Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Náhradní baterie pro Nissan Leaf stojí skoro 5 tisíc liber (172.500 korun)

Elektromobily jsou sice protěžovány jako auta minimálně zatěžující životní prostředí, ale jejich provoz není zrovna nejlevnější.
Zpět na článek
8. 12. 2014 19:00
8. 12. 2014 19:34
9. 12. 2014 12:06
9. 12. 2014 12:02
9. 12. 2014 12:00
8. 12. 2014 19:31
9. 12. 2014 08:23
9. 12. 2014 08:34
9. 12. 2014 10:56
9. 12. 2014 11:25
9. 12. 2014 10:30
Avatar - maros
8. 12. 2014 17:14
Než tu Kharl nablije
tak bych chtěl řici, že auta na baterky jsou utopie. Možna vodíky, uvidíme.
Rozbalit vlákno
3
8. 12. 2014 18:59
Re: Než tu Kharl nablije
A kolik bude stát výměna palivových článků? ;-)
8. 12. 2014 19:02
Re: VODÍK JE BLBOST
jj
vodíkovka s 700 atmosférama v kufru [odkaz] kapitola sama pro sebe :-)
200.000Kč za 24kWh NISSAN Leaf [odkaz] batery no je to dost, TESLA za 85kWh [odkaz] chce asi 500.000Kč
Soudruzi jen co 2017 bude GIGA [odkaz] budou baterky za babku doufejme, lithiajaksrrrček [odkaz] ;-)
8. 12. 2014 20:09
Re: VODÍK JE BLBOST
neviem preco sa tesla/baterko ortodoxni veriaci tolko zastrajaju proti vodiku. Tie dve technologie budu pravdepodobne koexistovat takisto tu budu aj hybridy.
8. 12. 2014 17:42
Je to dosť peňazí to áno ale myslím si že cena pôjde v budúc
Je to dosť peňazí to áno ale myslím si že cena pôjde v budúcnosti dole. Niekto môže hovoriť že je to strašne predražené a že budúcnosť je vodík a palivové články. Mňa by skôr zaujímala cena náhradného palivového článku do chystanej Toyoty Mirai keď to auto stojí v Nemecku 65.000 eur tak koľko stojí článok 30-40.000 eur ??? a to nehovorím o tom že elektromobil nabijete v každej zásuvke a nabíjacie stanice sú už skoro v každom meste, koľko je vodíkových staníc v ČR+SR na jednej ruke by som ich spočítal
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2014 17:42
175 tis projedu v benzinu za necely 2 roky
a to nejezdim nejak moc.
navic nepředpokládám, ze pote co mi skonci na auto záruka, ho budu muset vyhodit do srotu a koupit novy. podobny to bude i s tou baterkou.
navíc predpokladam, ze sevis elektromobilu (krome akumulatoru) bude podstatne levnejsi nez servis auta se spalovacim motorem.
podekujme tem, kteří si to elektromobil za draho koupi aby zaplatili technologii. pristi model bude levnejsi a ten další si uz mozna koupime taky..
Rozbalit vlákno
3
9. 12. 2014 10:41
Re: 175 tis projedu v benzinu za necely 2 roky
Koukáš na to docela jednostranně.
Ani elektromobil nejezdí zadarmo. Sám jsem to počítal a jedno plné nabití Tesly S by mne vyšlo na cca 400-450 Kč. Ujedeš cca 350 km max, což je reálný dojezd v našich podmínkách a ne krásná teorie z marketingového materiálu. Takže náklady na kilometr jsou jasné. Pak si započti cenu auta - to je nesmysl úplný a jsi doma.

Takže, pokud chceš relaitvně normálně, levně jezdit, kup si auto na CNG. Náklady na kilometr plus minus stejné, pořizovací cena poloviční (Golf CNG x e-Golf). Jasně, servis o drobet dražší, ale žádná velká trága to není.
9. 12. 2014 11:30
Re: 175 tis projedu v benzinu za necely 2 roky
nocni tarif je cca 2kc/kWh, takze jedno nabiti 50kc
jestli to vydrzi 1000 nabiti, tak +150kc, tedy jedno nabiti 200kc.
a predpokladam, ze to vydrzi vic jak 1000 nabiti
jak jsi dosel na dvojnásobek?
9. 12. 2014 11:51
Re: 175 tis projedu v benzinu za necely 2 roky
Hele, nevím kde bydlíš, kde nabíjíš, ale takhle levné to není.

