Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na Slovensku se zatím nemusí celoročně svítit

Slovenský prezident Ivan Gašparovič nedávno vrátil parlamentu novelu zákona o silničním provozu, v níž byla zahrnuta i úprava celoročního svícení.
Zpět na článek
24. 3. 2007 12:27
neregistrovaný "Ada"
24. 3. 2007 12:34
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 13:06
24. 3. 2007 13:55
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 16:21
24. 3. 2007 19:35
anonym
25. 3. 2007 11:44
anonym
24. 3. 2007 20:27
25. 3. 2007 11:43
anonym
24. 3. 2007 13:28
24. 3. 2007 16:48
neregistrovaný "Ada"
24. 3. 2007 17:03
24. 3. 2007 21:04
24. 3. 2007 21:05
neregistrovaný "McMac"
24. 3. 2007 21:57
neregistrovaný "Milý stydlín"
25. 3. 2007 14:34
anonym
24. 3. 2007 21:00
25. 3. 2007 12:29
neregistrovaný "123456"
26. 3. 2007 22:23
neregistrovaný "Mirek"
30. 3. 2007 00:19
neregistrovaný "HitmanPB"
25. 3. 2007 23:27
neregistrovaný "Heyde"
24. 3. 2007 14:47
neregistrovaný "Frantik"
25. 3. 2007 23:30
neregistrovaný "Heyde"
24. 3. 2007 15:50
neregistrovaný "standa"
24. 3. 2007 18:29
neregistrovaný "elvis"
25. 3. 2007 11:31
neregistrovaný "misogsk"
24. 3. 2007 17:07
neregistrovaný "Frantik"
25. 3. 2007 14:32
anonym
24. 3. 2007 20:11
anonym
24. 3. 2007 20:21
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 21:08
neregistrovaný "McMac"
24. 3. 2007 21:14
neregistrovaný "Lubo"
25. 3. 2007 23:38
neregistrovaný "Heyde"
25. 3. 2007 00:12
neregistrovaný "pjotr"
25. 3. 2007 11:33
neregistrovaný "misogsk"
25. 3. 2007 12:45
neregistrovaný "helmuthhyb"
25. 3. 2007 13:47
neregistrovaný "Ada"
25. 3. 2007 20:52
neregistrovaný "helmuthhyb"
30. 3. 2007 00:29
neregistrovaný "Hitman PB"
26. 3. 2007 22:34
neregistrovaný "Mirek"
30. 3. 2007 11:40
neregistrovaný "thunder"
25. 3. 2007 14:59
neregistrovaný "matej"
25. 3. 2007 23:34
anonym
26. 3. 2007 18:12
30. 3. 2007 00:31
neregistrovaný "HitmanPB"
neregistrovaný "Ada"
24. 3. 2007 12:27
Spravne!
Svitit za slunneho dne je nesmysl. A jakkoli mne zde budete za tento nazor napadat, nic na tom, ze je to nesmysl, nezmenite.
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 12:34
Re: Spravne!
Á, další, který má pravdu, zatímco ostatní mají názor... :no: >:D
24. 3. 2007 13:06
Re: Spravne!
naopak! Zvláště za slunného dne vynikne potřeba aby protijedoucí svítil. Jednak například při projíždění stromovou alejí, kde se střídá stín s ostrým sluncem se neosvětlené protijedoucí vozidlo opticky naprosto stratí v koloně osvětlených vozidel. Příkladů je samozřejmě mnohem víc, těžko je tu budu všechny vyjmenovávat. Jsem rád že se u nás tahle všestranně prospěšná věc uzákonila. Například já jsem nepřetržitě svítil tuším už od roku 1996.
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 13:55
Re: Spravne!
Naprosto souhlasím, svítím, co mám řidičák. :-)
anonym
24. 3. 2007 19:35
Re: Spravne!
...tak jsi magor....
anonym
25. 3. 2007 11:44
Re: Spravne!
? :-O
anonym
25. 3. 2007 11:43
Re: Spravne!
