Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Náklady Jaguaru a Land Roveru sníží sdílení platforem

David Bureš
Diskuze (27)
Počet platforem by v budoucnu mohl být redukován na dvě až tři.

Duo britských automobilek, Land Rover a Jaguar, hledá způsoby, jak snížit své náklady. Jedním z použitých řešení bude sdílení platforem mezi těmito značkami vlastněnými indickou Tata Motors.

V současnosti tito výrobci používají sedm platforem. Land Roveru využívá čtyři – jednu pro Defender, jednu pro Evoque a Freelander 2, jednu pro Discovery 4 a Range Rover Sport a novou hliníkovou pro Range Rover. Tři modelové řady Jaguar jsou pak postaveny na třech odlišných platformách.

V budoucnu by počet platforem mohl být redukován na dvě až tři. Sdílené platformy by podle plánů automobilek používaly jejich stěžejní modely, které by představovaly většinu produkce.

Důvodem pro sdílení platforem je redukce nákladů. Automobilky si od toho slibují i zrychlení vývoje nových modelů.

Už nyní Jaguar a Land Rover sdílejí řadu prvků – například multimediální systémy, sedačky nebo pohonné jednotky. Naposledy Jaguar oznámil, že modely XF a XJ budou nabízeny i s pohonem všech kol, vyvíjeným ve spolupráci s Land Roverem.

Britští výrobci se inspirovali myšlenkou modulární platformy MQB koncernu VW Group, která se v nejbližších letech stane základem většiny aut německé společnosti.

David Bureš
Diskuze (27)
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2012 23:01
Re: Humpolec
Teoreticky NAPROSTO SOUHLASím - se vším :-)
3. 11. 2012 22:39
Re: Humpolec
Právě, psalo se jen o plánu, teď už je v ceníku. Za málo. Přišla mi nabídka na XF 3.0 AWD, tak jsem se podíval.
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2012 21:51
Re: Humpolec
Ono to tu bylo dříve, že se to plánuje. Že už tak nastalo jsem nezaregistroval. Díky za info. Je to škoda, bez kompresoru se také dá jezdit.
3. 11. 2012 21:10
Re: Humpolec
Také mi k němu takhle od počítače sedí víc šestiválec. I tak se bavíme o cca 1600 kg (opět, nevím, jestli s řidičem, ale doufám v to). Nicméně osmiválce je škoda, doufal jsem, že šestiválec naladí na trošku nižší hodnotu a zůstane pro něj tak v nabídce místo. XF slušel, byť je to okrajová motorizace.
Avatar - Hammunasakra
3. 11. 2012 20:52
Re: Humpolec
Vím četla jsem (mám pocit že snad i zde...
Ten nový V6 kompresor je "odřezek" od V8 5.0 kompresor - nicméně působí docela "dobře" - uvidíme jaký bude v praxi..
PS: Atmosferické jednotky (třeba pro Buřtíka JEDNOZNAČNĚ) bohužel končí - poslední používanou asi možná zůstane 6.3 V8 od Mercedes..
..to je prostě "trend doby"....
PPS: Právě F-type bude asi "zajímavější" s 3litrovým KOMPRESORovaným V6 (větší těžší V8 5.0 kompresor je pro takový vůz už skoro "zbytečně moc" - si myslím.. ;-)