Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nadstandardní záruky: Nezaručují vše, co čekáte!

Se základní dvouletou garancí už dnes prodejci nových aut nevystačí, zákazníci jsou totiž z reklam zvyklí až na sedmiletý „nadstandard“. Ve skutečnosti jde ale v případě prodloužených záruk často spíše o marketingový tahák.
Zpět na článek
11. 6. 2016 10:55
11. 6. 2016 11:29
11. 6. 2016 13:37
11. 6. 2016 18:36
11. 6. 2016 22:06
11. 6. 2016 23:20
11. 6. 2016 23:33
12. 6. 2016 09:58
12. 6. 2016 10:59
12. 6. 2016 12:01
12. 6. 2016 08:25
12. 6. 2016 09:54
12. 6. 2016 12:00
12. 6. 2016 21:58
12. 6. 2016 22:13
13. 6. 2016 09:08
12. 6. 2016 12:22
13. 6. 2016 08:12
12. 6. 2016 10:42
12. 6. 2016 10:54
12. 6. 2016 11:09
12. 6. 2016 11:17
12. 6. 2016 12:09
12. 6. 2016 13:14
12. 6. 2016 14:16
12. 6. 2016 15:02
13. 6. 2016 08:40
13. 6. 2016 10:17
13. 6. 2016 08:20
12. 6. 2016 14:19
12. 6. 2016 14:22
12. 6. 2016 15:12
12. 6. 2016 15:21
12. 6. 2016 19:09
12. 6. 2016 17:11
12. 6. 2016 19:09
12. 6. 2016 21:22
12. 6. 2016 21:32
12. 6. 2016 14:42
12. 6. 2016 15:05
12. 6. 2016 15:13
28. 6. 2016 22:44
11. 6. 2016 08:45
do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Jen jelito jezdí na garančky do značkového servisu.
Záruka je platná i když k nim nejezdíte. Ty úkony, co zvládne cvičená opice, může udělat jakýkoliv servis s živností.
Příklad: Měl jsem nové Punto LPG, po 30.000km jsem přišel do Fiatu, a oni mi řekli cenu 5.500 Kč
Otočil jsem se a zamířil k servismanovi, co má malou dílnu, dva zaměstnance a je 100% šikovný a spolehlivý.
Tuto garančku mi udělal za 2.300 Kč

S Puntem jsem řešil dvě prkotiny v záruce, a pokaždé mi to ve Fiatu uznali a opravili zdarma. Ověřovali si, telefonicky, zda garančky proběhly, jestli nemám jen tak to razítko v servisní knížce.
Ten můj mechanik to po telefonu odkýval a bylo.

Záruky navíc jsou blbost, protože musíte jezdit k nim na garančky.
Jinak smůla.

Takže jim nacpete zbytečně o několik tisíc víc, hnus!
Rozbalit vlákno
30
11. 6. 2016 09:23
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Takhle to zobecňovat? no fuj! :-O
11. 6. 2016 10:42
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Sám jsi jelito. Nevíš nic a camcáš. Nemám čas tady rozepisovat, stejně bys to nepochopil. Snad jen, že zobecňovat to takhle je pitomost. Auta jsou čím dál složitější, garážisti čím dál zoufalejší a značky čím dál levnější (ale to už taky zobecňuju)

Prodloužené záruky a značkové servisy jsou správně.
Ale basli si svoje Fiaty kde chceš, jelito (sám jsi s tím začal)
pro info pár příkladů
- výměny oleje na starším Mercedesu bezkonkurenčně nejlevnější ve značce
Další a další argumenty.
Garážista ti tam naleje cokoliv, co má v sudu. Řeší jen syntetika, polosyntetika atd. Dneska už nepřijatelné.
Kolik čičmund dělá dneska v garáži rozvody tak, že zajedou do značky a svýmu zákazníkovi připálej dva litryx a jsou v lala i se zárukou.
Kámoš (ichtyl) si před 14 dny nechal dělat "vod kamaráda, co dělá super ceny" spojku na své pitomé OC2. Samozřejmě, že bez papíru stála víc, než jsem pak zjistil, že by stála ve značce.
Nedá se to zobecňovat, ale navíc
auto s úplnou servusní historií ve značce je se asi lépe prodává
Neautorizovaný servis prostě při složitosti dnešních aut nemá šanci a hlavně v případě složitějších závad se na autě několik hodin učí, pak řekne "zkoušel jsem to a to, zkusil jsem vyměnit to a to a je to asi trochu lepší, dejte mi litr" a stejně jedeš do značky.
Ovšem někdy i značkovej servis totálně ulítne, to je jasný, takový případy bych taky uměl najít.

Obecně si myslím, že doba neznačkových servisů se chýlí ke konci vzhledem ke konstrukci aut a taky k tomu, že se automobilky snaží znemožnit servis mimo značku a mám odezření, že i konstrukčně. Třeba smáznutí intervalu u některých aut...nebo blbý nakalibrování kontroly tlaku gum - normální pneuservis je kolikrát bez šance, muse by se zbláznit, googlit a jak jsem napsal - učitse. ne všude je jednoduché tlačítko nebo položka v menu. No a i když je, ten kluk, co mění kola prdlajs zná ten iDrive a ta paní co tam přijela s tím bávem taky. Takže se jezdí s kontrolkou.
Ach jo a to jsem nechtěl moc psát.
11. 6. 2016 11:10
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
auta jsou porad slozitejsi a garaznici stale sikovnejsi nez kdejaky nouma ve znackovem servisu kde jede jen podle tabulky a dostava za to plat ktery ho nijak nevaze na zakazniky, na ty zakazniky co muzou bejt loajalni a tusid ho nezajima jak opravu provede

