Diskuse

Nabíjení je snažší než tankování, tvrdí BMW. Dokazuje to tímto videem

1.10.2017

Indukční nabíjení cesta, jak udělat užívání elektromobilů a plug-in hybridů příjemnější a snazší. Tvrdí to i BMW a dokazuje přiloženým videem.

 

  • 20 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 01.10.  16:48

    Staré

    Tohle jde objednat i pro současná auta už hooodně dlouho [odkaz]
  • 50 Reagovat !

    foto BOLESotex

    BOLESotex 01.10.  16:55

    Bezdrátového nabíjení

    Nevýhody:

    - Nižší účinnost a vyšší spotřeba oproti drátovému nabíjení.
    - Bezdrátové nabíjení funguje maximálně na několik centimetry.
    - Dražší a těžší konstrukce.
    • 03 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.10.  17:36

      « Bezdrátového nabíjení

      90% účinnost = a o nic se nestaráš = prostě zaparkuješ [odkaz] ;-)

      Netušim co je: funguje maximálně na několik centimetry = prostě zaparkuješ na parkovišti mezi pruhy [odkaz]

      Nebo doma v garáži [odkaz] :-)

      Je to prostě stejný jako u mobilu [odkaz] :yes: ;-)
      • 50 Reagovat !

        foto wladyk

        wladyk 01.10.  18:06

        « Re: Bezdrátového nabíjení

        Snazší určitě, ale rozhodně ne rychlejší a o to jde především. Tankovat nikde nebudu 3,5 hodiny. >:-[]
        • 01 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 01.10.  18:09

          « Re: Bezdrátového nabíjení

          Proč ne? Tankuješ kde zaparkuješ

          Navíc přes noc máš víc než plnou >:-[]

          Kolik denně najezdíš? ;-)
          • 90 Reagovat !

            foto Blatouch

            Blatouch 01.10.  18:26

            « Re: Bezdrátového nabíjení

            Takze si to shrnme do bodu:

            - tankujes kde zaparkujes - to tedy znamena, za kdosi mavnutim kouzelneho proutku vycaruje na kazde parkovaci místo nabijeci civku a k ni privede elektrinu, kterou kdesi vyrobi (kdo, za jak dlouho to udela, kdo to zaplati?)

            - kapacita akumulatoru - cim vyssi kapacita, tim delsi dobijeni, nebo zvyseni proudu, nebo zvyseni napeti, nebo zvyseni obojího - dalsi nereseny problem (auto s realnym dojezdem 100km nepovazuji za plnohodnotne auto ale mestske vozitko a jako dalsi vozidlo do rodiny po te, co si koupim normalni auto)

            Kdyz to shrnu - podpora a rozvoj elektromobilty jsou ucelove vynakladane prostredky danovych poplatniku jejichz cilem je zajistit automobilkam prodej dalsich aut, ktera zakaznici nepotrebuji. Je to skvele vymyslene.
            • 30 Reagovat !

              foto BOLESotex

              BOLESotex 01.10.  18:30

              « Re: Re: Bezdrátového nabíjení

              :yes:
            • 05 Reagovat !

              foto ericho33

              ericho33 01.10.  20:19

              « Re: Re: Bezdrátového nabíjení

              Keby takýto postoj zaujali ľudia pred 130r. na prvý benzínový automobil, ktorý bol oproti konskému povozu oveľa pomalší, a celkovo oveľa menej praktický po všetkých stránkach (aj taký dojazd), tak dodones by sme jazdili konským povozom.
              Elektromobil súčasnosti má ešte množstvo nedostatkov a cenovo tiež nie je dostupný pre každého (to neboli ani prvé benzínové autá), ale kto nevidí potenciál a možnosti elektromobility, nedovidí ďalej, ako je jeho zajtrajší deň.
              Klasické benzínové autá sa aj s infrakštuktúrou do dnešneš podoby vyvíjali 130 rokov. Súčasný potenciál ľudstva vie všetky aktuálne nedostatky elektromobilov odstrániť skôr, ako stihneme vyčerpať všetky ropné ložiská, čo bude oveľa skôr, ako o 130 rokov. Hľadať aleternatívu potom, bude už neskoro. My sa toho možno nedožijeme, ale svet a život na ňom nie je len o dnešnom dni.
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 01.10.  20:30

                « Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení

                :yes: :-!
              • 31 Reagovat !

