zaujimava otazka... AE bude asi lepsia na pomalej trati
Celica bola konkurens pre civic coupe a pod... Integra bola cenovo inde inac by tam asi spadala tiez
jj to hej ved rok vyroby a k tomu tie ostatne standarty platne... bezpecnost, odhlucnenie a pod... ako vikendovka na okresky pohoda, pripadne okruh, daily ee
No hlavně... je potřeba se na to dívat tak, že tehdy to vlastně nebylo sportovní auto jako takové, ale něco jako dnešní hothatch, prostě běžný produkční model se silnějším motorem... a tomu je to poplatné. NSX, Supra nebo RX-7 vypadaly uvnitř jinak, ale to taky byla úplně jiná cenová.