:yes:
24. 3. 2007 13:28
Re: Spravne!
snad si to uvedomis potom, co ta bude tlacit v protismere ta TATRA 148, ktoru si nevydel, lebo nemala zapnute svetla a ty si predbiehal
tak vela stastia :yes:
neregistrovaný "Ada"
24. 3. 2007 16:48
Re: Spravne!
Kdo predjizdi tam, kde nevidi je obycejny sebevrah. Slepi za volant nepatri. Namisto auta, ktere nesviti tam muze byt neosvetleny chodec, ci seda hromada sterku.

Zkratka: svitit za slunneho dne je nesmysl. V opacnem pripade by se svitilo v Nemecku i jinde. Zhasinam proto metr za hranici naseho statu.

Apropo: libi se mi zakonne ustanoveni v nekterych statech USA - jakmile mate zapnute sterace, musite mit zapnute svetla. Jednoduche, jasne, smysluplne...
Avatar - VDC
24. 3. 2007 17:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 3. 2007 21:04
Re: Spravne!
...to mas pravdu,
ale ked to neprezijes, lebo ten "sebevrah" ta nevidel, tak to budes mat dost blbe :no:
/ziarovky su neni fakt tak drahe/
neregistrovaný "McMac"
24. 3. 2007 21:05
Re: Spravne!
souhlasím s tím, že se nemá předjíždět tm kam se nevidí, ALE představ si dsot častou sitauci(alspoň pro mne) jedu ve čtyry hodiny slunce už nemá takouvou sílu a jede auto osvětlené 150m za ním neosvětlené a zas za ním osvětlené. Jestliže bude mít prostřední auto šedivou barvu tak se může stát velmi lehce, že ho přehlídnu.
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 21:57
Re: Spravne!
Člověk takové auto snadno přehlédne i mladý s dobrým zrakem a reflexy, co teprve pak řidič středního věku...
anonym
25. 3. 2007 14:34
Re: Spravne!
dobry napad s tymi stieracmi... :yes:
24. 3. 2007 18:09
Re: Spravne!
niekedy je uplne zbytocne argumentovat.. :no:
24. 3. 2007 21:00
Re: Spravne!
asi tak...
ja najazdim rocne cca 150000 km, svietim a svietit budem
neregistrovaný "123456"
25. 3. 2007 12:29
Re: Spravne!
Hadam ti nie je luto dvoch ziaroviek po "200,-" raz za dva roky?? Pravidelne jazdim proti zapadajucemu slnku... Auta iduce oproti mne, ak nesvietia, vobec nevidiet. Nezalezi na tom, ci je leto alebo zima. Rozdiel je iba v case zapadu slnka... Jednoducho, auta ktore svietia su viditelnejsie, o tom nie je potrebne vobec diskutovat...a nie je to financne narocne, tak v com je problem? Alebo druhy priklad, nikomu sa nestalo, ze napr. priehliadol auto tmavej ci sivej farby v spetnom alebo bocnom
zrkadle??
neregistrovaný "Mirek"
26. 3. 2007 22:23
Re: Spravne!
A co spotřeba paliva? Nárůst je o 3-5%. Jen si spočítej kolik to dělá za celou republiku! Jo a co emise, které zbytečně znečišťují životní prostředí! Nikdo nikdy nespočítal konkrétní vliv na nehodovsot, jsou to jen dohady, ale zvýšená spotřeba se spočítat dá a to dost přesně, takže já jsem proti, je to prostě blbost.
neregistrovaný "HitmanPB"
30. 3. 2007 00:19
Re: Spravne!
Preboha a to Si ako zrátal, Ty chytrolín ???
Ty máš určite Nobelovú cenu za matematiku, fyziku a všetky ostatné prírodné vedy a musíš byť TOP GURU na enviroment a automobilizmus... :no:
neregistrovaný "Heyde"
25. 3. 2007 23:27
Re: Spravne!