v cem ma jako spocivat ta neskutecna slozitost dnesnich aut pro garazniky aby byli zoufali? naopak zoufali zacinaj bejt nekteri dealeri kteri zacinaji zjistovat ze to co jim prinaselo zisky v podobe servisu, jim zacina na ziscich prinaset min, a tohle mam z prvni ruky od cloveka co vlastni prodejny a servis Skoda, VW, Peugeot a Toyota v jistem mestecku, velka cast zakazniku k nemu na zakladni servis nechce jezdit kvuli cenam, a z 90% maji servis pouze coby zarucni, coz je pro ne spatne, na prodeji aut totiz moc nevydelaj ac obraty maj slusne
11. 6. 2016 11:27
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Taky bych se spíše přiklonil k Tvému názoru. Můj totální odklon od "prémie" má na svědomí hlavně přístup značkových servisu (v mém případě MB). Pokud má člověk čas a japonské auto, tak asi není problém si normální servis udělat doma a to i v případě, kdy není z oboru. Ostatně své poznatky k servisu Mitsubishi uvádím u recenze Lanceru. Další servis mě čeká v srpnu a olej+ filtry (olej, vzduch a kabina) jsou už připraveny, takže moje náklady budou cca 1100,-Kč
11. 6. 2016 12:49
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
"totální odklon od prémie" obvykle není věcí volby, ale stavu konta. :-)
11. 6. 2016 13:27
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
od premie jsem se take odklonil (u me Audi), a kontem to fakt neni, jen jsem proste zjistil ze takove auto nepotrebuju k zivotu, s autorizovanym servisem Audi jsem mel take bohuzel jen spatne zkusenosti, nastesti znamej ma "garaznickej" servis kde se snazi problem resit a ne jen menit dily za dily a jejich hodinovka neni ve sferach "oskubem vas na hodinach" , mimochodem u audi ukonove hodiny az 1600 bez dane u znameho standardni taxa 350 za hodku

ceny ruznych oprav na Audi A6 jsem tu jiz parkrat rozepisoval, a to co vyslo na par stovek chteli v Audi resit vymenoy dilu za desitky az stovku tisic :yes:

mimochodem presel jsem na japonce, Mitsibishy a Lexus a nemam duvod si stezovat, autorizaku se ale vyhejbam i u nich, nemam duvod k nim jezdit a utracet za ty same sluzby vetsi sumy, rohliky taky nemam potrebu si kupovat za 10/kus kdys je muzu mit za 2/kus, radsi dane penize utratim za radosti zivota s rodinou
11. 6. 2016 14:30
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Tvůj svět jsou jen rohlíky? Já mám v neděli i maso:)
Ideální je vydělat tolik peněz, že je na život s rodinou i jiné radosti:)
11. 6. 2016 14:54
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
rohlik byl primer, jsem take masozravec

ano to jiste je idelani, otazkou je jaka je priorita a kde konci jeji naplneni, pro me zatim priorita prevlada pro vse osttani nad autem ktere nepotrebuju, a nejsem si jistej jestli znam hranici kdy bych si rekl, jo jiz nemam dal kde, tak to utratim za nejake auto co nepotrebuju
11. 6. 2016 16:23
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
takhle bych uvažoval o kabrioletu...ten nepotřebuju...
Auto je spotřební krám, ale pokud ročně pár desítek tisíc najedu a vozím v autě rodinu, tak se nároky na něj zvyšují. Nechci být unavený, mít zničenou páteř, bát se srážky i s cyklistou, trávit čas v servisu atd. ...to vše MNE vede k prémiovkám. ;)
11. 6. 2016 16:30
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
to co pises me spise vede k rodinnemu MPV, a tak nejak me neprijde treba Ford, Chrisler nebo Toyota jako "premiovka" , pritom do vod techto znacek bych u tohoto typu auta koukal ja
12. 6. 2016 07:42
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
"Nechci trávit čas v servisu" a to ta vedie ku prémiam? Ja vo svojom okolí nepoznám nikoho kto by na prémii počas záruky nemal problém. V MB berú 2-3 neplánovane servisy za rok ako štandard. A aj keď to nie sú poruchy, ktoré by zabránili pokračovaniu v jazde, tak aj tak to stoji čas. Prémie práve často pustia von malo otestované nove veci, lebo ich prémiovosť si zakladá na tom byť prvý a nie najspoľahlivejší.
11. 6. 2016 16:17
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Hodinové sazby svých modelů tak nějak znám, visí hned u vchodu, aby bylo všem jasno >:D Chápu výměnu desek nebo i kotoučů "v garáži", ale pustit se třeba do vzduchového podvozku, to chce hodně odvahy :-) Prostě si kupuješ prémiový produkt se všemi plusy a mínusy(ceny) nebo si koupíš něco jiného. Každý podle vkusu a peněženky...i těch tvých priorit :-) P.S.: beru vždycky celozrnný s posypem 50g za 10,-
>:-[]
Avatar - _Karel_
11. 6. 2016 16:25
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Pokud to bereš tak, že jakýkoliv neautorizovaný servis je "garáž", pak máš samozřejmě pravdu.
Mě v takové garáži do šroubku rozebrali 1,8TFSi, vyčistili od karbonu, překroužkovali, složili, a - jezdil dál!
A myslím, že snadnější, než výměna vzduchového podvozku to nebylo.
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 17:26
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Toto mě zajímá. Můj švagr má Octávku 1.8TFSi (ano, tu problematickou), která brala víc oleje než benzínu. Oprava motoru přišla na cca 40000Kč ve značkovém servise. Měnilo se všechno. Písty, kroužky a myslím že i ojnice. Proč si měl na opravě tu svoji?
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 17:43
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Tentýž důvod- žrala olej přes kroužky, olej zničil kat....
40 v autorizáku- to musela být nějaká částečná kulance, tak nízká cena s novými písty a ojnicí není možná.
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 18:13
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
...no nevím jestli i ojnice, proto píši že myslím i..............ale těch 40k sedí. Jo, a spotřeba oleje cca 2 měsíce po opravě, říkal že zatím v normě. Kulancy nedostlal, jak jsem již psal.
12. 6. 2016 07:46
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Tak niektoré úkony ako prve spomínané brzdy si rad spravím sám. Nie preto, že by som servisu neveril. Ale mam prístup k dobre vybavenej dielni a popri mojej bežnej práci je práca na aute parádny psychicky relax.
11. 6. 2016 15:24
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Měl jsem štěstí, že většinu aut, která jsem používal, zaplatil můj zaměstnavatel ;-) .
11. 6. 2016 16:11
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
to samé platí i pro zaměstnavatele ;)
11. 6. 2016 19:29
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
No každý zaměstnavatel by si dal přednost tomu, aby se jeho zaměstnanec dopravoval MHD před tím, aby si vozil zadek třeba v jím financovaném MB E 500 :-)
Avatar - jpor (RSKa)
12. 6. 2016 08:26
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
No tak to sa mýliš našťastie. Moja riaditeľka má MB E63S AMG ;-) a naši obchodaci E350CDI 4Matic, resp A6 Allroad 3.0 TDI a 530d xDrive.
Takže aspoň 1 výnimka je zdokumentovana
12. 6. 2016 09:41
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
No vidíš jakého máme hodného pana majitele ...
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 17:32
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
......Měl jsem štěstí, že většinu aut, která jsem používal, zaplatil můj zaměstnavatel.......Zaměstnavatel? Jen aby to nebyli z velké části daňový poplatníci... :-!
12. 6. 2016 17:47
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Tak samozřejmě dá se to i tak říct, protože většina mých zaměstnavatelů buď vyrábí léčiva nebo provozují zdravotnická zařízení ;-)Jen bych doplnil, že většinou se nejednalo o daňové poplatníky/plátce zdravotního pojistného z ČR ...
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 18:55
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Aha, tak jsme to přece byli my, daňový poplatníci... >:-[]
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:02
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Můžeš se divit... ale nemusí to tak být.
Avatar - Machýrek
11. 6. 2016 13:23
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Mozna si to pamatuju spatne, ale tys tu psal, ze jezdis Lexusem a setris na Teslu. To jsou presne znacky, se kteryma na servis radsi ke garaznikovi. Nebo se pletu?
11. 6. 2016 13:29
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
Tesla je spis sen, a je to sen o elektromobilu, kdys nebude Tesla ale casem jine elektro ktere me nabidne odpovidajici dojezd, tak me tak nejak nebude vadit ze to nebude Tesla :-)

