Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nafta je rakovinotvorná, tvrdí Světová zdravotnická organizace

Naftové výpary mohou vyvolat rakovinu plic, alespoň podle Světové zdravotnické organizace. Mají se tedy majitelé a provozovatelé vozů s dieselovými motory mít na pozoru?
Zpět na článek
14. 6. 2012 13:38
14. 6. 2012 13:42
14. 6. 2012 13:47
14. 6. 2012 13:51
14. 6. 2012 13:54
14. 6. 2012 14:05
14. 6. 2012 14:13
14. 6. 2012 23:26
14. 6. 2012 14:16
14. 6. 2012 16:37
14. 6. 2012 17:09
15. 6. 2012 22:09
14. 6. 2012 13:56
14. 6. 2012 14:03
14. 6. 2012 14:08
14. 6. 2012 14:12
14. 6. 2012 14:14
14. 6. 2012 14:25
14. 6. 2012 15:01
14. 6. 2012 15:14
14. 6. 2012 15:26
14. 6. 2012 15:32
14. 6. 2012 15:49
14. 6. 2012 15:59
14. 6. 2012 16:20
14. 6. 2012 15:20
14. 6. 2012 15:29
14. 6. 2012 23:24
14. 6. 2012 13:54
14. 6. 2012 14:10
14. 6. 2012 14:06
14. 6. 2012 14:19
14. 6. 2012 14:48
14. 6. 2012 16:42
14. 6. 2012 17:11
14. 6. 2012 14:18
14. 6. 2012 14:52
14. 6. 2012 16:56
14. 6. 2012 17:01
14. 6. 2012 18:18
14. 6. 2012 19:29
14. 6. 2012 23:35
15. 6. 2012 09:12
15. 6. 2012 19:12
14. 6. 2012 22:44
15. 6. 2012 12:57
15. 6. 2012 15:04
15. 6. 2012 21:46
14. 6. 2012 23:30
14. 6. 2012 23:30
14. 6. 2012 14:26
14. 6. 2012 14:44
14. 6. 2012 14:55
14. 6. 2012 15:01
14. 6. 2012 23:39
15. 6. 2012 10:34
14. 6. 2012 15:10
14. 6. 2012 23:38
15. 6. 2012 00:14
14. 6. 2012 14:43
14. 6. 2012 23:03
15. 6. 2012 00:03
15. 6. 2012 18:54
16. 6. 2012 11:17
17. 6. 2012 01:56
14. 6. 2012 13:22
Ada je zase tady
Alespon nebude Áda dlouho na diskuzích plkat své nesmysly, když fetuje plyny z nafťáků u výfuku >:-[] .
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hafol
14. 6. 2012 13:30
Re: Ada je zase tady
Neboj, přímého vstřiku benzínu se to také týká. :no:
15. 6. 2012 21:59
Re: Ada je zase tady
Blbost!

To, že to někdo napsal do článku dieselová pro a proti neznamená, že to je pravda.

Normy se pořád zpřísňují, tudíž zhoršení vlivu benzínových motorů považuji za maximálně nepravděpodobné!
14. 6. 2012 13:55
Re: Ada je zase tady
Akorát jsem chtěl napsat..kde je Áda a jeho "pouze nafte je budoucnost" :-)
14. 6. 2012 14:43
Re: Ada je zase tady
Ten tu zase zacne demagogovat, ze nafta je zdraviu prospesna a potreba pre rast stromov.
15. 6. 2012 11:23
Re: Ada je zase tady
Rekl bych, ze rakovinotvorne jsou i osmazene hranolky a vcelku s tim lidi nemaji problem. Rozhodne za tou zpravou nevidim starost o blaho a zdravi lidi jako spise vidim snahu co nejrychleji odstavit stare diesely, ktere jen jezdi a jezdi a zase jezdi.
Kdyz je uz dneska neumeji vyrobit uspornejsi a spolehlivejsi nez pred 10ti lety, tak je aspon vysachuji na ekologii. :-!
Avatar - Slavek-TDM
14. 6. 2012 13:38
Citace
"Nemyslím si, že není dobré vlastnit dieselový vůz. Ale nedýchejte jeho výfuk."
Asi ztraceno v prekladu. Vyfuk se opravdu obtizne dycha, jelikoz je z kovu >:D
Rozbalit vlákno
27
14. 6. 2012 13:42
Re: Citace
To ale rozhodně neznamená, že výfuk v plicích je zdravá záležitost, ale tam už bude asi jedno jestli z vznětového, či zážehového motoru >:D
Avatar - Hafol
14. 6. 2012 13:47
Re: Citace
Přesně tak, uhlovodíky v benzinu určitě taky nejsou zdravé. Nebo to snad někomu voní? >:D
14. 6. 2012 13:51
Re: Citace
No tak jsem to zrovna nemyslel ;-\ Jinak narovinu přiznám, že vůni(za normálních okolností smrad) benzínu v kabině letadla mám rád, prostě to k tomu patří.