Já myslím, že všem nám na té cestě jde o jedno - a sice BEZPEČNĚ DOJET!
Pokud k tomu přispěji svým celodenním svícením, pak jsem pro! Celodenně svítím od roku 2001(za tu dobu mám cca 200t. km a žárovku jsem měnil tak 6X - náklady celkově max. 1000 Kč) a myslím si, že mě to již párkrát zachránilo od řádného průšvihu. Nejsme na cestě sami - například osoby, které hůř vidí (např. má maminka) si celodenní svícení taky pochvaluje, neboť párkrát jen tak tak unikla neosvětlenému nevýraznému autu na přechodě...
Jezdím docela často na Slovensko a už se nemohu dočkat, až tam celodenní svícení taky zavedou - je to opravdu nesrovnatelné. A pokud operujete Německem, tak bych vás rád upozornil, že tam taky většina aut na dálnici svítí...
Rád bych se zde pustil do rozboru lidského vnímání světelných zdrojů a zrychlené reakce na tyto podněty, ale jistě by to bylo nezáživné čtení, tak jen dovětek: SVIŤTE!!!
neregistrovaný "Frantik"
24. 3. 2007 14:47
Často a rád jezdím na Slovensko!
Často a rád jezdím na Slovensko! Byl bych rád, kdyby se na Slovensku svítilo i ve dne. Spousta lidí totiž "šetří" a nesvítí, když je už šero (lebo domou je to kúsok...). Když se bude svítit celý rok, bude množství "šetřílků" menší. Také v Čechách a na Moravě bylo spousty šetřílků, ale dnes s novým zákonem jejich počet klesl. Přesto občas někdo zapomene rozsvítit a je to potom překvapivé setkání...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Heyde"
25. 3. 2007 23:30
Re: Často a rád jezdím na Slovensko!
A právě takové zapomětlivce problikávám - a v 90% případů to zabere - bylo by fajn, kdybychom to tak dělali všichni, vždycky se může stát, že zapomenete, a tak by mělo být "probliknutí" gentlemanským gestem...
neregistrovaný "standa"
24. 3. 2007 15:50
svítíš
Jestli svítíš nebo je bodový systém je to jedno . Bouraček je jak máku .Letos je od nového roku zase nárůst .
Rozbalit vlákno
0
24. 3. 2007 16:03
Na SK nie je min. rychlost na dialnici 50-ka!!!!
Je zarážajúce, že sa to takto vysvetľuje! Na Slovensku môže ísť auto, ktorého max. konstrukčná rýchlosť je min. 50km/h. A to je saaakramenstký rozdiel! Ak vaše auto dosahuje aspoň 50km/h, môžete si to šinúť diaľnicou kľudne aj 45km/h.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "elvis"
24. 3. 2007 18:29
Re: Na SK nie je min. rychlost na dialnici 50-ka!!!!
blbost - ak tvoje vozitko nedosahuje aspon 50km/h tak pri najblizsom vyjazde musis ist do***e z dialnice... je to vyhlaske, nastuduj si to
24. 3. 2007 20:23
Re: Na SK nie je min. rychlost na dialnici 50-ka!!!!
Ak tvoje vozitko nedosahuje 50km/h, na dialnicu nesmies vobec! Ak dosahuje, mozes, no nemusis nou ist!
neregistrovaný "misogsk"
25. 3. 2007 11:31
Re: Na SK nie je min. rychlost na dialnici 50-ka!!!!
Nie, nie chlapca. Treba si zopakovat zakony o cestnej komunicii. Akonahle nie si schopny dosiahnut minimalnu rychlost na nablizsom exite musis z dialnice, aj keby si mal trebars Ferrari.
25. 3. 2007 21:46
Re: Na SK nie je min. rychlost na dialnici 50-ka!!!!
Ak zisti vodic chybuna vozidle alebo naklade, pre ktoru nemoze na rovine (!!!!) dosiahnut rychlost 50km/h, musi dialnicu na najblizsom vyjazde opustit. To znamena, ze do kopca kludne aj 40km/h, aj na rovine, pokial to nie je dane chybou. Ak Tvoje vozidlo vie na rovine dosiahnut 50km/h, mozes ist aj 40km/h a to trebars aj dolu kopcom. Co nie je zakazane, je dovolene. Je to Zakon o premavke na pozemnych komunikaciach, Druha cast, Druha hlava, §34. Kto si teda ma zopakovat pravidla cestnej premavky?
Avatar - 125S
24. 3. 2007 16:48
A co nesvítit vůbec?
Jako nedavno. Jel jsem v noci po dálnici, trochu pršelo a nějaká 405 vůbec nevítila, ale pomalu nejela, jen tak tak jsem ho viděl a furt jsem si ho musel hlídat. Nevim jestli je měl rozbitý, ale takhle ohrožovat provoz, neni moc zodpovědný... I ve městě jsem potkal hodně lidí co vnoci nesvítí (asi abych si jich nevšimli policajti :-), člověk si je plete se stojícími auty.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Frantik"
24. 3. 2007 17:07
Re: A co nesvítit vůbec?
Hale, když je řidič vožralej, auto kradený, tak přece nebude svítit, žejo. Jinak souhlasím, svítit by se mělo. I v noci.
24. 3. 2007 18:05
Re: A co nesvítit vůbec?
ked nebude svietit tak sa urcite lahsie strati medzi osvetlenymi... skor vynikne ;-)
anonym
25. 3. 2007 14:32
Re: A co nesvítit vůbec?
Takych "expertov" je malo co nesvietia v noci, asi im staci verejne osvetlenie. ;-) Svietit cez den v meste je zbytocnost, na starsich autach bez tretieho brzdoveho svetla nevies ci brzdi alebo nie, zbytocne to myli. Mimo mesta svietim, vtedy to ma zmysel...
anonym
24. 3. 2007 20:11
Svietenie
Svietenie v lete cez den je nezmysel. A kto zle vidi, nema sadat za volat! Som zvedavy, co si este nevymyslia, aby mohli vyberat pokuty...
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Milý stydlín"
24. 3. 2007 20:21
Re: Svietenie
Pokud máš problém nezapomenout na to, nemáš za volantem co dělat. >:-[]
neregistrovaný "McMac"
24. 3. 2007 21:08
Re: Svietenie
tak si na Slovensku nesviť :-!
neregistrovaný "Lubo"
24. 3. 2007 21:14
Re: Svietenie
Pásy by tiež nemuseli byť, veď, kto nepozná predpisy, alebo ich nedodržuje, nech nesadá za volant. Potom by už na ceste nehrozilo žiadne riziko havárií a pasy by tým pádom boli zbytočné, aj airbagy (potom by aj autá boli lacnejšie) však? A takto by sme mohli pokračovať ďalej. Nakoniec by sme došli k záveru, že by nikto nemohol jazdiť, pretože nikto nie je dokonalý. Ale Ty asi áno.
neregistrovaný "Heyde"
25. 3. 2007 23:38
Re: Svietenie
Typickým příkladem je horký letní slunný den a rovná cesta - a právě tam je také obrovské riziko - horká vrstvička vzduchu nad cestou o kterou se láme světlo a tak je auto v dálce spíš nějaká fata morgana je velmi nebezpečná! Tam je rozdíl mezi osvětleným/neosvětleným také velmi markantní!