a ano mam moznost jezdit Lexusem, a do autorizaku bycyh nemel potrebu jezdit s zadnym autem, neni k tomu duvod
11. 6. 2016 14:31
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
tuším že těch informací bylo vícero a dávaly tušit, že je Šaman velmi zámožný, ale mohu se plésti a není to až tak podstatné:)
11. 6. 2016 14:39
Re: do značkového servisu jen jelito jede. Je to tak.
zamozny opravdu nejsem >:D jsem vcelku prumerny a prumerne vydelavajici, bej zamoznej tak si koupim ostrov, yachtu a kontinent necham "za zady" i se vsema jeho autama :-!
11. 6. 2016 10:55
ehm
Tak nejak ten clanek zacnete a navnadite ctenare a pak vlastne nic nereknete. Proc nejsou vypasany rozdily v tom - na co se zaruka vztahuje podle automobilek? Popripade nejake porovnani?
Rozbalit vlákno
1
11. 6. 2016 11:29
Re: ehm
na to lempli nemaj cas kdyz chteji protahnout Misu
11. 6. 2016 11:02
Hodne zjednodusene informace
Uvadet zaruky u znacek je zbytecna prace, kdyz znacky zaruky rozdeluji podle modelu.
Napr.nedavno jsem byl osloven Citroenem jestli si nechci priplatit prodlouzenou zaruku u sve C5.
Pri pohledu do ceniku mi spadla brada, protoze 4 roky a 120 tis km vyjde na 24,4 tis.a 5 let a 120tis.vyjde na 31,2tis. Vic km ani nenabizi..Takze pri najezdu cca 40tis.km rocne si za uzasnych 24,4 tis.czk prikoupim uzasny rok zaruky navic. V dobe kdy u nekterych modelu stredni tridy byva vice let uz zaklad a priplaci se max za km ( nekde na 150 tis.km,nekde 200).
Chapu ze takova nabidka se neodmita, ale prostoupit na neco takoveho...to bych se na sebe ani nemohl podivat do zrcadla..
Pritom na Cactuse za 40 % ceny C5 s dávají 5 ti letou automaticky..Ja ten marketing asi nikdy nepochopim.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 17:38
Re: Hodne zjednodusene informace
Díky bohu, že se už nejezdí na záručky každých 1000km jako kdysi....... >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2016 11:14
Zasmál jsem se
Když vidím tu mladou paní, jak rozkládá ruce nad rendlíkem >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - grifith
11. 6. 2016 11:20
Re: Zasmál jsem se
Holt servis je servis Rendlíkovče, to ty neznáš...? Nejspíš proto to dopadlo tak, jak to dopadlo... Je to marný, není to o autech, ale o lidech :-!
11. 6. 2016 20:14
Re: Zasmál jsem se
tak si ho pozeraj kazdy den a nepis tie tvoje p i c * viny
11. 6. 2016 12:33
Zase SadoMaso, u Japonce jsem žádnou záruku nikdy nevyužil
a u Korejce doufám taky ne (30tkm je málo, al ezatím ani žárovka). Jinak z těch příplatků je vidět, jak dsi kretý výrobce věří. škůdka je držk do 100tkm, pak zákazníku tak či ak PLAŤ. A vysoké ceny za servis u H/K? nemohu potvrdit, první garančka za 3800kč, včetně umytí auta...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2016 21:30
Re: Zase SadoMaso, u Japonce jsem žádnou záruku nikdy nevyuž
No .. ty první dva roky jo... v té době můžeš jezdit i jinam.
;-)
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2016 10:44
Re: Zase SadoMaso, u Japonce jsem žádnou záruku nikdy nevyuž
Korejci mmají drahý servis a ND, ale ne úplně vždy. Jenže třeba jejich SUV vychází hodně draho (Sportage/Tucson)... Naopak Ceed/i30 vcelku ok. U SUV si podle mě byli vědomi jejich obliby a využili toho.
11. 6. 2016 12:46
Opravdu si někdo myslí, že bude mít auto stále jako nové ?
... a že je na to dokonce nějaký ten "nárok" a že to tak někde dokonce je, anebo určitě dříve bylo, když byli mladí a dnes je to jenom samá nespravedlnost, když to tak není ? Semizdá, že Škodovka spustila svoji verzi delší záruky, tak tu "neviditelná ruka trhu" vytváří "reálné požadavky zákazníků" podprahovým naprogramováním toho co chtějí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - grifith
11. 6. 2016 13:05
Re: Opravdu si někdo myslí, že bude mít auto stále jako nové
Že by zrovna domácí značka byla nějakým průkopníkem v nabízení prodloužené záruky, to předpokládám nemyslíš vážně... Navíc se mi zdá, že v tom, co záruka je, trochu plaveš.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2016 13:42
Re: Opravdu si někdo myslí, že bude mít auto stále jako nové
Já tam tedy spíš než "kupte u škody prodloužení" čtu "nevadí, že škoda má krátkou záruku, dlouhá u hyundaie nic neřeší."
Avatar - _Karel_
11. 6. 2016 13:37
záruka
:yes: všem značkám, co dávají alespoň 3 roky.
:no: :no: :no: všem dvouletkám. U Škodovky pánové ze SM do textu pozapoměli uvést, že základ je 2 roky.

