Kde vlastně sehnal polský diesel Andoria už si ani sám krtek nevzpomíná. Každopádně ho namontoval do Bismarcka. Motorovou pilou svému kočáru navíc uříznul oba převisy. Dneska nejsou v módě. Potom si v zájmu sociálního smíru půjčil šroubovákem písmena TDI ze sousedova nového stříbrného Passatu. No a pak už stačilo vyrazit natankovat ke stanici Naftina. Měli zrovna akci. Za každých sto litrů nafty dostanete zdarma tři čísla nezávislého a objektivního časopisu Auto Motor und VW. Ale nádrž měl Bismarck jenom 80 litrů. Takže si krtek rychle doběhnul koupit dva kanystry po deseti litrech a zbytek natočil do nich. Nadšeně si od kasy odnášel tři výtisky a pak už stačilo nastartovat. Ozval se lahodný zvuk vyspělé pohonné jednotky nového tisíciletí, který zněl při rozjezdu asi takhle: „prdli drandle prdli drandle“. Když naopak auto pomalu dojíždělo již zahřáté na místo určení, vydávalo libozvučný klapot připomínající příchod hráče sumo v sandálích. Krtek si blažeností za volantem jódloval a každou chvíli zastavoval, aby mohl oběhnout auto a podívat se na tři pochromovaná písmena na zádi svého korábu. Ano, opravdu tam stále byla. Packou z nich otřel saze a jelo se dál. Úspěch sklízel s vylepšeným vozem i u takových těch dam postávajících okolo silnice. Připadaly mu trochu neduživé a tak vždycky zastavil a obdaroval je hrstí sušených chroustů v cukru. Povětšinou stravu bohatou na proteiny nedokázaly dostatečně ocenit. Krtek nepodceňoval ani údržbu. Občas se mu ucpával výfuk a tak si koupil kominickou výbavu. A když mu čas od času praskla přední náprava, vysoustružil si ze statného smrku novou. Nálepky na SPZ, potvrzující měření emisí, si nechával posílat zásadně poštou. Jen nerad projížděl kruhovým objezdem. Obvykle tam totiž zabloudil a nebyl sám. Vzniklá kouřová clona totiž paralyzovala dopravu. Na stropě garáže mu časem vznikalo kvalitní uhlí, které pak seškraboval a v zimě jím topil. Takže vlastně ušetřil dvakrát. A o tom to je! Takže pokud jste ještě stejně jako bláhové Subaru nestihli přejít na naftu, brzo to napravte.
pozor oni Subrovský motory nežereou až tak mnoho, budem kupovat do domácnosti Subaru s 2,5 benzínem (jak jinak u subaru) a nežere to až o tolik víc než 2,0 FSI od škodovky ...
no ved nikto tu nekritizoval spotrebu benzinovych motorov od subaru... a okrem toho ten 2.0 FSI je od VW, keby si mala skoda staviat vlastne motory tak by este pouzivali MPIcka...
Hezky.. Pro mě taky platí rovnice Subaru = 2.0 Turbo 4x4, ale taky oni musí z něčeho žít a když chce lid dízl, tak ho musí Subaru udělat. Tak to ve světě té hnusné ekonomiky chodí
Treba Impreza, nebo Legacy urcite diesel tolik nepotrebuji a hnusu jmenem Tribeca ni diesel nepomuze ... jen Forester by se stal pro Evropu s GM/Fiat naftou o trosku atraktivnejsi.
Docela rád bych chtěl vidět v čem se vozíš ty , asi tě někdy na dálnici nějakej disel pěkně vymetl že je tak nemáš rád co ? , já bych např. takovej 4,2 TDI z A8 bral a vůbec bych se za něj nestyděl, tím zase nechci tvrdit že benzíny sou špatný oboje má svoje pro i proti.
Vymetat mě nemá kdo, protože s nikým na silnici nezávodím. Nejčastěji jezdím s autem, které má 180 koní. To jen tak pro informaci. Samozřejmě že velkej diesel bude mít víc koní a ještě větší krouťák. Ale i tak bych ho nikdy nechtěl. Až budu kupovat vlastní auto, budu vybírat podle financí: 6-válec benzín nouzovka, 8-válec benzín ideál (klidně ojetý, když nebude na jiný). Nechci se nikomu vysmívat, že se snaží šetřit, ale podle mě se mu diesel nevyplatí ani finančně, pokud nejezdí jak taxikář - to znamená nepřetržitě. Turbodiesely v autech uznávám jen v těžkých off-roadech. Když se z blátivé díry s chropotem vyhrabe Hummer H1, má to šmrnc. Ale když kolem mě s chropotem projede stříbrná limuzína... IMHO je to všechno jen médiama uměle vyvolaná poptávka. Stejně jako "velkoprostorové vozy" na malým podvozku. Takže to neber jako osobní invektivu (pochopil jsem, že asi jezdíš tédéíčkem), ber to třeba jako mojí (možná i naprosto iracionální) fóbii.