24. 3. 2007 21:13
mr. anonym a mr. neregistrovany
proti svieteniu su asi len tieto dva tipy "ludi" :no:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pjotr"
25. 3. 2007 00:12
aj áno aj nie
Podľa mňa je to téma, ktorú treba rozobrať hlbšie. Je pravda, že aj cez deň sa može neosvetlené auto stratiť medzi osvetlenými. Ale aj zle nastavené svetla čo oslňujú, či staré "škodovácke" svetlá, čo keď svietia, nevedieť pri nich, či ten druhý brzdí (3. brzdové sú tiež niektoré o *) hlavne za úsvitu, sú rovnako nebezpečné. A krajné príklady sa dajú nájsť na obidvoch stranách. ja svietim takmer vždy, aj keď nemusím, ale úplné presvedčenie o správnosti nemám. Nie som úplným zástancom celoročného svietenia, ale ani odporcom.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "misogsk"
25. 3. 2007 11:33
Re: aj áno aj nie
O com sakra tocis? Sak to nemalo hlavu ani patu:-!
neregistrovaný "helmuthhyb"
25. 3. 2007 12:45
jasne ale nie vsetkym
svietit cely rok je rozumne. skusim vyvratit par bludnych nazorov. blud c 1: "svetit cez leto za slnecneho pocasia netrteba".. toto moze vypotit iba sviatocny sofer. cez leto za slnecneho pocasia vznika nieco ako "zdanie vodnej hladiny na ceste". je to horuci stupajuci vzduch ktory odraza svetllo. uplne bezny normalny jav. clovek by neveril ako sa v nom dokaze "stratit" auto. znama cesta cesta smrti nr zm. su na nej dlhe rovne useky kde cesta mierne stupa a klesa. cez leto v horucave sa tam lahko prehliadne aj kamion. staci aby bol niekolko 100metrov od vas. pri rychlosti okolo 110km za hodinu (co tam idu vcetci) je to otazka par okamihov. ked ho uz zbadate moze byt zle..druhy problem je ked za prudkeho slnka idete po ceste kde sa strieda svetlo a tien, najme tam kde cesta prechadza lesom alebo medzi budovam. ak totiz vchadzate s prudkeho slnka do tiena v tom tieni je hov.o vidiet.. druhy mytus : "svetla zeru moc elektriky a stupa spotreba".. ak vas trapi o 1 max 2% zvysena spotreba tak je skoda akejkolvek argumentacie.. snad len ze keby ste si vypl radio usetrite viac.. Mytus c 3 "ved idem len po meste tu sa nemoze nic stat".. ale moze.. ten unaveny kamionista vas totiz moze prehliadnut kdekolvek... aj na ceste do miestneho tesca... Problem je ze ludia su nepoucitelny. desiatky vyskumov dokazuju ze nieco ma vyznam. ale vzdy sa objavy niekdo kdo pochybuje.. ale za niektore pochybnosti sa plati vlastnym zivotom :-!
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Ada"
25. 3. 2007 13:47
Re: jasne ale nie vsetkym
Nu, na to, ze jsem za vice, jak 30 let za volantem natocil neco okolo 1,5 mil km, zase tak velky svatecni ridic nejsem. Narozdil od tech, kteri ve svych 19 letech najeli svych prvnich 10 tisic a maji pocit, ze vsemu rozumi nejlepe.
Valnou vetsinu techto km jsem najezdil v prostredi, kdy povinne celodenni sviceni nebylo povinne stejne, jako v ostatnich, motoristicky nejvyspelejsich zemich.
Predevsim je nutne zcela odmitnout mytus, ze auto s rozsvicenymi svetly je jasneho slunecneho dne na silnici lepe videt a ze se povinnym svicenim vyrazne snizuje nehodovost. Statistika dopravni nehodovosti tento mytus zcela jasne vyvraci. Ano, v nejake specificke situaci muze dojit k tomu, ze sviceni zabranilo nehode, ale stejne je to i v pripade pouziti houkacky - a zavede se z toho duvodu snad povinne troubeni po celou dobu jizdy? Nejdulezitejsi totiz je kontrast. Proto melo smysl povinne sviceni motocyklistu (protoze jsou prehlednutelni) a tramvaji (protoze tramvaj nezabrzdi "na fleku" a neumi se uhnout). Jakmile se zavedlo povinne sviceni vsech, tento kontrast zmizel, bezpecnost automobilove dopravy se nezmenila a motocykliste jsou nyni podstatne ohrozenejsi, nez drive. Jeste horsi ovsem je situace tech, kteri se na silnici rovnez pohybuji a osvetleni nejsou - chodci, cykliste, deti...
