Vzhledem ke kultuře panující mezi prodejci ojetin nestojí otázka týkající se poruch jako JESTLI se to podělá? ale spíš KDY se to podělá?
Takže když už, tak atmosféru a co nejosvědčenějsí model.
Najednou ty náklady na provoz takový 330i E46 nevypadají nijak zle... :-)
jenomže ono je auto a auto...E46 330i je z té druhé kategorie...
a mezi náma: o nových vozech do nějakých 250 tisíc...jehož motor čítá 2-3 válce a nějakých 50kW...no promiň ale to není moc auto ale samohybná nákupní taška...
jistě každej podle svého, někdo bydli v praze a jezdí do práce 10km a 10km zpátky, tam nějakej ten třívalec je docela vhodný...ale někdo hold nemá možnost a v daném rozpočtu to jeté auto koupit musí, protože nové za stejné peníze jednoduše nevyhoví požadavkům...
Za 250t Kč máš dnes třeba i20 s 1,2, která má klimu, centál, el. okna, metalízu, Alu kola...
nebo je ještě k mání mnoho kusů skladovek i30 a za ty peníze s motorem 1,6 CRDi. Jak i20, tak hlavně i30, poskytnou dostatečné auto pro každodenní ježdění a ne jen do servisu, jak to bude u BMW za 200t.
Imho, 250t jdou dnes k mání docela pěkné roční vozy nižší střední třídy.
Celé je to o prioritách.
Auta mám jen pro zábavu, z Kulaťáku na Žižkov fak auto nepotřebuju. Mně třeba nevadí ležet celý víkend pod autem a měnit brzdy, ramena nebo pucovat ventilky. Až budu mít rodinu, taky si koupím něco nového a úsporného. Jenže než tahle pohroma přijde, radší budu jezdit v "masírce" a bavit se jejím uvádění do stavu, v jakém to sjelo z linky (a taky jízdou, současná auta vyjma specialit jsou...nudná - jo, lžu si do kapsy).
A když dobře zvolíš, ani BMW nebo Audi s 200 tisíci na budíkách nemusí jen jezdit do servisu.
Jinak v zásadě souhlas, třeba na Jarově mi mezi ročními auty úplně přecházely oči a na takový Exeo za 300 jsem docela změnil názor. Pro rodiny super a ať mi nikdo neříká, že se to s rozumným splátkovým kalendářem nedá zaplatit.
Jo, do garáže na weekend klidně 30 let staré auto, jenže já třeba za poslední 2 měsíce najel téměř 7000 km a to jsem na žádné dovolené nebyl, jen do práce a své běžné trasy (nemám služební auto)... a v ten moment bych fakt dal přednost i asi méně pohodlné i30 CRDi
V tom případku ano, u takového nájezdu se nic než nové nedá akceptovat. :-)
Hmm, 3500 měsíčně je docela dost...to už musí být otrava.
Ale jak jsem psal, když (zatím) nemám rodinu a do školy a do práce to je dvacet minut MHD, pak se dá na auto nahlížet i jinak. I daily driver pak je koníčkem :-)
No ani ne, nějak ty kilometry naskakují, ale je pravda, že koncem srpna, už se mi moc nechtělo. Ale i tak mě řízení stále baví...
Z druhé strany, i to si dokážu ozvláštnit... dnes jela do práce kolegyně, která zůstavala na službě, takže jsme si zpátky my další koupili lahváče a jeli vlakem... taky nakonec fajn >:D
Tak hlavně když není sterotyp a nemusíš jezdit sám >:D , mně už z toho denního metra "iebe". Lituju chudáky, co jezdí sami denně třeba Praha-Plzeň, tam by mě nebavilo snad ani Ferrari.
No cestou se aspoň trochu "pokecá" :-) A minulý týden jsem potkal spolupracovníka, který mě předjel ve stoupání, protože jsem si nevšiml, že je to on komu uhýbám do pravého pomalejšího pruhu a tos měl vidět tu * za volantem >:D Ale to nebudu psát, to by mě zase nějaký moralista vyfackal...
Jo, MHD jsem taky nikdy neměl rád, ale ten rychlík s lahváčem v tomhle počasí docela jde... navíc, když je ještě léto a studentky mají letní šatičky >:-[] >:-[] >:D
No nevim ..... mam 325xi r.v. 2004 e46.. najeto 210 000km a krome vymeny oleju, kotoucu, tlumicu a par gumovych lozisek jsem nic jineho nemenil. Vetsina org. dilu stejne draha jak na octavii II. Nektere i levnejsi!! Pravda nektere taky drazsi. Jen ta prace v servisu je draha. Delam servis u neautorizovaneho prodejce BMW a super.Spotreba dlouhodoba 8,5 l/100km.. Pri dodrzovani predpisu do 8l. To v rodine mame S. Octavii II a ta ma najeto 130 000km a padlo do ni vic nez do BMW :D:D:D, to na ni mame najeto cca 50 000km a ja na bmw 140 000km od koupe ... tak nevim co je lepsi .. Diesel napr. skoda octavia nebo
benzin bmw .... >:D .. ale vse je vec nazuru ... chtel jsem hlavne reagovat na tu poznamku
byt jen v servise s autem, ktere ma 200t najeto ... >:D
suhlasim :yes:
ja som na tom podobne...mam fabiu 1.2HTP a megana 1.9dCi 88kw a odkedy si to evidujem na ganemo.sk zistujem ze vozenie na tej fabii je pomaly trikrat drahsie ako na tom megane (a to ma od neho kazdy odhovaral >:-[] )
Přesně, v práci mám Fobii 1.2 htp.. sport edici.. tvrdý auto, spotřeba okolo 8.l měl jsem megane z roku1007 a dodnes pohoda.. 200tisíc najeto.. benzím.. pohodlné..
