Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opravdu nastává konec dieselů? Nebo je zachrání nejnovější technologie?

Německé město Stuttgart nedávno vyhlásilo dieselům válku, neboť tamní soud se přiklonil na stranu ochránců přírody. Ti požadují výrazné zpřísnění opatření na ochranu ovzduší v tomto městě. Celá tato kauza je ale pouhou špičkou ledovce.
Zpět na článek
8. 8. 2017 14:04
8. 8. 2017 14:40
8. 8. 2017 14:51
8. 8. 2017 14:55
8. 8. 2017 14:59
8. 8. 2017 17:45
8. 8. 2017 19:40
9. 8. 2017 13:00
9. 8. 2017 10:43
8. 8. 2017 14:15
8. 8. 2017 14:20
8. 8. 2017 14:24
8. 8. 2017 14:30
8. 8. 2017 14:36
8. 8. 2017 14:47
8. 8. 2017 14:53
8. 8. 2017 14:58
8. 8. 2017 15:05
8. 8. 2017 21:13
8. 8. 2017 21:17
8. 8. 2017 14:38
8. 8. 2017 14:46
8. 8. 2017 14:50
8. 8. 2017 14:58
8. 8. 2017 15:14
8. 8. 2017 15:23
8. 8. 2017 18:11
8. 8. 2017 20:40
8. 8. 2017 21:14
9. 8. 2017 10:15
9. 8. 2017 10:38
9. 8. 2017 11:18
9. 8. 2017 11:31
8. 8. 2017 21:10
9. 8. 2017 10:06
9. 8. 2017 10:28
9. 8. 2017 11:04
9. 8. 2017 11:20
9. 8. 2017 16:07
8. 8. 2017 18:21
9. 8. 2017 16:09
8. 8. 2017 14:55
8. 8. 2017 17:49
8. 8. 2017 15:13
8. 8. 2017 15:28
8. 8. 2017 15:30
8. 8. 2017 15:50
8. 8. 2017 15:55
8. 8. 2017 16:12
8. 8. 2017 16:42
8. 8. 2017 17:35
8. 8. 2017 18:04
8. 8. 2017 20:33
8. 8. 2017 20:41
9. 8. 2017 07:19
9. 8. 2017 09:10
8. 8. 2017 17:54
8. 8. 2017 20:47
8. 8. 2017 15:17
8. 8. 2017 15:24
8. 8. 2017 15:35
8. 8. 2017 15:38
8. 8. 2017 15:47
8. 8. 2017 15:48
8. 8. 2017 20:28
8. 8. 2017 20:58
8. 8. 2017 22:17
9. 8. 2017 09:20
8. 8. 2017 14:34
8. 8. 2017 15:07
9. 8. 2017 09:37
9. 8. 2017 10:15
9. 8. 2017 11:01
9. 8. 2017 09:35
8. 8. 2017 14:30
8. 8. 2017 14:38
8. 8. 2017 14:48
8. 8. 2017 15:17
8. 8. 2017 14:45
8. 8. 2017 15:11
8. 8. 2017 15:19
8. 8. 2017 15:03
8. 8. 2017 15:13
8. 8. 2017 18:58
14. 8. 2017 23:37
8. 8. 2017 14:04
Stuttgart
Mno pocitam, ze kolem Stuttgartu budou ted levne diesely a bazary je zacnou navazet do CR.
Dieselovy mildhybrid je pekna teorie, ale takto komplikovana vesmirna lod, je i pekne draha na vyrobu a prodej.
Bohuzel ale vsichni resi jenom auta nova a nikdo nerezi co realne po silnicich jezdi.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:40
Re: Stuttgart
No někoho, kdo si koupil výrobek dle tehdy platných norem, nemůžeš omezovat. Pokud má někdo ještě auto z roku 1990, které projde technickou dle tehdy platných norem, nemůžeš mu ho vzít z důvodu, že dnešními normami neprojde.