Pravda autorizák/neautorizák nebude tak jednoduchá. Vždy lepší odborný autorizovaný než neodborný garážista, a vždy lepší profík garážista než měnič dílů v autorizovaném.
Obecná odpověď asi neexistuje, jen konkrétní případy.

Jinak ale je na pochvalu, že si SM dal tu práci a shromáždil přehledně všechny důležité značky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2016 14:36
Chiméra záruky
Záruka je skvělá. NA PAPÍRU.

Realita je ale úplně jinde, protože podstatné je, jak je prodejce/výrobce ochotný uznávat plnění ze záruky. Takže dvouletá záruka u slušného prodejce/výrobce může být lepší než přikoupená pětiletka u Škody...

O tom, jak ochotně se třeba právě Škoda staví k plnění záruky, jsou plná fóra... Evidentní konstrukční chyby není Škoda ochotna napravit.

Zkrátka záruka, kde veškeré vady skončí na chybě ze strany užívání, tj. nevhodným užíváním, může být třeba doživotní... A je reálně k ničemu. Proto bych se třeba vyhnul Citroenu, protože jejich servis a přístup k zákazníkovi je katastrofický... :-! :-!
Rozbalit vlákno
5
11. 6. 2016 15:31
Re: Chiméra záruky
V tomto se musim Citroenu zastat. Ac mam k jejich nabidce prodlouzene zaruky velke vyhrady ( vicemene ji povazuji za kombinaci smesnosti a nehoraznosti) - viz vyse, tak prozatim co bezi zakladni dvouleta si nemohu ani sluvkem stezovat na zarucni plneni co se servisu tyce- vzdycky ( 2x )uznali vse automaticky na zaruku a ani naznakem nezkouseli polemizovat o nejakem chybnem uzivani..
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2016 18:03
Re: Chiméra záruky
Vždycky je to případ od případu, ale co znám já, tak samé problémy. Proti autům nemám nic, Citroeny jsou fajn. Ale v ČR bych si jej prostě nejspíš nepořídil.
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 17:48
Re: Chiméra záruky
To je pravda. Jak píšu výše, švagr neuspěl u Škody ani v případě, že Škoda s 1.8 TSFi motorem konstrukční chybu víceméně uznala. :-!
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 18:04
Re: Chiméra záruky
V případě tohoto motoru jsou to obyčejný kur.vy vychcaný. S původními písty nejdou dát silnější kroužky (závada se dříve či později zopakuje), je třeba nové písty, a ty-světe div se, nepasují na původní ojnici. Nedokážu v tom vidět nic jiného, než snahu osolit zákazníka na vlastní konstrukční vadě.
Šikulové tedy vezmou písty k soustružníkovi a do původních udělají silnější drážky pro lepší kroužky.Jde to tedy i bez nových pístů a ojnic. Ale od koncernu je to prasárna.
Avatar - praděda7
12. 6. 2016 18:42
Re: Chiméra záruky
Nevím, co všechno provedli na švagrovým motoru, ale oprava proběhla ve značkovém servise. To vím jistě. Na netu je o tomto problému samostatné forum. Problém byl ale nejaktuálnější před několika léty. (Škoda, že před koupí si nezjišťoval informace o tom modelu na netu. Mohl si ušetřit nervy a nějaké peníze). Švagr koupil vůz jako ojetinu po prvním majiteli ze Švýcarska ujeto160000km, a až na ten problém se spotřebou oleje byla ve velmi dobrém stavu.
11. 6. 2016 16:30
Pro neznalé
Pro upřesnění. Na trhu jsou auta, která se při každé garančce musí napojit na výrobce a ten na dálku zjišťuje stav, nahrává sw, upgraduje nejen jednotky, ale i rádia, navigace apod - autorizovaný servis je jen zprostředkovatel. Kdo toto neabsolvuje, ztrácí záruku a může se postavit třeba na hlavu.
Garážista si tuto službu může u většiny značek zakoupit. Podotýkám, že se jedná i o auta do 400 tis.
Rozbalit vlákno
4
11. 6. 2016 18:36
Re: Pro neznalé
zakonna zaruka se ridi zakony teto zeme a ne nejakym predpisem automobilky, takze to co pises je nesmysl a zakonnou zaruku nestratis ikdybys "cele 2" roky do autorizovane servisu nejel ;-)