Yep, nedávno jsem si koupil benzínovou atmosféru s odolným naddimenzovaným motorem. Jenže, zatímco mě předtím u 2.4 JTD vyšla cesta Praha-Brno a zpět v nákladech na palivo na nějakých 1000kč, teď mě ta samá cesta vyjde na 3500kč. Takže stejně to nejde posuzovat nijak globálně, ale spíš auto od auta, málokdy je rozdíl ve spotřebě benzín vs. nafta pouze 2 litry, jak uvádí tabulka
Jj, někdy se to liší více, někdy méně. S kamarádem jsme měli stejné auto, já atmosférický benzin se 130 koňmi, on naftu s 90 koňmi a mi to žralo jen o půl litru více :-) To je tak, když se naopak setká výborný benzin se špatnou naftou.
Tak to jo. Motor 2,4 JTD je vyhlášen nemírnou spotřebou okolo 9 litrů. Zajímalo by mně, jakou V8 jsi koupil, že dokáže zkonzumovat dvaapůlkrát tolik.Mně v takových případech žral 4,8 V8 okolo 10-11 litrů...
No 9 litrů, asi záleží v jakým autě a jaká verze motoru... já jezdil v dlouhodobým průměru za 7,3 s autem vyšší střední třídy, v současnosti mám s Grand Cherokeem 5.2 V8 spotřebu s lehkou nohou kolem 17, při mém běžném tempu spíš 20
Nojo, to není motorem, ale krabicoidní kastlí. Mám trochu menší motor s klasickým 4 stupňovým automatem, ale na dlouhých štrekách se nedá dostat přes 11 litrů. Spíš těch deset. V6 3.5 l. Jenže je to nízký sedan o délce 5 metrů.
Jenomže s dieselem pod kapotou se jezdí mnohem lépe, než s neskutečně líným atmosférickým benzínovým motorem.
Také se nevyplatí kupovat common rail. Pokud si koupíte vůz s motorem TDI PD, tak do 300 tis km obvykle nemusíte měnit ani spojku, ani dvouhmotový setrvačník, ani vstřiky. Repase turba (vydrží cca 200 tis km) stojí okolo 9 tisíc Kč.
Samozřejmě výše uvedené platí, pokud s vozem jezdil zkušený řidič a ne nagelovaný polomanažer, který se k dieselu chová jako k benzínové 1,2 HTP. :-!
myslíš 2.0TDI PD? No to už snad vyjíždělo porouchané z fabriky... :no: >:D zlatá 1.9TDI PD...ta pokud se k tomu člověk umí chovat, a dělá se tomu poctivá údržba tak motor přežije auto...a to doslova...
Asi ti Ádo budu muset připomenout, že sdružené vstřikovače, jak od Bosche (verze PDB), tak od Continentalu (verze PPD) - nejsou ani zdaleka bezporuchové jak tady tvrdíš. Líbí se mi Tvůj entuziazmus, ale kvůli tomu nemusíš lhát, hochu...
Systém PD je nejhorší co se kdy vymyslelo. Drahé, hlučné a poruchové vstřikovače. Ne náhodou se VW rychle vrhlo na produkci motorů CR jaké má konkurence již dávno.
prej s dieselem pod kapotou se jezdí mnohem lépe >:D >:D a těch TDI PD co ve 150 000km měnily turba jsem už viděl >:D řekl bych každý druhý co u nás jezdí >:D
Ještě na další věc se zapomíná. Doba kdy se dala nafta "sehnat" za pár korun od "Franty z bagru" nebo "od Pepy z JZD" ,který jí "nafasoval"-"zprivatizoval"je dávno pryč. V dnešní době (palubní PC,podnik hlidá každý litr) už to není tak jednoduché ("Franta" je rád že nějaký litr dva má pro sebe). Potom to zase naráží na další problém,že moderní naftový motor je citlivý na kvalitu nafty ...
Benzín je jediné auto, které je auto. Nafta je do traktoru a autobusů a náklaďáků. Náklady neřeším. Ušetřit pár korun a pak je dát do oprav, za to mi hluk z nafty v autě nestojí. Kdybych chtěl šetřit jdu do úpravy E85 nebo LPG. Itálie cena za l nafta 1,699 EUR, benzín 1,989 EUR a LPG 0,779 EUR.
S benzínem se mi jezdí opravdu velmi špatně. Neřeším náklady. Ušetřit pár korun za repasi turba a trápit se s neskutečně líným motorem, který vůbec netáhne a při předjíždění se musí vytáčet jako zubní vrtačka, za to mi žádná úspora nestojí.
odkdy je benzín líný? vždy je ve sprintu na míli lepší než diesel. a do kopce netáhne diesel tak jako benzín.vytočil jsi diesel někdy za hranici 2,5tis. abys zjistil jak řve???
Člověče ty jsi skutečně nějaký pomalejší. Na to, aby atmo benzín nebyl líný, potřebuješ alespoň 6válec.
Nemíchej dohromady turbobenzíny s atmosférami.
