Tak to je poslední hřebík, tohle tu pár lidí nevydejchá. Ještě, že došly oprátky... takhle si sice okoušou i nehty na nohou... ale nakonec jim nezbyde než smeknout čapky a zvolat - BRAVO, BRAVO AUDI. Jo, velkej výsledek... a hlavně... zejtra brácho, koukej mazat do pangejtu... odstav svou šunku, zírej a salutuj - pojedou A8ky, pojedou A6ky, pojedou A4ky, pojedou A3ky, pojedou Quasimodové, pojedou Allroadi, ... jedna lepší kára, než druhá... a všechny... v naftě. Tak ne abys ráno zkoušel tu naftu pít. Není to živá voda... ačkoliv se nedivím, že tě to po dnešku napadá... Tak smekni hučku závisti, zatlač slzu prohry a pokorně, oddaně zvolej - AUDI JE KRÁL. Jo, můžeš si dát třikrát repete. :yes::yes::yes:
Zkus prosím, než příště zas něco napíšeš, uvážit udržitelnost příspěvku... Nepíšem tu Alessio o tajnejch závodech tuzérů kolem Dolních Kotěhůlek ale o trochu jiné lize... Klid... Subaru chystá naftu a zkraje příštího roku má vyjet... to tě uklidní... ještě že fakt došly ty oprátky... já věděl, že to bude pro leckoho težkej ořech... :yes: P.S. Prosím, přečti si, cos napsal, podívej se na užité smajlíky... a pak požádej redakci, ať ti to vymažou... jiné řešení nevidím... říká se tomu - blamáž. Máš to zapotřebí?
Cítíš se být povolán hodnotit pravidla závodu? smekám... Opravdu před tvou bohorovností... nejspíš čerpanou z vedlejších výkřiků, smekám. Znalost pohonů sem netahej. Tu můžeme rozebrat jinde. Ovšem že tu budeš psát tyhle nesmysly... to se opravdu těžko chápe.
GTI ma IQ tykve snad ... :-) GTI , nejsi černej ? :-! (rozuměj cikan, ty sou taky dost chytrý ...) kdo má číst ty tvoje výplody, který sou uplně všude roztahaný, po tomhle vcelku dobrém serveru. Nafta je ekonomicka, ale žádný sport. viz rallye, formule atd atd ... no comment (pro hlupáka GTI)
Tak především, buď slušný. Je to takové nepsané pravidlo. Co se týká nafty a sportu... no, moc vhodnej článek sis ke svému příspěvku nevybral.... >:-[]:yes:
GTI ty ses fakt kus dobryho *! Precti si prosim te, co tady celou dobu meles za * a pak si tu opratku jdi radsi najit, pac jedinej, kdo si ji tu zaslouzi, jsi ty...
Skus benzín zvětšit na úroveń toho nafťáku, dej mu turbo, a Audi se doválelo chlapče! Vem 2 uplně stejný auta, který budou mít atmosfericky plněný motory. Jedinej rozdíl v nich bude, že jedno bude mít naftovej motor, druhý benzínovej. Postav je na start...Který vyhraje;-)? TOHLE jsou rovný podmíky! Pokud se maj někde opěvovat výhody nafťáku, tak rozhodně NE v rychlostních závodech...
ano, měli udělat kategorii diesel.. ale stejně by byli celkově první...
co na tom že nemají konkurenci ? peugeot chtěl mít taky první vítězství s dieslem, ale audi to zvládlo dřív... pežot teda snad příští rok...
btw ste si jistí že limit pro turbo 3,5 litru platí pro benzin stále ? opravu má tu vyjímku jen diesel ??????????
Jsme si jisti. Od letoska, jaka nahoda, muze mit navic ropak variabilni geometrii lopatek turba. Benzin ne. Rozdil mezi nejvetsim turbobenzinem a turbokamnama je 37% ve prospech ropy. Skutecne ferova pravidla :no:
to by me docela zajimalo, kdo vsechno by mel tu variabilni geometrii lopatek u benzinu :-) protoze to neni zrovna nejsnadnejsi neco takoveho udelat. Zatim to ma jenom Porsche, ne? KKK turbo rulez (Nemci jsou holt nejlepsi) :yes:
Koukam ze zde mame dementa co postava v pangejtu pozoruje projizdejici A8 A6 A4 A3 A2 Passaty Golfy Allroady Tuaregy Tuarany a proste vsechny tyhle vyplody Wv a jeho odnozi a u toho jednou salutuje a druhou si zrejme honi vocas. Prosimte po ostatnich to nechtej protoze teto demence zde krome tebe nikdo jeste nedosahl.
Ja jsem se dokonce zmohl jen na smajliky, protoze mi ta reakce pripadala naprosto presna (vzhledem k vylevum GTI v poslednich dnech, ktere hranici Jedlickovym ustavem) a pobavila me. A na co ses zmohl ty?
hele oč lepší než my je pan nedotknutelný GTI se svými prostituty, zoufalci apod... navíc svojí bezmeznou láskou k VW a opovržením vůči všemu made in asia si o takové příspěvky vyloženě říká
NAVRH pre ADMINA,bloknut GTI-ho,nema tu co robit,hoci aky clanok-GTIho stupidne prispevky,jeho VW a prihluple narazky na všetko ostatne,ano Demokracia hej ale nie OBTAZOVANIE,GTI spametaj sa uz!!!!!!
Nafta patri do traktora-truba a nie do osobneho auta a uz vobec nie do zavodaku, vsak aj preto z nich lezie dym ako keby isli na drevene uhlie,ako pred 100 rokmi. To sa uz vobec nebudeme bavit o sounde motora. Tak sa zobud ked zacnes znova hykat nad naftovym nezmyslom.......
Slusi se poblahoprat vitezi. Casy, ktere zajizdeli v beznych kolech, byly srovnatelne s casy nejlepsich kol souperu. Priznam se, ze jsem ocekaval jejich trumfy jinde. Ted nema cenu brecet nad nastavenim parametru jednotlivych skupin. Tymy o nem vedely urcite dopredu, ale bylo videt, ze nekteri dali prednost osvedcenym a casem proverenym motorum. Po letosnim roce urcite dojde k par zmenam. Ja bych z tohoto viteztvi nedelal zas takovou udalost. Uz pred 2 lety na Le Mans krouzil naftak a i v jinych soutezich se nafta pouziva (nejen na soutezich v orbe ;-) ). Navic tato kategorie prototypu (LMP1) je jen takova tresnicka na dortu, davam prednost dortu a GT vozum. GTcka aspon na pohled pripominaji auta. Jejich motory odpovidaji daleko vice tomu, co dostanete v "beznem >:D " seriovem AM DBR9, Corvette, Porsche. Tezko si clovek jedouci v 1.4TDi Fabii muze o sobe myslet, ze ma neco spolecneho s R10, to ovsem uz tolik neplati o GT3 RS, Corvette. V cem me Audi R10 zklamaly, byla spotreba nafty. Cekal jsem lepsi dojezd na nadrz. 16 kol? Diesel Lola (2004) jich ujela 19 :-O . Voditkem muze byt pocet zastavek v boxech - 08.Audi (27 zastavek), 17.Pescarolo (32), 64.Corvette (25) a to je 7 litrova atmosfera... Osobne se tesim na pristi rok. Jsem zvedavej, jestli nepohnou limity pro jednotlive kategorie. Doufam, ze uvidim vice DIESEL POWER vozu. Uz ted mame jisteho Peugeota :-):yes:
Jasne, ze o limitech vedeli, ale ja uz jsem to psal do prvni diskuse - vylobovalo si je Audi (nove VGT) a jedinou tovarni konkurenci pro vitezne Audi byl jejich tymovy kolega, tomu rikam rovnocenna konkurence. Obecne jsem proti michani jablek s hruskama, protoze to vzdycky jedna strana "odnese". Staci zustat u Le Mans a podivat se, jake melo sance Porsche pote, co se vypsaly limity, umoznujici start Viperum. Stacilo nastavit limity jinak a zadny Viper by se na Le Mans neobjevil, protoze by nikdo jiny motor nevyvijel. Stejne tak SBK (ctyrvalce vs. dvouvalce) a dalsi. Jsem pro jednotne limity a kazdy at s nimi nalozi, jak umi. Pri vhodnem nastaveni limitu pro hybridy by to mohl pristi rok vyhrat nejaky Lexus s biturbo dvanactivalcem a sadou baterek a opravdu bych chtel videt, jak by mistni audi vwanatici reagovali.