8. 8. 2017 14:51
Re: Stuttgart
sak ten diesel nikdo nikomu nevezme, jen mu proste zakaze jizdu na nekterych komunikacich, a vis co je vtipne, ze v nekterych statech jsou nektere komunikace statni a nektere patri mestum, takze to ze ti stat neco garantuje neznamena, ze to bude garantovat i mesto

je to stejne jako by si nekdo stezoval ze nejakou ulici jezdi jiz 50 let, a vcera tam dali zakaz vjezdu a on ji tedy nemuze vyuzivat jako poslednich 50 let, realne proste prichazi doba, kdy pod zakazem vjezdu bude dodatkova tabulka ze se to tyka jen dieselovych aut

ale je pravda ze misto zakazu, meli proste postupne zvysovat spotrebni dane na naftu, pokud se chci jako stat neceho zbavit, je nejsnazsi cesta prave zvyseni dane na danou vec :-)
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:55
Re: Stuttgart
Je otázka, co je dnes dobré a co špatné, jelikož záleží, zda je "to" v kurzu a oblibě Bruselu a nebo nikoliv, podle toho se to prezentuje. Člověk už dnes ani neví, zda migroši jsou ti hodní doktoři a nebo ti zhnilí nefachčenka jdoucí si pro sociální dávky....
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 14:58
Re: Stuttgart
Sou logicky oboje >:-[]

A v umírání na blbej vzduch nejde o nějakej Brusel = stejně na tom sou na americkym nebo asijskym kontinentu. Už i Čína která na to zkusila leta s.át otočila = prostě 100% na to kašlat nejde = došli by ti platiči daní >:D
8. 8. 2017 14:59
Re: Stuttgart
Brusel sem Brusel tam, diesel zije jen diky Bruselu, bez Bruselu by zrejme zadne dieselove hody automobilky ani nemeli a nemeli by potrebu to vyrabet a cpat lidem tak jako dnes, diesel v osobni doprave je vysostnej hlavne v Evrope, vsude jinde po svete na diesel zvysoka a jen tam paberkoval, jasne WinDiesel ti napise ze vladne celemu svetu a dolozi to tabulkama kde v USA valcuje i benzinove 6-8 valce a ze brzo na naftu zacnou litat i ponorky, ale sak vime jak to je >:D
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 14:58
Re: Stuttgart
ó jak jednoduchý je tvůj svět
blahoslaveni budiž chudí duchem !
8. 8. 2017 16:25
Re: Stuttgart
Tak omezení vjezdu do center měst se starými auty už platí i teď (teda u nás jsem to ještě neviděl, ale v Německu je to celkem běžný) Od toho konec konců jsou ty eko plakety, kdy do určitých lokalit můžeš jen s moderníma auta od EURO4 nahoru. Počítám, že to co nevidět zpřísní a bude to od EURO5 nahoru bez ohledu na to jestli je to diesel nebo benzín.
8. 8. 2017 17:45
Re: Stuttgart
kez by to zacalo i v CR :-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 19:40
Re: Stuttgart
Hm, zrovna dnes jsem jel za jedním Euro V VW. Tolik kouře, co z toho vycházelo jsem snad nikdy neviděl. A přitom tohle Euro V auto by vjezd do centra mělo povolený.
9. 8. 2017 09:53
Re: Stuttgart
Ty jsi asi nejel ve vlaku taženém parní lokomotivou, vid? :-!
Avatar - Skipper
9. 8. 2017 13:00
Re: Stuttgart
Právě že jel a tohle bylo snad horší ;-)
9. 8. 2017 10:22
Re: Stuttgart
Ne takový by nemělo mít vůbec technickou. To je ale jinej problém. Jinak totiž všechny EURO5 motory bez vyjímky nijak nekouří a dá se za nima normálně dýchat, takže není problém takový auta pouštět do center. Ono i EURO4 pokud má motor v pořádku není žádná nedýchatelná pohroma.