Avatar - Ham.
14. 6. 2012 13:54
Re: Citace
Tak mimo čistého vzduchu není zdravé nic, druhá otázka je, zda je něco prokázaný karcinogen nebo ne. Vzhledem k velké autoritě WHO budou určitě následovat opatření vlád jak v US tak v EU, které minimálně hodně zpřísní normy pro diesely a může se stát, že to bude technicky tak náročné pro výrobce, že po době naftové přijde opět doba benzínová.
14. 6. 2012 14:05
Re: Citace
Nepřijde, určitě už probíhá nějaká další studie, která u hodnocení benzínu vymaže slůvko "pravděpodobně".
Vždy se ale mluvilo o tom, že karcinogenní, nebo spíš nositeli karcinogenních látek, jsou prachové částice. Z toho mi vyplývá, že po zavedení prachových filtrů u dieselů už se ta "karcinogennost" bude týkat jen v článku zmíněných generátorů a pracovních strojů, nebo třeba velkých lodí .
Avatar - Ham.
14. 6. 2012 14:13
Re: Citace
Ta studie právě proběhla a vymazala to slůvko u dieselu. Že do toho někdy může spadnout i benzín samozřejmě nelze vyloučit, ale WHO tuto klasifikaci nemění každý týden. Pak holt definitivně přijde doba elektrická. Klasifikace WHO není moc velká sranda, protože na co ukáží prstem tak je v podstatě "odkecané" (v minulosti třeba azbest). Myslím, že Ford dělá dobře, že nechrápe v benzínech a pokud spadne klec kolem nafty bude připraven.
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:26
Re: Citace
Tohle je WHO, ne nějaký vědátor s dvoujtěrandomizovanou studií publikující na seznamu.cz
14. 6. 2012 14:16
Re: Citace
Nemusí ty normy ani nijak zásadně zpřísňovat, stačí, aby byly stejné pro naftu a benzín (tak jako v USA a Japonsku) a nafta jimi prostě neprojde.
14. 6. 2012 16:37
Re: Citace
kez by se tak v EU stalo :-)
14. 6. 2012 13:56
Re: Citace
Čověče, spálený benzín mi voní mnohem líp, než ten hnusný kyselý zápach nafty. To je zvenčí, zevnitř to navíc otřasá celým autem a zvuk taky žádná hitparáda.
14. 6. 2012 14:03
Re: Citace
Tak ještě jednou, celé jsem to myslel pouze jako rozvinutí nesmyslu s vdechování kovových špon z výfuku ;-) Ano, upřednostňuji benzíny, ale měl jsem i nafťáky.
14. 6. 2012 14:08
Re: Citace
:-) ok ok. Já zase, abych nevypadal jako odpůrce nafty (i když vlastně jsem)..když si někdo koupí diesel do poměrně velkého auta a najezdí statisíce kilometrů po dálnici, budiž, měj si svůj diesel. Když si někdo koupí naftu do miniauta, protože po městě to jezdí o litr úsporněji, tak je to nesmysl a ten člověk je buď neuvědomělý (neví co činí..jak autu tak obyvatelům) nebo prase (to když ví, co činí a navzdory tomu to dělá).
14. 6. 2012 14:12
Re: Citace
:yes: co dodat, nafťáky jsem měl právě když jsem jedním autem jezdil 60tkm za rok a manželka druhým 30tkm za rok, teď, když se vejdu s jedním do cca 20tkm a druhým do 25tkm mi benzín stačí (navíc auto co mám se vyrábělo pouze s benzínem)
14. 6. 2012 14:14
Re: Citace
To musí být buď 911ka nebo subaru pár let zpátky :-)
14. 6. 2012 14:25
Re: Citace
Né, byl to civic 7.g 1,7ctdi koupenej jako 3 roky starej se 160tkm a za rok (rovnejch 60tkm) dostal akorát 4xolej, zimáky a 14 dní před totální nehodou koutouče a desky a druhý auto byl space wagon 2.g po face s 2.0td kterej byl kupovanej s cca 280tkm a pojezdil jsem ho až byl nájezd víc jak 1/2 mio km za celou dobu 1x uhlíky alternátoru 1x repase startéru 1x kosti stabilizátoru+axiály, 1x destičky(kotouče držely pořád v normě) nesčetněkrát olej a 1x oprava čumáku po srážce se srnou ve 110km/h-asi nejodolnější a nejspolehlivější auto co jsem kdy měl. Ale jak subáro, tak 911 bych mohl :-) , jen do toho dostat všechny děti-teď už 4 >:-[]
14. 6. 2012 15:01
Re: Citace
Myslel jsem spíš auto co máš teď (psals, že se v naftě ani nedělalo)..kromě sportovních automobilek a subaru měl diesel snad každý :-)
14. 6. 2012 15:14
Re: Citace
Aha, pardón, holt jsem asi krapet natvrdlej:-) Mitsubishi Space Wagon N50 , byl pouze 2.0 benzín(těch bylo jen pár) a pro evropu stěžejní 2,4 GDI 110kW-benzínový přímovstřik, je to údajně nejhorší motor od mitsubishi (co do spolehlivosti) , ale zatím ten můj má naběháno 230tkm a pořád jak novej a i s tím relativně velkým MPV má krásnou spotřebu od 6,5 (opravdu klidná jízda) do 9,5(fuj, fuj, fuj-režim hodný odevzdání řidičáku >:D ) v průměru do 8-to je myslim na auto pro 6 s pohotovostní hmotností 1680kg slušný ;-) Ještě pro asii měli 3,0 GDI >:-[] to by se mi líbylo
14. 6. 2012 15:26
Re: Citace
Nejméně spolehlivý od Mitsu je pořád lepší než ten nejspolehlivější od fauvé :-) viz tragické naftové dvoulitry a malé téesíčka.