Na slušné nabíjení potřebuješ tři fáze a 32A a 8h času. Gratuluji, pokud takovým HW doma disponuješ.
Pokud si počítal obyčejnou zásuvku 230V, tak z ní bys nabíjel tak dva dny.
8. 12. 2014 18:37
Minimální zátěž životního prostředi
Tohle platí vzhledem k téměř nulovým emisím za jízdy, ale vzhledem k náročnosti výroby, vzhledem k výrobě elektrické energie atp. je celková bilance ekologické stopy větší, než u běžného benzinového 4-válce.
Rozbalit vlákno
23
8. 12. 2014 18:51
Re: Minimální zátěž životního prostředi
nejakej hodnovernej odkaz by nebyl??
nebo to jsou jen obvykly hospodsky plky?
8. 12. 2014 18:57
Re: Minimální zátěž životního prostředi
jistě že Mike_C zas jen plká jako obvykle žvejk ho sem žvejk ho tam ... [odkaz] [odkaz] ;-)
8. 12. 2014 19:24
Re: Minimální zátěž životního prostředi
"jako obvykle" :yes:
8. 12. 2014 19:01
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Viděl jsem o tom dokument, bohužel už si ale nepamatuju, jak se to jmenovalo.

Nejsem vyloženě proti elektroautům. S i3 se jezdí zajímavě, ale myslím, že se nejdřív tahle technologie měla rozvinout v komerčním sektoru. Pro běžného uživatele je pořizovací cena vysoká, dojezd dostatečný jen do města. Smysl mi to dává jen ve chvíli, kdy k pořízení dostanu citelnou daňovou pobídku.
8. 12. 2014 19:05
Re: Minimální zátěž životního prostředi
na jednostranne natocene dokumenty se vyprdni, v tomhle ti pravdu nerekne nikdo, jeden bude pro a bude "lhat a zamlcovat pravdu co by jeho argumentum uskodila" a druhej to same opacne proti :-!
8. 12. 2014 19:54
Re: Minimální zátěž životního prostředi
jako druhy-treti auto na ***cky je (brzo bude) elektromobil idealni.
manželka 160k turbobenzinem rozvazi deti do skoly, skolky a na krouzky.
takze rano nastartuje, ujede 2km, zastavi, odvede dceru do skoly. pak znovu nastartuje, ujede 5km a odvede kluka do skolky. pak znovu nastartuje a jede ke me do práce. ve 13 nastartuje a jede pro dceru do skoly. pak znovu nastaruje a veze ji na krouzek. pak znovu nastaruje a jede nakoupit. pak znovu nastaruje a jede domu. za hodinu znovu startuje a jede pro dceru na krouzek. pak znovu startuje a jede pro kluka do skolky. pak znovu staruje a jede domu a auto ma do rana klid. jestliže teda znovu nestartuje a nejede za kamaradkama, na kafe, vecer do telocvicny nebo něco podobnyho. takze den co den minimalne 10x startovat, ujede cca 30km a ani se neohreje. jak dlouho ještě muze vydrzet motor, spojka ... ?? o emisích u studeného benzinu si taky nedelam zadny velky iluze.
pro elektromobil tenhle rezim uplne idealni.
9. 12. 2014 08:21
Re: Minimální zátěž životního prostředi
no a preco si kupil manzelke na take poskakovanie turbobenzin ?
9. 12. 2014 10:24
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Protože to asi vyšlo finančně dobře.
Na to, aby manžela jezdila v elektromobilu, nejspíš nemá zbytečný třičtvrtě milion. Ostatně jako drtivá většina lidí.
9. 12. 2014 10:52
Re: Minimální zátěž životního prostředi
proste mame 2 benzinovy auta a manželka jezdi tim s kterym se ji jezdi lip.
jeji jezdeni by bez problemu zastal elektromobil a casem k tomu urcite dojde.
to ze to ma 160k neznamena ze ten vykon vyuziva, ale docela prijemne se s tim jezdi.
při 2tis otáček při kterých jezdi to ma cca 70koni, to spousta mestskych vozitek uz musí tocit aspoň 4tis otáček. přepokládám, ze elektromobil s cca 80kW vykonem bude na jezdeni po meste a silnicich 3. tridy podobne pohodovej ja turbomotor s téma 160k.

samozrejme ze nepatrim mezi ty co by z kapsy za mestsky vozitko vytahli 3/4 mega, ale az to bude 300-350tis, tak to bude idealni volba pro 2. auto
9. 12. 2014 11:01
Re: Minimální zátěž životního prostředi
300-350? Jsi velký optimista. Hodně velký.

