Věnuj nějaký čas samostudiu. Najdi si, kolik procent emisí dělá automobilová doprava. A kolik fabriky, letadla, lodě a dobytek (větry-to není legrace). Až to zjistíš, ještě se podívej, jak mizivé procentíčko z toho zlomku dělají moderní naftové osobáky řekněme od EURO5.
Až si tohle všechno zjistíš, jestli máš špetku rozumu, Zfackuješ se sám. :-!
na ty VŠECHNY KECI ti srRRRRRRRRRr
Cílem je LIKVIDACE VŠECH ZDEGENEROVANÝ GERMNÁNSKODÍZLOVÝCH NANOČÁSTIC PM10 V KRVI PROTEKTORÁTU ČÉGY/MRV/SLEZLAND
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
PS: za odměnu [odkaz] [odkaz]
Přesně, spotřební daň z nafty bych ze současných 10,95 Kč/l zaokrouhlil na 11 Kč/l. Jelikož má nafta hustotu cca 860 kg/m3 a benzín 780 kg/m3, tak spravedlivě by spotřební daň u benzínu měla být 10 Kč/l místo současných 12,84 Kč/l.
Vážně tam má být: „Točivý moment 400 N.m naopak zůstal zachován, navíc je dostupný v užším spektru otáček.“ ? Nemá tam náhodou být v širším spektru otáček?
Kluci, realita je taková, ž ve velkým autě na dlouhou vzdálenost, nedejbože v užitkáči, zatím odpovídající alternativa není.
Ve městech maj plug-iny a malý benzíny jasně navrch už teď.
že jako totální benzínový fanda, tak mám velkou zkušenost s předešlou generací tohoto dieselu OM 651, v modelu C se 125 Kw, eco. Ten eko-režim využívá dobíjení malé pomocné baterie, a když si s tím trochu hraješ, na okresce se mi podařilo dosáhnout na 150ti km úseku spotřebu 3,8. Při běžné jízdě, kdy člověk jel jak potřeboval, tak byl průměrně tak o litr a litr a půl níže než motory koncernu VW. Navíc nikdy tolik neduněl.
Věřím, že tato nová verze bude ještě lepší. :yes:
PARAMETRY MOTORU VYPADAJÍ SKVĚLE !
VW by se měl zamyslet..nejen nad dieselgate ale i nad novými motory TDI.. ;-)
Minimálně Audi začíná motorově ztrácet dech..u VW dejme tomu , to není prémie.
Mimo to, že motory VW a Audi jedno jest, tak to nelze tak šmahem říci. Dvoulitr koncernu začíná ztrácet /je to dunivý dělník/, 1,6 tdi nevím, ale asi žádná sláva, ale třeba koncernové 3,0 Tdi je celkem vládce, ten se povedl.
Audi má naopak prémiové spektrum nabídky dieselů (V6TDI, V6BiTDI, V8TDI).
Udělat z R4 2.2 - R4 2.0 (navíc se stejným krouťákem v užším spektru), tak na tom nic moc "prémiového" nevidím. MB v prémiových dieselech ujel vlak. Cpát do S-klassy R4 TDI, nebo končit u dieselového Cěčka na R4 TDI (byť dočasně) je mimo mísu.
Jojo tak prémiovou, že si musí pomáhat softwarem :-) V8 končí v dohledný době... Budoucnost je bohužel v R4 a max V6. Tzn. že někomu ujel vlak je blbost.... možná tak na Evropském trhu, to spíš AUDI ujel vlak v USA a ujíždí i teď v Číně, kde jí MB převálcoval a to měl nesrovnatelně horší zázemí. Budoucnost v osobních autech je v kombinaci benzín a elektřina resp elektřina.
ako sorry, kazda liska si svoj chvost chvali - vidim, ze ty si skor na "hviezdu" este k tomu upravenu, ale ber to trochu objektivnejsie - komu cest, tomu chvala.
Tiez nemam problem pochvalit medveda, ked mu nieco vyjde ( S-klada...), ale ked sa bavime o naftakoch, tak najväcsiu ponuku ma a bude mat Audi. V8 TDi okrem nich ma len RR a Toyota, a este V US niekto ( slusny paradox >:D ) MB aj BMW od nich opustili a idu to riesit az 4 turbami ( alebo kombinaciami turba+ el. kompresory).
Ked sa ale pozriem na statistiky predaja co tu chalani napostovali za minule dni, vidim u Audi vsade a stale rast...tak teda neviem. To ze niekto ma vdaka novym a vhodnym modelom pre konkretny trh rast vyssi, je logicke - opak by bol hanbou.
Uvidime ked sa naplno rozbehne Q7 a A4. Coskoro pribudne FL A3, nova A5...na konci roku sa potom uvidi.
No mě právě ta objektivita neschází na rozdíl od nějakých jedinců tady.... ale to nebudeme řešit. Faktem je, že za rok 2015 je na 2. pozici globálně MB, kterej vystřídal AUDI hlavně díky růstu v Číne o cca 30% na rozdíl od Audi, který tam propadlo o -2%. V USA maj konečnou, tam to bude ještě dost finančně celej VW bolet. Uvědomte si, že ač nejsem žádnej ekoterorista (jezdím V8 benzín a V6 diesel v SUV) tak nafta zvlášt velkoobjemová v osobních autech je prostě slepá ulice.... protože ty náklady na všemožný emise atd atd prostě převýšej..... Nafta má budoucnost pouze v užitkových vozech protože tam zatím není alternativa
Dobre. >:D
Tak chod vysvetlit panom do Stuttgartu a Mnichova, ze aspon oni nemusia plytvat financiami na drahy vyvoj 400+ PS naftakov, aby mohli konkurovat nasim V8 TDi v OSOBNYCH autach >:D
"propadlo o -2%. V USA maj konečnou..." - toto ani komentovat neidem, to je strata casu. :-!
Ale komentuj proč ne? Dyť je to fakt.... čína, která byla trhem obecně VW, tudíž tam Audi měla nejlepší startovací pozici propadla meziročně o 2% a ostatní konkurenti up v řádu desítek %. To jsou fakt prostě.... tenhle rok se jim prostě nepovedl a v USA to maj spočítaný, dokonce se uvažovalo o kompletní pulloutu značky Audi z USA.
Tenhle (2015) rok se jim v USA nepovedl, a proto tam Audi rostlo o 11%, ale podle tebe teď uvažuje o odchodu z US trhu.
Při těch absolutních číslech, které Audi v Číně prodává, není mírný! pokles žádným neúspěchem.
Jestli si tu někdo hraje s čísly (jak se mu to hodí), tak v prvé řadě ty. ;-)
Tak teď mi skvěle připomínáš Kalouska s jeho červenou 0 ohledně růstu HDP >:D >:D Každej pokles, když tvoji konkurenti rostou dvouciferně JE prostě neúspěch. Evidentně bys na pozici managera v této pozici moc dlouho nevydržel s tímhle přístupem, chtěl bych tě vidět jak bys to vysvětloval na boardu.. >:D >:D
Dopady dieselgatu v USA se ještě promítnou navíc tam VW bude sypat mastný pokuty a vzhledem k objemu prodeje celého VW v USA je to na pováženou.
Není těch smajlíků nějak málo? Nestačily by tři a k nim aspoň jeden jediný skutečný argument? :*);-)
P.S. Takže, když např. evrospké prodeje Golfu občas klesnou a někdo z konkurence naopak procentně! více poroste, je to (podle tebe) automaticky neúspěch Golfu, že jo...
Potom je nejen Kalousek (proti tobě) vlastně génius.
Hele to nic nemění na tom jakou "fundovanou věc" v oblasti tržního chování firmy si napsal..... :no:
Laskavě si nech ty osobní útoky, chápu že si myslíš, že jsi zde "diskuzní guru" (mimochodem velmi záslužný titul >:D ) notabene co sem pleteš MODEL dané automobilky, když tu srovnáváme čísla celé značky?? To je jako srovnávat prodej ovoce obecně a říct, že jabka klesla o 2%, takže je to vlasně okej.
Kalouska jsi sem dotáhl ty, tak tu teď nedělej Zagorku...
V principu je úplně jedno, jestli dám v tomto případě příklad s Golfem, nebo s VW. Klidně si do toho příkladu dosaď evropské prodeje VW (místo prodejů Golfu) a výsledek bude v principu naprosto stejný. Ale komu chybí argumenty, zkouší aspoň slovíčkařit, byť marně.
Své (nejen) koncernovwé komplexy si vyřeš sám, mě do nich netahej, "osobní útoku"... >:D >:-[]
Jedno to neni, bavili jsme se tu o Čínském trhu tak sem netahej Evropu, která je baštou VW...prostě pokud prohlásí vrcholovej management VW, že je pro ně Čínskej trh naprosto prioritní a jeho prémiová značka zde skončí v mínusu ikdyž konkurenti rostou dvojciferně, tak to prostě nemůže být "v pohodě" a padaj mnohdy za to padají i hlavy. Faktem je, že Čína se stává problémem pro všechny a bude to challenge.
A pro tvoje info... komplexy z koncernu fakt nemám, to bych neměl od "nich" motorku a kdybych byl jak už jsem zde byl navzán MB fanatikem, tak bych lítal na MV Agustě a druhé auto měl ML/GLE a ne to co mám.
Že Audi má konečnou v USA je poněkud odtržené od reality, 2015 tam rostlo Audi o 11,1%, Mercedes o 4,7% a BMW o 1,8% a stačí se podívat do statistik za leden a znovu z D3 tam nejvíce rostlo Audi.
Ježiši zase hra s čísly...... je třeba brát v úvahu, že já nevím růst o 10% z objemu třeba 50 000 aut za rok je hezké číslo, ale třeba ten MB o 4,7% rostou z objemu já nevím 160 000 aut, takže stále utíká, to samé BMW které prodalo +- (190 000??) stejně co MB. A že MB a BMW maj oproti Audi daleko silnejší pozici je prostě holej fakt.
"Mercedes navíc přeskočil Audi díky úspěchu na čínském trhu. Zatímco stuttgartská automobilka si v nejlidnatější zemi světa meziročně pomohla o 32,6 %, čínské prodeje té ingolstadtské proti předchozímu roku poklesly o 1,4 %."
Asi si ta čísla opravdu nastuduj, podíl prodejů Mercedesu a Audi v USA není dnes 5:1, ale cca 1,8:1 a v absolutních číslech Audi loni zvedlo prodeje o cca 20 tis aut, Mercedes o 17 tis aut.
Že má MB silnější pozici v USA se nikdo nepře, ale tvrdit, že Audi má v USA konečnou v situaci, když má v USA nejvyšší nárůsty z D3 a stahuje tam náskok jak Mercedesu tak BMW (kdysi skutečně byl podíl prodejů Audi a Mercedesu 1:7) je hodně podivné tvrzení. Asi jenom totální hňup by uvažoval o odchodu z trhu kde kdysi prodával jedno auto na sedm Mercedesů a dnes už prodává víc než jedno auto na dva Mercedesy.
Jistě aby to taky nejelo to by byla ostuda.... ale je třeba brát na vědomí taky ten fakt, že ten motor váží kolik?? skoro 300kg?? Je tohle ta cesta?? Mít ingot vepředu?? Když je trend snižování hmotnosti?? (tak ona v zásadě hmotnost aut vesměs stagnuje, protože sice klesne konstrukční váha, ale hravě to dožene výbava apod...pominu teď extrémy jako že "hubenej" RR)
Jasně SUPER!!! Klobouk dolu jak to jde, ALE teď si uvědom kolik úsilí atd stojí aby to auto "hublo" a pak tam narveš takovejhle motor, ke kterýmu připadá x desítek kg chujovin aby to splnilo emise. Teď dám blbej příklad z opačnýho světa jo.... takové první 135i BMW muselo mít dokonce vzadu 2 olověné závaží, aby vyvážilo ten motor vepředu a to auto mělo nějakou trakci. Všechno je to prostě začarovanej kruh :-(
Nevyhazuj, neni to kvuli tomu, ze by ti auto bez zavazii jen hrabalo, ale kvuli vyvazeni, kdy 135i je kratsi, nez 335 sedan/kupe a tak chteli zachovat typicke chovani auta nemit tak nervozni zadek.
Cti ttreba tady:
[odkaz]
Ja myslim, ze se seriovou 135i se driftuje dobre i tek, ten balast neni nejaka silena hmotnost, je to opravdu jen proto, aby zad neplavala ve vyssich rychlestech. Neni to to same, jako kdysi u kratke Fabie II RS, ktera pridavnou zatez v narazniku pouzivala opravdu pro vyvazeni toho tezkeho motoru vpredu (u kombi to nepotrebovali).