14. 6. 2012 15:32
Re: Citace
No právě, 2,0 TDI měl tatík a za 70tkm takovejch problémů, že by to vydalo na knihu. Co mě ale šokovalo, tak u nástupce space wagona, grandise tam mitsu právě ten 2,0TDI od VW licenčně vyráběný cpalo a 2,4 už neni GDI ale klasický MPI, tedy spotřeba o dost víš. Vlastně to je i důvod proč držím starší kousek- prostě mladší auto co by mi vyhovovalo nevidím :-(
14. 6. 2012 15:49
Re: Citace
Tak tak, radši si ho podrž. Já taky syslím už 13 letou corollu jednašestku a ta bude jezdit, dokud se úplně nerozsype. Za 5 let jsem měnil akorát žárovku, termostat a teď jsem po x-letech (nevím, jak dlouho ji tam předchozí majitel měl) měnil baterku. Olej nevím kolikkrát a asi před měsícem jsem udělal rozvody a komplet brzdy. Jo a mám už unavené plynové vzpěry kufru :-) a to vše dlouhodobě za 6,1. Taťka zase jezdí v benzínové rav4 s automatem, v létě průměr 7,3 a v zimě 8,2 (pouze dle palubáku, nechce se mu spotřeba počítat dle dotankování), jeho kolega s D-CATem jezdí dlouhodobě za 9 (pravda, taťka s tím nejezdí téměř vůbec do města, do práce dojde pěšky).
14. 6. 2012 15:59
Re: Citace
>:D Corolu jsme kdysy měli v práci-asi 15-16 letá babička co "10x objela zeměkouli" a ta šlapala. Když dostala pecku od mondea až jí vypad motor, tak se koupil 3 letý golf a to byl průs... na kolečkách 8-s
14. 6. 2012 16:20
Re: Citace
Jj, čelný (vlastně žádný) náraz bych s ní absolvovat nechtěl, ale je to mazel. Vevnitř všechno hezké, nic nevrže, byla v tehdejší nejvyšší možné výbavě (okna komplet v elektrice, manuální klima, měkčená palubka, origo liťáky, mlhovky..teď to zní možná směšně, ale kouknu-li se na dnešní kompaktní hatche, ne každý tu klimu nebo mlhovky má a na zadních dveřích taky povětšinou švihadla místo čudlíčku), 110 kobyl na 1200 kilové auto je ažaž, prostě super. Podvozek jako nový, ani kvítko. Navíc vzadu víceprvek, takže jízda v okeju. A taky spím klidně, protože vím, že tohle auto přes noc nedostane nožičky.
Avatar - Hafol
14. 6. 2012 15:20
Re: Citace
Mě smrdí oboje a co se týká projevu, tak u kvalitního výrobce , budeš mít problém poznat v kabině zda jedu na benzín a nebo naftu, muj diesel jen šumí, klepání neuslyšíš. Při vyšších rychlostech je dokonce nafta tišší než benzin. Spotřebu mám 4,5L u svižné jízdy. :-!
14. 6. 2012 15:29
Re: Citace
Ano beru, někdy je zevnitř nemožné poznat, o co se jedná, navíc dnešní přímovstřikové benzíny umí taky docela hezky nýtovat. A motory, které dokážou jet svižně za 4,5, jsou nanejvýš nějaké starší rotačky a ty zase v kabině opravdu nešumí :-)
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:24
Re: Citace
Tak to je chyba překladu, nic více.
Avatar - gld
14. 6. 2012 13:54
"novinky"
To sú mi teda svetoborné správy.
Rozbalit vlákno
1
14. 6. 2012 14:10
Re: "novinky"
to sa ma pani zo svetovej zdravotnickej organizacie spytat rovno a nemuseli mrhat nase eura na vyskum. ;-\
Avatar - TeeJay
14. 6. 2012 14:06
Překvápko
No to je mi teda překvapení. :-! Ale možná, že když to teď má oficiální "štempl", bude brána hrozba dieselů vážněji.