Pořád si musíš uvědomovat, že všechno něco stojí, každý chce vydělávat a "bohatnout". Svět není charita.
Takže nadneseně řečeno, pořídíš si přibližovadlo které má jisté parametry, spotřebu energií, dojezd atd. Ale jeho cena nemůže být nižší, než cena jeho ekvivalentu.
Protože by někdo přicházel o peníze. Ať už stát na daních, nebo výrobce toho vozíku... Vše je provázané, vše spolu musí vyváženě fungovat. Protože z dlouhodobého hlediska by výkyvy (ve větším než zanedbatelném rozsahu) vedly ke zhroucení systému.
9. 12. 2014 11:34
Re: Minimální zátěž životního prostředi
fabie stoji 250tis
k tomu baterky 150tis
takze 500tis.
minus motor, spojka, diferencial a spousta dalších hovadin + samozrejme další hovadiny navrch.
takze uz dnes jsi na 400tis.
zbytek je zisk na pokryti vyvoje, kterej s konkurenci pujde dolu.
takze real za 10 let je max 350tis za auto tridy fabie
9. 12. 2014 11:48
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Ty jsi vůbec nepochopil, co jsem napsal.

Je úplně jedno, jestli bude za deset let stát el. supermini 350 tyček, provoz toho auta bude stejně drahý jako teď. Ne li dražší.
Uvědom si, že stát nemůže přicházet o příjmy za PHM ty tvoří podstatnou část vybraných daní. Když se zvyší počet elektromobilů a stát začne registrovat výpadek ve výběru daní, tak jak se asi zachová? Tady Babiš prská, když by se měla snížit daň u PHM o dvacetník a o kolik miliard by přišel, a ty mi tady vykladáš o "el. Fabii za čistapade". 8-s

Buď ti naprosto uchází podstata věci, nebo nutně potřebuješ jezdit na elektriku a náklady tě stejně nezajímají.
9. 12. 2014 14:44
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Uvědom si, že stát může přicházet o příjmy za PHM a taky že o ně přijde, na tom už se pracuje.
Ten tvůj "stát" představuje totiž stádopapalášů a ti nejsou nenahraditelní. Takže nastane výměna kdy starý se nakopou a přijdou mladý. A mladý nebudou zaprodávat lid ropáckou sračkou [odkaz] kterou ten tvůj "stát" těžce zadlužuje prostý lid, který to z těch umělých daní platí a krmí ho propagandou jak tu ropu nutně potřebuje, protože těch pár zaprodanců potřebuje na svoje bohatýrský žití ty prachy z těch úplatků co od ropáků dostávají ;-)
TAKŽE STÁT NEBUDE CIZÁKŮM CÁLOVAT ZA ROPU TĚŽCE VYDĚLANÝ DEVIZY A LIDI BUDOU JEZDIT NA VLASTNÍ DOMA VYROBENOU ČESKOU ELEKTŘINU [odkaz] [odkaz] A tím pádem NEBUDE se Z LIDÍ ŽDÍMAT TY UMĚLÝ DANĚ Z PHM, PROTOŽE NEBUDE se MUSET PLATIT CIZÁKŮM ZA TEN ROPNEJ SAJRAJT.
A JEŠTĚ NAVÍC se UŠETŘÍ ZA DEGENERUJÍCÍ ZDRAVOTNICTVÍ [odkaz] ;-)
Pochopils, srrrr na ty tvoje brmbrm fára a pude to po dobrým nebo po zlým [odkaz] [odkaz] ;-)
9. 12. 2014 15:14
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Nějak v těch tvých nesmyslech nevidím, jak chceš vyplnit ztrátu desítek miliard ve státním rozpočtu. Stát z něcěho musí fungovat.

Leda, že by se každoročně zadlužil ještě více. Ale to už ten tvůj mozeček nějak nevidí.
9. 12. 2014 17:24
Re: Minimální zátěž životního prostředi
nechapu proc ses tak agresivni.
doba elektromobilu samozrejme prijde a stat prijde o vyber dani s paliv, resp. z energie z dopravy.
no aco??
tak zavede novy dane, zvedne třeba dph, zavede mytne pro vsechny a ze všech silnic. a platit budes i za popojizdeni po dvorku.
jen za naftu a benzin budes navíc platit ještě spotrebni dan.
trumbero
9. 12. 2014 17:35
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Milý trumbero. Už v 11:48 jsem ti to psal. Buď tě nezajímají náklady, nebo potřebuješ nutně (ze svého přesvědčení) jezdit na elektriku.

Vzhledem k tomu, že sám počítáš náklady za palivo a na elektromobil nemáš, obě možnosti padají a zůstává ti jen a pouze tvé pokrytectví. Ale neboj, nejsi v tom sám, zde je názorná ukázka skupiny všeználků, kteří nevidí důsledky svých teorií a plácají se stále a jen ve viditelném efektu elektromobilů, bez znalosti následných ekonomických vazeb dnešního světa.
8. 12. 2014 19:03
Re: Minimální zátěž životního prostředi
takze normalni auta na benzin a naftu zadnou elektrinu pri vyrobe nepotrebuji? a vyroba benzinu a nafty se take obejde bez elektriny?
8. 12. 2014 19:12
Re: Minimální zátěž životního prostředi
:yes: teds je dostal všechny! >:D
8. 12. 2014 19:19
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Netvrdil jsem, že nepotřebují...psal jsem celková bilance..
8. 12. 2014 19:28
Re: Minimální zátěž životního prostředi
a tu celkovou bilanci spocital kdo? zajiste nekdo desne nezaujate k jedne ci druhe strane :-!
9. 12. 2014 10:26
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Nedělej z elektomobilu něco, co není. I elektřina se někde vyrábí a už účinnost její výroby je silně omezená. Že ji máš doma v zástrčce, neznamená, že se tam z čista jasna objevila.
9. 12. 2014 11:57
Re: Minimální zátěž životního prostředi
to ja taky nikde netvrdim, naopak elektromobil co se okologie nikde neobhajuju a obhajovat nehodlam, jen upozornuju na nesmysly ktery o nich nekteri sirej ;-)
9. 12. 2014 11:59
Re: Minimální zátěž životního prostředi
Ty máš taky ukázkově selektivní vyjadřování. Zkus více objektivity.
8. 12. 2014 19:00
ceny baterii
podivejte se jake ceny jsou u baterii kuprikladu v elektronice, treba mobilni telefony

u nekterych modelu za 1000mAh zaplatite prez 300 korun a u jinych znacek za 2000mAh necele 2 stovky (v obou pripadech jsem koukal na znackove originalni baterie), u "neoriginalnich" a presto znackovich se cena pohybuje jeste nize