Uvedu Ti příklad. Mazda uvedla na trh velmi moderní atmosféru - SKY-G - ze 2 litrů dává 121 kW a cca 210 Nm. Slabší z turbodieselů dává 110/360, silnější myslím 140/440 Nm. To jsou o řády lepší hodnoty.
Jasně nelze srovnávat atmosféru stejného objedmu s turbodieselem, atmosféra je prostě v nevýhodě. Ale říkat, že není líná, je nesmysl. Mazda jede velmi dobře, jako líný se SKY-G označit nedá, ale oba turbodiesely jsou někde o řád jinde.
Všechny recenze říkají - SKY-G - atmosféra? Vynikající!!! A potom přijde SKY-D - ohohó - to je někde úplně jinde.
tak takhle asi.
Jaké o řád lepší hodnoty? Jako ten krouťák bez uvedených otáček? Samotný krouťák přece o ničem nevypovídá. Je tam i nějaký výraznější rozdíl ve výkonech, třeba v míli s pevným startem nebo v 0-100?
Krouťák nevypovídá o ničem ani s otáčkami. Je to pouze výkon podělen ůhlovou rychlostí klikové hřídele (a naopak výkon je přenásobený krouťák otáčkami). Chceš ohromný krouťák? Kup elektromobil, krouťák klidně 2000 Nm, výkon sice jenom 20 kW a nepředjede tak snad ani šáde 105. Proč nikdo neporovnává obsahy ploch pod výkonovými křivkami? To by o motorech vypovídalo hodně..a na druhou stranu by to taky nemuselo nic znamenat, protože volbou převodovky a stálého převodu lze zmršit aji hodně velikou "výkonovou plochu" :-)
krutak 2000nm a vykon 20kw nemoze byt ani teoreticky.
krutak vzdy ovplyvnuje vykon, kedze krutak je jedna z velicin na vypocet vykonu.
hodnota krutaku ti dava aspon orientacnu hodnotu o vykone v nizsich otackach. Najlepsie by bolo, keby predajcovia davali ku kazdemu auto a motorizacii graf priebehu vykonu, ale v tom by sa uz asi neorientovali radovi ludia.
nie je 110kw ako 110kw. Je rozdiel turbodiesel 110kw pri 4000rpm a 340Nm pri 2000-3500rpm a je rozdiel atmosfera 110kw pri 6000rpm a 200Nm pri 4500rpm.
Prave z hodnoty krutaku krasne vidis, ze turbodiesel bude v pracovnych otackach, v ktorych sa pohybuje 99% casu zrychlovat ovela ovela lepsie ako atmosfericky benzin aj napriek dlhsim prevodom. Ano, nad 4000rpm atmosfera ma navrch, ale kolko % casu sa pohybuje normalny sofer nad 4000rpm?
Este dodam, ze tvrdenie, ze nafta netaha nad 3000rpm sa nezaklada na pravde, ked je uz raz max vykon pri 4000rpm, tak nafta proste do tych 4000rpm tahat bude, akurat krivka narastu vykonu uz nie je taka vyrazna ako u atmosfery, takze subjektivne auto netaha
Ale ano, krouťák 2000 Nm při výkonu 20 kW samozřejmě existovat může a nejenom teoreticky. čím nižšími otáčkami (úhlová rychlost klikovky, rotoru nebo čehokoliv, co se otáčí) dělíš výkon, tím vyšší máš krouťák. Nebo dělit neumíš?
Dále, 110 kW je vždy 110 kW, o tom se snad nebudeme hádat, že ne. Koukni 110 kW = 110 kW. Beru výhody přeplňovaných agregátů obecně (ne jenom dieslů!!!) v podobě možnosti podat vyšší výkon v nižších otáčkách. Mi nedělá problém při předjíždění si podřadit (dokonce mě to baví) a vytočit motor do 6700, chápu ale, že někomu to nevyhovuje, bojí se řvoucího motoru, který ho obtěžuje a pod.
Jedna matematická: aby měly diesely o řád lepší hodnoty, musely by mít parametry 1210/2100. Aby to bylo o řády (tedy minimálně dva), chtělo by to 12100/21000. A jedna technická: srovnávat benzínovou atmosféru s foukanou naftou je kravina. Dále pomíjíš tu "drobnost", že Sky-D mají objem 2.2, kdežto Sky-G je čistý dvoulitr. A motory Sky-D mají v reálu parametry 110/380 a 129/420. Chtělo by to méně svatého zápalu a více faktů.
V jakém Zetoru jsi to jel? Benzín táhne lépe než diesel? Slyšel jsi někdy co to je kroutící moment? Taky se informuj kde je nejlepší krouťák posazen u nafty a kde u benzínu. Pak nenapíšeš takové bludy jako je vytáčení dieselu. Benzín se točit musí jinak nejede. Má totiž nejvyšší moment posazený ve vyšším spektru otáček.
Jeden příklad za všechny o kroutícím momentu dieselu. V dálničních zácpách se s naftou dá bez problému zařadit za 1 a nechat to pomalinku jet bez plynu (volnoběh, zvládá i tříhrnkový 1,4TDI). Zkuste to s benzínem - chcípne, jelikož to při 500ot/min neutočí.
P.S. nebavím se o tom zda to pro ten motor spojku atd je košer. Jen že má v nízkejch otáčkách takovej krouťák že to zvládne. Benzin V6 by to asi dala taky, to ale není obvyklý motor.