Problém trošku je, že bezohledný majitel dieselového auta počítá s tím, že mu to může být u zadku, protože čmoudí do obličeje lidem v autě za sebou. Bohužel ale musí dýchat sajrajty auta před sebou, které je asi tak v polovině případů také diesel. Ten počítal s tím samým, ale zase má auta před sebou - vysloveně bad luck. 8-s

Tak si to všichni užijte ve zdraví.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - gld
14. 6. 2012 14:19
Re: Překvápko
Tak vieš ako to je, ja by som milerád jazdil autom na jadrovú fúziu a vypúšťal do ovzdušia čokoládové koláčiky ale kým stojí liter benzínu 1,60€ tak je nafta príliš lákavá alternatíva.
14. 6. 2012 14:48
Re: Překvápko
Na SK je to bohuzial tak. Ekologia ma asi rovnaku prioritu, ako v Cine, ale EU sa uz na toto chysta a chce zdanovat vsetky paliva rovnakou sadzbou.
14. 6. 2012 16:42
Re: Překvápko
a ona je jedina alternativa k benzinu nafta?
14. 6. 2012 17:11
Re: Překvápko
Logicky vzato ano, alternativa bývá pouze jedna, variantů (nebo variant? :-O >:D ) může být víc :-) jenom popichuju ;-)
14. 6. 2012 14:18
dpf
.....a tak sme znova pri otázke vyberania DPF filtrov a pod. Určite je dnes moderny diesel čistejší ako jeho dymiaci predchodcovia, a preto by som nejaké horibilné závery nerobil...Všetkým je uplne jasné že z výfuku nikdy nič zdravého nevyšlo. Preto štúdia tohto typu je uplne bezpredmetná....
Rozbalit vlákno
14
14. 6. 2012 14:52
Re: dpf
Nastuduj si to, uz sa to tu riesilo mnohokrat. Moderny diesel ma mikrovstrekovace so 7mimi tryskami, takze vysledne sadze maju mikrometre a nezachytia sa pri vdychovani na sliznici, ale koncia az v plucach.
14. 6. 2012 16:56
Re: dpf
Nemam si čo naštudovat... mne je to už dávno známe...nechapem čo mal tvoj príspevok spoločne kedže je uplne o inom. Myslíš si že predošlé diesle nemali mikročastice? ;-\
14. 6. 2012 17:01
Re: dpf
Nemali take male, teda nemali mikro.
14. 6. 2012 18:18
Re: dpf
....kto to kedy zmeral....odpoved typu ´Nemali take male, teda nemali mikro.´neberiem ako odpoved ale skor ako fabulovanie pravdy
14. 6. 2012 19:29
Re: dpf
Nicco má ale pravdu, starší kouřomety měli jednodušší vstřikování, kdy během jednoho spalovacího cyklu vstříkli směs pouze jednou a to ve formě ka***k, které po přehoření tvoří ony saze řádově stovkykrát větší než emitující částice dnešních moderních dieslů, kterých vstřikovače rozpráší směs během více vstřiků na úplnou mlhu. Paradoxně tak starší diesle jsou méně škodlivé, protože částice opravdu zůstanou na sliznici, mikročástice putují dál a způsobují rakovinu bílích krvinek. DPF část problému řeší, ale ne v kotlině české (a slovenské), kde ho každý koumák po skončení jeho žinotnosti vytluče ven a kupovat nový nebude, protože pak by už nejezdil levně. Kvůlikačcekolenovrti...
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:35
Re: dpf
Ještě by bylo dobré vědět, co je to sliznice. ;-) Jo, je to na sliznici, to je v pohodě :yes: Tohle laika uklidní, to jo >:D
15. 6. 2012 09:12
Re: dpf
Na sliznici ale končí téměř vše, co dýcháme a nepatří do plic. Pak se toho tělo zbaví, prostě to vysmrkáš.
Avatar - Ronault.
15. 6. 2012 19:12
Re: dpf
To jsem netušil, že na sliznici nejsou stejně živé buňky jako v plících, čili že tyhle buňky nejsou schopny karcinogenní přeměny. To je objev panečku, to jak povím všem těm, co mají rakovinu hrtanu, rtu, jazyka..., to budou mít radost, že to není nádor... ale co jim mám říct, že to je, pargi?
:-O
14. 6. 2012 22:44
Re: dpf
čili čuchat starou Avii je mnohem zdravější. Sakra proč ty nový motory vůbec vyvíjej?
15. 6. 2012 12:57
Re: dpf
Moderny diesel vyvijali smerom k vacsim vykonom a nizsej spotrebe a dosiahli to lepsim rozprasenim zmesy, bohuzial to malo ten negativny dosledok, ze pevne castice su mensie nez u Avie. U novych aut je ich asi menej na mm2, ale tym, ze su tak male, tak sa vstrebaju az do krvy.