Jo jasně beru, a uhodl si mam passata 1.9 TDI, a nemůžu si na něj stěžovat, sice nenajezdim tolik co taxikáři, ale i 50 000km ročně je docela dost a mít průměrnou spotřebu 8-10 l místo 6-8 l je docela rozdíl, a pro mě docela velkej na kterém dost ušetřim, navíc výhodu v dieslu vidím v tom že se nemusí točit vysoko aby to dobře jelo, táhne to slušně od 2000ot., se zvukem dislu taky nemam problém, protože jak se motor zahřeje tak se na mě nezlob ale vůbec mi to nevadí, neni co. A jak vidíš v článku, za chvíli nebude automobilka která se ubrání nástupu nafty.
Až. Jak se dalo předpokládat, vyrojilo se tisíc anonymů s rýpavýma poznámkama. Je to velmi lákavé, možná si rozmyslím publikování víceřádkových příspěvků pod nickem a dám se na anonymní šťouchy.
Pokud chceš oponovat, vymysli si nickname. Ale už asi i to je nad tvojí inteligenční úroveň, že? Ale s důvtipem, anonymům vlastním, jsi uhodl. To, že je nemám rád. Neuhodl jsi to zbláznění se. Tento názor jsem měl totiž vždy.
A ani ja ich nemam rad, hoci som za minuli tyzden presiel s dieselom cez 2000km. Fakt ten zvuk... Nakladiaky su nieco ine a myslim si ze H1 je OK. Taktiez by som Fordovcom odporucal do velkych pick-upov a truckov davat diesle pretoze to taha dobre. Ale passat? ok, tvoje spotreby sedia, ale aj 1.6 FSI je na tom rovnako.
Dnes jsou ve světové špičce vznětové motory na světové špičce Těžiště nákupů ovšem není světová špička, nýbrž střední proud. Ve středním proudu je nafta stále velký kompromis... A proč, že tolik lidí je tohoto kompromisu schopno? To je jednoduché. Pokud nejsi rentiér a neplatíš z dividend, pokud nejsi podnikatel a neprotahuješ cenu auta přes odpisy, tak pokud jsi průměrný zaměstnanec, horko těžko dáváš dohromady finance na nové auto. A když už, tak pak jde o život - tedy u čerpačky... no a tam opravdu má nafta navrch. Dnes už nikoliv cenou, ale tím, že máš menší spotřebu. Je samozřejmě šílené kupovat auto za cenu kolem miliónu a přitom počítat, zda palivo stojí 28,90 nebo 30,30, respektive, kupovat auto podle spotřeby... ale je to tak. Každý - každý majitel nafťáka, by raději jezdil benzinovým šestiválcem, to je jasné... jenže to nemůže přiznat, protože by musel popravdě zároveň přiznat, že důvodem pro naftu jsou skutečně jen ty peníze... P.S. evergreen made in Česko v podobě "levné" nafty je také téma... na víkendovou diskuzi na auto.cz
Ja jsem i pro zenu, ktera najezdi do zamestnani jen okolo 7 tisic km rocne koupil diesel. Je to lepsi a bezpecnejsi, hlavne pri predjizdeni. Auto totiz tahne stejne pri 2, jako pri 4 tisicich otacek. Co se mne tyka, brutalni nakopnuti dane velkym krouticim momentem turbodieselu mi pocitove zadny benzinovy motor - vyjma ctyrlitroveho osmivalce - nedava. A proto rikam, ze do auta patri diesel.
Pokud to vezmeme logicky, tak tam navic patri take hlavne proto, ze ma lepsi energetickou ucinnost a tim take mensi mernou spotrebu. Kdyby na celem svete byly zakazany benzinove motory, svetove zasoby ropy by na tom byly mnohem lepe a barel ropy by nestal temer 60 dolaru.
Proto by na pouziti benzinovym motoru v osobnich automobilem mela byt uvalena specialni dan za niceni prirodnich zdroju. A do novych modelu by jiz mela byt montaz benzinovuch motoru zcela zakazana.
Doufám, že se nedostaneš k moci. No já nevím, jestli je to reálná představa. Vzhledem k tomu, že nafta vzniká při výrobě benzínu, nebo chcete-li benzín při výrobě nafty (záleží jen na úhlu pohledu), je pro současný průmysl nejvýhodnější běžet půl na půl (popřípadě v jakém poměru ta paliva vznikají, to se přiznám, nevím). Pokud začne jezdit víc dieselů než benzíňáků, dočkáme se ještě nafty dražší než benzín. (už aby to bylo) A ta spotřeba...je blbost zakazovat podle druhu paliva. To je čirá diskriminace. Můžeš maximálně stanovit maximální kombinovanou EPA spotřebu nebo maximální povolené emise. A i tak to budu brát jen jako diskriminaci bohatých. S katastrofálníma následkama pro ekonomiku, protože kdo se bude dřít, když si za to nebude moct koupit Ferrari? Takže tu máme opět tenký led ekonomika/ekologie, které se ale jak věřím navzájem udržují v rovnováze. Protože čím méně bude ropy zbývat, tím bude dražší a tím více bude klesat její spotřeba. Abych to shrnul, cena je nejlepší regulátor. Ostatní jen bude způsobovat problémy.
No s tou bezpecnosti to zas tak neprehanej.uz jsi zazil co se stane, kdyz ti diesel uprostred predjizdeni dotahne na cca4500ot a zvadne?prijemne to rozhodne neni.
"každý majitel nafťáka, by raději jezdil benzinovým šestiválcem, to je jasné" - chacha - Libi se mi nektere tvoje prispevky, nezapominam na test GTIho, ten jsem cetl nekolikrat tak byl ctivy! Napsany suverene pohodove...ale nekdy....
Jak psal Ada dole - nafta je budoucnost v kratkem horizontu - proto taky zacina rust jeji cena, drive se akorat cerpala do tech traktoru a nakladaku, protoze byla levna a benzin mizel v nadrzi jako u starych amerik. No, mame novou dobu, kvalitni american se vyrabi v Nemecku, nezere a nafta to vali, nedrnci. Ten prispevek od Lonestarsteta by byl aktualni pred 5ti lety. Pred 12 lety, kdyz uz jsem zaradil zpatecku, se vsichni rozplyvali nad 1.9 TDi 66 kw, ted mame kultivovane 2.0 TDi 125 kw se spotrebou 5.5 na 100 - kolik zere benzin se stejnym vykonem, no? 8,5 - 9 litru. Emise - vyrazne lepsi vysledky ma nafta, nekteri bystri si vsimli kourivosti, prisli filtry a mame tu vyrazne cistsi pohon. Na to, aby se vsak vic zmenilo musi nekdo prijit s necim novym nez je 2 stoleti stary system vnitrniho spalovani. Pro me je nafta proste lepsi. Nekdo zase namitne - tak proc se nedelaj sportovni auta s naftou? prezitek, delaj se, no super vykonu se nedockame, nebot rychlost horeni nafty je podstatneji pomalejsi nez benzinu, proto ho nevyhonis tak jak Honda nebo BMW (i AMG uz dela vysokootackovy 6.3 litru - ovsem s jinou charakteristikou). Nafta neni kompromisem ale lepsi volbou. pak mame stare pardaly, kteri na naftu neslysi. Oni by uslyseli (pokud to zrovna nebude to klapani), kdyby se ji svezli stejne tak jako ty podnikatele a nesvetove spicky...
To Subaru - proc nezkusit boxera? Tedy jestli to technicky je mozne??
"kvalitni american se vyrabi v Nemecku" Kdeže. Maximálně Voyager a Cherokee (nově i 300C) se vyrábí v Rakousku. Ale jejich produkty se suveréně umísťují na dolním konci žebříčků poruchovosti. O drnčivosti toho CRD snad ani psát nemusím. Jinak: neslyším na ně, slyším je, svezl jsem se mockrát. Z úcty k majiteli většinou nekometoval.