pravdepodobne mas namysli hlavne Mazdu, i tam ale plati to z prvniho odstavce tohoto postu
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2016 19:53
Re: Pro neznalé
myslel tím beztak, že ztrácí PRODLOUŽENOU záruku, jen to nenapsal.
13. 6. 2016 19:51
Re: Pro neznalé
Myslím tím hlavně to, že v garáži to auto už nelze celkově opravit a nikdo také nic následně nevymaže, nevynuluje za nějakého garážníka, který na autě něco dělal. Ten se totiž už do jednotek nedostane.
13. 6. 2016 20:05
Re: Pro neznalé
Takový nesmysl jsem už dlouho nečetl. Vůbec nemáš ponětí, jak to v reálu funguje.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 6. 2016 21:29
No, záruka je fajn.. ale ještě lepší je, když se auto nekazí
Letos jela služební Oktávka, ještě neměla dva roky, do Německa... a na dálnici ji upadnul motor.
Teda ne jako úplně do příkopu, ale prostě se vyvěsil a spadnul na zem = kravál a drhnutí po zemi... atd.
Jasně, finančně všechno kryla záruka... ale leknutí, riziko, ztracenej čas...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
11. 6. 2016 21:52
Re: No, záruka je fajn.. ale ještě lepší je, když se auto ne
Jak se tohle stane, když ne prorezavění úchytů? To prasknou šrouby? :-O
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:05
Re: No, záruka je fajn.. ale ještě lepší je, když se auto ne
jo, praskly závěsy motoru... zadní. Na těch předních to zůstalo viset.
Avatar - eLzyx
11. 6. 2016 22:06
Volvo?
nějak v tom článku chybí Volvo ...
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2016 23:20
prémiovky
já se musím smát, jak tady níže někdo vychvaluje prémiovky...
Já znám asi 150 věcí, které si a rodině pořídím, než je předražený prémiový vůz.
Mám auto za 275.000,- jezdí za 60 haléřů na kilometr, Opravy neznám a garančky za pár šupů, a jsem úplné v pohodě. Mimochodem, kupuju rodině chatu.
Mít prémiovku, tak na chatu nejsou penízky. Dal bych moc za splátky, za servis, za garančky a za pohonné hmoty.
Jo,
Rozbalit vlákno
20
Avatar - eLzyx
11. 6. 2016 23:33
Re: prémiovky
jsou lidé, co mají jak na nové premiovky, tak na plnění tužeb rodiny.
Že na to nemáš (já taky ne) není chyba auta, ale naše.
Je tedy fakt, že nutnost pořizovat si premiovku kvůli pohodlí, bezpečnosti, ochraně zdraví atp. je rok od roku menší, protože se spousta věcí dostává i do mainstreamových aut. Otázkou je, jestli pak ta cena mainstreamu nevyleze nebezpečně blízko k cenám levnějších premiovek.
12. 6. 2016 09:58
Re: prémiovky
Prémie se posouvá technologicky dopředu minimálně stejně jako mainstream. To, že je spousta prvků z S klasse z roku 2006 nyní dostupná v mainstreamové střední třídě, neznamená, že nová S klasse zůstala na úrovni roku 2006. ;-)
Avatar - eLzyx
12. 6. 2016 10:59
Re: prémiovky
vážně? No nekecej, to jsem nevěděl ...
PS: pro ty, co to nepochopili - ano premiovky stále přichází s novými a novými blbostmi, ale ty vyzkoušíte jednou či dvakrát a jsou to v podstatě vyhozené peníze.
Jde o ty hlavní prvky, jako jsou velice pohodlné sedačky (viz třeba Opel), neobtěžující klimatizace (tj. automatická s inteligentně umístěnými výdechy a regulací tak, aby posádka nedošla ke zdravotní újmě), tuhostně stavitelný podvozek, případně s "multilinkem" vzadu, kvalitní entertainment, ale třeba i výkonné motory ...
12. 6. 2016 12:01
Re: prémiovky
že jsem s tebou vůbec ztrácel čas... :-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:13
Re: prémiovky
Já to vidím tak, že vývoj aut jde nezdravou cestou - cílem je vyvinout levnější auto, ne lepší... a auta se plní elektronickýma nesmyslama, který sice používání auta moc nezlepší, ale to nevadí, za to se víc kazí a nelze je opravovat - prostě se vymění.

A ano, v tomto syslu jsou "prémiovky" o krok napřed.

Bohužel je to asi osud. Každá věc, i kultura, stát, dokonce i člověk, se napřed vyvíjí k lepšímu - a když dosáhne vrcholu, tak začne klesat.

Vynálezy a rozšíření věcí, jako bylo ABS, samonavíjecí pásy, airbagy... to všechno posunulo auta a bezpečnost v nich opravdu dál a výš!
A prémie s tím začala.

Ale ovládání rádia gesty? Automatické parkování? K čemu je to dobrý...? Vede to k tomu, že "moderní" řidiči už neumí sami zaparkovat... a čím dál tím víc nehod je způsobených tím, že se řidič věnoval něčemu jinému... mával rukama, klepal do dotykové obrazovky... nebo tak něco.

Děkuji, nechci.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2016 23:51
Re: prémiovky
Primárně to vidím v tom, že pokrok dnes znamená, že auto má "více funkcí". Takže logicky když má stát stejně, tak pokud se mi výrazně nezmění vstupy na výrobě, tak musí jít kvalitativně kam? No přeci ...