15. 6. 2012 15:04
Re: dpf
No asi se shodneme, že jak stará dieselová popelnice, tak moderní diesel vypouští z výfuku rakovinotvorný škodliviny. Každý trochu jiného charakteru, ale přesto vypouští. Výhoda moderního motoru je, že těch škodlivin vypouští daleko méně a to je podle mě podstatný.
15. 6. 2012 21:46
Re: dpf
presne tak...ako som napisal...argumentovat že starý diesel mal vacsie odpadne častice je hlupost...Neviem odkial si to autor tohto nazoru vycucal ...
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:30
Re: dpf
Na sliznici se s tím stane co? Vyrostou z toho kytičky?
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:30
Re: dpf
To není žádná studie a rozhodně není bezpředmětná. Tohle je klasifikace, která je důležitá, jako všechny jiné, které WHO vydává.
14. 6. 2012 14:26
Rakovina!
Len tak... Ráno vstanem a rovno šup na jednu cigaretku s kávičkou. Iste, neni to zdravé a okrem žalúdočných vredov to podporuje aj rakara. Idem na raňajky, hodím do seba niečo a je jedno či to je nejaký rožok s maslom alebo syrom s nejakým tým E-čkom, k tomu ako prílohu postriekanú a pri prevoze dozretú zeleninu alebo jogurt plný farbív a konzervantov. Všetko spôsobuje rakovinu. Nehovoriac ak niekto dostane chuť na nejaké údenú salámu alebo syr. To je už čistá pohroma. Zuby si vyčistím nejakou kefkou z plastu, ktorý pravdepodobne spôsobuje rakovinu, asi aj tá samotná pasta neni moc zdravá ale občas sa stane že človek pri vyplachovaní možno aj nejaký pozostatok z nej prehltne. Po raňajkách nasleduje očista tela so sprchovými gélami, nejaký ten dezodorant, no jednoducho ďalšia chémia a sem-tam nejaký freón. Po ceste z domu k autu - cigaretka. Rakovinové bunky znásobím po ceste ďalej. Nielen moje auto je dieselák, ale po ceste ich stretnem ďalších sto, občas aj nejaký poriadný 20-ročný čmoudil. V práci si na desiatu dám zdravé jabĺčko alebo strapec hrozna, samozrejme chemicky ošetrený, postriekaný, prípadne geneticky modifikovaný. Samozrejme aj to spôsobuje rakovinu. V práci sem-tam obhrýzam ceruzku - je to tak nejak zlozvyk zo školských časov. Tá farba asi tiež spôsobuje rakovinu. No nič, balím idem na obed. Či prídem do reštiky alebo do fastfoodu, fakt ani v jednom prípade neviem z čoho mi navarili. Mna trápi, že mám na výber a že som si vybral to čo mi chutí. Kľudne aj kurací šalát z McDonaldu. Späť do práce a po konečnej znovu tým autom, tými cestami a cez ten smog. Prídem domov, bodla by nejaká večera. Samozrejme stále všetko po starom, všade plno vecí, z karcinogénov a k tomu nejaká tá cigaretka. Večer mi zvoní mobil, prikladám k uchu - k hlave. Vedci hovorili, že to spôsobuje rakovinu, tak po dovolaní strkám mobil radšej do kapsy k vajciam. Tam to ide po potencii. Volal mi kamarát, či nezájdem na pivko. Idem teda. Prídem do krčmy, okrem toho že sám fajčím aktívne, tak pri tom pasívne vyhulím ďalších tristotisíc gramov pasívneho dymu, pretože v bare je cigaretová hmla. Celé to zabijem rakovinotvorným poldecákom alebo pivkom! Pobudnem tam ale dve hoďky pri biliarde a utekám domov. Doma nejaká tá chemická očista a šupky ho do postele... Ráno sa zobúdzam! Žijem! Nemám rakovinu!! Ako to je kur va možné??
Rozbalit vlákno
8
14. 6. 2012 14:44
Re: Rakovina!
Tak tomuhle se říká rouhání.... ;-)
14. 6. 2012 14:55
Re: Rakovina!
Nebude to tym, ze mas este len 26? Aj ja som bol vtedy zdravy a plny sily...
14. 6. 2012 15:01
Re: Rakovina!
Aby som to upresnil, to nie je obraz môjho bežného dňa. Ja som to napísal len tak, ako asi približne trávi každý deň veľká časť populácie. Všade naokolo seba máme chémiu a "karcinogény". V skutočnosti majú ľudia o rakovine úplne mylnú predstavu. Ľudia vlastne ani vôbec nevedia čo to je rakovinový tumor a prečo vzniká, ako vzniká.

Mimochodom, ja už zdravý a plný síl dávno nie som... >:D
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:39
Re: Rakovina!
A ty to víš? U všech? Když jo, tak to bude na nobelovku.
15. 6. 2012 10:34
Re: Rakovina!
