Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftový SEAT Leon do WTCC: bude TDI vítězit?

Michal Otruba
Diskuze (39)

Audi na závodních okruzích úspěšně bojuje se svým naftovým supersportem R10 TDI, sesterský Seat si vzal příklad a do příštího závodu WTCC nasazuje naftového Leona.

Španělský Seat je první automobilkou, která do šampionátu WTCC (World Touring Car Championship) nasazuje závodní vůz poháněný turbodieselem. Ve švédském závodě v Anderstorpu pojedou 28. a 29. července dva Leony FR 2,0 TDI, za jejichž volanty budou sedět Jordi Gené a Yvan Muller. Motor jejich vozů je odvozený od sériového 125 kW (170 koňového) motoru TDI. V závodních speciálech je ovšem přeladěn na 209 kW (280 koní), úpravou prošlo turbodmychadlo, převodovka a mezichladič stlačeného vzduchu. Hlava válců a blok motoru je použit ze sériového vozu. Naftový motor je však o 35 kg těžší a tak museli inženýři přerozdělit hmotnost na jednotlivé nápravy. Ostatní piloti Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro a Michel Jourdain pojedou se stávajícími vozy.

„Na projektu jsme pracovali několik měsíců a oceňuji veliký potenciál vozu. Musíme však čelit dvojitému handicapu. První je, že naftové auto musí podle předpisů vážit o 30 kg více než vůz s benzinovým motorem. Druhé omezení spočívá v tom, že turbo a mezichladič jsou posunuty před přední nápravu a to nám kazí ideální rozložení hmotnosti. Na druhé straně máme k dispozici vyšší točivý moment a myslím, že můžeme být opravdu konkurenceschopní,“ říká o příštím závodu Jordi Gené, jeden z továrních jezdců.

WTCC Seat Leon FR TDI
Délka/výška/šířka [mm] 4330/1849/2600
Motor 2,0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 2000
Válce/ventily 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 209/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 450/2500
Převodovka šestistupňová sekvenční Hewland
Brzdy přední [mm] čtyřpístkové, průměr 332
Brzdy zadní [mm] dvoupístkové, průměr 280

Bude ve WTCC rychlejší naftový nebo benzinový SEAT Leon?
  • Benzinový
    46%
  • Naftový
    54%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 815 čtenářů.

Michal Otruba
Diskuze (39)
24. 7. 2007 15:38
Re: Nadeje umira posledni
V optimalnich se bude snazit,ale vzdy mu to nejak,,ujede"do tech vysokych-takze-smula >:D
24. 7. 2007 12:10
Re: SEAT
Nafta moze vyhravat, ale Seat mozno nie. Kedy Seat vo velkom vyhraval? Ze by mu k vavrinom pomohlo prave TDI?
24. 7. 2007 12:06
Re: Nadeje umira posledni
Preco by mal predbiehat vo vysokych otackach, bude predbiehat v optimalnych.....naco su prevodovky a management motora?
23. 7. 2007 16:36
TéDéÍ
Pro někoho možná další neskousnutelný trh v oku, ale pro mě určitě ne, já naftě přeju. :yes: A skoro 300 kobyl z dvoulitru, to už má k traktoru hodně daleko ;-)
23. 7. 2007 14:54
Nadeje umira posledni
Podle mne se tento Leon bude v prvnich dovu kolech tvarit velice dobre,ale postupem casu,kdy bude muset predjizdet(jestli bude predjizdet)mu apetit zmizi a bude to propadak zavodu.Kroutici moment ve vysich otackach,ktere jsou nutne pri predjizdeni, se jaksi nedostavi.