Povinne sviceni tedy prinasi vedle zbytecne spalenych tisicu tun fosilnich paliv do nasi zeme mnohem vetsi pravdepodobnost zavaznych nehod tech nejbezbrannejsich: chodcu a cyklistu. O vetsim riziku pro ridice motocyklu a zvysene pravdepodobnosti stretu s jinymi neosvetlenymi prekazkami na ceste ani nemluve. Povinne sviceni je tedy nejen zbytecne, ale dokonce skodlive.
Ale vratme se do historie: povinne sviceni bylo zavedeno v 70tych letech ve Skandinavii - Norsku a Svedsku. Pokud jste se take nekdy pohybovali po tamnich silnicich, pochopite snadno proc - Slunce se tam velice castou "kutali po obzoru" a sviti primo do oci. Rychle zmeny pocasi (lijak a plny slunecni svit se mohou stridat po minutach), jakoz i spousta norskych silnicnich tunelu jsou jasnym duvodem. Celodenni sviceni je tedy nutnosti. Ve stredni Evrope je ovsem situace zcela jina. Slunce visi po drtivou cast dne vysoko nad obzorem, pocasi se zdaleka nestrida tak rychle a pocet silnicnich tunelu je temer nulovy. Proto u povinneho sviceni prevazuji negativa nad pozitivy. A to je take duvod toho, proc je nase zeme ve veci povinneho sviceni mezi vyspelymi zememi v techto zemepisnych sirkach vyjimkou. Co tedy bylo duvodem prijeti toho kontroverzniho zakona? Pochopitelne politika... Diky tragickemu stavu nasich silnic, jeste horsimu stavu dopravniho znaceni a vseobecne neucte obcanu, ridicu nevyjimaje, pred zakonem (kdo by take dodrzoval vsechny ty nesmyslne tricitky, vsude tam, kde radnice chtela, aby se nejezdilo rychleji, nez 50), a vzhledem ke kupni sile obyvatelstva velmi vysoke cene benzinu, s cimz je spojena mala "vyjezdenost" prumerneho ceskeho ridice, je u nas historicky pomerne vysoka nehodovost. A politici meli zajem s tim neco delat (duvody bych ted nerozebiral, bylo by to delsi). Vysledkem bylo klasicke ceske "drbani se pravou rukou za levych uchem". Namisto investic do napravy nesmyslneho dopravniho znaceni a zvyseni financnich zdroju na benzin pro Policii, aby se jeji vozy skutecne mohly pohybovat v provozu a stihat piraty a ne jen cihat nekde za bukem a pokutovat strejce za nesmysly, se zavedl drakonicky novy zakon, ktery stejne nema kdo kontrolovat a spolu s nim povinne sviceni... Namisto vykrikovani nesmyslu, uvedenych vyse, bychom se spise meli zamyslet nad svym vlastnim chovanim na silnici, uvedomovat si vice, ze moje bezpecnost, jakoz i bezpecnost tech ostatnich je primo zavisla na nasich schopnostech a nasem chovani a vyvarovat se napriklad toho specifickeho ceskeho nesvaru, totiz agresivniho vymahani si prednosti v jizde. Zkuste za volantem vice premyslet, urcite to bude ku prospechu nejen vam, ale i tem ostatnim.
Toz tak. A hezkou nedeli.