Neber to tak vážne. Ja nehovorím o sebe, že som nejaký Einstein na medicínu a podobne. Ja len verím tomu, že dnešný svet je manipulovaný a medzi niektorými manipulátormi sú samozrejme aj nadnárodné farmaceutické spoločnosti. Nehovorím o tom, že rakovina je ľahká nemoc, to v žiadnom prípade. A tiež mi už rakovina pár ľudí stihla zobrať. Ja len hovorím, že ľudia vnímajú rakovinu inak - vnímajú ju tak, ako je ľudstvu prezentovaná - tak ako to niekomu vyhovuje...
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:38
Re: Rakovina!
zino
Karta uživatele serveru auto.cz ( založen 2009-12-13 12:59:32 )
muž, 26 let

Doufám, že to byl jen přitroublý vtip.

Když něčemu nerozumíš, tak to raději neřeš.
14. 6. 2012 14:43
Alternativy...
...jako LPG jsou to pravé :yes: Sice si clovek neuzije tu diru a pak kopanec do hrbu, ale na km to vychází stejně jako nafta :-) a to se vyplatí :yes:
Rozbalit vlákno
1
16. 6. 2012 10:38
Re: Alternativy...
nevychází to stejně jako nafta. LPG je mnohem levnější na provoz. Měl jsem 3 roky LPG, teď jezdím dálky s TDi a mám slabší motor než v případě LPG a provoz je "mnohem" dražší. Takže kecům naftomilů jsem neměl věřit.
14. 6. 2012 15:15
To bude nějaká bouda
Proč argumetují horníkama a ne celou populací, když by se to muselo projevit. Brutální nárůst aut na naftu za posledních několik desetileti s brutálním nárůstem rakoviny plic.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:40
Re: To bude nějaká bouda
To není žádnou bouda, jen to chce vědět, co je to WHO, k čemu slouží ty klasifikace, kde byla teď nafta a naftové splodiny zařazeny do první kategorie... a to už moc lidí samozřejmě neví.
Avatar - Tomogo
14. 6. 2012 17:00
Ojevili Ameriku....
.... to se přece ví už dávno, že nafta je horší než benzín. Kdo má Internet a umí používat Google ví, brabci si na střeše šeptají, EU mlží, ekologové ohánějí CO2 a lidstvo se dusí.... včetně mě, bydlím totiž na Praze 1 a vím co je to "zdravý" diesel. Mám totiž čističky vzduch a co z nich dostávám za svinsvo a co máme všichni v plicích, bych Vám všem přál vidět!
Rozbalit vlákno
16
14. 6. 2012 17:37
Re: Ojevili Ameriku....
Jediný problém je, že v porovnání moderního dieselu s DPF a moderního přímovstřikového benzínového motoru vyjde jako méně škodlivý ten naftový. Alespoň to naznačují studie. Ostatně proto se mluví o zavedení filtrů pro benzínové motory. A další problém je, že v honbě za větší účinností, nižší spotřebou, a tedy větší atomizací paliva, vytváříme motory, které produkují jemnější a jemnější pevné částice, které je těžší a těžší zachytit filtrem.
14. 6. 2012 19:17
Re: Ojevili Ameriku....
No a teď kolik kolenovrtů, co si koupili traktor, aby jezdili levně, ten filtr vymění za nový, až se jim vysere? Samozřejmě, že téměř nikdo, přeci nebudou kupovat takovou hovadinu za desettisíce, když se to dá vobchcat jiným softwarem ŘJ a oni chtějí jezdit levně, všichni kolem klidně chcípněte, ale já ušetrím 2 haléře na kilometr, heč!
14. 6. 2012 19:54
Re: Ojevili Ameriku....
Takovych lidi v okoli mam celkem dost a kazdymu rikam ze je prase. Kdyz si jednou auto porizuju, zjistim si i naklady na ND ktery se casem musi vymenit s tim ze az DPF odejde tak se da novy... Jestli driv auto nepujde z domu. Jenze pak uz nezarucim ze pripadny dalsi majitel nevykucha filtr.
14. 6. 2012 20:18
Re: Ojevili Ameriku....
Mluvím snad o lidech? Ke všemu to není problém poznat, to by jen muselo STK fungovat.
Avatar - Tomogo
14. 6. 2012 19:18
Re: Ojevili Ameriku....
Problém není v benzínu, problém je ve směsi, a pokud nenecháš spalovat chudou směs, tak žádné pevné částice bezinový motor neprodukuje. Takže je jen na výrobcích aut jak motor podělaj.
14. 6. 2012 19:25
Re: Ojevili Ameriku....
Při pálení chudé směsi vznikají akorát nadměrné emise NO, prašný úlet by benzín při spalování jakékoliv směsi mít neměl, nepletu-li se.
14. 6. 2012 20:16
Re: Ojevili Ameriku....