BMW 135i to tam ma kvuli doladeni chovani, pokud jsem mel moznost neco zaslechnout, tak i okruhove zamerene prestavby to tam mely zachovane. Standartne to mohli vyresit nejakym spoilerem, ale nechteli to auto zprasit tak, jako Mercedes zprasil Acko AMG: [odkaz]
Definuj "dohlednou dobu". V8 TDI nekončí, dál se inovuje, V8 (4.0) TDI dostane "el. turbo" a bude i v příští A6/A7. A V6 TDI přichází i v nížších výkonových variántách, aby nemuselo být automaticky nahrazeno plebejskými R4.
Řeči o tom,že V8/V6 TDI končí tu vedla už před několika lety Kylie a pořád nic. Pokud by končily, nevrážely by se prachy do jejich dalšího vývoje.
Diesely zřejmě nemají budoucnost v delším časovém horizontu, podobně jako spalovací motory obecně, ale, že by byly "mrtvé už dnes", to si nemyslím.
V USA byly diesely okrajovou záležitostí vždycky, na tom nemůže nic moc změnit ani VW, ani dieselgate...
V8TDI nekončí, naopak, dál se inovuje (také dostane "el. turbo") a bude i v příští A6/A7. A V6TDI přichází i v nížších výkonových variántách, aby nemuselo být automaticky nahrazeno plebejskými R4.
Řeči o tom,že V8/V6TDI končí tu vedla už před několika lety Kylie a pořád nic. Pokud by končily, nevrážely by se prachy do jejich dalšího vývoje.
Diesely zřejmě nemají budoucnost v delším časovém horizontu, podobně jako spalovací motory obecně, ale, že by byly "mrtvé už dnes", to si zatím nemyslím.
V USA byly diesely okrajovou záležitostí vždycky, na tom nemůže nic moc změnit ani VW, ani dieselgate...
a ty si uz vyskusal napr. 2.0 TDi v niecom "obycajnom" a potom napr. v A4 ?
Ano, principialne je to ten isty motor, ale vibracie a odhlucnenie... - nevyskusas, nepochopis. A to ja som zastanca viacvalcov a tiez by som aj do A4 preferoval V6. ;-)
Těch 1950 cm3 je jentaktak, škoda, že nevyužili zbylých 50 cm3. Přechod od 2 turb na 1 je vcelku logický, i když motor hůře zatahuje odspodu, tak automatická převodovka, s kterou bude v 90% případů spojen, tento neduh snad úspěšně eliminuje.
Motor vypadá hodně promyšleně, zlepšil bych řešení ozubených kol vačkových hřídelí tak, aby neměly konečný převodový poměr.
Snad izolace na turbu jej brzy nepošle do věčných lovišť.
V dutých pístech zřejmě bude cirkulovat olej, jinak tipuji brzké propálení.
Vodní mezichladič už se stává standardem. Hydrozdvihátka vč. rolen chválím.
Celkově to vidím 50/50, až praxe ukáže...
PS.: Zdejší web mi hlásí slovo rolna jako nespisovné. :-O
M-B už 80 let vyvíjí TURBOdiesely, tak určitě. >:D
Však M-B měl problémy s rozvody v zážehové 350 3,5l 200kW. U motorů, které mají opravdu vydržet, se aplikuje nekonečný převodový poměr bezpodmínečně. U řemenu je to ok, tam se "nemá co obrousit" a fandím "řemenům v oleji", které mají vydržet 300 tkm.
Písty pokud nebudou výborně chlazené, tak půjdou rychle do kopru, zvlášť při litrovém výkonu 73 kW/l.
A to turbo, i když je u ropáku méně zatěžované, tak ta izolace může vyhnat teplotu třeba o 100°C, což je průšvih. A teď si představ vypnutí motoru po dálniční jízdě, co na to olej?
Hlinik a ocel vies v com je rozdiel nie ? Prepalit ich bude kapanek tazsie a nevidim dovod preco by mali byt spatne chladene ked s hlinikom to islo tiez uchladit.
myslim ze turbo bude mat urcite pomocne cerpadlo a chladenie vodnym okruhom pripadne elektricky hnanym olejovym okruhom tak ako to uz maju aj obyc tsi... si myslis ze si jediny kt vie o narastajucej teplote jadra túrb ?
ocel ma mensiu roztaznost a je omnoho pevnejsia, jednoducho nemas sancu podla fotky piesta vycitat jeho nedostatocne dimenzovanie hlavne ked nevidis kompletne tvarovanie a rozmery a zlozenie materialu
mercedesu ze sa nevydal cestou lexusu ( ano viem ze ma aj nejake tie hybridy ) ..... v premiovych automobilkach to maju dizle uz totiz davno spocitane... a casom pride aj na "klasicke znacky" ......