takze as bude konkurence a poptavka v elektromobilite na takove urovni, ze bude mit zakaznik zajem koupit baterie jinde nez u oficialniho dealera (a ze to obdoby zcela jiste nastane) tak cena baterii pujde cenikove strmne dolu :-) automobilky maj problem s tim aby jim lidi davali auta do "autorizaku" i v dobe kdy se jedna o prvni majitele, takze pocitat ze to budou nechavt menit 2-3 majitele kterych se to bude tyket v "autorizaku" je utopie, to bude delat jen malokdo :-) no schvalne, co udelate kdys vam u 6 a vice let stareho auta odejde treba neco co jde vymenit celkem snadno? verim ze 9 z 10 zdejsich diskuteru urcite nepojede do "autorizovaneho" servisu, ale proste bude hledat levnejsi alternativu u konkurence nebo u garaznika, kterysto je casto i lepsi nez ten "autorizak" :-)
Rozbalit vlákno
17
8. 12. 2014 19:23
Re: ceny baterii
Pokud nemám zastaralé informace, tak je zatím technologicky největší problém právě s bateriemi. A to ohledně výroby, hmotnosti, životnosti, kapacity?
8. 12. 2014 19:34
Re: ceny baterii
tak to mas chybny informace, nejspis z ropácky propagandy ;-)
Na tu mas kohouta [odkaz] studuj z vopačny strany ;-)
8. 12. 2014 19:34
Re: ceny baterii
muzes ty problemy ohledne vyroby a zivotnosti specifikovat? ano hmotnost a kapacita problem je, ale staci se podivat jake baterie o jakych kapacitach a vaze se prodavali treba pred 10 nebo 20 lety (vyvoj baterii trva 8-12 let, ne opravdu to neni tak ze si nekdo sedne a do tydne vymysli nove baterky jak si mnozi myslej)
9. 12. 2014 10:29
Re: ceny baterii
První elektromobil tu byl cca před sto lety.
Sám si srovnej, kam se ty baterky posunuly. Ve své podstatě, a v ohledu 100 let následného vývoje, téměř nikam.
9. 12. 2014 10:54
Re: ceny baterii
tehdejsi olovo z dnesnima li-ion se neda srovnávat, a vyvoj jde dal.
nebo si myslis ze uz vse bylo vymysleno a patentovy urad se muze zrusit??
9. 12. 2014 10:59
Re: ceny baterii
Jistě, vývoj jde dál, ale v ohledu baterek, se toho zase tolik zázračného neudálo. To tak prostě je a nijak to neokecáš.
9. 12. 2014 11:23
Re: ceny baterii
v olovu se zadnej pokrok za 100 let neudelal, ale na olovo se nejzdi.
za 20 let stoupla energeticka hustota li-ion 2x.
a prislib je v novejch technologiich
9. 12. 2014 11:31
Re: ceny baterii
Tak znovu, lidstvo si od samého počátku "objevení" (cca rok 1800), výroby a užití elektřiny, láme hlavu, jak ji efektivně uchovávat.
Ne, že by se tím vědci zabývali jen posledních dvacet let, to je blbost. Snaží se na to přijít už zatraceně dlouho. Výsledek všichni vidíme, téměř nikam se neposunuli. To nepotřebuje další komentář.
A že jsou nějaké přísliby? Na ty nevěřím, zajímá mě co je, co se dá reálně koupit.
9. 12. 2014 11:37
Re: ceny baterii
evidentne s levnou naftou nebyl takovej tlak na vyvoj novych aku s lepsimi parametry.
proc když nafta byla levna?
dnes je situace jina a to nejen v souvislosti s elektromobily.
9. 12. 2014 11:55
Re: ceny baterii
Děláš, jako by se baterky používaly jen v autech. 8-s
9. 12. 2014 12:06
Re: ceny baterii
a proto do jejich vyvoje cpou penize nejen vyrobci aut, ale i vyrobci elektroniky a nakonec i samotni ropni magnati, vlastne ti do vyvoje davaji za posledni roky nejvetsi cast financi

skutecnej vyvoj technologii okolo baterii je tu 12-15 let, predtim to bylo jen kapajici kohoutek do oceanu, tolik finacni co se dali na vyvoj spalovacich a zazehovich motoru by dnes stacilo na desetileti vyvoje baterii, a ne neberuto jako spatnej krok, proste to byl krok nejakym smerem a ted se proste dela zase jinym smerem, ale nejsem takovej hnup abych kvuli tomu hned psal nesmysli jako ty ;-)
9. 12. 2014 12:15
Re: ceny baterii
Krásná ukázka tvého "širokého rozhledu".

Nezpomeň si taky zjistit, kolik peněz bylo v oběhu tehdy, a kolik je nyní.
Takže zkus příště procentuální vyjádření investicí do vývoje v závislosti na světovém bohatství a na populaci a inflaci. Potom dostaneš spoň trochu reálný číslo. Bohužel, obávám se, že toto je nad tvůj dohled a síly.
Ale klidně se tu blejskni, máš prostor. :-!
9. 12. 2014 12:02
Re: ceny baterii
lidstvo si s tim hlavu nelamalo nikdy, lidstvo je tupe stado ktere jde za tim co mu nekdo urci ;-) vyvojem se zabivaj jednotlivci kteri nejdou se stadem a mysli do budoucna (extremne mala cast lidstva)
9. 12. 2014 12:09
Re: ceny baterii
Tak to bylo hodně objevný. 8-s

Jako bys právě zjistil, že Akademie věd nezaměstnává půlku republiky.
9. 12. 2014 12:00
Re: ceny baterii
proc maji nekteri potrebu to porad psat jako 100let vyvoje? to jzi opravdu tak omezenej?

co budes rikat za 20-30 let az tu bude elektromobilu plno a spalovakum bude zvnit hrana, budes porad psat o 100 letech vyvoje? pokud nebudes nekde v urne, tak pravdepodobne budes nejaky brucici hejbadlo vlastnit, ty stoletej vyvoji >:D
9. 12. 2014 12:11
Re: ceny baterii
Omezení jste vy. Protože baterky se snaží vyvíjet už pěkně dlouho. Nebuďte slepí.
Dřív jen pracovali s tím, co bylo k dispozici.
8. 12. 2014 20:05
Re: ceny baterii
Existuje spousta dílů, kde druhovýroba neexistuje, kór u japonských aut. Mám na mysli hlavně "maloobrátkové" díly specifické pro nějaký typ automobilu. Což je přesně případ baterek pro elektromobily.
Avatar - white label
8. 12. 2014 19:31
Cena
Přesto je to pořád o něco méně než baterie do e-UP!u, o e-Golfu nemluvě...
Překvapilo by mě spíš, kdyby ta cena dnes překvapila redakci a.cz. ;-)
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 00:15
Ale blbost.
Autor musel dlouho hledat zemi, kde přepočet vyjde značně nevýhodně aby získal velké číslo do nadpisu.

170 tisíc se v nadpisu hezky vyjímá. Ve skutečnosti je správné číslo 135 tis, protože to je děláno výměnou a kdo by si nechával starou baterii, že? Ovšem cenu v dolarech uvádí přímo výrobce jinou. Zdroj Nissan -

"Nissan konečně nacenil novou baterii pro elektromobil Nissan Leaf. Maloobchodní cena 24kWh li-ion baterie je $6499, v přepočtu asi 150 000 Kč. Pokud věnujete Nissanu svou starou baterii, je to o 23 000 Kč méně."

Čili na jiném trhu vychází výměna baterie na 127tis Kč, což už není bomba do titulku, protože když uvážíme, že vlastní elektromotor je o poznání levnější než spalovací agregát a provozní náklady poloviční, vychází bilance pro elektromobil docela příznivě. Porovnávat je třeba cenu celého pohonu, nikoliv jen jednoho vybraného dílu, protože jsou principiálně zcela jiné - po kouskách neporovnatelné. A to je prosím cena originál náhradního dílu, o kterých víme, že se se stanovením jejich ceny výrobci příliš nežinýrujou.

Závěr - odůvodnění vysoké ceny elektromobilu vysokou cenou baterií je mýtus. Z bilance je vidět, že baterie zvedne cenu elektromobilu typu Leaf oproti spalováku z bídou o 100tis Kč. Cena 700tis za Leaf je pouze výsledkem nízké výrobní série a přírážky za "vyjímečnost". Potenciál poklesu této ceny během několika málo let je masivní.
Rozbalit vlákno
8
9. 12. 2014 08:23
Re: Ale blbost.
presne tak
nevidim důvod, aby elektromobil typu fabia, i20, dacia, stal vic jak 350tis a to vcetne vybavy
9. 12. 2014 08:34
Re: Ale blbost.
No pěkně si to napsal, ale i těch 127tis je darda = cena 6 let staré Fabie. Kdo to bude chtít zaplatit? Troufnu si říct, že jen pár nadšenců. Ber to tak, koupíš auto velikosti Golfa za 800tis (tedy zhruba 2násobně drahé) a budeš jezdit cca 5 let na jednu sadu baterií a pak do starého škopku investovat přes 120 tis? To je fakt mimo realitu >:D
9. 12. 2014 10:32
Re: Ale blbost.
Tohle sem ovšem píší lidé, kteří ten elektromobil nekoupili a nemají. Takže házet statisíci je pro ně snadné.
Až by přišlo na reálné placení, zmizeli by jako pára nad hrncem. To si nedělejme iluze.
9. 12. 2014 10:56
Re: Ale blbost.
tak hlavne elektromobil dnes nekoupi ten, co se ohlizi po autech z bazaru.
kazdou novinku kupovali vždy zezačátku lidi bohati nebo nadsenci co na to meli
bylo to tak před 100 lety s automobilem, před 20 lety s mobilnima telefonama, před 15 lety s placatejma televizema a dnes to je s elektromobilama.
9. 12. 2014 11:06
Re: Ale blbost.
Já se spíš bavím nad tím, jak si někdo lehce předsatvuje nákup pouhých baterek za 150 klacků.
Tady by se každej ošíval, zaplatit v servisu ani ne čtvrtinu té sumy, myslel by si něco o zadcích a záchodech, ale jak jde o imaginární elektormobil a jeho baterky, tak statisíce nejsou problém. Směšné.
9. 12. 2014 11:25
Re: Ale blbost.
dnes neresime elektromobil jako bezny dopravni prostředek, ale jako volbu hlavne pro buhatsi lidi.
a ti ty peníze daji, nebo zjisti ze se jim to nelibi a zítra si zase kopi neci jiného.
ale az to prijde k nam, cena bude nekde uplne jinde
9. 12. 2014 11:32
Re: Ale blbost.
A nepřipadá ti nemístné, řešit nějaké imaginární "buhatsi lidi"?