Limity, hmmm - to bude vecny boj. Vim, ze jsme o tom jiz psali pod minulym clankem. Nerikam, ze to je 100% koser. Ale mam zavody typu LeMans, Rally, Dakar radeji, nez OctaviaCup. Nechce se mi to ted moc hledat, ale zajimalo by me, o kolik se lisi vuz formule1 od kategorie LMP1, LMP2. Jen tak pro zajimavost bych postavil jeden na start pristiho Lemans. Jasne je to uplne jine pojeti, motory nejsou stavene na tak velke najezdy kilometru. Ale i ve F1 se bude delka zivotosti motoru prodluzovat, tak by se nejaky tym mohl zviditelnit takovou akci.
V F1 jsou limity pro kazdeho stejne, ve WRC taky - mas pocit, ze tam neni dostatecna ferova konkurence? Proste velikost motoru stejna pro benzin i ropak a hotovo, stejne tak jednotne limity emisi na silnice a bude zase o neco dychatelneji, kazdy den se nekde pobliz objevuji nacipovane traktory s cernou clonou jak pri pozaru ropneho vrtu. /// Ad F1 na Le Mans - bez sance, motory male, vydrz mala. Ani MotoGP specialy nejezdi vytrvalostni zavody, na to je potreba uplne jina konstrukce...
Rozdiel medzi moderným dieslom a moderným benzínom v kvalite splodín nemáš šancu spoznať, takže tá poznámka a čierncyh kúdoloch dymu je úsmevná. NOx produkujú aj benzíny a produkciu CO a HC majú vyššiu ako nafta. :-) No a v F1 sa nafta používať nesmie. Och, aká nespravodlivosť!
Aha, a tos cetl kde? V prospektu folksvagnu? Zjisti si limity a emise, nez neco placnes - cerny dym zpusobuji saze a ty ma benzin v sotva zjistitelnem mnozstvi, pritom prave saze vyrazne prispivaji k vzniku rakoviny. Doufam, ze vsichni cipari na rakovinu pochcipou, cerny dym se pri razantnim seslapnuti plynu vali z pomerne hodne TDi. Bud nejezdis autem, nebo sam cipnuty traktor vlastnis a v tom pripade zmar s tebou. :no:
Moderný diesel má filter pevných častíc. :-) A v Eure 5 sú na pevné častice rovnaké požiadavky na diesel aj benzín s priamym vstrekom spaľujúci chudobnú zmes: 0,005 g/km (Euro 4 pre diesel: 0,025 g/km).
Tak předem, díky za jeden z mála objektivních a emocemi nezatížených příspěvků. Velmi trefné shrnutí, zvláště zvláště ta pasáž 1.4 TDI vs. GT3RS :yes:;-) Samozřejmě se připojuju s gratulací vítězi, zaslouží si jí. Závod jsem sledoval na galaxii a průběžné výsledky na netu a rovněž jsem si všimnul "malých" dojezdů R10 (taky sem si vzpomněl na Tebou zmiňovanou Lolu). Mno, co se dá dělat, zdá se že dieselů na LM uvidíme více a více (příští rok Peugeot), je jen otázkou jak se s tím popere konkurence a hlavně pravidla. Ale, pánové (a dámo), to hlavní na konec- RUKU NA SRDCE - jestli jste někdo sledoval, můžete s čistým svědomím říct že se vám Vašemu uchu lahodí zvuk závodního (uff) dieselu? Myslím že to nemůže říct nikdo...př záběrech z vozů R10 mi ten zvuk rval uši...první asociace..prostě diesel lokomotiva (třída 780)... 8-s
Souhlas a ke gratulaci se pripojuju... prece jen je to poprve. Jen maly detalil: Pescarolo (5.0 V10, 640k, 615Nm, 930kg) vs. R10 (5.5 V12 TDI, 650k, 1100Nm, 925kg) - taky vam to nepride jako moc slavne vitezstvi? ;-\
:-) Nemam pristup ke galaxii ;-\ , takze jsem byl odkazan na net. Neco jsem slysel na radiolemans.com (oni snad meli stanoviste nekde primo u drahy - strasnej rambajz; take stacili odchytavat lidi z jednotlivych tymu pro rozhovor). Podle moderatoru to byl vyrazny zvukovy rozdil (Audi vs. Pescarolo). Zvuk - uz jsme si za tech par desetileti zvykli na poradny otacky sportovnich benzinaku. To nafta nema. Kazdy ma holt neco.
Takze gratuluji Audi ke vsemu jinemu, jen ne ke slavnemu vitezstvi. Skoda ze je Pescarolo neporazil, to by si panove z vlkohradu rvali posledni zbytky vlasu z plesi. Audi ma obrovske stesti, ze vlastne jezdi bez regulerni konkurence - preci jen je to jedina znacka, ktera se Le Mans ucastni... Kde je Porsche, Jaguar, Nissan, Toyota, Mercedes ??? Proc ma Audi uz 6 vitezstvi a v podstate se na ne moc nenadrelo... Doufam, ze na tom meli aspon filtr pevnych castic, aby divaci nahodou nedostali rakovinu plic :no:
Tak, tak, prototypyuž nie sú to čo bývali. Veď je tam v podstate jediný továrenský tím! Tie blbé pravidlá by mali zmeniť na jednoduchšie - napr.: hmotnosť 1000 kg. A to je všetko. Či by to poháňal atmosférický 14l 27-valec, alebo 0,5 l superhyperturbo, wankel, hybrid, turbochrocht alebo reaktor a palivo nech je tiež aké chcú - benzín, mazut, alkohol, metán a iné plyny alebo antihmota :-)
Ne, to se nedá vydržet... >:D >:D >:D
Ještě mě napadla taková myšlenka-kdyby se mezi palivo započítala krom antihmoty i antipatie, TDI už bysme se na okruzích nezbavili... ;-) Takže, zachovejme jasnou a konstruktivní mysl... ;-)
Pokud bys dal jako jediny limit napr. 1000 kg, tak by se pri zavode pomlatili. Dovedes si predstavit kam by se v honbe za vykonem a rychlosti dostali ???
No a? Pokiaľ si dobre pamätám, tak Porsche vyvinulo 917 pre Can-Am s výkonom nejakých 800 - 1000 koní a pomlátili sa? Nepomlátili :-) A ešte by som odstránil tú nezmyselnú šikanu v Hunaudieres - síce sa tam dosahovali moc vysoké rýchlosti, ale boli hlasi, že to bolo jediné miesto, kde si mohol jazdec "relatívne" oddýchnuť.
Pockej. Tady se nebavime o nejakych 800-1000 koniku. Jestlize z benzinovyho 1,5 l moturku dokazali pred x lety vydolovat s tehdejsi technologii cca 1300 kobylek, kolik by to asi bylo dneska bez omezeni ??? I kdyby nechali nejaky 4 litriky, motorari by to nadopovali na buhvi kolik. V tom bych videl uskali "bezlimitnich" pravidel. Podle me samotny vahovy limit nic neresi.
Zasa takých vysokých výkonov sa nebojím, má to obmedzenia - napr. schopnosť pneu taký výkon vôbec preniesť na cestu, životnosť motora, prevodovky a pod na 24 hod. Mne ide najmä o to aby tie pravidlá boli jednoduché a dlhý čas nemenné aby mohli súťažiť rôzne koncepcie a tak...
Presne tak. V tom se shodnem. Jenze nejjednodussi cesta je nejspis pres objem motoru a pripadne restrikce na nem. Ale v ramci zachovani spravedlnosti by ropaci mely mit bud samostatnou kategorii nemichanou s benzinama, nebo stejny zadavaci podminky. A to zde nebylo :-( Tot vse.
