Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nabídky za Jaguar a Land Rover se pohybují od 1,5 do 2,2 miliard dolarů

Dan Vořechovský
Diskuze (13)
Ještě tento rok bychom se měli dozvědět nového majitele britských automobilek Jaguar a Land Rover. Podle neoficiálních informací má nejvyšší nabídka hodnotu 2,2 miliard dolarů.

Podle indického deníku Economic Times byly americkému Fordu předloženy finální nabídky na koupi britských automobilek Jaguar a Land Rover. Economic Times s odkazem na nejmenovaný zdroj uvádí, že se nabídky pohybují v rozmezí od 1,5 do 2 miliard dolarů. Podle konkurenčního deníku Hindustan Times, který cituje zdroj z bankovního sektoru, se však nabídky nacházejí v rozmezí od 1,7 do 2,2 miliard dolarů. Shoda naopak panuje na zájemcích. Jde o indické automobilky Tata Motors a Mahindra & Mahindra (spolu s investiční společností Apollo Management L.P.), které doplňuje investiční společnost One Equity Partners. Americká investiční banka Merrill Lynch již dříve hodnotu obou prodávaných automobilek odhadla na 1,5 miliardy dolarů.

Po dvou kolech nezávazných informativních nabídek měly být do této středy podány závazné nabídky, které již nemají podléhat změnám. Uvádí to alespoň indický list Hindustan Times. Podle deníku Economic Times se však tyto nabídky ještě mohou během následujících jednání mírně změnit.

Ani jedna z indických společností se k uvedený minformacím nevyjádřila. Šéf Fordu Allan Mullaly na začátku tohoto týdne uvedl, že výsledek prodeje by měl být oznámen do konce tohoto roku, čímž potvrdil horizont, který Ford oznámil na začátku podzimu. Ford prodej automobilek Jaguar a Land Rover připravuje od června tohoto roku.

Dan Vořechovský
Diskuze (13)
Avatar - T613
3. 1. 2008 21:08
výhled na reinkarnaci?
To co zde všichni píšete psala většina lidí taky po té co se dozvěděli o prodeji Nové Huti Ostrava indické společnosti Mittal. A co se nestalo? Prudce se zvedla produktivita, a také kvalita služeb! Drazí kolegové Indové nikdy nebyla kolonií ve stylu afrických držav. Bylo s ní vždy zacházeno stejně jako s Austrálií, či Kanadou. Indičtí podnikatelé jsou tvrdí kapitalisté, kteří ví co dělají, nejsou to rozmazlení ruští nebo čínští miliardáři, ale mají tvrdou britskou školu (také jich tam hodně manažerů vystudovala). Firma Tata je obrovský průmyslový komplex, s obrovskými zisky. Že nemá vývojové kapacity? Proboha, ty se dají koupit! Firmy Porsche, Lotus a mnoho dalších to dělá denně! Jak se nejlépe uchytit na trhu s luxusními automobily? Koupit nějakou luxusní značku v úpadku. Vyrazíme stávající management, zvýšíme produktivitu, najmeme nejlepší designerské a vývojářské firmy. Motory se dají také koupit, přece jen jejich vývoj je stále dražší a pokud bude ochotná Tata pustit chlup..
Zkrátím to: pochybuji, že by koncern s mnohaletou průmyslovou tradicí utratil několik miliard za to, aby zhoršil dílenské zpracování. Právě naopak! Tata bude chtít vydělat mnoho miliard. Vše záleží pouze na tom, kolik peněz budou ochotni investovat a jak dlouho budou ochotni čekat na plody.. a Indové jsou hodně trpěliví. Takže držme Jaguáru palce a buďme rádi, že je nekoupili Číňané.
10. 12. 2007 11:24
Re: ?
Obe dve znacky jsou ve velkych problemech, takze nikdo po nich moc plakat nebude. Jaguar mel dlouhodobe problemy a jeho rentabilita byla znacne pofiderni uz dlouha leta. Zachrana snahou rozsirit modelove portfolio o S-type a X-type se nekonala a neuspech nepovedeneho aktualniho modelu XJ, ktery byl predtim pilirem prodeju znacky to vse zabil definitivne.
"Terenni" divize dnes uz mrtveho Rovera prodavajici nyni pod znackou Land Rover dokaze vymyslet zajimava auta, ale uz je nedokaze vyrobit. Kvalita je naprosto trisktni a spolehlivost az usmevava. Prodavat za dva miliony auto, ktere stravi pulku zivota v servisu je proste ponekud problematicky business.
Avatar - Dylan McKay
7. 12. 2007 20:46
Re: Tataguar
nextrom, až mě zarazilo, jakou píšeš pravdu. Jako spokojený/nespokojený majitel Range Roveru s tebou souhlasím. Servis a důvěra zákazníka, to je to co opravdu nezvládli...
Avatar - freeman
7. 12. 2007 08:25
Alžbeta II
Chudátko kráľovná Alžbeta II. Za svoj život zažije vrchol a pád impéria. Aká irónia TATA dodnes používa technológie ktoré im tam importovali Angličania. A teraz sa chytá TATA kúpiť Jaguar. Je to na zaplakanie.
Avatar - Dragon.001
7. 12. 2007 01:22
KECY!
Já nabíd 3,5 na stole v americkejch >:D Takže to mám vyhraný :yes: