Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Naftový Ram 3500 má nově 1220 N.m, údajně nejvíce z masově prodávaných vozidel

Točivý moment masivních 1220 N.m nově nabízí Ram 3500 modelového roku 2016 se šestiválcovým dieselem Cummins. Podle Dodge žádný jiný produkční automobil nenabízí více.
Zpět na článek
23. 6. 2015 18:12
24. 6. 2015 07:52
23. 6. 2015 18:56
23. 6. 2015 21:57
24. 6. 2015 07:51
24. 6. 2015 08:14
24. 6. 2015 09:09
24. 6. 2015 10:51
24. 6. 2015 11:44
24. 6. 2015 08:07
Avatar - M1chal
23. 6. 2015 18:12
RAM
Tohle auto bych měl k ničemu, ale strašně ho chci :-! >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
24. 6. 2015 07:52
Re: RAM
Mohl bys tím vyprošťováka pro kamiony ;-)
24. 6. 2015 08:49
Re: RAM
Naprosto ti rozumím... tohle není žádná parodie na nevkusnou počítačovou hru nebo hračka pro paničky s dlouhými nehty... jojo, na těch našich asfaltových polňačkách bych to ale v protisměru potkat nechtěl :-)
Avatar - Dzakobo
23. 6. 2015 18:56
Vida
Kdo by řekl, že taková mašina spadá pod FCA >:-[] . Další pecka je 700HP Grand Cherokee :yes: , tak snad v Evropě bude také nějakými superstroji disponovat Alfa.
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2015 21:57
as
taketo podobne motory maju u nas 18 m autobusy
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hittman
24. 6. 2015 07:51
Re: as
Jó, amerika to umí, jak říkáš, u nás v autobusu, u nich v osobáku. Holt u nás má střední třída tříválec 1,0 litru, u nich V8 6,2 třeba. :'-( :yes:
24. 6. 2015 08:14
Re: as
ty pouzivas jako osobak pracovni truck? pac tohle spada do kategorie trucku

nechci vam brat iluze hosi, ale Amerika prejde u osobnich aut na nizke objemy mozna rychleji nez EU, kuprikladu Cadillac ma bejt prvni kdo do segmentu luxusnich aut ma nabizet jen 4 valce
Avatar - Barrichello
24. 6. 2015 09:09
Re: as
Velký kulový, CT6 i chystaný model nad (asi CT8) budou mít obé V8 i V6. Je to oficciálně potvrzeno.

CTS a Escalade má taky V8, resp. V6 atmo i V6 biturbo (CTS).
Avatar - Aoyagi
24. 6. 2015 10:51
Re: as
Jen aby to ta auta měla jako možnost i tady. Pokud vím, i CTS se sem dodává jen s tím I4 2,0L přeturbeným šmejdem.
Avatar - Barrichello
24. 6. 2015 11:44
Re: as
To je druhá věc, ovšem nikdo ti nebrání zajít k Denkeru a spol a nechat si dovézt V6 a V8 z kanady. Navíc tě to vyjde podstatěn levnějši a máš to komplet službu vč. přihlášení na zančky vč. záruky.
24. 6. 2015 08:07
Re: as
Jó, to by byl motor do Pandy!
;-)
24. 6. 2015 08:26
hlavně točivý moment ?
Citace: "...Řadový šestiválec ...totiž nabízí výkon 385 koní (287 kW), ale hlavně točivý moment 1220 N.m,..."
Máme to snad chápat tak, že točivý moment je u motoru důležitější než výkon ? 8-s
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Barrichello
24. 6. 2015 09:09
Re: hlavně točivý moment ?
u káry jako je pracovní truck, za kterým se halvně tahaj přívěsy ano
Avatar - Dzakobo
24. 6. 2015 10:14
Re: hlavně točivý moment ?
Jsi vedle, pouze výkon je směrodatný a pak jako druhotná věc jeho průběh (což je jinak vyjádřený toč. moment). Takže motor této RAMky má 385k, což znamená, že by mohl být nahrazen třeba motorem z F355 (má 380k) a do kopců by při dobrém zpřevodování (ať je každý motor spojen např. s modní 9st. AT) valila obě auta, ač s rozdílnými motory, prakticky stejnou rychlostí. Akorát že Cummins s třeba 3000ot/min a 3,5 V8 s 8000ot/min.... Možná že rozjezdy by paradoxně lépe zvládal 3,5l, který dokáže produkovat při rozjezdových otáčkách cca 70% z maxima Nm oproti 6,7l, který, než se dostane do otáček, kde foukají turba, bude mezi 30-40% maxima Nm.

Samozřejmě spotřeba bude maximálně rozdílná, diesel pojede za 15l a benzín za 30l a víc.
Avatar - Barrichello
24. 6. 2015 11:45
Re: hlavně točivý moment ?
Jako benzín tam maj 5,7 V8 a 6,4 V8.

Neboj.