Přitom co skutečně vyžaduje a potřebuje většina? Rádio, klimu a okna v elektrice. Vždy mě baví, když vidím ty businessmany v těch střednětřídních limuzínách nebo bárbíny v SUV, a pak v ruce telefon... Ani to BT handsfree nevyužívají, ale hlavně že mají 10-barevné ambientní osvětlení a 3 druhy vůně... >:-[]
12. 6. 2016 08:25
Re: prémiovky
To, ze nemate milion na premii - neznamena, ze premie je nanic a ze ji nikdo nikde nevyuzije.
12. 6. 2016 09:54
Re: prémiovky
Možná, že klíčové slovo v tvém příspěvku je "splátky" ;-) A pokud vidíš rozdíl jen v ceně, asi nemá cenu psát o prémiovkách...
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2016 10:41
Re: prémiovky
A pak jsou lidé, kteří jezdí třeba 5Kč/km a je jim to buřt. Znají asi 1500 věcí, které pořídí rodině a nekupují rodině chaty, ale rodinné domy.

A pro ty je tu prémie, chápeš ten rozdíl?
Avatar - Ja Prvni 123
12. 6. 2016 11:18
Re: prémiovky
No - v tom je asi pointa.

Pokud i oni kupují "prémii" jen proto, aby všichni viděli, že na to mají, tak to není o nic lepší!

Bývala doba, kdy "prémie" nabízela opravdu něco, co masová auta nenabídla. V situaci, kdy ale "prémie" ztratila ten náskok a nabízí jen o tolik víc, jako drahej mobil proti normálnímu = nižší výdrž na baterku výměnou za to, že dobře vypadá, když ho při jednání položíš na stůl... tak už to prostě není prémie.

A pak to dopadá tak, že srovnávací test Mondeo x BMW x Mercedes vyhraje Mondeo... a v britském Autokćaru skončí test BMW 3 prohlášením, že to nejlepší na něm je hudební aparatura - horší kritiku už si neumím představit.

;-)
12. 6. 2016 12:00
Re: prémiovky
Tohle obvykle píšou zaručení "znalci" a dlouholetí majitelé prémiovek... nebo jen majitelé dlouholetých prémiovek? >:-[]
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2016 21:33
Re: prémiovky
Doba se prostě změnila. No, vývoj aut jde takovým směrem, jako vývoj společnosti ;-) ;-\

Prémie stále znamená prémie, jen se přirozeně smazaly ostré hrany a prémie fušuje do neprémiového a naopak stejně ryze mainstreamoví výrobci fušujou do prémie.

Nicméně je prostě jedno, jestli dnes bereš prémii nebo dachnu za 200, protože obojí je zkrátka konzumní plechovka. Přirozeně jakost je rozdílná, jenže dacia za 10 let bude zralá do šrotu úplně stejně, jako prémiová A6 s desetinásobnou cenou.

Přitom prémiová auta z 90. let dávají i dnes smysl a stále budu tvrdit, že to byl zlatý věk automobilů. Zvládla se antikorozní ochrana, už se znala bezpečnost a základní komfortní prvky už byly na úrovni (automatické klimy, audia atp.

Dnes je auto hromádkou elektroniky, co před sebou má jepičí život. Rychle najet 200k během 4, 5 let a pak tradá, život je u konce...
Avatar - AUDIRS6
12. 6. 2016 21:58
Re: prémiovky
Prosim ta, uz to neber ! >:D
"Přirozeně jakost je rozdílná, jenže dacia za 10 let bude zralá do šrotu úplně stejně, jako prémiová A6 s desetinásobnou cenou."
Poznas aktualne nejaku 10 rocnu A6 zrelu do srotu ? ( nie buranu na totalku )
Alebo sa chces hadat, ze dnes vyrobena a normalne uzivana A6 ( velke porcie km / za rok - to je pre A6 normalne, na rozdiel od tej Dacie a spol...) bude za 10 rokov KO ? >:D
vidim, ze sa tu zase zbehli sami experti ! >:D >:D >:D >:D
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2016 23:39
Re: prémiovky
Ano, jsou jich plné bazary >:-[] :-!

Ano, spolehlivost jednotlivých dílů se nijak nemění, spíš klesá s ohledem na snižování nákladů. Složitost ale roste, takže spolehlivost jde logicky kam?

Provozovat za 10 let dnes vyrobenou A6 bude ekonomická sebevražda :-!
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 22:13
Re: prémiovky
Plácáš. Asi jsi neměl moc aut s 200tkm.
Avatar - rohYpnol
12. 6. 2016 23:44
Re: prémiovky
Příkladem je třeba Q7 s kabelovými svazky - nevyměnitelné. Kdysi do nich během výroby při přepravě zateklo, zjistilo se později. Auta neopravitelná a šla do šrotu.

Dnešní auta jsou postavená tak, že jsou na jednoduchou spotřebu. Tak to zkrátka je. Spousta věcí často ani nejde vyměnit, proč asi? Nebo musíš měnit celé části, takže se ti výměna nevyplatí. A nebo najdeš nějakého kutila, který ti to nějak zbastlí.
Avatar - _Karel_
13. 6. 2016 09:08
Re: prémiovky
Ale v té myšlence máš samozřejmě pravdu, jen to pak dovádíš k absurdním závěrům.
Ano, auta jsou čím dál složitější, čím dál víc elektroniky, a těžko si představuji třeba opravu nefunkčního nočního vidění.Stejně tak po 10-ti letech provozu nebude asi nikdo chtít měnit Led Matrix světlomety v ceně ojetého auta.
Ale že by auto bylo po 200t na odpis?
Nechtěl bych provozovat starší S-klasse a spol. nadupaný výbavou. Proto taky tyhle auta ojetý stojí pár korun. Ale tak tomu je už pár desetiletí. Myslím, že na zdejším Moje auto, a i na Tipcarsu, je recenze ojetiny BMW 850i. Podobná písnička jako dnes, ale stará 20 let.
Avatar - Machýrek
12. 6. 2016 12:12
Re: prémiovky
Tak to palec nahoru :yes:
My jezdime doma premiema, ale na ukor vseho, takze treba deti chodi v jednech botach cely rok a hrat si chodej do lesa s dřívky.
12. 6. 2016 10:42
zajimave
spousta lidi tady v diskuzi slovo "premie" evidentne chape jinak nez ti dalsi

co je teda vlastne premie? kvalitni auto? drahe auto? auto nejake znacky vnimane jako premiova znacka?