Promiň, ale tohle sem vůbec nepatří. Řeš sám sebe.
9. 12. 2014 10:30
Re: Ale blbost.
Mám takový pocit, že bez vrácení té staré ti novou ani neprodají. :-) Pokud se bavíme o ceně, tak nevidím problém v započítání i té části, kterou pokryje výkup staré (sám jsem to udělal). A pokud uvádíš cenu v dolarech (tedy pravděpodobně z USA), nesmíš zapomínat minimálně na DPH (VAT).

Mýtus to není. Že to po letech zvládne Nissan u Leaf, neznamená, že to zvládne každý a hned. Když šel Leaf na trh, tak to bylo spíš kolem půl milionu na auto. Tady samozřejmě hraje velkou roli objem výroby.
9. 12. 2014 08:56
prosba pro autora
který elektromobil je třikrát dražší než srovnatelné auto se spalovacím motorem?

věnoval jsem tomu teď čas a žádný elektromobil nestojí ani dvojnásobek srovnatelného auta s běžným pohonem.

ono totiž neni úplně dobré porovnávat cenu elektromobilu se základní ceníkovou cenou stejného nebo podobného modelu.

elektromobil má nějakej výkon, krouťák, automatickou převodovku a poměrně slušnou komfortní výbavu.
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2014 10:41
DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
To je toho, DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc a to tam je jeste EGR, 4x vstrikovace, dvouhmotovy setrvacnik, cerpadlo, turbo, intercooler a vsichni to kupuji.
Rozbalit vlákno
8
9. 12. 2014 11:09
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Jak všchni? Typický český člověk DPF vyřízne a zamění za kus lešeňovky. Někteří se ho pokusí regenerovat a možná i nějaké zanedbatelné procento ho snad i koupí - samozřejmě že na firmu.
9. 12. 2014 11:14
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
To ano, neverim, ze to nekdo za 150 koupil. Urcite vyprosoval v nejake tuning firme, at mu to nejen vyriznou ale i odstrani regenerace z RJ. Myslel jsem ale ze vsichni kupuji diesel i kdyz jim potencialne hrozi draha porucha a neodradi je to, tak proc by nekoho mela odradit ta baterie.
9. 12. 2014 11:20
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Hrozí pouze potenciálně a reálně je docela jednoduše odstranitelná při vynaložení nízkých nákladů. Baterky levně nekoupíš.
9. 12. 2014 11:27
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
otázka je, jak dlouho ty vykuchany dpf budou prochazet.
v nemecku to uz zatrhli a u nas se to chysta.
pak bude zajimavy, jak to budou postizeni resit.
jestli daj 150tis za filtr, nebo auto v hodnote 150tis (bez filtru) hodi ze skaly.
me se tohle netyka, ja rakovinomet nikdy nevlastnil a nejspis nikdy vlastnit nebudu
9. 12. 2014 11:36
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Vždy je cesta jak to obejít. Pominu li nejsnazší a zde velmi rozšířenou cestu úplatků, tak třeba stačí na tu STK ten filtr znovu namontovat. Třeba ten polofunkční. A po vylepení známky zase s filtrem do skříně.
9. 12. 2014 13:56
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Myslim, ze jeste hodne dlouho to tak zustane, maximalne zatlaci EU komise za nekolik let, az zrezne posledni narodni papamobil Octavia 1.9TDI.
Avatar - Lucaslegend
9. 12. 2014 11:27
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Odkial mas tie cisla?
Daju sa omnoho lacnejsie zohnat...
[odkaz]
9. 12. 2014 13:54
Re: DPF filtr na Mazdu a Hondu stoji 150tisic Kc
Podla stavu vyzeraju ze to su repasovane a ktovie co je vo vnutri. Cela problematika je obsiahla, existuju lacne a drahe materialy do filtrov, ale tie ceny su za origo novy diel a cena je taka, lebo je tam aj katalyzator s drahymi kovmi v jednom telese, ale aj tak je to predrazene.
[odkaz]