F355 jako Ferrari 355?
Tak ten by tam dal tak 90 000 km a byl by našrot >:D
Avatar - Dzakobo
24. 6. 2015 12:51
Re: hlavně točivý moment ?
Samozřejmě výdrž by byla malá. A efektivita jakbysmet, ale výkonově by tahle V8 nezaostávala za dieselem. Tudíž stejnému autu může dodat stejnou dynamiku i motor s 4x menším toč. momentem.

Hlavně, že si rozumíme. ;-)
Avatar - Barrichello
24. 6. 2015 13:02
Re: hlavně točivý moment ?
to sice jo, jenže u těchle strojů jde o výdrž a aby najeli minimálně 500 000 km
Avatar - Escudo
24. 6. 2015 14:31
Re: hlavně točivý moment ?
Asi by jsi měl tuhle informaci poslat třeba do Scanie, protože ty * dělaj pořád čtrnáctilitrový motory, přitom by stačil nějakej nabušenější třílitr biturbo s variátorem >:D
Avatar - Barrichello
24. 6. 2015 14:44
Re: hlavně točivý moment ?
:yes: :yes: :yes: >:D
Avatar - Aoyagi
24. 6. 2015 10:52
Re: hlavně točivý moment ?
Je takové pořekadlo: Výkon prodává auta, krouťák vyhrává závody.
Avatar - m.z.
24. 6. 2015 11:43
Re: hlavně točivý moment ?
Tohle by se mi líbilo s točnicí a zakázkovým návěsem, takovou 8t mašinu by to asi umělo odvézt.
24. 6. 2015 16:15
Re: hlavně točivý moment ?
Ayoagi: tak si pro zajímavost zjisti, jak malý krouťák stačí na vítězství třeba ve F1
Avatar - Aoyagi
24. 6. 2015 17:59
Re: hlavně točivý moment ?
Ano, "třeba" v F1, v něčem, co sotva je auto, a co navíc váží 600 kg nebo kolik. Na to opravdu nějakých 300 Nm stačí bohatě. Ony se totiž tyhle věci reálně musí uvažovat k váze stroje, chápu? To jen tak pro zajímavost.
A pro jinou zajímavost, F1 na sobě mají tolik stupidních omezení, že už váš implikovaný argument nemůže snad dávat menší smysl.
A na závěr bych doporučil nesnažit se dohadovat, co jsem napsal má kořeny u lidí, kteří věděli o čem mluví.
24. 6. 2015 18:18
Re: hlavně točivý moment ?
Aha rozumím. Takže auto s 300 HP a 200 Nm nebude mít v závodě žádnou s šanci proti soupeři s 200 HP ale 300Nm. :-)
Avatar - Aoyagi
24. 6. 2015 19:05
Re: hlavně točivý moment ?
Ano, přesně to tvrdím, že nebude mít naprosto žádnou šanci, ani kdyby na něj spadl meteorit.

Chybí tu smajlík obracející oči v sloup.
Avatar - m.z.
24. 6. 2015 21:18
Re: hlavně točivý moment ?
Ti konstruktéři jsou ale blbci, proč dělají takové chyby?! Nejvyšší čas, abys jim poradil.
Avatar - Aoyagi
24. 6. 2015 23:41
Re: hlavně točivý moment ?
Copak já, ale takový Enzo by mohl.
25. 6. 2015 11:10
Re: hlavně točivý moment ?
Jo podle ayogachiho naivní teorie by stačilo, kdyby motor ve ferrari vybavili vloženým převodem, který by (při zachování výkonu) zvedl produkovaný krouťák třeba na trojnásobek. Rázem by zostudili celý zbytek startovního pole i se slavnými mercedesy >:D
Avatar - Aoyagi
25. 6. 2015 12:20
Re: hlavně točivý moment ?
Ne, nikdy jsem nic takového netvrdil. To už musí být člověk hodně zoufalý, aby jediné jeho argumenty byly výmysly, které protistrana nikdy neřekla.

Enza jsem zmiňoval, protože to byl on, kdo řekl, že výkon prodává auta a krouťák vyhrává závody. Ale vy jistě autům rozumíte víc, než nebožtík pan Enzo Ferrari.
25. 6. 2015 13:33
Re: hlavně točivý moment ?
Moje argumenty vymyšlené nejsou. Ty sám jsi potvrdil co jsem napsal jen z hecu, že méně výkony motor s velkým krouťákem pojede lip než o půlku výkonnější ale s malým krouťákem. Možná bys mohl vysvětlit proč. Jen ctovat Enza v tomhle případě asi nestačí.
Avatar - Aoyagi
25. 6. 2015 13:56
Re: hlavně točivý moment ?
Aha, to myslíte tu sarkastickou poznámku s meteoritem? OK :-)
25. 6. 2015 14:25
Re: hlavně točivý moment ?
Ano.
A hnací síla auta, která mu uděluje zrychlení a překonává jízdní odpory je při určité rychlosti závislá pouze na okamžitém výkonu, moment ji nijak neovlivní.