9. 8. 2017 10:43
Re: Stuttgart
Nic mu brat nebudu, Emisni bude kazdych 60 dni a bude stat 5000Kc. Za registraci takoveho auta bude 50000Kc. Budou sa merit i emise NOx, jestli funguje EGR.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2017 14:15
Propaganda
jede na plné obrátky... A Dusil to navíc ještě všechno tak skvěle motá dohromady, že z toho vznikl pejskočičí dort.
Snížení emisí CO2 nelze bez dieselů? A odkdy?
A celým článkem se táhne jedna zásadní, leč opomenutá skutečnost - diesel sám od sebe možná není mrtvý, ale všechny úpravy, které mají komplexně snížit jeho emise škodlivin, jsou výrobně poměrně drahé. Tím pádem přestane být konkurenceschopný vůči benzinům (to už vcelku je) a velmi brzy i vůči hybridům a elektrovozům. Fanatici dieselové sekty budou sice ještě chvíli skákat a vřeštět, ale pokrok nezastaví.
Rozbalit vlákno
112
8. 8. 2017 14:20
Re: Propaganda
No a hlavně všechny ty úpravy jsou reálně v provozu maximálně u prvního majitele. Druhej to očipuje, vykuchá a je z toho zase smrdutá popelnice.
Spíš se obávám, aby "levné" dieselové ojetiny z Německa nezaplavily bazary u nás..
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2017 14:22
Re: Propaganda
To je skoro jistota, že se tomu tak stane. ČSR (rozuměj Česká sobecká republika) je pro takové odpadky hotový ráj. Můžeme jedině doufat v to, že se situace dříve chytne EU a nařídí to plošně, čímž tyhle vehikly odepíše tak maximálně někam na Ukrajinu.
8. 8. 2017 14:24
Re: Propaganda
k tomu uz dochazi a vláda místo aby to zatrhla, tak nas v cesky kotline necha otrávit a udusit
8. 8. 2017 14:30
Re: Propaganda
Ono asi nelze zakázat dovoz aut homologovaných byť podvodem. Proč ale nefungují STK jak mají to fakt nechápu. Nejhorší je, že znám docela dost lidí v mém okolí, kteří si nechali auto "upravit" a jsou nadšení, jak dobře koupili..
Taky nechápu, proč se stopla jednání o nízkoemisních zonách.
Je zvláštní, že před 10 lety nikdo o pasivním domě slyšet nechtěl a dneska se staví naprosto běžně. Ale kouřící auto nikomu nevadí..
8. 8. 2017 14:36
Re: Propaganda
Vadí... Kdyby nevadilo, tak se tohle téma nepitvá každý druhý den na všech zpravodajských webech...
8. 8. 2017 14:47
Re: Propaganda
jenze ti co s tim muzou něco udelat - politici - s tim nic nedelaji.
mozna proto, ze je před volbama a nechtej nastvat dunihlavy, ale na druhou stranu, tech co jezdi benzinovym motorem je vic, tedy i vic "benzinovych" volicu.

proc zadna politicka strana nemá ve svém programu, ze chce zprisnit dohled nad znecistovani ovzdusi z dopravy, tedy zejména dyzlu a ze prestane danove zvýhodňovat naftu?
vzdyt by to bylo docela dobry téma, na který by urcite velka cast volicu slyšela ..
8. 8. 2017 14:53
Re: Propaganda
Hele, já s Tebou souhlasím, že je nesmyslné daňově zvýhodňovat naftu. Myslím, že by se měl benzín zlevnit (nikoliv nafta zdražovat), aby se to vyrovnalo. Proč to politické strany nemají ve svém programu? Asi to není ten nejpalčivější problém současnosti (cena paliv), protože to stejně tak nějak kopíruje vývoj v celé EU, který mi až zas tak moc neovlivníme a tak trochu alibisticky se vezeme s davem.