vim veleke kulove o motorech ale vemte si za přiklad motor 1,9l. Benzin atmosfera s vicebodem nepřimim a to same nafta vicebod nepřimý (tedy do komurky) nic nevim ale tusim kdo bude na tom lip..... a ted co to nove bawo s přímim vstřikem pod vysokym tlakem samozřejme benzinu, zajjimalo by me jak by dopadl motor stejne technologie v nafte.... srovnavejte turbo s turbem přimej vstřik s přimim vstřikem vysokej tlak s vysokym..... ps promeno geometrii lopatek v benzinu mel lotus ve sve V8 (Espritu) pardon že narusuju diskusi
precti si ve svetovem lexikonu -wikipedia, co vsechno prineslo audi jako prvni seriove na trh. zacne to prvnim vzduchem chlazenym dieslem (1944) pres pozinkovanou karoseriii po 4x4 - ktery vsechny velke automobilky odsoudili jako nerealizacni blbost. V 1972 prinesli GTE Einspritzmotor pred golfem
ale ne v COUPE, audi přišlo s timhle do seriovejch osobních aut !!!! v offroadech už to blyo dávno dávno... ale do osobáku to nikdo nedokazal dát konsktrukčně , a ani v tom neviděli budoucnost...
audi si navíc vybralo výhodnou ukázku ... RALLY...
Příští rok na to můžeš skočit... Jestli to bude boxer, a že asi ano... už se těším, jak tu budeš psát, že vibracema se ani neuděláš... jako v GURU TDI :-)
no, on je boxer právě výborný v tom, že vibrace jsou někde mezi čtyřválcem a šestiválcem, je tichý (bez plynu) a málo se ošívá...proto to bude zřejmě jeden z nejkultivovanějších dieselů na trhu, uvidíme. každopádně spolupráce s TTToyotou a její zkušenosti s D-CAT určitě přinesou ovoce...říkám, uvidíme ;-)
proč? fůze TTToyoty a Subaru byla pro Subaru výborná věc. Nejlepší technologie a ohromný kapitál se vždycky hodí. O Subaru nemám strach. Ani s dieselem ne. :-)
ech...pardon:no, on je boxer práVWě VWýborný VW tom, že VWibrace jsou někde mezi čtyřVWálcem a šestiVWálcem, je tichý (bez plynu) a málo se ošíVWá...proto to bude zřejmě jeden z nejkultiVWoVWanějších dieselů na trhu, uVWidíme. každopádně spolupráce s TTToyotou a její zkušenosti s D-CAT určitě přinesou oVWoce...říkám, uVWidíme a druhý : proč? fůze TTToyoty a Subaru byla pro Subaru VWýborná VWěc. Nejlepší technologie a ohromný kapitál se VWždycky hodí. O Subaru nemám strach. Ani s dieselem ne.
Gratuľujem Audi. Fandím tejto značke už dlhší čas a nie kvôli TDI a nie len v Le Mans. Takže som rád i keď moju radosť trocha kazí "iba" 2. miesto S. Leob-a, ktorý by si to 1. určite zaslúžil tiež (mimochodom prečo niesu nikde okrem výťazov spomenutí aj ostatný jazdci - veď nejde len o autá). Podľa mňa, si Audi tie roky výťaztiev zaslúžilo a nemyslím, že by boli bez konkurencie a už vôbec že by vyhrali nezaslúžene. A ako som už spomínal inde ide o technický pokrok takže nasadenie TDI neberiem tak tragicky. Riešenie pravidiel o motoroch bude vždy ošemetná záležitosť a určite ich tvorcovia vedia o tom viac a sú kompetentnejší ako mi všetcia tu. Rozdielne triedy sú fajn, ale o čom by boli tie závody. Ak by chcel niekto vyhrať stačí spraviť niečo iné a pretekať vo vlastnej skupine sám. To by už bol súboj. Nikde to tak nefunguje. Síce aj v Dakare sú benzínové triedy a dieslové (aspoň sa mi tak zdá) ale výťaz je len jeden. A LMP1 a 2 sú práve o tom + vyskúšať niečo nové a to že to audine vyšlo hneď na prvýkrát a nebálo sa nového si zaslúži úctu. Pre klasikov je tam trieda GT. Pravidlá sú stanovené ako kompromis a limiti považujem za správne. Skupina B v rally bola fajn, ale bola už prehnaná ešte pred ozajstným použitím technológie z F1. A nechcem aby to dopadlo podobne aj inde.