z pohledu prvniho je kvalitni a bezporuchove auto kuprikladu spousta Toyot nebo Porsche (u Porsche jen modely ktere nejsou zrovna kazdodenni zalezitost a jejich majitele danym autum vetsinou venuji peci ktera neni zrovna levna)

z pohledu druheho je to vpodstate jakekoliv auto jakekoliv znacky co je proste jen drazsi nez konkurenti v dane tride

z pohledu tretiho se tak asi vnimaji Audi, BMW, Mercedes, mozna i Jaguar, tedy vpodstate dnes jen drahe znacky s prumernou kvalitou a temer zadnyma inovacema ktere by stali za rec, jen mirna evoluce v kazde nove generaci aby se nereklo ze je to porad to same auto jen v jinem kabatu
Rozbalit vlákno
22
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 10:54
Re: zajimave
Já to vidím tak, že jsou řidiči A a řidiči B.
Jeden můj kamarád (řidič A) nepoznal rozdíl, mezi (novými!) Superbem a A6.
Řidiči B když přesednou z (třeba) Superba 2,0tdi do 520d poznají po ujetí 50m, proč 5-er stojí o několik set tisíc víc.
Že to někomu za ty peníze nemusí stát, je jiná věc.
Se spolehlivostí dnes prémiovost opravdu nemá moc společného. ;-\
12. 6. 2016 11:09
Re: zajimave
tak ja nastesti vizuelni rozdil poznam, a ano mam rad kvalitni "premiovej" interier a treba pred interiery Mercedesu musim smeknout, to je podle me "premiovej" interier (ale porad plati 100 lidi 100 chuti, nekomu muze vyhovovat jednoduchy interier vic nez treba ten ve "vyssich" Merecedesech), tak jak tak ale nemam potrebu za v prumeru asi 15-20 minut denne utratit navic X set tisic jen abych si na tech prumernych 15-20 minut denne dopral "premiovej" interier

a motoricky, rozdil tam je dramaticky, a proto volim benziny ci dobudoucna elektro, je to kultivovane a pri mem schonu kdy jedu proste podle predpisu je me tak nejak jedno jestli tam kede pod haubnou je motor od Mercedesu nebo od Toyoty :-) popravde kdyby pod haubnu toho Mercedesu dal nekdo motor od Toyoty, tak ja osobne rozdil nepoznam pokud tu haubnu nezvednu a neuvidim vylisovane logo do bloku motoru
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 11:17
Re: zajimave
Tak jak jsem psal- někomu to nestojí za ty peníze. Nic proti tomu.
Avatar - AUDIRS6
12. 6. 2016 12:09
Re: zajimave
Si normalny ?!
"... tedy vpodstate dnes jen drahe znacky s prumernou kvalitou a temer zadnyma inovacema ktere by stali za rec, jen mirna evoluce v kazde nove generaci aby se nereklo ze je to porad to same auto jen v jinem kabatu"

Takze takmer ziadne inovacie hovoris ?
OK, tak si ju proste nekupuj, ked tam ziadne inovacie nevidis. :-!
12. 6. 2016 13:14
Re: zajimave
ajaj jsem se ti dotkl modly v podobe Audi vid >:D tak ses vyblil a ses stastnej, no sak ja si ji nekupuju
Avatar - AUDIRS6
12. 6. 2016 14:16
Re: zajimave
vyblil ? 8-s No obcas po tom co od teba citam mam k tomu blizko. :-!
Niesi uplne tupy, tak si najdi, co si mozes nalozit do premiovych a co do mainstreamovych aut a potom pochopis, ze ten rozdiel tam este stale ( a to cim dalej tym väcsi ) je. Namatkou - kukni na asistencne a vybavove prvky novej Q7.
Alebo sa kludne mozes hadat, ze vsetko co je v nej, mozes mat aj v...ani neviem co mainstreamove ku nej prirovnat... >:-[]
12. 6. 2016 15:02
Re: zajimave
hele ty si utracej finance za co chces, ja si ty sve zase budu utracet za to co chci ja, ju ;-)
Avatar - fOE
13. 6. 2016 08:40
Re: zajimave
Kodiaq prece >:-[] Ale neboj, to za tebe udelaji redaktori auto.cz a z vysledku, tusim, nebudes mit radost. >:D >:D
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 10:17
Re: zajimave
>:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - fOE
13. 6. 2016 08:20
Re: zajimave
No ale on ma pravdu chlapec. Zadne inovace pises, z pohledu techniky co zadokolky, co 4x4 s poctivyma diferakama, co HUD, co biturba, co vicevalce (stale vykonejsi), co stale lepsi prevodovky, co el. kompresor, co slozitost podvozku (treba jaguaru), co co co....