Problém je v přímém vstřikování paliva. Nevytvoří se homogenní směs a kapičky se spékají v pevné částice. Vyšší tlak => menší kapičky => menší částice => větší problém je zachytit => větší pravděpodobnost, že se ti dostanou do plic.
Avatar - Ronault.
14. 6. 2012 23:42
Re: Ojevili Ameriku....
Tak nějak. Ale nebanalizoval bych to, že se nic neděje, když se větší splodina nedostane až do plic, ale skončí "jen" na sliznici, jak tady v diskuzi padá.
15. 6. 2012 01:16
Re: Ojevili Ameriku....
Samozřejmě. Nicméně velkou zplodinu spíš zachytí filtr. To je ten velký problém. U dnešních benzínových motorů s přímým vstřikováním jsou tak malé, že je velký problém vůbec zjistit jejich přítomnost a odhadnout množství. Větší jsou také nebezpečné, ale snadněji se s nimi bojuje a nakonec je i větší pravděpodobnost, že se zachytí v našem osobním filtru - na jednom z bezpočtu chloupků - a vysmrkáme ji zpět ven.
Avatar - Ronault.
15. 6. 2012 19:14
Re: Ojevili Ameriku....
Problém je ten, že starší člověk, člověk žijící v prašném prostředí a třeba kuřák už nemá cylindrický epitel dýchacích cest s řasinkami, ale má přeměněný v dlaždicový a ten takovéhle schopnosti nemá.
17. 6. 2012 19:14
Re: Ojevili Ameriku....
Co se člověk nedozví. :-)
15. 6. 2012 22:31
Re: Ojevili Ameriku....
To Tomogo

Přesně tak!

Zdravíme TSI.
Avatar - Pepa_007
15. 6. 2012 18:59
Re: Ojevili Ameriku....
Možná. Ale kolik lidí má doma "méně škodlivý" diesel s DPF? Málo. Kolik lidí z toho mála pak DPF vykuchá a upraví řídicí jednotku. Z toho mála hodně.
Kolik lidí má doma přímovstřikový turbobenzín? Málo.
Kolik lidí má ty staré škodlivé vraky TDI, TDCI, atd.... . VĚTŠINA.
:-( :-(
17. 6. 2012 19:16
Re: Ojevili Ameriku....
Jen konstatuji stav technologií, nic víc. Mluví se tu stylem "nafta je horší," ne "majitelé vozů s naftovým motorem jsou větší prasata." Za to motor nemůže.
15. 6. 2012 22:20
Re: Ojevili Ameriku....
[odkaz]
17. 6. 2012 19:22
Re: Ojevili Ameriku....
Pokud se bavíme o částicích, tak díky DPF jsou diesely hluboko pod normou. Pokud vím, pro Euro 6 se používají jiné, citlivější měřící přístroje, proto se vůbec u benzínových motorů řešil filtr pevných částic. Nedělám si iluze, že je DPF všemocný - nejspíš přes něj lezou tak malé částice, že je aktuálně používané vybavení prostě nezachytí.
14. 6. 2012 17:04
Nafta, aneb nějak se
na tu rakev našetřit musí...
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2012 22:15
Je to paradox,
že moderní diesely s Euro5 vypouští nebezpečnější, menší pevné částice než ty staré bez Eura. Ani DPF je nedokáže zachytit. Dostanou se přes plicní sklípky až do krve a potom vítej k nám, leukémie, rakovino.
Pořád se všude straší s azbestem, když někde objeví pár mikročástic azbestu, hned se celá budova čistí za miliony. A to azbest není v malé koncentraci ani zdaleka tak nebezpečný jako pevné částice z dieselů, které vdechujeme v sebevražedném množství celé dny.
U nás v Brně dopravní podnik na elektrifikovaných cestách utlumuje trolejbusy a nahrazuje je kloubovými autobusy. Je to super jet za takovým prasetem třeba na kole, při každém přidání plynu mu z výfuku vyletí viditelný oblak sazí. Spotřeba? Kolem 35 litrů nafty na 100 km.
A sranda na závěr: zkuste do google zadat "filtr pevnych castic". Hned jako první odkaz vyskočí: Odstranění filtru pevných částic se zárukou

Takže tak. Mám pocit, že problém se stárnutím populace se brzo vyřeší tak nějak samovolně. A je asi zbytečné si dnes spořit na důchod a zároveň bydlet ve velkém městě.
Rozbalit vlákno
3
14. 6. 2012 22:59
Re: Je to paradox,
Na druhou stranu, takový autobus přepraví klidně 80 lidí, kdyby každý seděl v autě (nedejbože naftovém) je z toho sakum prásk 600 litrů spálené nafty na 100. Ale jinak souhlas, a to ani není potřeba šlapat na kole za autobusem, stačí když mě předjede Transit nebo octávka a slzí mi oči :-/
15. 6. 2012 15:29
Re: Je to paradox,
Ve Velké Británii spočetli, že mimoměstké autobusy spotřebují více paliva na jednoho přepraveného člověka než osobní auta. Autobusy totiž často jezdí poloprázdné.
