Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Naftová Honda Civic chce do guinnessovky

Civic Tourer s motorem 1.6 i-DTEC se vydal na "ekorallye" po 24 evropských zemích s cílem zapsat se do Guinnessovy knihy rekordů. Projede i Českem.
Zpět na článek
8. 6. 2015 15:21
8. 6. 2015 17:50
9. 6. 2015 16:02
8. 6. 2015 17:44
8. 6. 2015 17:47
8. 6. 2015 18:02
9. 6. 2015 06:55
9. 6. 2015 07:37
9. 6. 2015 09:47
9. 6. 2015 09:42
9. 6. 2015 10:31
9. 6. 2015 12:42
9. 6. 2015 16:06
8. 6. 2015 21:00
9. 6. 2015 07:25
8. 6. 2015 15:21
To jsem..
..zvědavej. Dostat se pod tři litry úplně nereálně nevypadá, na druhou stranu se obávám, že v USA jsou přeci jen pro nízkou spotřebu trochu lepší podmínky na silnicích - ikdyž teda nevim, kudy přesně s tim Passatem jeli.
Rozbalit vlákno
6
8. 6. 2015 15:31
Re: To jsem..
Tak trasy, i doba jizdy, jsou urcite vybrane tak, aby se co nejvice jelo a co nejmene brzdilo a rozjizdelo, ale je fakt, ze zatimco klasicky Passat normalne kolem tri litru nejezdi, tak Civic s 1,6 dieselem jde pod ctyri hodne snadno, takze osobne tipuju, ze Passata prekonaji.
Avatar - TeeJay
8. 6. 2015 17:50
Re: To jsem..
Spotřeba pod 4 na mě už působila dost nekomfortně. Pod 5 ano, pod 4 už je to fakt o lehké noze. Tím jen reaguji na to "hodně snadno". ;-) Ale je pravda, že to auto, co jsem jezdil, bylo dost syrové.
Avatar - Verny_2013
8. 6. 2015 21:44
Re: To jsem..
KDyž jsem před nějakýma 10 lety zkoušel se svou Octou 1 TDi 66Kw jet asi na 150 km Eccorallye tak mi to dle dotankování ukazovalo nějakých 3,4 l/100km. A to jsem se zase až tolik neloudal. Stačilo vyhazovat kvalty, nejet přes 110, prudce nebrzdit a neakcelerovat. Profík by to dal s ní i pod ty 3 l.
9. 6. 2015 07:23
Re: To jsem..
Zalezi kde a jak jezdis, ja jsem se na ceste do/z prace nemusel nijak snazit amel jsem to pod ctyri velmi snadno. je mozne, ze celkovy prumer dejme tomu behem celeho roku, bych mohl mit kolem peti, to ale nezjistim, nebot jsem Civica po tydnu vratitl :-)
Avatar - TeeJay
9. 6. 2015 16:02
Re: To jsem..
Doufám, žes moc netrpěl. ;-)
8. 6. 2015 17:44
Re: To jsem..
Jsem zvedav na vysledek. V USA si take myslim, ze jsou lepsi podminky. Uvidime Civic s timto motorem je spicka, tak ten rekord asi da.
8. 6. 2015 17:46
skoda penez na marketing
radeji at srovnaji bocni plechy
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
8. 6. 2015 17:47
Podmínky
Nevíte, jaké má ta ecorallye podmínky? Počítám, že to má nějaké časové a vzdálenostní omezení, v US se taky jelo asi 13k km, takže stejně tak se asi dá předpokládat, že pojedou vcelku svižně, ne 30 a v očích smrt - i kdyby jeli nonstop celý den, jako že asi ne, pokud za den dají 760 km, je to průměr 63, to znamená, s ohledem na trasu přes města, že se po silnicích pojede tak 70-80.
Rozbalit vlákno
8
8. 6. 2015 18:02
Re: Podmínky
Nekde se uvadelo, ze pojedou snad 7hodin denne kazdy ridic a 600km, coz by byl prumer nekde okolo 80, coz je dost vysoka rychlost prumerna. Tahle rychlost neni zadne eco-rally, takovy prumer ma jen par ridicu a to jeste kdyz si rychlost zvednou na dalnici.
9. 6. 2015 06:55
Re: Podmínky
Velmi záleží na zvolených trasách a provozu. Takže pokud vybereš opravdu silnice s minimem obcí a měst, s nízkým provozem, tak proč ne.
9. 6. 2015 07:37
Re: Podmínky
no ja na benzínovom aute pri vhodnej trase urobím 5,4L (kombinovanú má 6.9L). Žiadne dialnice, žiadne státie, priemerná rýchlosť 71km , v obci 56km/hod mimo 96km hod.