                foto Sacahariel

                Sacahariel 01.10.  22:13

                « Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení

                Současné elektro auta jsou naprosto k ničemu. Nemáme výrobní kapacity na to abychom vyráběli elektřinu pro miliony aut, museli by se vybudovat. Další problém je, že neumíme ekologicky a udržitelně vyrábět tak obrovské množství elektřiny (nastavět další uhelné a jaderné elektrárny není řešení jako náhrada za ropu), neumíme již vyrobenou elektřinu bezztrátově přenést ani uchovat. Současná technologická úroveň baterií naprosto nedostačuje pro produkci milionů vozů ročně. Navíc i výroba a likvidace milionů kusů baterií současnými postupy by byla ekologicky i finančně neudržitelná. V elektřině určitě budoucnost je, ale né letos ani za pět let, dnešní elektro auta jsou spíš jen hračka, nežli náhrada za spalovací auta.
                • 02 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 01.10.  22:50

                  « Re: Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení

                  Je vidět že problematiku důsledně a dlouhodobě = nesleduješ ;-)
                • 12 Reagovat !

                  foto Mino21

                  Mino21 02.10.  09:30

                  « Re: Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení

                  Jen přebytky elektřiny, které se v ČR vyrobí (a které vyvážíme), by stačily na nabití všech osobních aut, kdyby byly elektromobily. A při přirozené obnově vozového parku máme několik desítek let na to, abychom počet elektráren rozšířili o jednu pořádnou, která by pokryla ten nárůst.

                  Se zbytkem však souhlasím. Baterie a vše kolem nich zavání průšvihem.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Petr62

                    Petr62 02.10.  14:46

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení ,realita drátového dobíjení

                    Při počtu 1 mil vozu s 3faz 16 A - 11,5 kW 8,5 hod dle článku o Tesle , počítám že se budou nabíjet půl napůl , tak je to 500 000 x 11,5kW = 5 750 000kW = 5 750 MW = 5,75 GW
                    A nyní se podívejte na instalované výkony elektráren.
                    A ekologie lithium iontových akumulátorů mluví samo za sebe . To není ekologie ale globální ekologický terorismus, protože pro skutečné ekologické posuzování musíme ty ekologické zátěže sčítat od výroby.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Flajzi

                      Flajzi 02.10.  16:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení ,realita drátového dobíjení

                      Taktéž můžeš argumentovat, že když by všechna odběrná místa jela na maximum svého povoleného odběru dle svých jističů, tak pětinásobně překročíme aktuálně možnou kapacitu výroby elektřiny v ČR. Tvoje výpočty jsou sice krásné, ale k ničemu.
                      Já zase slyšel od ČEPSu, že již dnes jsme schopni s českou infrastrukturou bez problému uživit kolem milionu elektroaut, aniž by se jakkoliv musela navyšovat kapacita přenosové soustavy či navyšovat zdroje.
                      A spíš budu věřit jim než tobě.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Petr62

                        Petr62 03.10.  11:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení ,realita drátového dobíjení

                        Pokud vím tak ČEPS má hlavně na starosti převádět přebytek nadbytek el. energie vyrobené na severu Německa na jih Německa tak aby nás neohrozil blackout tímto přebytkem , investuje do přenosové soustavy miliardy ale ten přenos pro němce uskutečňujeme zdarma dle rozhodnutí EU . Takže budeme nabíjet jenom kdy je přebytek v síti , né kdy je potřeba a jezdit kdy nám to umožní nabití - super .
              • 11 Reagovat !

                foto sumy

                sumy 02.10.  09:07

                « Re: Re: Re: Bezdrátového nabíjení

                Když už jsi použil tu paralelu s vozy se spalocvacím motorem. Tehdy někdo omezoval výrobu žebřiňáků, dostavníků, fiakrů atd na úkor aut? Nebo to bylo trochu jinak ;-)
        • 20 Reagovat !

          foto BOLESotex

          BOLESotex 01.10.  18:26

          « Re: Re: Bezdrátového nabíjení

          Jo tankovat asi minuty a půl do plná nádrž :yes:
      • 11 Reagovat !

        foto BOLESotex

        BOLESotex 01.10.  18:35

        « Re: Bezdrátového nabíjení

        Když se špína na autě usadí a je jí hodně, natahuje do sebe vodu, v zimě i se solí i špatné cesty. Zvlášť na choulostivých místech indukční nabíjení cesta, jako jsou třeba podběhy, podvozek, ale i ... může namotat samotný kartáč, který se pak zlomí a poškodil indukční nabíjení v autě.
        • 10 Reagovat !

          foto Blatouch

          Blatouch 01.10.  19:34

          « Re: Re: Bezdrátového nabíjení

          No jiste, dalsi slepa cesta, ale za hodne penez ....
        • 10 Reagovat !