nejako si stale neviem predstavit mercedes s dizlom .... ci uz C alebo S kladu .... ani Acko ani S coupe ... ani Gecko.... ale je to asi opat len moj problem
mohli radsej investovat do hybridnych technologii ... aby hybridy boli dostupnejsie a rozsirenejsie ... su jasnou buducnostou.... co sa o dizloch povedat davno neda
tak si pozri tabulky predajov benzín vs diesel v premii a snáď pochopíš. Príp. sa choď už niekedy previezť v nejakom 3.0d ,alebo stačí v nejakom turbomotore.
je to tak.. mercedesy su dnes uz v prvom rade firemne taxiky s dizlom...
najst benzinovy mercedes v sukromnych rukach... zrejme ozaj nebude nic jednoduche... ak si to tak uvedomime a zamyslime sa nad tym ... vcelku smutna statistika kam to dopracovali .. zlaty lexus
ja sa nemusim ist nikam previest... s dizlovyum pajerom 3,2 jazdim roky ... v offroade na pracu je to ok... to uznavam.... ale v beznom aute ani za milion.... to uz radsej bike alebo skuter a za zbytok ist na 5 rokov na havaj
a prave preto verim ze casom tieto dizle uz budu nahradene benzinovymi hybridmi.... len este dostat ich cenou a hmotnostne tam kde chceme a pojde to.... a ono to pojde... dnes uz kazdy chce a musi mat hybrid.... ano musi... kto nechape.. o 5-6 rokov pochopi ;-)
Mě o tečky nejde, ale promiň, o těch naftových Mercedesech píšeš úplný nesmysly. Je strašně vidět, že píšeš o něčem, o čem nic nevíš.
Chci ještě dodat, že proti Tobě nic nemám, ale dneska je to bohužel tak. Třeba se shodnem jindy.
Promiň, ale to je fakt tvůj problém. naštěstí to ale víš. Šly všechny dieselové medvědy mimo Tebe? Byls zamraženej? A prosím nepiš, pokud mě nechceš mít na svědomí, že by se měl MB vydat cestou rejžokastrolu.
Bezvýznamná firma Lexus se uboze pinoží ve stínu trojcípé hvězdy, která už více jak 120 let udává směr v automobilovém průmyslu! Koncem 80tek to bylo dokonce jen trapné kopírování Mercedesu, jako dneska dělaj Číňani. Jak rychle se zapomíná!
Hm, to je zajimavy posun. Cekal bych u noveho motoru i jina zlepseni nez jen nizsi hmotnost a spotrebu. To se to charakteristikou blizi otrepanemu popisu "nic ... kopanec ... nic". No ale treba to castecne napravi nejaka nova automaticka prevodovka s 8+ kvalty.
nový motor má menší rozsah maximálního krouťáku než starší - to je podle mne škoda a krok zpět, zajímavé je jedno turbo, kde u motoru TDI 140 kW s jedním turbem je díky jeho velikosti a časové díře, než se nafouká, kritizována lennost v nízkých otáčkách. No a naposledy jsem zvědavý na spotřebu 4 litru v Eklasse ;-)
Asi je to příprava pro montáže dieselových šestiválců opět do střední třídy (GLC atd.). Tam se asi také připravuje snižování objemů a tím pádem by 2.2 ve čtyřválci byla objemově blízko šestiválci. Je škoda, že to je 1950 a né 1999, u tak malého objemu je každý "panák" objemu znát... Navíc bude mít opodstatnění devítikvalt v tom užším spektru využitelných otáček.
Dagmarrr, jako vrčení motoru... Ale myslela jsem, že by se tady měly probírat hlavně ty motory a né nějaké blekoty (jako jinde v diskuzích, třeba o politice...).
Thomas Weber shrnul vsechno dnesni zlo autoprumyslu do jedin
„Podle našeho názoru je vznětový motor v nákladních a osobních vozech nepostradatelný, pokud v dopravě chceme dále snižovat emise CO2,“ tvrdí Thomas Weber, který je zodpovědný za vývoj nových Mercedesů.