500 ot/min neutočí ani diesel, protože většina z nich má volnoběžné otáčky 800-900 ot/min. A navíc, turbodiesely mají zpravidla dost velkou turbodíru, kdy do cca 1300 ot/min jsou při zátěži (například zrychlování) ve stadiu smrti (rozklepou se, ale netáhnou). Pokud vezmeme popojízdění v zácpě, tak právě tam oceníš, že spojka i řadící páka kladou u benzínových motorů menší odpor.
Projeď se někdy nějakým solidním benzínem a uvidíš ten rozdíl. Diesel dokáže tyto minusy zakrýt jen v autech vyšší třídy, kde jeho práci "zjemní" víceválcový charakter, automatická převodovka a skvělé odhlučnění.
Tak v tom případě se posaďte do nějakého TDI. Volnoběh cca. těch 500 ot./min kde by jinak měl být když max. výkon podává někde kolem 2200 - 3000 ot./min. používám obojí jak diesel tak benzín už takřka 20 let. A že by spojka nebo řadící páka (co má řazení rychlostí v převodovce která je vlastně samostanou mechanickou jednotkou spojené s motorem? mimo vstupní hřídele.) šla nějak tíž jsem si také nevšiml. Každý pohon má svá specifika. Ale do kopců s naloženým autem je při stejném objemu motoru diesel vždy lepší.
Apropo AUDI jezdí 24 LeMans s dieselem.
Já mám zkušenost s 1.6 TDI nebo 1.6 CRDi a tam volnoběh 500 ot/min určitě není, je to blíže číslici 1000 než 500. Tedy stejně jako u benzíňáků.
Co má společného spojka nebo převodovka s motorem ? Hodně. Motor zatěžuje celou soustavu vibracemi i svým vlastním výkonem. Každému je snad jasné, že spojka a převodovka z Fabie by těžko mohla být ve Ferrari. Můžu srovnat několik Fabií ... nejlehčí chod spojky a řadící páky je u motorů HTP. U motoru 2.0 MPI a 1.2 TSI je to o něco tužší, ale stále v pohodě. Ale jakmile přesednu do 1.6 TDI, tak je to doslova šok, tam se mi kvůli velkému odporu spojka hůře ovládá, u nejopotřebenějšího kusu dokonce vibruje. A řazení jde hůř než u benzíňáků. Můžete se podívat do nějakého katalogu nájradních dílů, uvidíte že Fabia používá několik různých spojek a převodovek, v závislosti na motoru.
Co se týče kopců, záleží na výkonu. Slabý benzín i slabý diesel budou mít problémy.
A diesely v LeMans ? To vidím jako marketingový tah ... Audi prodává v Evropě většinu svých aut s dieselem, tak proč by v závodech propagovalo benzíňáky ?
Takže ty taky nevíš, co je to ten krouťák. No schválně, jak velkej bývá volnoběžnej krouťák? Nebo jaký je výkon motoru na volnoběhu? Tohle dělám úplně běžně s benzínovým autem a nijak neprotestuje. Navíc mě neotravuje dízlové tadlání a nic se v autě neotřásá.
Tak tento případ v klidu zvlá i při plně naloženém autě(dost přez 2t) a puštěné klimatizaci "stará" 4 válcová 2,4 přímovstřik benzín od mitsu, ale příjemnější je tam šupnout 2, pak to ani "nehrká"
Teď už to víme - diesel je dělaný na popojíždění v zácpě, ale benzín je na ježdění mimo zácpy. :-) Ono to tak odpovídá, proto taky všichni kravaťáci jezdí v naftových Passatech, když jedou těch pár km do práce, ale opravdový pracující dostane Fabku HTP a jede s ní z Prahy do Ostravy.
Teď vážně - je fakt, že spousta lidí se bojí benzín vytočit. Je to dost vidět v kopcích, třeba u Votičáku - spousta dieslů se tam trápí a pokud se člověk nebojí podřadit, tak jim i ve slabším benzínu ujede. A to máš ještě rezervu na zařazení pětky.
A argument o traktoru a vysokém krouťáku? Jasně, traktor orá pole při konstantních otáčkách a malé rychlosti. Tam je diesel doma. Ale má velmi špatné reakce na změnu režimu - mění se poměr paliva, takže pak začoudí. u benzínu je směs pořád stejná, takže se dobře ovládá. A jsem zase zpět - nafťák je tak do té zácpy. Ale lituju chodce, ti se asi udusí.
To víš no, on je benzín a benzín.
Někdo má chcíplou amtmosferickou 1,4ku 4válec a tak mu to nejede.
Ale Adovi zapoměli říct, že sou i atmosférický V6 a V8 které jeho TDI napráší s naprostým přehledem, protže ma 200-400 HP...
Když by někdo nemohl přenést přes srdce atmoféru, furt ještě eixstují bezniové motory s kompresorem nebo turbem, i když to bych osobně nechtěl (turbo).
A vytáčet kompresrovou V8 celkem není potřeba, pokud nechcete raketově vystřelit kupředu nebo jet 250 :o)))
Není nafta jako nafta, to jsi zapomněl. Většina moderních turbodieselů - 6ti a osmi-válců strčí ty tvoje nabouchané atmo šesti a osmiválce do kapsy.