+ Rozdieli medzi pescarolo, audi a napr. corvette sú tiež veľké nemožno sa čudovať počtu odjazdených kôl na jedno natankovanie. Spotreba je len jedna vec. Druhou je váha, taktika, objem palivovej nádrže, pravidlá medzi kategóriami (corvette) a iné. Takže by som nejasal nad výkonmi corvette nad TDI a už nie v tomto prípade. Treba porovnať porovnaateľné ako tu už niekto spomínal i keď v inom kontexte. Ten zvuk trápi aj mňa, ale človek nikdy nevie ťo prinesie budúcnosť. Prínos pre šport i pre vývoj to je a to je to hlavné. + pozri ten nárast sledovanosti (boj "zlo" vs. "dobro"/nafta vs. benzín) >:D
Mozna, ze to bude tim, ze jsem za ta leta odvykl slovenskemu jazyku, ale prekladam si to dobre jako ze kdyby se sjednotila pravidla na stejnou uroven, ze by to uz nebyly zavody ??? Pravidla jsou stanovena jako kompromis a ROZDILNE limity povazujes za spravne ??? Rozumim tomu dobre ??? Pokud ano, tak mohli "kompetentni tvurci" rovnou urcit, ze ten a ten bude pro letosni sezonu vitez a hotovo :-(
"Rozdielne triedy sú fajn, ale o čom by boli tie závody. Ak by chcel niekto vyhrať stačí spraviť niečo iné a pretekať vo vlastnej skupine sám" ----- ale vzdyt to se prave stalo, Audi ma svou tridu, ktera nema s konkurenci nic spolecneho! Jen si tu tridu udelalo jako nadstavbu, takze mohli vyhrat v absolutni klasifikaci. Stejne jako pred par lety Viper, ktery ale v pohode vyhraval o tridu niz.
Vždy sa nájde kto medzeru (alebo príležitosť) v pravidlách využije a audi sa to podarilo hneď. A to treba oceniť. Výkonové rozdieli nie sú také veľké ako by sa dalo predpokladať pri porovnaní typov motorov. Ano 1300Nm je výrazne viac než má pescarolo ale diesel je ťažší a väčší čo znamená aj náročnejšie použitie a tiež má viac komponentov a ani turbo nieje najspoľahlivejšia vec na svete. Plus tie časi sú takmer zhodné a pescarolo skončilo druhé s nie tak veľkou stratou. Veď si len porovnaj V10 a V8 v F1. Napriek tomu že sú slabšie sú rýchlejšie kvôli menším rozmerom, váhe a nižšie položenému ťažisku. Každý sa tu môže rozhodnúť akou cestou pôjde, veď sú to prototypy (LMP1 a 2). Audi vyhralo v Le Mans nie prvý krát a asi vedia ako to chodí a mali aj lepšiu taktiku. Pamätám sa keď túto triedu vyhrali BentleyBoys (prvé tri priečky) a nikto to nekomentoval slovami že mali jazdiť vo vlastnej triede. Dnes je výťaz ropa s Audi zajtra treba znova benzín s Porshe (dúfam). A k tým prekladom - myslel som to tak, že tie pravidlá sú zjednotené už teraz kompromisom v parametroch rôznych typov motorov o čom netreba pochybovať. Lobing tam určite bol aby sa mohla použiť nová technológia aj s novými úpravami, ale že by tým audi získalo taký náskok, že by nemal konkurenciu? To sa máme vracať k starým technológiam len preto, že je to v pravidlách už niekoľko rokov. Turbo s premenlivými čo ja viem čími je už aj v benzínových motoroch (nové 911 turbo) a pri jeho použití v Le Mans tie pravidlá znova trochu upravia. Alebo chcete preteky "veteránov" - nech žije rozvod OHV? Audi to tentokrát vyšlo aj s naftou. Stačila by jedna chyba, alebo závada aj na tom prvom audi a už by sa kričalo ako dostala nafta nafrak. Napríklad nikto nekričí že aston má 6L V12 a corvette 7l V8 a to sú tiež rozdieli, ktoré zavážia a zanikajú rovnaké šance. Minulý rok tak aston prevalcoval všetkých v kategórii, ale doplatil na nespoľahlivosť (keď sa engemu a spol. minulo palivo a bol na prvom mieste).