Kolik CO2 ale stoji vyroba vsech tech soucastek nevime. EGR, SCR, DPF, turbo, vstriky, PDC, cerpadlo, elektricky termostat, dvouhmota, zhavice, vic oleje z ropy, vymena pal.filtru kazdy rok, aditiva, kolik stoji vyroba a rozvoz Adblue, cisteni DPF, EGR, vetsi baterie, vic elektrolytu, vetsi startery, vic hliniku, litiny, chladici vody a glykolu do ni, vetsi tlumice a brzdy, tlustci pruziny, vetsi spojky? Tak kolik CO2 to vsechno udela?
No je to jedno, protoze tu mame neco horsiho a to je NOx a PM.
Dalsim malym problemom 220 a 250 Cdi je zvuk tych 4 valcov . Je to ale u vsetkych 4 valcovych dieslov BMW ziadna vynimka tam to hrkoce najviac. 350 Cdi je uplne ina kava a zvuk alebo len mrmlot motor tam ani moc nepocut. mali by zdvyhnut objem na 3.5 ako ma 535 D od BMW . E cko je 2 tonove auto aj s vodicom . Co 2 treba riesit v Cinskych fabrikach a starych autach. EU sa vzdy bavy ake hrusky a jabka sa smu dovazat a ovela vacsie problemy neriesia hlavne robme start stop posraty system co vypina aj pri cuvani a pri prdnuti na krizovatke.... dobre ze sa da vypnut ale neviem ci to pojde aj v novych vozoch. Ten filter je tiez uzasna vec ak to neprezeniem obcas na dialnici tak hrozy zapchatie a bude z toho nemecka dymovnica.... To su take alibisticke veci DPF,start stop, eco rezim atd. Miesto rezervy mam vzadu v kufri nej modru mocovku a posrane lepidlo s pumpickou. Hlavne ze sme green a hodne Eco . Zachvilu davajme do 2 tonovych aut 1.2 Tsi moturky z vysavacov aj to 2 valce vypnu nedaj boze aby to zozralo o 2 deci benzinu viac to je komedia .......
to v Londyne na moste si videl BMW naftak s obsahom 3,5 litra ? >:D
( je to 3 liter, len s 2 turbami - nech nemusis googlit ;-) )
Ostatne - pekne si si poplakal... :-!
Ochcavku mas medzi nohami :-!
Vecernicek ti uz skoncil, tak vycurat, umyt zubky (mliecne ?) a spať.
btw.: Tu nieje nikto zvedavy, kde si bol vecerat. >:-[]
Rozpravku nech ti povie tvoj otec, aj ked podla tvojho sposobu vyjadrovania mi to pripada, ze by som ti s prehladom mohol byt otec aj ja. Mas uz aspon obciansky ? >:-[]
No nic, ked dospejes, ozvi sa... :-!
btw.: malinky... >:D hmm, tak so skoro 2 metrami... :-!
Si sa uz vyrozpraval teraz sa vysmrkaj a zrovnaj si to v tej tupej hlavicke ,vlastne nemas tam co zrovnat prazdnota a temnota ....Mamka ta uz poslala spinkat to nevadi rano is pohras s anglicakom a nasadis otcovu debilku aby ti uska neomrzli rano pri ceste do skoly . ...
DPF a mocovka tam patri, ale co nechapem ze proco si ludia, co maju na Mercedes kupuju naftu. Luxusne auto na naftu? O com to je? Doteraz si dymil ako ruska elektraren, teraz musis zase tahat aj chcanky (mocovinu).
Este stale je to koli spotrebe a 6 valcove Cdi vobec nevnimas ako naftak nic nepocut a ak by si nevedel ze mas diesel nevies o nom. 620 N/M je velka sila taha to pekne od spodu.mal som pred tym vacsinou 2l benziny a jednu 1.6 Tdci. a raz 6 valcovy Pontiac.
Idealne auto neexistuje vsetky auta vynikaju v nej. kategorie viac a inde menej. Mercedes nie je vynimka ma tak isto chyby ale pre ludi co dozreli a uz sa vyblaznili na 2L benzinoch je to velmi prijemne auto . Pokial nemas AMG to auto ani nelaka na sportovu jazdu v S mode . 6.6 s na 100 tiez uz dnes nie je zavratna hodnota ale v pohode to staci. Dalsia vec je mnozstvo elektroniky to ked zacne odchadzat tak niekomu narobi prievan v penazenke ja to radsej vymenim za 2 roky...