25. 3. 2007 15:15
Re: jasne ale nie vsetkym
V nekterych vecech s vami souhlasim (pohyb policie a jeji absence, casto nesmyslne znaceni vedouci k nerespektovani jakehokoliv znaceni, nutnost defenzivni jizdy atp.), nekterych nikoliv. Prestoze nemam najeto ani petinu toho, co vy, nemyslim, ze celodenni sviceni je skodlive, ba prave naopak. Nase krajina je jina, nez ve Skandinavii, to mate pravdu, sam jsem mel moznost to nekolikrat srovnat. Nejsou u nas sice tunely, ani polarni den, nicmene je u nas (porad jeste) celkem dost lesu a co je horsi, spise lesiku, tj. mist, kde jsou nesouvisle svetelne podminky a velke zmeny kontrastu, na ktere se zrak spatne prizpusobuje. Je to dokonce horsi, nez v te Skandinavii, protoze lesni useky, pokud jsem mel moznost si vsimnout, nejsou osvetleny verejnym osvetlenim, na rozdil od tunelu, ktere jsou osvetleny vzdy. Navic efekt "kutalejiciho se slunce po obzoru" je u nas alespon castecne smazan vetsim mnozstvim svetla, ktere ze slunce vyse nad obzorem dopada, tj. uz zmineny kontrast je vetsi. A to je jen jeden z prikladu. Zminil jste chodce - oni musi nejen byt videni, ale i videt prijizdejici vozidlo. Pokud to vozidlo sviti, je mensi sance, ze jej chodec prehledne, stejne tak i cyklista. U cyklistu, predpokladam, by jste nechtel, aby, stejne jako motocykliste svitili i za dne? Aby to melo smysl, je to v soucasnosti technicky nerealizovatelne. Navic, pokud je podmrakem, nebo primo zamraceno, to uz vyznam sviceni nepopirate ani vy. Jak by pak mel vypadat ten zakon - neni-li slunce za mraky, neni ridic povinen svitit? Jedinym argumentem, ktery z meho pohledu je neoddiskutovatelny, je uspora pohonnych hmot, ale i tady bych radsi videl jine cesty, nez zakazat sviceni.
neregistrovaný "helmuthhyb"
25. 3. 2007 20:52
Re: jasne ale nie vsetkym
niekomu nepomoze ani 10mil km... mimochodom mam cez 30 a rocny nabeh okolo 40 az 50 tis km. A mozno ze je to moje stastie alebo smola ale tiekilometre nenajazdim v autobudse kamione alebo v sluzobnom 1.2 htp ale v niecom co ma cez 200koni. jazdim od 19tich a mam na konte okolo pol mega.. je to menej ako vy ale dost na to aby som mal vlastny nazr na veci okolo seba. a terraz k vasej argumentacii. Co ma svietenie spolocne s cyklistami?? to akoze ked nebudeme svietit tak ich skor zbadame? zvlastne a nelogicke. Mozno chapem vase pohnutky ale bezpecnpost na cestach je nie je o tom ze toto ano a toto nie. pisete: "...bychom se spise meli zamyslet nad svym vlastnim chovanim na silnici, uvedomovat si vice, ze moje bezpecnost, jakoz i bezpecnost tech ostatnich je primo zavisla na nasich schopnostech a nasem chovani a vyvarovat se napriklad toho specifickeho ceskeho nesvaru, totiz agresivniho vymahani si prednosti v jizde..." spravny postreh. Ale meni to nieco na tom ze osvetlene auto je lahchsie idendifikovatelne?? nie nemeni. povedali ste rozumnu vetu ale vyvodzujete nespravne zavery. Na koniec by bolo mozno zaujimave a prinosne nastudodovat co to nielen o fyzike ale v tejto otazke najma o biologii. Ano.. Lebo to ako pracuje mozog ako registruje a spracovava info je klucove. Nechce sa mi tu rozoberat detaily. ved nie som ani odbornik ale par poznamok. Cim vyssia rachlost tym vacsi je efekt tuneloveho videnia. mozok ma menej casu na spracovanie vizualneho vnemu a zrak sa "zuzi".. Mozog kazdeho s nas ma famoznu schopnost "doplnovat" informacie. je to ako ked s filmu vytrhnete policko a mozog si na zaklade vedlajsich "doplni" to chybajuce policko filmu. a toto je jeden s problemov. dalsi je v samotnom spracovani vizualneho vnemu. teda v jeho rychlosti. cim jasnejsi je vnem tym rychlejsia je reakcia. laicky povedane. ak by ste mali v 100km rychlosti identifikovat nieco nevyrazne a nieco vyrazne hadajte ako by to dopadlo.. Zaver?? aj keby vsetci jazdili ako anjeli svati a mali by sme znacenie ako zo sna a policajtov ako s prirucky nemenilo by to nic na tom ze svietenie by bolo prospesne. jednoducho preto lebo pomaha aj ked len ciastocne odstranovat nedokonalost ludskych zmyslov..