          foto fisero

          fisero 02.10.  07:33

          « Re: Re: Bezdrátového nabíjení

          Rezonanční frekvence molekul vody je někde kolem 2,4GHz. Na této frekvenci ale ta indukce nepojede.....
  • 61 Reagovat !

    foto Sacahariel

    Sacahariel 01.10.  20:13

    Další nesmysl

    Až lidem dojde, že elektro auta vůbec ekologická nejsou to si pohoví. Výroba těch lithium iontových akumulátorů je asi všechno jenom né ekologická a to samé jejich likvidace. Dále se jaksi nějak musí vyrobit ta elektřina (uhlí, plyn, jádro ten větříček, sluníčko a vodička představí jen mizerné % z výroby). A co se bezdrátového dobíjení týče zajímala by mě funkčnost v zimě, až přijedu domů a celý spodek auta bude plný sněhu jak to bude fungovat. I klasické dobíjení kabelem funguje perfektně v garáži, dobře ve stání u rodinného domku, ale na sídlištích si to nedovedu představit, už tahle je v Česku parkování před bytem nebo nákupním centrem s novým a hezkým autem adrenalinový sport natož s připojením na 400V zásuvku. Navíc si nedovedu představit, že po celé republice někdo vybuduje na sídlištích pár set tisíc dobíjecích stanic.
  • 51 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.10.  20:21

    to je doba...

    Plnou nádrž dám za tři a půl minuty a tady budu čekat tři a půl hodiny..., ale prý je to "snažší" (viz nadpis).
    • 22 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 01.10.  20:28

      « Re: to je doba...

      Snažší to nepochybně je.
      A taky pomalejší. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 01.10.  22:53

        « Re: Re: to je doba...

        "Snažší" právě ne (proto ty uvozovky), když už, tak snazší, případně snadnější... ;-)

        P.S. A čekat tři a půl hodiny, nemusí být vůbec snadnější, než tři a půl minuty tankovat... :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 02.10.  15:07

          « Re: Re: Re: to je doba...

          Jde o to, že se při běžném dojíždění zvládne dobíjet průběžně. Nepokryje to všechny situace, ale je to příjemné. Problém těchto systémů typicky je, že musíš přesně zaparkovat. Což je celkem otrava a radši snad vezmu do ruky kabel. Zajímavé by to bylo s autonomním parkovacím asistentem, který bych mohl za bránou na vlastním pozemku klidně používat (pokud tedy nebude mít pojišťovna nic proti). Venku to má výhodu, že nemusíš řešit zajištění kabelu proti vandalům/ zlodějům.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 02.10.  15:14

            « Re: Re: Re: Re: to je doba...

            Souhlas, proto jsem napsal "nemusí být", nikoli "není". :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 01.10.  20:32

      « Re: to je doba...

      Viz ericho33 v 20:19 ;-)
      • 12 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 02.10.  09:35

        « Re: Re: to je doba...

        Jo má docela pravdu, bude to to trvat 130 let než se elektromobily dostanou do fáze kdy budou slušně použitelné .............. :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Mino21

      Mino21 02.10.  09:35

      « Re: to je doba...

      Ano, je to snazší. Očividně jsi nepochopil princip. Pro toho, kdo nenajede standardně více stovek kilometrů denně to rozhodně snazší je. U normálního auta každý týden dva (podle nájezdu) musíš na pumpu a být tam ty tři a půl minuty. S tímhle řešením si auto pokaždé nabíjíš, když ho nepotřebuješ. Třeba když jsi v práci nebo doma. I kdyby se to nabíjelo hodin osm, pořád tě to omezuje stejně, tedy nijak. Takže každý den máš plně nabito, aniž by ses o cokoli staral a na "pumpu" nezajedeš, jak je rok dlouhý. Místo každotýdenní návštěvy pumpy tak na "pumpu" zajedeš leda tak jednou ročně při cestě do Chorvatska.

      Každopádně, tato "snadnost" záleží na typu elektromobilu (a jeho dojezdu) a délce tras, které denně jezdíš. Pro někoho to přínos takřka nebude.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 02.10.  14:03

        « Re: Re: to je doba...

        Další, co ty uvozovky nepochopil..., snazší to být může, "snažší" (viz nadpis) těžko. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Mino21

          Mino21 02.10.  14:13

          « Re: Re: Re: to je doba...

          Jo, ta chyba s "ž" tam je. Reagoval jsem obecně na ty příspěvky o snadnosti, třeba i k tomu, cos psal 22:53.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 02.10.  14:23

            « Re: Re: Re: Re: to je doba...

            Jo, to P.S. z 22:53 platí, pokud zrovna nemáš čas čekat tři a půl hodiny, snazší to nebude, naopak. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…