Tam kde končí (v USA) šesti/osmi/deseti válce, začínají diesely superduty, nezapomeň.
pro pickupy vid....a pro obří trucky kde do dob než přišly commonraily byly ještě doutatkní diesly podobnýmu lodní motoru a byly to 16ti válce o objemu 15litrů >:D >:D >:D
Sovětskej pásovej tahač houfnic měl dva motory o objemu 33 litrů a co jako >:D >:D
Já bych to tak tragicky neviděl, svůj účel jednoduchého, bytelného a spolehlivého vozu pro důchodce splnila výborně. Nikdo nikoho do žádného auta nenutí, ani do služebního, vždy v dnešní doběmůžeš v podstatě změnit zaměstnavatele, když je o tebe na trhu práce zájem ;-)
jo v silnějším HTP to už docela šlo...ale tato MPI...to nejelo za žádných okolností...v tomto případě za každou cenu ojetinu...vždy poslouží lépe... ;-)
Když se rozhlídneš, kdo jezdí ty Juniory, tak 95% tvoří důchodci a věř, že tomu důchodci i těch 37 kW stačilo ;-) Mimochodem, i ta 40 kW HTP taky vůbec nejela špatně, jak se tady píše, jen člověk nesmí čekat zázraky od "jednadvojky"
Navíc i v tom Junioru měla Fabia velmi dobré (v době uvedení na trh podle mě vůbec nejlepší) jízdní vlastnosti, přesné řazení, jednoduché, ale bytelné plasty v interiéru, velké sedačky... Jen ten výhled vpřed mohl mnoho důchodcům vadit.
Mimochodem, teď jsem jel ve strýcové Fabii II HTP a po 45t km celý interiér vrže neskutečně 8-s To kolega teď prodával Fabii po 120t km a 8 letech a uvnitř nic nevrzlo... podle mě šla Škodovka s Fabii II hodně dolů aniž to šlo na první pohled vidět...
Přesně tak...
Na FII nepěkně šetřili, vidět to je v interiéru a pak na výměně šroubků za plastový pacičky. Pak to nemá vrzat.
I když na druhou stranu, první Fábina nám začala dost brutálně reznout, budu doufat, že to je jen "jedna z tisíce".
Když se člověk podívá na výkonové křivky, tak 1.0 MPI je oproti HTP 40 kW nebo 1.4 MPI 44 kw minimálně o třídu horší (oba tyto motory mají sice nízký litrový výkon, ale dosahují ho v relativně nízkých otáčkách). Na Junioru důchodci moc neušetřili, protože těch pár ušetřených tisíc prodělají při prodeji auta. Junior měl užší pneumatiky a chyběl mu příčný stabilizátor, možná těch ošizení bylo ještě víc, takže jízdní vlastnosti nebudou špičkové jako u běžných verzí.
Kvalita šla dolů, to je jasné. Jedničková Fabie byla kvalitou hodně vysoko. Když přišla na trh (přelom tisíciletí), tak svou kvalitou a bytelností byla na úrovni aut o třídu výše. (Jen taková perlička - do kterého jiného malého auta té doby šly objednat xenony nebo kožené čalounění ?) Proto byla taky dost drahá i v těch "nejsociálnějších" verzích. A pravděpodobně zle zatápěla VW Polo. Myslím, že právě ve Wolfsburgu rozhodli, že druhá generace musí být "hnusnější a méně kvalitní" než koncernový sourozenec. Na druhou stranu je díky tomu levnější ... kde jsou ty doby, kdy Combi se základním motorem a nulovou výbavou stálo přes 300 tisíc ?
On ho ten důchodce taky nikdy prodávat nebude, takže to máš jedno. On ho má do konce života. Já to vidím u rodičů, kteří ještě v důchodu nejsou a už přemýšlí, že si na důchod koupí nové auto a budou ho mít napořád. A proč taky ne? Auto je na ježdění, ne investice. Jak investice je to totiž to nejhorší, co může člověk udělat. Naco koukat na zůstatkovou hodnotu, když hned v prvním roce to ztratí polovinu hodnoty. Jestli to pak za 10 let je rozdíl 5 nebo 10 tisíc, je šumafuk. Auto se má dojezdit a vyhodit. Prodat jen tehdy, když potřebuju jiné - větší/menší/makové. Ne proto, že jen chci nový typ. TO je důvod, proč je Evropa tam, kde je...
Náhodou, výborná věc... jak rád vzpomínám na černé nárazníky Favorita, když příjdu k autu a "zase mi nějaký č...k poškrábal" na parkovišti nárazník ;-)
Nevím, mě vytáčení motoru problém nedělá. A rač budu jezdit s línou atmosférou, která je tichá, nechá se vytáčet (aniž by mi popraskaly bubínky v uších), je tak jednoduchá, že se na ni nemá prakticky co podělat, než s turbodieslem, který ve 4 tis ot. umírá, startem po ránu probudí půl ulice a třepe s celým autem.
Mám dieselové BMW a nic o čem jsi napsal jsem u něj nenašel. Točit nad 4 tis. ot.? Na co, když od 2 tis. za mnou lítají dlažební kostky. Od tisíce ot. motor táhne kdežto u atm. benzínu chcípne.
No jak který. Já mám atmo. benzín, který hravě od tisíce ot. zrychluje i na šestku. Taky BMW a taky lítají kostky ve 2t. ot. A nechcípne ani náhodou. V8 je V8.
Já jsem chcípnutí u tisíce otáček zažil jen u menších turbodieselů, u benzínů nikdy ... ty se projevují maximálně tím, že netáhnou. Malý turbodiesel většinou taky netáhne a jako bonus se buď celý roztřepe nebo chcípne.