Heleď se, pardále , já vlezl zjara do Focuse v naftě - jízda výborná. Protáhl jem v naftě teď pořádně i 407 - jízda špičková. Mě těžce bere ten zvuk po nastartování, jak se to zklidní, je to milé. Jenže já nechci aby se mi něco zahřátím zklidňovalo. Já to chci nakopnout, poslechnout a jet. Já si nechci při čerpání navlékat rukavice, já miluji vůni benzínu...
silně se pleteš, hochu. Proč si myslíš, že na 3/4 zeměkoule jsou diesely doslova zakázány-USA, některé velké asijské státy, Austrálie. Je to snad tím, že místní lidé jsou blbější než Češi omezení na českou kotlinu? Je to tím, že diesely produkují množství kancerogenů, řádově mnohokrát více než benzínové motory. Rovněž jsem v dosavadních příspěvcích nikde nečetl další velkou nevýhodu dieselů, to jest mnohem dražší údržbu. Taky větší váha není nedůležitým faktorem.
Množení dieselů je jen evropským problémem, s rozvojem snižování spotřeby automobilů a vyvíjením nových druhů pohonu pak budou paradoxně mizet rychleji, než benzínové agregáty.
Ahoj vši,
měl jsem možnost testovat Subaru Outback 3,0 , když jsem uvažoval o novém autě. Fakt super, ale mělo jeden problém - při mé jízdě spotřeba 20l/100km, což není ani tak problém finanční, ale štve mě, že po každých 300km (nádrž 60 litrů je fakt málo) musim k benzince. Skoro jsem se bál jet někam mimo hlavní tahy, abych neskončil v polích bez šťávy. Po 3 dnech jsem ho vrátil a dál se držím svého quatrra 2,5 TDI 180k. Možná nejsem na silnici auto s nejlepším zrychlením, ale trvalý pohon 4 kol mám taky a ujedu v pohodě 1000 km na nádrž.
..jen by mě tak zajímalo... jestli si všichni počítají náklady na auto.. nebo jsou tak krátkozrací a žijí dneškem... cena nafty v současnosti je na stejné úrovni co benzín... snad jen ta spotřeba je o nějakej ten litr (2) nižší... ale v počtu 10000 km za rok je to trochu mimo moje chápání... na toto ježdění.. jestli se pořizuje nafta... tak je to jen podle mě oběť současné vlny... v takovým Seicentu těch peněz ušetřím víc... i v Pandě..!!! a v případě průměrných 50.000 za rok.. jsou ty ceny pořád vyrovnaný... a aby byl diesel výhodnější.. tak je potřeba s ním jezdit min 3 roky alespoň 250.000km.. Takže mám spíš dojem, že je to jen otázka nepřemýšlení o budoucnosti... a navíc většina benzínu je mnohem ekologičtější než nafťák.. A navíc... je to všechno s turbem.. a povětšina benzínů jsou bez něj... takže u benzínu odpadá možná závada.. a pokud někdo chce stejnej tah.. tak si ten benzín pořídí taky s turbem.. což u dobrých motorů rozhodně neznačí větší spotřebu a průběh výkonu je mnohem lepší.. resp.. tah je taky odspodu a nekončí při 3000ot/min....
Občas taky mám pocit, že zastánci dieselů používají jinou kalkulačku než já. A chyba té mojí to není. Protože ta moje je TexasInstruments. Pokud dneska podnikatel mění auto po 4-5 letech, tak se mu turbodiesel vážně nemůže stihnout vyplatit. Když budu chtít zátah odspoda a malou spotřebu, koupím si něco s motorem LS2 nebo LS6 od GM. Třeba Vettu nebo CTS-V. No a pro šetřílky jsem už kdysi vymyslel kolečkové brusle seat s kombinačkou 0,0 litru na sto.
Problem je v tom, ze mnozi, mne v to pocitaje, by si uz proste benzinovy auto nekoupili. Maji totiz pocit, ze jezdi uplne spatne, neakceleruje, musis v nem stale kvrdlat saltpakou, motor nesmyslne vytacet, ma lehky predek a velkou zavislost na bocni vitr a furt se musi tankovat, coz otravuje. Neni to o kalkulacce v ruce, jestli usetrim 10, nebo 20 tisic za 3 roky. Proste se mi s dieselem jezdi o moc lepe.
