Točivý moment masivních 1220 N.m nově nabízí Ram 3500 modelového roku 2016 se šestiválcovým dieselem Cummins. Podle Dodge žádný jiný produkční automobil nenabízí více.
Naprosto ti rozumím... tohle není žádná parodie na nevkusnou počítačovou hru nebo hračka pro paničky s dlouhými nehty... jojo, na těch našich asfaltových polňačkách bych to ale v protisměru potkat nechtěl :-)
Kdo by řekl, že taková mašina spadá pod FCA >:-[] . Další pecka je 700HP Grand Cherokee :yes: , tak snad v Evropě bude také nějakými superstroji disponovat Alfa.
ty pouzivas jako osobak pracovni truck? pac tohle spada do kategorie trucku
nechci vam brat iluze hosi, ale Amerika prejde u osobnich aut na nizke objemy mozna rychleji nez EU, kuprikladu Cadillac ma bejt prvni kdo do segmentu luxusnich aut ma nabizet jen 4 valce
To je druhá věc, ovšem nikdo ti nebrání zajít k Denkeru a spol a nechat si dovézt V6 a V8 z kanady. Navíc tě to vyjde podstatěn levnějši a máš to komplet službu vč. přihlášení na zančky vč. záruky.
Citace: "...Řadový šestiválec ...totiž nabízí výkon 385 koní (287 kW), ale hlavně točivý moment 1220 N.m,..."
Máme to snad chápat tak, že točivý moment je u motoru důležitější než výkon ? 8-s
Jsi vedle, pouze výkon je směrodatný a pak jako druhotná věc jeho průběh (což je jinak vyjádřený toč. moment). Takže motor této RAMky má 385k, což znamená, že by mohl být nahrazen třeba motorem z F355 (má 380k) a do kopců by při dobrém zpřevodování (ať je každý motor spojen např. s modní 9st. AT) valila obě auta, ač s rozdílnými motory, prakticky stejnou rychlostí. Akorát že Cummins s třeba 3000ot/min a 3,5 V8 s 8000ot/min.... Možná že rozjezdy by paradoxně lépe zvládal 3,5l, který dokáže produkovat při rozjezdových otáčkách cca 70% z maxima Nm oproti 6,7l, který, než se dostane do otáček, kde foukají turba, bude mezi 30-40% maxima Nm.
Samozřejmě spotřeba bude maximálně rozdílná, diesel pojede za 15l a benzín za 30l a víc.
Samozřejmě výdrž by byla malá. A efektivita jakbysmet, ale výkonově by tahle V8 nezaostávala za dieselem. Tudíž stejnému autu může dodat stejnou dynamiku i motor s 4x menším toč. momentem.
Asi by jsi měl tuhle informaci poslat třeba do Scanie, protože ty * dělaj pořád čtrnáctilitrový motory, přitom by stačil nějakej nabušenější třílitr biturbo s variátorem >:D
Ano, "třeba" v F1, v něčem, co sotva je auto, a co navíc váží 600 kg nebo kolik. Na to opravdu nějakých 300 Nm stačí bohatě. Ony se totiž tyhle věci reálně musí uvažovat k váze stroje, chápu? To jen tak pro zajímavost.
A pro jinou zajímavost, F1 na sobě mají tolik stupidních omezení, že už váš implikovaný argument nemůže snad dávat menší smysl.
A na závěr bych doporučil nesnažit se dohadovat, co jsem napsal má kořeny u lidí, kteří věděli o čem mluví.
Jo podle ayogachiho naivní teorie by stačilo, kdyby motor ve ferrari vybavili vloženým převodem, který by (při zachování výkonu) zvedl produkovaný krouťák třeba na trojnásobek. Rázem by zostudili celý zbytek startovního pole i se slavnými mercedesy >:D
Ne, nikdy jsem nic takového netvrdil. To už musí být člověk hodně zoufalý, aby jediné jeho argumenty byly výmysly, které protistrana nikdy neřekla.
Enza jsem zmiňoval, protože to byl on, kdo řekl, že výkon prodává auta a krouťák vyhrává závody. Ale vy jistě autům rozumíte víc, než nebožtík pan Enzo Ferrari.
Moje argumenty vymyšlené nejsou. Ty sám jsi potvrdil co jsem napsal jen z hecu, že méně výkony motor s velkým krouťákem pojede lip než o půlku výkonnější ale s malým krouťákem. Možná bys mohl vysvětlit proč. Jen ctovat Enza v tomhle případě asi nestačí.
Ano.
A hnací síla auta, která mu uděluje zrychlení a překonává jízdní odpory je při určité rychlosti závislá pouze na okamžitém výkonu, moment ji nijak neovlivní.