neregistrovaný "Hitman PB"
30. 3. 2007 00:29
Re: jasne ale nie vsetkym
Booože a to Si myslíš, keď máš o jednu nápravu viac ako motocyklista, tak že ťa je lepšie vidieť a nemusíš svietiť ????? Ty Si asi tie kilometre natočil na PS2 :no:
neregistrovaný "Mirek"
26. 3. 2007 22:34
Re: jasne ale nie vsetkym
No to je ale blbost! Podívej se na spotřebu rádia (20-30W) a osvětlení (min.55W x 2 plus zadní a přední obrysovky, celkem min 160W). Spočítej si účinnost benzínového motoru, alternátoru, ztrátu na řemenu a dostaneš zajímavé číslo někde kolem 0,2 - 0,3 l/100km. Pokud najedeš 50000 ročně (z toho třeba 30000 za normálního světla, tak jsi právě propálil zbytečně 60 - 90 litrů benzínu, takže 1800 - 2700 Kč). O emisích nemluvím, ale brzy to možná bude důležitější než pochybná a nikým nedokázaná bezpečnost. Takže neporovnávej neporovnatelné
neregistrovaný "thunder"
30. 3. 2007 11:40
Re: jasne ale nie vsetkym
zaujimave pocty... ako to potom koresponduje so zapnutou klimatizaciou, ktora ti spotrebuje 3000 - 5000 W a zvysi spotrebu len o nejakych 0,5 - 0,75 l/100km??? nekde sa stala chyba, soudruzi.... podla tvojich poctov by sa spotreba pri zapnutej klime mala skoro az zdvojnasobit... :-)
neregistrovaný "matej"
25. 3. 2007 14:59
len pekne svietit, dakujem
Ja svietim cely rok a ako sofer vzdy rad ocenim, ked aj ine auta svietia.
Rozbalit vlákno
0
anonym
25. 3. 2007 23:34
len pekne svietit, dakujem
Když někde stojím dlouho v koloně, tak nechávám jen parkovačky, aby se paraboly nepřehřívaly, ale svítit ve městě je také velmi důležité! Nejvíc nehod (také s chodci) se stane ve městech...
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2007 18:12
moj nazor?
bavil som sa na tuto temu cez vikend s kamaratom, on sa trocku nahnevane zatal a povedal, ze nema problem svietit, ale vadi mu, aby sa z toho v buducnosti nestala ryza pre policajtov. ono totiz nieje az taky problem niekedy 25.6. zabudnut otocit spinacom svetiel a trochen by nastvalo, keby za rohom stoja uniformovany a naparia za to napr. 2000,-. som za to, aby bolo celorocne svietenie, ale aj za to, aby neboli vodici trestany za to, ze nesvietia, stat sa jednoducho moze ze clovek zabudne, je to predsa len nieco ine ako pasy...keby ma policajti len zastavia a upozornia alebo ukazu, ze si mam svetla zapnut, bolo by to vsetko v pohode. inak, btw, svietim stale a som tiez rad, ked tak robia aj ostatni soferi okolo, ono nieje moc prijemne ani to, ked mi slnko svieti "do chrbta" a ja v spetnom nevidim, ci za mnou niekto ide, alebo nie...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "HitmanPB"
30. 3. 2007 00:31
Re: moj nazor?
Toto je aj môj názor :yes:
Ja svietim celý rok, ale čuduj sa svete, práve v čase "povinného" svietenia najčastejšie zabudnem zapnúť svetlé >:D 8-s