pri aute čo má v techničáku napísané ako priemerku 3.8L!! tak ak nebudú hlboko pod 3L tak to bude strašná hamba.
9. 6. 2015 09:47
Re: Podmínky
To má ale jeden háček. U benzinového auta (atmosféry) se dá obecně snáze dosáhnout udávaných spotřeb než u turbomotorů (i proto je tak moderní downsizing, protože ten snižuje zejména papírovou spotřebu). Třeba já se nad kombinovanou spotřebu u atmosférického benzinu ani nedokážu pořádně dostat (to jsem musel začít jezdit především krátké trasy do 10km, výrazně nad limit a spíše lehčí město, až tehdy se mi podařilo půměr na nádrž zvednout nad kombinaci). Naopak co jsem jezdil s naftou, pod udávanou kombinaci jsem se nedostal ani ustálenou limitní mimoměstskou jízdou. Takže není to takové jednoduché.
9. 6. 2015 09:42
Re: Podmínky
No já nevím, ale měřil sis někdy půměrnou rychlost? 63km/h je rychlost, při které už musíš jezdit kolem limitů či lehce nad (řekněme +5 km/h). Pokud bys mimo města jel 70-80, horko těžko bys průměrku dostal nad 55. Stačí pár odbočení, někde ve městě jeden semafor a konec. To by musela být opravdu cesta hodně mimo města.

Dneska jsem si to schválně zkusil, Havířov - Ostrava-Poruba po Rudné, čtyřpruh, předjíždět můžeš kolik chceš. Kombinace 50/80/90, já se snažil jet tak +20 nad limit, vzhledem k provozu se mi dařilo držet 65/100/110. Na sjezdu z Rudné velmi pěkných 80, na semaforu čekačka 15 sekund a už jsem odjížděl se 74. Příjezd na parkoviště 72, s parkováním 68.

Nebo Brno-Havířov po okreskách. Totéž, snaha držet 20 nad limit pokud to šlo (pochopitelně ne vždy to jde, občas prostě něco dojedeš, průjezdy přes města ti to nedovolí), obecně snaha o 70/110, akorát na rychlostní silnici u Příbora jsem držel jen cca 120. Průměr lehce přesáhl 66, a to bych řekl, že jsem pod 66 snad ani nejel. Jenže stačí průjezd Koměříží, Přerovem, 2-3minutové čekání na uzavírce a je to okamžitě dole.
9. 6. 2015 10:31
Re: Podmínky
Přes město 70? Jsi dobytek...

U Příbora je cca 500m rychlostní silnice, jen tak mimochodem. Z F-M do Fryčovic pak 6km...