Pokud by to bylo, jak rikas ty a vsichni jsme premysleli jen kalkulackou, asi by spolecnost vypadala jinak. Nicmene ja vidim diesel jako mnohem lepsi, ekologictejsi, bezpecnejsi a prijemnejsi variantu pohonu, nez benzin a to dokonce i pri relativne malem poctu najetych km. A nejsem sam. Pokud bych byl sam, jiste by tolik lidi postupne neprechazelo od benzinu k dieselu. A ja nejak neznam nikoho, kdo by se po delsi zkusenosti (tim neni jedno svezeni za odpoledne) s dieselem jeste chtel nekdy vratit k benzinu. Zda se, ze to konecne pochopili i u Subaru. A to je dobre. Protoze ta auta jsou pekna, tak akorat na pomezi mezi osobakem a SUV (tim myslim treba Forester apod) a hodne lidi by oslovila, pokud by nebyla jen na ten zpropadeny benzin. A proto Subaru zbytecne v EU ztracel. Pokud nabidnou pekny diesel, mozna ze se budu asi tak za dva roky rozmyslet ( a asi nebudu sam), zdali zustat u ctyrkolky z koncernu VW nebo zmenit firmu. Pokud by meli nadale jen benzin, reknu ovsem jednoznacne: dekuji nechci.
Takze zoberme si nasledujuce predpoklady (v Sk): benzin=nafta=35 Sk/liter. Mam pred sebou jeden cennik-nebite ma je to Golf V 1,9 TDI 105 PS=721400 Sk a 1,6 benzin=625400 Sk. Rozdiel v cene je 96000Sk. TDI ma priemer spotrebu 5,0 l/100km benzin 7 l/100km. Ked si to hodim do kalkulacky a co to prepocitam vyjde mi ze na 100 km usetrim 70 Sk. Aby som usetril 96000 Sk potrebujem najazdit 137142,85 km. TDI ma 250 Nm pri 1900 ot benzin 150 pri 3800 ot. Takze o dost lepsi tah aj napriek tomu ze TDI je tazsie o cca 80-90 kg. Hlucnost naftaka sa da vyriesit velmi jednoducho - zapnutim radia. Dojazd TDI je 1100 km dojazd benzinu je 785 km. Rozdiel 315 km. Su tu ale nejake nevyhody TDI - zakonna a havarijna poistka - tu ale nemam prehlad nakolko to vychadza Kedze z casu na cas su tu akcie diesel za cenu benzinu tym sa odstrani tych 96000 - neoplati sa ? PS:Jazdim naftou aj benzinom islo mi len o porovnanie-to aby som nebol na dialku lyncovany .
Právě že jsi nezapočetl to vyšší povinné ručení, jak sám říkáš. Navíc dražší servis. O porouchaném benzínovém moderním motoru jsem neslyšel. Dieselů potřebujících servis mám v nejbližším okolí vícero. Samozřejmě k dobru si můžeš naopak ještě přičíst vyšší zůstatkovou hodnotu, pokud se za pár let nezmění móda. Jinak, říkal si najet 137 tisíc. Tak vezmi někoho, kdo najede 30 000 ročně a po 4 letech koupí nové auto (takových lidí znám spousty). Nic nevydělal, jenom poslouchal chrochtání a zaneřádil okolí karcinogenama. Filtr nefiltr, diesel škodí přírodě víc. Emise systému Euro jsou sice pěkná věc ale zohledňují hlavně skleníkové plyny, nikoliv látky škodící přímo lidem a zvířatům. Zaklínání krouťákem od nízkých otáček je sice úžasná story, ale nevypovídá nic o porovnání nafty a benzínu! Jen turba a atmosféráku. Saab 2,0t má 240/1800. Takže velký krouťák odspoda není vůbec zásluhou nafty.
jo jo.. a Saab umí i 350 z 2.3 což je stejný ručení jako na 1.9... se spotřebou sice větší, ale s mnohonásobně lepšímá jízdníma a motorovýma vlastnostma...
Prepocital som to co som v rychlosti vedel. Preto tam nie su tie poistky. Nejake diesle co maju znamy chodia len na servisne prehliadky tak aj servis vidia fakt len raz za 30000km. U nas sa tato nizsia stredna kupuje na dlhsie ako 4 roky. Malokto ma u nas na to aby v tejto triede (G) mohol po skonceni leasingu kupit nove. A k tomu Saabu a turbu a krutaku. Turbo tam urobi taky krutiak ale ked sa povie diesel tak sa berie automaticky turbo. Su nejake vynimky ale ked si to zakaznik zela preco mu to neponuknut. A jedna otazocka vyraba niekto v tejto triede za podobnu cenu benzin s turbom ?
z mnoha důvodů to není potřeba... kdežto aby diesel trochu jel tak to turbo je potřeba... myslím, že vlastnictví turba ve svým motoru není zas taková výhoda jak se zdá....
Mám naftu a počty dle údajů výrobce jsou trochu zaváděcí:
Nejezdím podle předpisů, pravidelnou cestu Praha - Rychnov z centra Prahy (zde předpisově 50-60/hod) mám dle počítače s průměrnou rychlostí 100km/hod (a v Hradci a vesnicích jedu maximálně do 70km/hod), tedy po dálnici trvale 170-200/hod a po okreskách trvale 100-150/hod. A při téhle jízdě mám na V6 2,5 TDI quattro 180K spotřebu dle počítače 8,5 l nafty/100km. Ekvivalentní V6 v benzínu, ano, jistě ještě s vyšším výkonem, by mi vzala cca 15l/100, a, jak jsem psal výše např. konkrétně v Subaru Outback V6 3,0´, 20l/100km. A to už jsme u jiných počtů. Když si kupuju (nebo dostanu darem ) takhle silný auto, tak kromě měst a vesnic, kderychlou jízdu považuji za zločin, rozhodně 90 - 130 nepojedu. A pak u benzínu, specielně u Subaru, leze spotřeba exponencionálně.
Rozhodně netvrdím, že nafta je to nejlepší a zruště benzín, kupovat si fabii, tak jedině v benzínu. V tomhle konkrétním případě považuji naftu za lepší volbu, anebo mi udělejte Outback s nádrží na 150-200 litrů
OK...jenže si mi pořád nic neřekl.. pořád v tom vidím levnější benzín.... Otřepané klišé kolem krouťáku... jenže u TDi se ve 3500ot/min člověk musí podívat jestli ještě má motor nebo mu vypadl nebo raději sundá nohu z plynu aby jej nezadřel.... Ale zpět k penězům... pořizovací ceny a ceny phm nechám být.. poměr bude stejnej i v ČR.. nicméně rozdíl mezi ručením 1.6 a 1.9 je kolik..?? cca 3000 Kč..? to máme za 3 roky circa 10.000kč (nutno připočíst..!) určitě víš, že naftový motory musejí chodit na garančky jinak než benzín.. a k tomu filtry to vše okolo je taky mnohem dražší než u benzínu (včetně rozvodů, čerpadel atd)..... tam můžeš filtr (jeden) měnit po dvou výměnách oleje.. tzn.. že mě to bude stát jednou 500Kč a podruhé po dalších 15000km opět 500 plus filtr pro benzínové auto.... Stačíš to počítat..?? a takovejch věcí má ten ropák víc.. takže to tu nebudem rozepisovat.. a z toho mi vyplynulo, že pořád raději zajezdím s motorem 1.6 nebo 1.8 za míň než pořizovat stejný auto v naftě pro cca 45714km ročně... (předpokládám cyklust vlastnictví auta 3 roky - leasing) Jenže na druhou stranu čím víc to auto jezdí, tím víc potřebuje opravd takže se to opět otá stále dokola... nehledě na to, že s turbem v TDi mám velice špatný zkušenosti (Passat).. což může být další podnět k možné opravě - tzn placení....
No chcel som tym povedat ze 250 000km je o dost viac ako 140 000km. Potom to TDI ma max. vykon pri 4000 ot a pri nich sa da v poho jazdit. Pred par dnami som najazdil v 2,0 TDI par 100 km a ked som potreboval kick-down naplno rozbeh tak DSG prehadzovala nieco za 4000 ot. Ked zoberieme ze taha od cca 1700 do 4000 tak to je dost velke rozpatie.
Pri benzine aby tahal musis ist od nieco vyse 3000 vyssie. Servisne prehliadky TDI su po 30000km nie po 15 tis.. Ked auto pouzivas 3 roky tak vtedy asi tazko stihnes najazdit dost km aby sa ti to oplatilo. Ale ked ho budes pouzivat 8-10 rokov ? Nie kazdy ma na to aby menil auto kazde 3 roky. Potom na spolahlivost turba a TDI tu uz boli prispevky z jednej aj z druhej strany. Ja mam skusenosti (rodina kamarati) z tej dobrej stranky.
Chcel som tym povedat ze 140 tis km je o dost menej ako 250 tis km. To TDI ma max. vykon pri 4000 ot. Prednedavnom som najazdil par 100 km na 2,0 TDI a DSG tam pri max rozbehu prehadzovala niekde nad 4000 takze aj pri tychto ot s tym mozes jazdit. A taha od cca 1800 do 4000 to je dostatocne rozpatie. Servisne prehliadky na TDI su 30 tis nie 15. Ak pouzivas auto 3 roky vtedy asi tazko najazdis dost km aby si usetril. Ale ked ho budes pouzivat 8-10 rokov ? Nie kazdy ma na to aby menil auto vzdy ked mu skonci 3 rocny leasing. A ta spolahlivost turbo poruchy. Mali sme tu uz prispevky z jednej aj druhej strany a z mojej strany (rodina+kamarati) neboli zatial ziadne problemy (ak neratam rozbity predok po stretavke s jednou k... co v zime na poladovici jazdi na letnych). A ako som uz spomenul ak kupis auto v akcii diesel za cenu benzinu ...
To mi tak trochu připomíná diskuze o kouření. Všichni sice vědí, že to neprospívá, ale o míře škodlivosti se vedou vášnivé spory mezi dýmkaři, cigareťáky a nekuřáky. Dokud to ale nese výrobcům zisk a státu daně, tak se bude kouřit dál. Cynicky řečeno, na uvedení vyspělého turbodieselu na trh, potřebuje výrobce sice větší kapitál než na jednoduchý benzínový motor, ale zase má větší zisky a stát větší daně. Stačí si jen nástup dieselů do osobních aut zařadit do časových relací. Nejsou reakcí na cenu ropy, ta roste stále, ale na konkurenční boj automobilek. Aniž bych chtěl zpochybnit vyšší účinost a tím i menší specifickou spotřebu dieselů, jen si dovolím připomenout, že proti absolutní spotřebě stojí ještě v ČR výše povinného ručení, havarijní pojistka, četnost a cena servisů (olej, vstřiky..). Vzhledem k tomu, že máme v rodině přes 15 let souběžně jak benzín, tak naftu, jsem spíš nakloněn názoru, že z hlediska uživatelských nákladů, od koupi přes provoz až do prodeje, to je plichta. Co se ušetřilo na naftě, sebral olej a servis, povinné ručení a pojistka.
Ked Jirka po 15 rokoch hovori ze je to jedno tak asi na tom nieco bude. A keby som rocne chcel najazdit 20000 km tiez by som nesiel do nafty ale do benzinu len som to musel prepocitat pretoze podla mna ta nafta ma svoje vyhody. A ozaj Golf V je podla teba male auto ?
No, z hlediska výrobce to je jasný = větší konkurenceschopnost + zisk. Z hlediska státu taky = DPH z vyšší pořizovací ceny a všech následných servisů + povinné ručení z vyššího objemu. Z hlediska pojišťovny = vyšší havarijní pojistka z ceny auta. Z hlediska uživatele to je skoro jedno. Celkové náklady jsou v obou případech srovnatelné, jen je jinak distributuje. Akorát, že si to neuvědomuje protože mu marketing namluvil, že šetří. A dokud si to neodžije, tak tomu bude asi věřit, protože už mu nikdo neprozradil, že ta hranice, kde začíná být nafta zajímavá, je u nás někde nad 2,5 litry obsahu motoru a 400 000 km ujetých za 8 let na jednom autě.
přesně... ono jde vždy o vytvoření poptávky.. a následně vyplnění mezery trhu v určitém segmentu.. takže v tom má prsty opět marketing a hledání nových možností zisku.. a stát k tomu přijde "jako slepej k houslím".... Ona totiž dávno je pryč doba Mercedesu a jeho piana s 2 litrovým nebo 3 litrovým dieslem... to auto bylo na 500.000km... bez turba atd... A co se týká Golfu.. je to pořád malý auto... o Polu ani nemluvím.. Trh je v současnosti zahlcenej reklamou.. takže malá auta se dělají pořád větší a zvětšuje se jim kufr na malé platformě.... je to opět uměle vyvolaná poptávka... Každej tvrdí že potřebuje velkej kufr, ale velký auto ne... o co jsou větší MPV než osobní auto třídy Golfu nebo Octavie.. o moc ne... A někdo se rozčiluje a nechápe proč si lidé kupují SUV, když mimo silnici pojedou tak z 10% celého ježdění... ale nadruhou stranu všechny hrozně zajímá jak velkej to má kufr kterej využije tak 1 nebo 2x za rok když jede na dovolenou.. potom jdou do ústraní opravdový kvality auta na úkor velikosti kufru... SUV si nekoupí a bude se debatovat jak svýma motorama ničí prostředí ale do osobáku si dají stejnej naftovej motor... Jenže to je právě ta silná stránka toho marketingu, kterej potřebuje prodat a hlásá, že člověk spoří a perfektně jezdí.. ve finále to ale tak není... Nicméně každej má volbu a rozhodnutí a tím to nechci zpochybňovat... (to patřilo i Jozkimu..)
Golf alebo tato trieda to je pre mna akurat : nie male - na ceste sa nestrati a nie velke - v meste zaparkujem. Kazdy ma volbu to je jasne a tak to ma byt kazdy nech sa rozhodne a spocita kolko a kde jazdi a co sa mu viac hodi. Ja auto zatial nemam takze je to fuk a na moje potreby by sa zisla kombinacia aj diesel a benzin. Lebo by som jazdil male vzdialenosti v meste ale aj 2 krat za mesiac dlhe vzdialenosti mimo mesta ale zase najazdil by som max 25 tis do roka. Takze musim si pockat na nejake sluzobne.
Pop nebo rock? Pepsi nebo cola? Benzin nebo nafta? Mozna otazka nestoji ktery druh pohonu je lepsi, jen ktery je nekomu blizsi. Financne to vyjde nastejno viz prispevek Jirky. Takze proc je nekdo tvrdej zastance dieselu a nekdo ho nemuze vystat? Drive jsem jezdil s 1,8T 150k nyni pouzivam 2,0tdi 140k takze se da rict, ze se jedna o vykonove srovnatelne motory oba dva moderni konstrukce - vysledek? Co se tyce dynamickych vlastnosti sezere benzin diesel i s chlupama a jeste se bude ohlizet po dalsi svacince.... Diesel bude kontrovat spotrebou a pohodlnou jizdou po dalnicich (toci mnohem min). Zvuk stal u obou motoru za prd, jeden chrochta druhej duni. Podle me je diesel pohodlnejsi pro vetsinu uzivatelu na pouzivani - precjenom znam dost a dost lidi, kteri jezdi i s benzinem jako s naftou, radej ve 3 tisicich a divej se, ze je to auto liny. Pak sednou do tdi, ve 2 dostanou kopanec do zad a sou uneseny... Takze pop nebo rock? PS: pro me vitezi benzin
Taky používám 2 auta..benzin-180 PS a naftu- 170 PS,musím říct,že i přes větší spotřebu mám raději to benzínové,možná je to tím,že jsou obě služební a náklady neplatím,mimochodem je ten benzín daleko spolehlivější a hlavně se svezu
Proč by si se neměl v dislu svízt dobře jako v benzínu ?? Disl nemusíš točit vysoko aby to jelo, takže na to šlápneš a jedeš, pro mě lepší. Sou to všechno jenom antidislovský keci, o tom chrochtání počínaje, a kouřením konče. Jak už tu někde zaznělo oboje má svoje pro i proti. A kdyby disly byly tak špatný tak by si je tolik lidí nekupovalo. A disl neni jenom TDI.
Tak jsem precetl vestsinu prispevku a nikomu nevadi napad dat do Imprezy motor od GM. Videli jste nekdy tu nadheru - motor, prevodovka vsecko podelne v ose a cca 20cm nad asfaltem, dokonala symetrie, dokonale vyvazeni, nemuzu si pomoct, pokud tam narvou neco jineho nez boxer pujde to do haje. Takze pokud nekdo mate zname ve FUJI HEAVY INDYSTRY zkuste jim to rozmluvit - at radeji delaji na svem motoru, nebo at se na to vykaslou!!!
Slysel jsem, ze ten motor typu boxer uz Subaru vyvinulo, ale nebude ho prodavat. Nevim, jestli je to pravda, ale docela tomu verim. Duvody? Vsechny modely Subaru jsou nadimenzovane na malo vibrujici, lehke benzinove motory. Dat do tohodle podvozku tezky diesel, tak to znici predni napravu, silentbloky atd. Predelavat vsechna auta kvuli evropskemu trhu (pro Subaru ne moc vyznamnemu?)? Asi se jim to nevy
K te diskuzi diesel vs. benzin, vite jak se spocita prumerna doba poruchy jakehokoliv zarizeni? Ve zkratce, kdyz je tam vic komponentu, je vetsi pravdepodobnost poruchy. Takze palivove cerpadlo, turbo, vstrikovace, rail... Vite jak vypada a kolik stoji palivove cerpadlo do Common rail systemu? Jaka je jeho vyroba prispevek zivotnimu prostredi?
A proc se jeste ve hromadne nepreslo na vodik/zemni plyn, kdyz chcete mluvit o ekologii.