Naprosto mimo. Mezeru v pravidlech je dulezite vyuzit, nicmene VYTVORIT SI MEZERU za nic chvalyhodneho nepovazuju. /// Diesel je tezsi? Dival ses na limity? Vzdyt vahovy limit pro diesel je jen asi 40 nebo 50 kg navic! To je podle tebe rozdil, znevyhodnujici diesel? Ale no tak! /// Vracet se ke starym technologiim - to si delas srandu, ze? Vytvoreni neferovych pravidel je podle tebe krok kupredu? Ale vzdyt je to presne NAOPAK - kdyby byly limity stejne, muselo by na tom traktoru Audi sakra zapracovat, aby mohli vyhrat. Takhle se jim naopak umoznilo vyhrat i bez tech technologii, jen diky vyssimu objemu a dalsim upravam v pravidlech. Zamysli se nad tim. ;-\
V určitých ohľadoch máš pravdu a tú ti neberem. Ale trocha sa zamysli aj nad tým, že čo ak tie pravidlá a limity sú viac menej dobré a audi na tom aute zapracovalo rovnako tvrde a dobre ako na výťazných audinách sezón minulých. Ďalej tá váha motoru - je pravda, že audi je celkovo ešte ľahšie než napr. pescarolo, ja som hovoril o ťažisku a to je kľúčové pre jazdné vlastnosti, rýchlosť v zákrutách a podobne kde zatiaľ nafta benzínu nemôže váhovo konkurovať. A istotne by sa našlo mnoho ďalších faktorov ako je aj to palivo, alebo množstvo súčiastok. NIE som zástanca nafty, ale ani odporca a odcudzovať len preto, že sa výsledok a nasadenie nafty do Le mans niekomu nepáči je zcestné. Ak náhodou niekto relevantne dokáže, že audi teraz vyhralo naozaj len kvôli pravidlám tak svoje slová vrátim späť. Ale domnienky a iba samé "trepanie" o podvodoch a lobingu len aby audi vyhralo bez úsilia sú o ničom = iba hľadanie výhovoriek prečo benzín. Veď úvidíme narok čo dokáže audi proti porsche ak sa ich nové auto nasadí aj na Le mans v európe a mie amerike. A možno sa pochlapí niekto iný, že by konečne pescarolo s Leob-om? Ak vidím niekde problém tak nie v pravidlách, ale v dedostatočnej konkurencií zo strany iných veľkých výrobcov.
Vracet se ke starym technologiim ???? ....zcela jiste ne. Akorat ze srovnani objemu turboropak turbobenzin 1:1 neni navrat ke starym technologiim, ale spravedlnost. A to je rozdil :-)
Zrovnavanie objemu pri diesly a benzine tiez nie je spravodlive. Benzin je kvalitnejsie palivo ako nafta (nafta bola vzdy ako "odpad" pri vyrobe benzinu) a preto sa tento "hendikep" nahradi objemom.
Ja nesrovnavam benzin s naftou. Jen tvrdim, ze by meli mit bud svuj samostatny zavod a nebo by meli reflektovat na stejny zadavaci podminky. Bez ohledu na to, jaky druh pohonu pouziji.
Niektorí z Vás nevedia prehtnúť že audi je so svojími TDI jednotkou. No čo že má iné pravidla objemu ako benzín. Odborníci ako vite má diesel vačšiu hmotnosť a hlavne aké sú otačky, pružnosť... a mnoho ďalších techn. výhod oproti dieselu. vraví vám to vôbec niečo? Skúste zmerať diesel pred pár rokmi s benzínom, samozrejme dnes je to inak, ale nie u športových áut. Takže odbornici traba dať klobuk dole a uznať technický pokrok audi!
Porsche by mělo postavit další bestii jako 917/30 nebo Ferrari 512LM, který by roztrhali ty traktory od Audi na cucky...Závodní auto na brikety mi přijde fakt komický.
Když někdy předjede nějakej mamlas v bůhvíkolikalitrový turbopetrolejce moji Porsche 924, tak je mi to totálně jedno. Mejch 125 koní jed dneska na silnici průměr, ale aspon si nešpinim auto od sazí ani nikomu za mnou když na to šlápnu. A taky se o žádnym dehtovym motoru nedá říct že by měl charakter a styl narozdíl od boxerů od Porsche, točivých motorů Ferrari, benzíny od BMW s nádherně jemnym chodem, nesmrtelnám 2,3Turbo od Saabu...