Ty diskuze jsou pořád dokola - někdo porovná jabka s hruškama a jiný mu odpoví, že jeho geneticky upravená hruška je mnohem větší. Ale už záměrně ignoruje fakt, že existuje i geneticky upravený jabko. Ach jo, co na to říct? Věděl bych, ale nechci tu nadávat...
Jeden clanek o palivu, Ada a jeho zatata pest a ctenost auto.cz stoupa >:D
Ne ze bych chtel nejak snizovat kvalitu tvych prispevku, nicmene takto muze vypadat seriovy neskutecne liny benzinovy motor [odkaz]
Litrovy vykon 200k a 117Nm :yes: Zubni vrtacka nicmene v tomto pripade docela sedi >:-[]
..mení vždy po kúpe auta komplet brzdy, pneumatiky, tlmiče, vstrekovače..?
To aby som si 100% kúpnej ceny auta nechával na okamžitý servis...ja som po kúpe vymenil olej, filtre, na predok nové gumy a majte ma radi. Rozvody cez reťaz a čo viac riešiť.
Tak já nevim.
Já mám 2,0 96kw benzin atmosféru(2000), líná teda moc neni, jasně ve 120-130 už tomu chybí turbo nebo nějaká pomomoc (stejně víc jak 130 se nesmí :-!;-) ) .
A spotřeba dlouhodobě 8l na 100 a to jezdim město a okres tak 50/50 každý den.
Kupoval jsem ojetý mělo 180tkm a teď mam 230. Šlape vpohodě a servis 0 ,neberu spotřební veci jako destičky olej atd.
ALE
Ale záleží (jak psal ronault) na každém a jeho uvážení na co auto má. A podle toho jak staré bude kupovat.
Pro rodinu kde bude auto 99% cest jezdit plné 4 lidí a zavazadel tak asi naftu
Pro člověka který dojíždí do práce např 10 km a většinou v provozu tak je asi nějký slabší benzín lapší volbou
A nebo podle toho co komu "voní" >:D
Ale to je jen můj názor :-)
Ja jsem zastánce banzínu :-) ten Voní a hezky přede
Pokud se autor článku, pan Ing. Aleš Zich, chce označovat za předního odborníka na prověřování technického stavu ojetých automobilů a majitele konzultační společnosti Auto AZ Consulting, bylo by korektní, aby si na závěr svého rozboru odpustil svůj subjektivní názor k jakému palivu inklinuje.
To jseš dobrej, žes to zvládnul až do konce. Já jsem otupěl už po první tabulce a rovnou se přepnul do diskuze :-) ale schválně se jdu kouknout, komu pan odborník fandí :-)
Nj, to je ina kara, ale niekoho slahne uz ked musi na starom Medakovi vymenit 2 vyfuky namiesto jednoho. Toto ma 2 turba. Ako ojetina to musi mat monstrozne naklady na pripadny TDI servis.
Při stejné stavu asi ano, ale sehnat ojetou Octavii TDI ve stavu Octavie MPI je hodně složité. Takže reálně stojí TDI stejně, protože toho má dvojnásobně více za sebou než vedle stojící MPI.
Autor článku vo výpočtoch silne zavádza, totiž vôbec nezohľadnil najdôležitejšiu vec, kúpnu cenu vozidiel. Okrem toho Mondea, ktoré pomaly neexistuje s benzínovým motorom sú väčšinou benzínové motory lacnejšie, za čo môže primárne väčší záujem o nafťáky, resp. aj prvotná kúpna cena auta s naftovým motorom bola väčšia, tj. pri podobných ročníkoch a nábehoch je aj zostatková hodnota vyššia. Takže prosíme do tabuľky zahrnúť aj kúpne ceny vozidiel.
predtym ako dam na experta a budem utekat kupit do svojho novo kupeneho diesloveho vozidla z narodneho podniku Autobazar-klenoty nejake tie nahradne diely typu dvojhmotak a DPF/FAP bude asi rozumne zistit, ci nieco take v aute mam. Inak mi to ostane na stole a mozem sa tym kochat. To iste rozvodova sada - mnoho aut (ci uz benzin / diesel) ma retaz, ta sa len kontroluje. A kym to nie je TSi, tak snad vydrzi. Generalizovat je IMHO hlupost a clovek musi vzdy vychadzat z konkretnych aut. Tiez tu viem urobit porovnanie, ked diesel vyjde daleko vyhodnejsie ako benzin. Alebo ze bicykel od Mountfieldu je vyhodnejsi ako Wrangler V6
Pokiaľ budeš žiadať do tvojho auta niečo čo v ňom nie je, tak v prvom rade budeš v servise hádaj za čo ? ;-)
Tieto diely sa nekupujú do zásoby do pivnice :-)
ono sa v Povazskej zrejme moc nepouziva nadsazka a ironia, ze? celym tym som chcel povedat, ze generalizovat ze dieslu odide dvojhmotak a DPF je hlupost. Pretoze mnoho Euro4 dieslov tieto veci proste nema (napr D4FA od Hyundai / Kia z 2005)
...ono to moc na iróniu a nadsázku nevyzeralo, preto som si trochu rypol ;-)
Neber to v zlom :-)
Mimochodom mne sa ten článok zdal veľmi rozumne napísaný a čo sa týka argumentácie, nebolo to vôbec zlé.
