Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadchne Porsche Cayenne Diesel Američany pro naftu?

David Bureš
Diskuze (43)
Na starém kontinentu se s turbodieselem prodávala už první generace Porsche Cayenne, a to od roku 2009.

Porsche začne během letošního září ve Spojených státech prodávat Cayenne poháněný vznětovým šestiválcem. Je to další pokus některé z německých automobilek, jak nalákat americké zákazníky na v Evropě tolik oblíbenou naftu.

Cayenne Diesel bude mít i v USA pod kapotou vznětový třílitrový vidlicový šestiválec z dílny Audi. Ten bude v americké verzi naladěn na výkon 179 kW (o 1 kW méně než v evropském provedení), maximální točivý moment 550 Nm bude dostupný od 1.750 min-1.

Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic S, poháněná jsou všechna čtyři kola.

Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 7,2 s a jede maximální rychlostí 217 km/h. Podle Porsche vůz na jednu nádrž ujede zhruba 1.190 kilometrů. Kombinovaná spotřeba paliva dle evropské normy činí 7,2 l/100 km.

Americké zákazníky bude zajímat také to, jak těžký přívěs za sebou může Cayenne Diesel táhnout. Podle Porsche může tažený přívěs vážit až 3.500 kilogramů.

Cayenne s turbodieselem pod kapotou bude na americkém trhu stát 56.725 dolarů včetně poplatku za dopravu. Na českém trhu je toto dieselové SUV nabízeno za 1.638.000 Kč.

Porsche Cayenne je prodáváno celkem v pěti verzích – vedle Cayenne Diesel je to Cayenne s 3,6litrovou V6 o výkonu 220 kW, Cayenne S poháněný 4,8litrovým vidlicovým osmiválcem s 294 kW, Cayenne S Hybrid kombinující třílitrový šestiválec s elektromotorem, přičemž celkový výkon této hybridní soustavy činí 279 kW, a konečně Cayenne Turbo s dvakrát přeplňovanou 4,8litrovou V8 o výkonu 368 kW.

David Bureš
Diskuze (43)
10. 4. 2012 21:29
Re: Cena
Ještě před krizí se třeba o BMW říkalo, že v USA prodává se ztrátou, aby navýšili podíl na trhu.

Hlavní důvod je v daních a všeobecně legislativě. Dále do USA se vyrábí (v drtivé většině) na sklad a celé státy se berou jako jeden trh, tudíž mají větší slevu v továrně. Jednotlivé státy EU se berou jako samostatné trhy, takže každý dovozce má jinou slevu. A je zde zvykem vyrábět na objednávku, máme jiné struktury ceníků, takže déle čekáme (mnohonásobně) a víc platíme. A nesmíš zapomenout na silnější konkurenci - větší trh s ojetinami, silné a levné domácí a zdomácnělé značky atp.

Podle mne jsou největší faktory daně a objem prodejů. Co nesežere stát, padne na faktu, že jsme menší trh.
10. 4. 2012 14:11
Re: Prečo má Cayenne taký slabý diesel?
Na bezne vozenie s dostatkom rezervy vykonu pre krizove situacie je ten diesel uplne postacujuci. Na sportove jazdenie sa k takemuto autu kupuje dalsie auto. Ale aj s tou naftou to ide dost svizne :)
Pokial by tam dali nieco vykonejsie, bolo by to pravdepodobne na ukor vyssej spotreby, ktora by mohla atakovat Cayenne S, a neviem ci by sa naslo vela zaujemcov ktori, by v takom pripade dali prednost nafte pred benzinom.
Ten kto neriesi spotrebu berie rovno S alebo Turbo.
10. 4. 2012 13:58
Re: to drzadlo na ruky
zas je tu niekto chytry, najprv sa v tom aute aspon prevez a potom tu pis zavery. To madlo ani extra siroky stredovy panel nebrania vodicovy ani spolujazdcovi v pohodlnom sedeni, miesto tam je bohato
Pre mna celkovo interier Cayenna je chutovka, ktoru prekona maloktore auto.
...samozrejme je to vec vkusu
Avatar - Lonestarstate
10. 4. 2012 10:21
Re: Cena
Protože v USA je levnější všechno. Kromě sektoru služeb, kde musíš zaplatit lidskou obsluhu. Jestli mají o tolik efektivnější sítě obchodníků nebo obchodníci pracují s nižšíma maržema....netuším. Navíc dalším důvodem je brutálně podhodnocený dolar, který Američani tlačí dolů už od Bushe Jr, aby podpořili export. Ono kdyby byl dolar za 40 korun, tak ty jejich ceny tak úžasně už nevypadají.
Avatar - Barrichello
8. 4. 2012 17:14
Re: Amíci prechádzajú skôr na CNG, ako na dízle ...
nejvíc dýmaj starší Touaregy V10 TDI, 815ka je proti tomu hadr :-) :-) :-)