S průměrnými rychlostmi máš jinak pravdu.
9. 6. 2015 12:42
Re: Podmínky
Heh, a to když zmíním své spotřeby, tak každý tvrdí, že musím brzdit snad i traktory :-) Pochopitelně to neznamená, že jedu 65-70 pořád, za každých okolností. To je rychlost, ke které jsem "konvergoval", pokud to dovolil provoz, charakter trati (nepoletím 70 v obci někam, kam nevidím a může tam někdo vběhnout...). V mnoha městech se přes 65 ani jet nedá, i když tady na severu Moravy to nebývá až takový problém (často čtyřproudé silnice).
Avatar - TeeJay
9. 6. 2015 16:06
Re: Podmínky
Souhlasím s tebou, já ale vycházím z toho, že trasa ekojízdy se bude vyhýbat městům, co to půjde, tudíž bude těch 80 stačit, protože to nepokazíš v obci. Jinak souhlasím, že mít průměr 63, to je slušný kalup, máme na autě dlouhodobou kolem 55.
8. 6. 2015 20:39
a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakoviny??
a jak je na tom s emisemi NOx v realnem provozu, když vetsina rakovinometu s euro6 v realu stezi splni normu euro3 co se tyce NOx??
Rozbalit vlákno
6
8. 6. 2015 22:02
Re: a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakovin
Navyse potom si to kupi kazdy Honza podla sloganu, "vsak to jede za 3" do mesta na nakupy a pre rodinu a my to svinstvo mozme inhalovat. Dufam, ze ta dizlova mania ludi v Europe pozerajucich sa na jeden aspekt premavky opadne a v osobnych autach si budu taketo motory kupovat len ti, ktori to naozaj vyuziju (dlhe trasy, velky najazd, mimo mestska prevadzka). A truhlici v EU parlamente by si mohli uvedomit, ze existuju horsie veci iduce z vyfuku ako CO2 meniace centra miest na nedychatelne prostredie.
9. 6. 2015 06:58
Re: a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakovin
Centra měst jsou nepoměrně čistší než před 10-20 lety. I přes hustší provoz.
9. 6. 2015 07:19
Re: a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakovin
No nevím Pájo, těch vajglů, co jsem dnes napočítal na zemi... ;-)
9. 6. 2015 07:45
Re: a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakovin
I na to dojde! Ťok nebude zlepšovat dálniční síť, ale dá nám všude měření. V každým bytě a domě bude povinně kamerový systém a Agrofert nám určí co máme jíst...i na ty špačky dojde. Pokud ovšem někdo z garnitury nekoupý od Phillipa M Kutnou Horu. ;-)
8. 6. 2015 22:22
Re: a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakovin
Nevim kolik tenhle, ale vyrazne mene nez nemecky rakovinomety >:D
Ja vim, ty uz jsou ale premie a to uz tolik nevadi, ani ze je jich nekolikanasobne vice >:D
9. 6. 2015 07:46
Re: a kolik tenhle rakovinomet vypusti cestou jedu a rakovin
Nevíš kolik, ale víš že míň. Pěkný ;-)
Avatar - Emel
8. 6. 2015 21:00
Kola
Ty modrý kola vypadaj dobře :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - jozephko
8. 6. 2015 21:27
Treba jazdiť na LPG...
Kto chce jazdiť lacno, jazdí na LPG. Ja mám na Octávke spotrebu 8,5 až 9 litra. Známy na Avensiske 1,8 ešte o liter menej. Pri cene 14-15 korún za liter sú to rovnaké náklady na kilometer ako keby auto žralo 3,5 až 4 litre nafty. Avšak bez rizika trysiek, vstrekovacieho čerpadla či turba.
Ale v podstate som rád, že tak málo ľudí jazdí na LPG. Keby tak začali robiť všetci, vláda by okamžite "upravila", teda zdvihla spotrebnú daň na LPG...
Rozbalit vlákno
2
8. 6. 2015 22:26
Re: Treba jazdiť na LPG...
Jojo LPG, je to levny a ekologictejsi. Ma to jen chybu, ze pepa z dapa potrebuje premiovy dehet, aby se mohl vytahnout pred kamosema a na LPG jezdi jen socky ;-)
Jinak za LPG ti davam :yes:
9. 6. 2015 06:57
Re: Treba jazdiť na LPG...
Pepa z depa? Máš dost omezenej rozhled...že by se naftový motorizace prodávaly jen u nás? ;-) Ty prémie...
8. 6. 2015 22:08
Technika dobrá, ale design šílený...
Naftové motory Civicu jsou bezesporu dobré, ale co je to platné, když vnější i vnitřní design stejně jako ergonomie řidičova pracoviště jsou zoufalé... :-( 8-s :no:
Rozbalit vlákno
3
8. 6. 2015 22:35
Re: Technika dobrá, ale design šílený...
Tak zrovna Civic na tom nebyl s ergonomii nikdy spatne, spise naopak v porovnani s nemeckou konkurenci. Zakaznik to ale neoceni, jen na diskuzich vetsinou neznale keca. Nesmis si to plest s tradicnim a konzervativnim designem, ktery ma k ergonomii jeste dale ;-) Vnejsi design je subjektivni, Honda se netrefila do vkusu vetsiny zakazniku, coz asi stejne nechtela.
9. 6. 2015 07:25
Re: Technika dobrá, ale design šílený...
Kabina tohodle auta asi byla vymýšlená na malé Japonce, jinak si to nedovedu představit. Měřím skoro 190 cm a snad v žádném autě nižší střední třídy jsem se za volantem necítil tak nepříjemně - sedačka je vůči volantu strašně vysoko (i v nejnižší poloze), čelo jsem měl těsně u přední části střechy a čelního skla, a ta palubka - no potěš koště! ;-\ 8-s :no: :no: :no: To v takovém Leonu nebo Octavii se cítím okamžitě jako doma - rozsah seřízení sedačky i volantu je obrovský, palubka příjemně vysoko a všechny ovládací i kontrolní prvky se nachází tam, kde logicky očekávám! (Nemluvě o velmi povedeném vnějším i vnitřním designu:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - TeeJay
9. 6. 2015 16:08
Re: Technika dobrá, ale design šílený...
Se 190 v Civicu možná budeš mít problém, to je bez diskuze. Já mám 185 a jsem naprosto v pohodě, akorát trošku zavazí ve výhledu zpětné zrcátko.