Clovek rozhodne neplati jen za lepsi znacek na kapote, ale za lepsi produkt. Muzeme se bavit o kolik je ten produkt lepsi, a ze to "o kolik" je lepsi nekoresponduje s tim "o kolik" je takovy produkt nakladnejsi (porizeni, servis...), ale to uz je na kazdem kupujicim zvazit, jestli mu priklad o 20% lepsi auto stoji za o 50% vyssi naklady.
Avatar - Machýrek
12. 6. 2016 14:19
Re: zajimave
Pridam ti ctvrty pohled: rozsah moznosti vyberu motoru, pohonu, modelu, vybav, kol, individualizace atd.
Nikde jinde nemas moznost se v tomto pohledu vyřádit tak, jako prave u premiovych znacek.
Jeden priklad: ctyrzonova klimatizace - u vetsich modelu ji muzes mit u vsech premiovych znacek, ale ani v soucasny x-ty generaci Lexusu RX tu moznost stale nemas.
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 14:22
Re: zajimave
Téměř vše platí i pro škodu. ;-)
Avatar - Machýrek
12. 6. 2016 15:12
Re: zajimave
Proto jako prvni uvadim rozsah vyberu motoru ;-)
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 15:21
Re: zajimave
Absence šestiválců je jedna věc, ale to, že umí široký rozsah motorů, automat téměř ke všemu, většinou dvě karosářské verze, pohon 4x4, výbava téměř libovolně nakonfigurovatelná.....Chybí pár prvků výbavy a program individual, ale opravdu umí hodně.Tvůj "čtvrtý pohled na prémii" škoda téměř splňuje.
Avatar - Machýrek
12. 6. 2016 19:09
Re: zajimave
Uvedena absence je jednim z atributu nepremie. Jinak jsme ve shode.
12. 6. 2016 17:11
Re: zajimave
Spravne, len v premii si mozes vybrat, ci tam budes mat motor od renaultu, alebo od mercedesu. Ak by bola volba prilis zlozita, je mozne dostat v cene mercedesu cely renault >:D >:D >:D na ten rozsah vyberu motorov sa neda inak zareagovat ;-)
12. 6. 2016 21:22
Re: zajimave
Nevidis pointu ? Stieranie rozdielov.
12. 6. 2016 14:42
Re: zajimave
Súhlasím .... však na tej "individulazicii" je najväčší profit
>:D
12. 6. 2016 15:05
Re: zajimave
jo vidis dalsi pohled na "premiovost" :-)
Avatar - Machýrek
12. 6. 2016 15:13
Re: zajimave
Muzes si jich vymyslet i vic :-)
12. 6. 2016 14:40
Trošku diskusia od veci ...
Pred pár rokmi mi nejaký "expert" zo Škody "dokazoval", že predĺžené záruky sú vlastne "nevýhodné". Dnes už tie "nevýhodné" predĺžené záruky Škoda ponúka u nás štandartne ... a ešte sú i ďaľšie rozšírené príplatkové ...

Skrátka trh jednoznačne dokázal (dojmy niektorých diskutérov samozrejme trh nezaujímajú), že existuje dopyt po predĺžení záruk a prispôsobujú sa tomu všetky bežné automobilky - minimálne sú za príplatok, resp. často v akcii.

Druhá věc je samozrejme o akú "predĺženú" záruku vlastne ide. Väčšina firiem to rieši ako predĺženie zákonnej záruky (s definovanými výnimkami) a niekde len vymenujú na čo konkrétne sa to vzťahuje .. a niekde je to vlastne poistka treťou stranou s ktorou vlastne predajca nič nemá ....

Čiže prvá vec na čo sa tá záruka vlastne vzťahuje - už to si treba naštudovať - spolu samozrejme s časom a kilometrami ....

Druhá vec je fungovanie predĺženie záruky v praxi ....či naozaj funguje to čo firma sľubuje ...."objektívny" článok jasne skonštatoval, že nie ....

Osobne som mal Kiu Ceed 1,6 CVVT (2007-2016) a ´môžem povedať, že predĺžená záruka funovala bez problémov. Samozrejme niekto by mohol povedať, že najlepšie je, keď ju majiteľ nepotrebuje. Ale vozidlá čo sú na 100 % nekazia sa akosi nevyrábajú ...ani v prémii ...

I preto som znovu kúpil Kiu ... a pozeral som len alternatívy s minimálne 5-ročnou zárukou.

Ono ešte treba vidieť jednu vec - vyspelosť trhu. V Nemecku si neviem predstaviť (možno sa mýlim), že by predajca na hrkajúcu reťaz Golfa 1,4 TDI povedal, že to je vlastne v poriadku .....ak sa pozná s majiteľom Golfa desiatky rokov a ten u neho kúpil už 10 aút .... a ďašie kúpi .... takýto "slovenský" vztah k zákazníkovy tam bude sotva možný. Jednoducho na vyspelom trhu sú už také "vycibrené" vztahy, že predajca rieši potreby svojho zákazníka za každú cenu a nestrápňuje sa smiešnymi výhovorkami.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
12. 6. 2016 14:46
Re: Trošku diskusia od veci ...
To s rozdílným přístupem slovenského a německého servisu- když si u nás Shell dovolí prodávat stejně označené, ale horší palivo, když si u nás Coca-Cola dovolí prodávat horší produkt než v Chorvatsku, tak se nediv. ;-\
12. 6. 2016 17:16
Re: Trošku diskusia od veci ...
Co shell, ale ak cokoladu milka. Vraj to tak chceme 8-s
12. 6. 2016 17:22
Re: Trošku diskusia od veci ...
V cem je Coca Cola tady horsi? glukozovym sirupem, ktery pouziva i v USA? Je zdravejsi >:D
13. 6. 2016 06:59
Prodloužená záruka a neautorizované servisy
Je omyl psát, že u prodloužené záruky si může prodejce vynucovat návštěvy autorizovaného servisu, naopak v rámci blokové vyjímky může majitel jezdit do neautorizovaných servisů i v případě prodloužné záruky.

Doporučuji nastudovat jak původní blokovou výjímku 1400/2002 tak i novější 461/2010.

Samozřejmě, že prodejce nutit bude, ale má smůlu. A je smutné, že v článku je to uvedeno špatně.
Rozbalit vlákno
1
13. 6. 2016 20:17
Re: Prodloužená záruka a neautorizované servisy
Ano, nemůže vynucovat, ale nemusí uhradit reklamaci, jednoduché. A každá reklamace bude trvat cca 29 dnů. Je s podivem, kolik zde je teoretiků, co o reklamacích aut nic neví.
A nehůře jsou na tom ti chytrolíni, kteří na autě reklamují něco tam, kde ho nekoupili.
28. 6. 2016 22:44
záruky
No to teda! Kamarádka mi nedávno zoufala, že schválně kupovala novej Hyundau kvůli záruce a když se něco po, stejně jí to neopravili, protože prý nechodila na pravidelné kontroly.
Rozbalit vlákno
0