Vieš, vždy sa pri takomto porovnaní musíš od niečoho odraziť a vzhľadom na takto krátky článok nemohol obsiahnuť všetky aspekty pre a proti.
Tiež som sa ho chystal zostreliť, ale keď som si ho pozornejšie prečítal, zistil som, že vystihol to podstatné.
Pokiaľ by som chcel napísať takýto článok aby podrobne vystihoval podstatu problému, tak by musel byť veľmi - veľmi dlhý.
Měl jsem benzíňáka, po něm turbodiesel. Stejný typ auta. S naftou se jezdilo v každém případě levnějc, ale třeba v zimě měla hodně nevýhod. Navíc na dieselovou verzi bylo všechno o dost dražší, a to i dost nepochopitelné věci - třeba zadní tlumiče. Byly to obě stará auta, na nové mít nikdy nebudu, takže když jsem si sečetl všechna pro a proti a přihlédl k faktu, že další auto bude zase ojetina, do které budu muset investovat, koupil jsem si benzíňáka - moje úvaha je že dražší provoz vyvážím levnějšími opravami a větší spolehlivostí, hlavně v zimě. Jestli jsem se mýlil se ukáže.
Poslední slušná nafta skončila u VW - 2.0 SDi-Jakýkoliv novější srágory s turbem ne...atmosférická nafta si odklape svůj milion km.Stejně tak benzín,žádný TSi ale klasický poctivý motory.
Pokud chce někdo šetřit,za pár kaček se dá pořídit Fobie 1.9 SDi která v pohodě jezdí kolem 4litrů nafty,nebo 1.4 MPi fplynu,ten motor LPG bez problémů vydrží i když mu občas může chrastit řetěz.
Dnešní auta jsou opravdu tak do záruky a pak prodat,ať začne investovat "spokojený" majitel ojetiny
Pokud se k ní chováš jako k 1,4 MPI, zdá se ti líná. Diesel totiž nad 4000RPM moc netáhne. U mne je to naopak: když přesednu ze synovy 1,9SDI do Fóbie 1,4 MPI, okousal bych volant, jak tragicky to nejede. Jsem totiž zvyklý u normálního vozu přeřazovat na vyšší rychlost při 2200RPM.
Jinak řečeno - řidičská zkušenost nafta - benzín je nekompatibilní.
A proto = nové auto s benzínovým motorem bych nechtěl ani zadarmo. Pokud bych například takové neštěstí někde vyhrál, tak jde OKAMŽITĚ do světa!
V tom případě doporočuju Fabii 2.0 MPI, s ní můžete jet jako se synovým SDI. A nebo taky mnohem rychleji, pokud využijete i další dvě třetiny otáčkového spektra (od 2200 do 6500) :-) V kombinaci s optimálním zpřevodováním se pak nemusíte přeřazováním moc trápit, protože pětku můžete mít zařazenou v obci, mimo obec i na dálnici.
Hochu, hochu, tys asi celej život jezdil s multikárou nebo seš Aviatik alá kadla, kadla...Chro, chro, chro patří jenom do chlíva a né pod kapotu. A naftovej "Sazínek" patří do pohádky o malém kominíčkovi a ná na silnici...
A proto = nové auto s dieselovým motorem bych nechtěl ani zadarmo. Pokud bych například takové neštěstí někde vyhrál, tak jde OKAMŽITĚ do světa!
Ty se odstěhuj do smradlavý naftový Indie a užívej si tam toho vzduchu...
Nemusí ani do Indie, stačí do Prahy, tam takových 80 % aut jedoucích po silnicích a ulicích, chrochtá. Celé je to o tom, že EU z hlediska emisních limitů dlouhodobě zvýhodňuje diesely .. no a Indie přebírá právě ty evropské normy, teď tam mají Euro 3, pokud se nepletu, ale liší se to tam stát od státu, některé už možná zavádějí Euro 4 ... jednotlivé státy federativní Indie mají paradoxně více svobody než jednotlivé státy EU :-)
ume je volba jasna, benzin a zase benzin a nejlip doplnenej LPG, a vzdy nejjednoduzsi bez preplnovani nebo kompresoru , nejlepe zakladni motorizaci daneho auta v dane kategorii (3-4-5-6-8-X valec) , ja osobne preferuju vice nez 5 valcu, tedy 6-8-X valce, a to v luxusnejsich autech zacinajicich nekde na pomezi vyssi stredni (A6, 5, E, atd...) u techto aut spatruju nekolik dulezitych vyhod
1. auta casto bohatsich lidi nebo ve vlastnictvi firmy a rizene osobou co nema potrebu nekde sprintovat a auto mucit (vyjimky se samozdrejme najdou) tedy auta co maji pravidelny servis a kdyz je neco spatne, tak se neceka na zotaveni rodinneho rozpoctu jako u rodinnych prcku, aby se mohla zavada odstranit, ty lidi maj proste vetsinou nahradni auto od servisu jiste a patri take vetsinou k zakaznikum kterych si prodejci a jejich servisi "vazi" jakosto pravidelnych zakazniku, proste se na tech autech nesetri tak jako u mensich aut, at z vyroby, tak nasledne pak na tom servisu
2. vybava tech aut je i po letech, a to i desitkach let, vetsi nez jakou za stejnou cenu clovek dostane u noveho auta
3. tyto auta jsou jiz odzacatku stavena na vetsi najezdy nez nejake mestska nakupni taska na koleckach
kuprikladu stav najezdu me u takoveho auta vpodstate nezajima, jediny kvuli cemu nato koukam, je mozne vyjednavani s prodejcem o sleve, a to v jak pri nizkem udaji, tak pri vyssim udaji, v prvnim pripade moznost stoceni, v druhem pripade proste zazitej standard ze velkej najezd je neco spatneho >:D , to co me u takoveho auta zajima je technicky stav ktery me zdeli servisak ktereho bych sebou vzdy vzal pri koupi auta, a nasledne treba i posudej servisu dane znacky na dane auto, diagnostika a pripadne jejich hystorie na dane auto
Jenže s dieselem se mnohem lépe jezdí. Aby mne benzínový motor vyhovoval, musel by mít objem alespon 5 litrů. Ale i takový motor je úplně nepoužitelný, pokud jede na plyn. Dokud se neohřeje, nejede, nejde v tahu za plynem a navíc ošklivě škube.