Avatar - gld
14. 6. 2012 23:03
Re: Je to paradox,
U nás z vodiča nízkopodlažného autobusu s automatickou prevodovkou vypadlo, že si tá potvora zoberie aj 70 litrov na sto. Trolejbusy sú fakt nedocenený vynález.
14. 6. 2012 23:20
a je to tady, držte si šrajtofle
Tomu bych opravdu nevěřil, že ty zplodiny mohou způsobovat rakovinu. Ono, co ji vlastně nezpůsobuje.... Ale to, že na to přišli "právě teď" - to je to oč tu běží. V běhu jsou různé Euro normy pro emise. A jak si jistě moudří úředníčci všimnou - nestačí to pro ochranu zdraví ovčana. Takže už se mluví o DPF filtrech pro benzínové motory... Fajn. Bude jistě nutno zavést přidané zdanění znečišťovatelů vzduchu a producenta rakovinotvorných částic - nějaká ekologická daň to spraví. A ještě je třeba vozit na autech nápis - Tento vůz způsobuje rakovinu.....
Rozbalit vlákno
0
15. 6. 2012 00:03
milé děti
toje zkrátka-- Dieselpooower, aneb dnešní svět by se bez něj zastavil...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
15. 6. 2012 01:15
Američtí vědci...
Američtí vědci především hledají způsoby, jak očernit invazi dieselů do USA. Pokud by ovšem celou záležitost hodnotili férově a nikoli účelově, zjistili by, že ještě větší svinstvo, než které jde z výfuku dieselových motorů, jde z výfuku moderních benzínových motorů, které za dva roky (při přechodu na Euro 6) DPF také nemine.

Takže stále platí staré známé pravdy: pod kapotu osobního vozu patří diesel. M.j. proto, že svezení s dieselem je mnohem příjemnější. :-!
Rozbalit vlákno
6
15. 6. 2012 11:32
Re: Američtí vědci...
Nesouhlas ve vsech bodech krom toho, ze hlavnim motivem je "kdo chce psa bit, hul si najde".
Nafta ma spoustu nevyhod pro stat, napriklad:
Nizsi spotreba = mene vynosu na spotrebni dani
Vyssi zivotnost motoru = auta zustavaji dele v provozu - mene se vybere na DPH

Pro uzivatele ale nafta zas takova vyhra neni, kdyby stal benzin nejakych 16Kc litr, tak rozhodne neresim nejaky naftak kvuli toho, abych v nem mel "prijemnejsi" jizdu. Naftak v aute je spise "znouzectnost" a reakce spotrebitelu na amoralne predrazene PHM.
15. 6. 2012 13:13
Re: Američtí vědci...
Nezaujatě, když pominu všechno ostatní - někomu se zkrátka s naftou jezdí líp než z benálem. Né každý má nato, pořídit si V8.
15. 6. 2012 22:04
Re: Američtí vědci...
Tak mně ještě ukaž ten ceník kde Octavia RS s dieselem stojí méně než ta benzínová a potom toho blba co ti řekně, že se mu s tím dýzlem jezdí líp. Benzín má mnohem větší pole využitelných otáček a nižší hmotnost (což je u předokolky cítit fest).
16. 6. 2012 08:52
Re: Američtí vědci...
To muže být všechno pravda, ale každý má jiný styl jízdy. Já jsem nejel ani s jednou octavii RS takže to nemužu hodnotit. Je mi teprve 19 a mám najeto ze ten rok cca 25000km a s většina mých vrstevníků třeba v autoškole radši jezdila s dieslem. Jen třeba takový zdánlivý detail jako rozjíždění. Sčím se rozjedu snáz, s 1.2 HTP nebo 1.9 TDI ?
16. 6. 2012 13:58
Re: Američtí vědci...
Samozřejmě pokud seš na takové technické/matematické úrovni, že ti nevadí srovnávat 1,2HTP s 1,9TDI.....
16. 6. 2012 17:11
Re: Američtí vědci...
jel se i se silnějšími benzíny než je běžná 1.9 tdi a bylo to stejné. Síla od volnoběhu žádná...
Avatar - Pepa_007
15. 6. 2012 18:54
Rakovinka
Objevili to co všichi dávno již víme.
:yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
16. 6. 2012 11:17
odpověd
Aha,tak nyní zjistili,že nafta je rakovinotvorná,ale že do potravin,uzenin,limonád,prostě do všeho přidávají konzervační látky,které jsou na rakovinu žaludku,tak to zdřejmě nikomu nevadí a konzumují to i děti :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
17. 6. 2012 01:56
Re: odpověd
Přečti si článek. Rakovinotvorné je víceméně vše, ale jde o míru rizikovosti a nafta byla zařazena do skupiny s nejvyšším rizikem, konzervanty jsou třeba ve skupině "neprokázáno"