Co se týče toho, že by se s tím momentálně nic nedělalo, tak to si nemyslím. Už jenom zpřísňování technických a emisních kontrol je součást nějaké aktivity s cílem omezit kuchání. A ruku na srdce, to je asi problém u nových aut největší.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 14:54
Re: Propaganda
Protože takovou politickou stranu by tu nikdo krom mě a toptena a SamanARa nevolil? >:-[]
8. 8. 2017 14:58
Re: Propaganda
cena paliv není problem soucasnosti, ale problem soucasnosti jsou emise z dyzlu a změna cen ve prospěch nižší ceny benzinu oproti nafte, to casem muze vyresit
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:01
Re: Propaganda
V překladu = proč dotovat dražší servisně náročnějí a na emise horší diesly? :-|
8. 8. 2017 15:05
Re: Propaganda
Emise NOx z osobních aut na naftu tím největším problémem určitě nejsou. Mnohem větší problém jsou nespálené uhlovodíky nezpracované vylágrovanými (nebo vykuchanými) katalyzátory starších aut a saze, které produkují zejména nafťáky bez dpf (nebo vykuchané čipnuté povozy). Také bych odbočil od automobilismu a zaměřil se na lokální topeniště na tuhá paliva - ono totiž v zimě v Praze zatížené kolonami aut se dýchá obvykle lépe než odlehlých vesničkách zatížených čoudem ze spálených pet lahvý naplněných pilinami s vyjetým mogulem.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2017 19:02
Re: Propaganda
Teda "ostravský brikety" už jsem nikde dlouho neviděl... nezamrzl jsi v minulém století, kuny?
8. 8. 2017 21:13
Re: Propaganda
Nezaspal a má pravdu. Kukni si spravodajstvo o počasí v zime a u nás sa riešili miesta na stredom slovensku kde pomaly ani muchy nelietajú a dízel tam prejde raz za hodinu. Príčina - pálenie úplného bordelu v kachliach.
8. 8. 2017 21:17
Re: Propaganda
ja ne, ja s tim netopim :-). podle me s tim vesnicani topi dodnes. jinak si ten smrad v zime ani nedovedu vysvetlit ;-)
8. 8. 2017 14:38
Re: Propaganda
tahle vláda zakazala kourit i v tech největších pajzlech, kam nikdo zadnyho nekuřáka nikdy nenutil chodit, ale pro nemluvňata co dychaj jedy a rakovinu z motoru nehnou ani brvou
8. 8. 2017 14:46
Re: Propaganda
To je fakt, nechaj v klidu jezdit staré avie, tatry, warťasy, stodvacítky a pro nová auta přejímáme bez adekvátního kritického pohledu všechny normy podle Bruselu. Měli bychom kvůli ekologii zakázat auta starší 10-ti let (mají totiž nefunkční katalyzátory obecně, atd.), všechny nové diesely (tzn. ty do 10-ti let stáří), také bychom měli zakázat všechny přímovstřikové turbobenzíny (nemají dpf) a hybridy rovněž, protože ty baterky, to jsou chemické továrny samy o sobě. Pochopitelně všechno vztáhnout i na náklaďáky a jestli si někdo myslí, že na dovolenou poletí z Ruzyně letadlem, tak to prr. U prodových motorů se nedá o katalyzátorech vůbec uvažovat. No a armáda? Gripeny vrátíme Švédům a ostatní letadla sešrotujem.... Dojedem těch pár posledních atmosfér do jejich deseti let věku no a poslední pak zhasne. A maminky k porodu do nemocnic budou chodit pěšky, aby se v okolí vyskytující se nemluvňata něčeho nevhodného nenadýchala. :no:
8. 8. 2017 14:50
Re: Propaganda
ja bych nebyl takhle radikalni, nechal bych dojezdit to co jezdi (stejne to tak dopadne), jen bych prisel s nejakym casovym programem, jak se zacnou znevýhodňovat auta, která realne neplni emisni normy a první co bych udelal, bych místo danovyho zvyhodnovani nafty danove zvyhodnil benzin.