Souhlasím s tím, že pokud se už někdo odhodlá koupit ojetý vůz, je vždy lepší kupovat dobře vybavený, větší, dražší a důstojněší vůz, než nějakou olítanou manažerskou šunku.
Pane Ado negeneralizujte prosím. Koukám čím jezdíte a říkám: ano, do vozu jako máte Vy je nafta ideální. Tyhle polozemědělské stroje by samozřejmě měly jezdit na naftu. Ale osobně je nepovažuji za "osobní vozy". Vaše srovnání dvoulitrový turbodiesel rovná se pětilitrová atmosféra je lehce úsměvné. Nicméně, kdybyste nemusel řešit finance, velmi pravděpodobně byste si dal pod kapotu pětilitrový benzín. Ale řeknu Vám něco, co možná nevíte: dvoulitrový turbobenzín pojede líp než dvoulitrový turbodiesel.
Mně osobně se jezdí s benzínem líp, je to prostě věc názoru a toho co komu vyhovuje.
PS: Mám Chevyho 1.8 hladkou atmosféru a když si to dám s kolegy s Oktávkama 2,0 TDI, tak jsme víceméně na stejno. Chvilku peláším rychleji já, pak jim to sepne a jedou rychleji oni, po půl km. jsme na tom stejně. Takže jediný co cítíte je silnější jednorázový zátah, který hladkej benzin prostě nemá. Jinak o těch 5 litrech je to prostě a jednoduše blbost. Když Vás posadím do starý Imprezy STi kterou tu má kolega uskladněnou na hraní (obsah 2 litry ;) tak budete rád když se při brzdění před zatáčkou můžete nadejchnout ;).
Jezdil jsem hondu civic do 250 000 km. Zůstala v rodině, takže mám přehled, co se s ní děje.
Tlumiče - jsou v pohodě a původní
Brzdové destičky - výměna v 170 000 s kotoučemi
termostat - výměna 210 000 km (pár korun)
přední lich. náprava - výměna čepů 170 000 (dohr. asi 2000 Kč)
zadní lich. náprava 250 000 km - výměna 2 silentbloků (jezdilo dobře, ale STK se nedalo ukecat) - cca 1500 Kč
100 000 a 200 000 rozvody za 2 x 5000 (asi, nepamatuji sti přesně)
+ olej, žárovky, svíčky
Nic víc -spojka, atd. vše původní. Jó plechy potřebovaly trochu opravit vzadu. Ale v porovnání s tím, co se zde píše, jsem prakticky za 250 000 km nic nezaplatil:-)
ja jazdim pezot 407, podla vsetkych najproblemovejsie auto na svete a pri 160 000km/4roky skoncila baterka a pri 180 000 servomotorcek klapiek na klime prestal tahat.
Ale uz si pyta peniaze na udrzbu, ktoru je potrebne u vsetkych dizlov bez rozdielu.
Turbo je ok ako nove, nepiska ani za studena, ale chcem vycistit vstreky a hlavne autor zabudol napisat vycistenie EGR ventilu a sania (to je potrebne u kazdeho dizla bez rozdielu), preplachnutie/dekarbonizacia motora koli ventilom a chcem vymenit olej v automate. FAP filter som prevetivne vyhodil, ale uz by som to nerobil, kedze repas na pezot v autorizaku stoji 200eur.
Jak podle všetkých? Já mam na 407ce poctivých 280 000 km a žádné výměny turba, vstřiků, dvouhmot apod. se zatím nekonaly a nevypadá to, že by se tak mělo v nejbližší době stát.
Ono to platí až pro Mondea po faceliftu, protože tam je benzíňáků opravdu nedostatek, protože kolem roku 2004-2006 většina lidí koupila nové Mondeo v dieselu. U předfaceliftovaných Mondeí je benzíňáků víc, což tlačí ceny na úroveń dieselů ... navíc diesely do 2002 byly TDDi, které mají o trochu lepší pověst než pozdější TDCi.
Jedno jsem koupil ségře, po prvním majiteli z česka, s najetýma 80 tkm za dobrou cenu. Byla to náhoda jako prase, protože aby v česku někdo koupil dobrovolně benzínový dvoulitr od novoty, to je unikum.
... kúpiť benzínové vozidlo a prerobiť ho na LPG. Tiché s lacnou prevádzkou, nemá problémy štartovať v zime, nebude mať nikdy problém s turbom, vstrekmi, dvojhmotou, DPF-kom, pretože ich nemá.