prirozene by se pak kupovaly vic benzinaky nez naftaky a postupne by se naftaky vymytily
8. 8. 2017 14:58
Re: Propaganda
Já bych v první řadě úplně zrušil nesmyslný hon na CO2 a soustředil bych se na ty opravdové jedy. A to tak, že bych na technické emise aut měřil v zátěži (na válcích), ne naprázdno (to je totiž měření o hvně a to bys koukal, co reálně i ze starších benzíňáků leze za srágory). Stará auta bych nenechával jen tak dojezdit - dal bych autům nějaký věk provozovatelnosti (např. 15 nebo 20 let) po této době bych dané auto považoval za morálně a technologicky zastaralé, které nemá na silnici co dělat (a konec). A ještě jednou, souhlasím s tím, že by benzín neměl být daňově znevýhodňován oproti naftě.
8. 8. 2017 15:14
Re: Propaganda
Nefunkční katalyzátor je snad opět ukázkou nefunkčnosti (nebo neefektivity) STK, ne? Nebo jsou limity pro starší auta tak volné, že katalyzátor nepotřebují?
8. 8. 2017 15:23
Re: Propaganda
To určitě, ale to je přeci dáno tím, že neměříš motor v zátěži, ale naprázno. Logicky se tak neprojevují různé netěsnosti pístnových skupin nebo ventilů (např. průsak oleje, průnik nespálené směsi do výfuku, atd.) a válec plníš jen "zlehka" a celé spalování probíhá i u relativně vylágrovaného motoru velice efektivně. Abys mohl motor měřit v zátěži, potřebuješ válcovou zkušebnu. A to není žádná prča, když Ti tam někdo přiveze nějakého broučka s 300kW... Maj to vůbec někde na světě?
8. 8. 2017 18:11
Re: Propaganda
Pro homologaci se měří na válcích. Samozřejmě ne na plný kotel, tak říkajíc, jede se měřící cyklus. Zkušebna tedy nemusí zvládat 300 kW.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2017 19:05
Re: Propaganda
Jenže homologace je zase jen na novém motoru se vším, co k němu patří a jen v NEDC režimu. Jenže realita je pak někde jinde. Nejvíce mě vždycky vyděsí černé oblaky za čtyři, pět let starým Mondeem či Passatem...
8. 8. 2017 20:40
Re: Propaganda
To přeci nic nemění na tom, že tenhle přístup řeší problém, který nadnesl kuny. Nepovažuji NEDC za vhodný, ale v principu to řešení je. A i NEDC by podle mne byl lepší, než měřit bez zátěže. Zase taková sranda to není. To by to automobilky nestálo desítky miliard.

Pokud to mají nastavené tak, že auto nepotřebuje katalyzátor nebo filtr pevných částic, aby prošlo, byť ho potřebovalo, aby získalo homologaci, tak je něco špatně.
8. 8. 2017 21:14
Re: Propaganda
blue sun ma pravdu - muj problem to neresi. ja tvrdim, ze stare vylagrovane keply s polofunkcnim katalyzatorem (s chipem/bez dpf/atd. - dosad, co vidis na silnicich) klidne prolezou merenim emisi. a duvod je prosty - i hodne vylagrovane motory naprazdno maji relativne velice dobre emise, protoze se v tom rezimu naprazdno ty jejich neduhy projevuji pouze minimalne.
9. 8. 2017 10:15
Re: Propaganda
Reagoval jsem na toho broučka s 300 kW. Co jsi tím tedy chtěl říct, když teď píšeš, že je podružné, kolik musí zkušebna zvládnout?
9. 8. 2017 10:38
Re: Propaganda
Chtěl jsem tím říci, že momentálně zkušebna nemá žádné válce a kdyby náhodou měly zkušebny válce pořizovat, tak budou muset zohledňovat reálné výkonny, které budou muset těmi válci ubrzdit. A postavit si na stolici 300 kW auto a hnát ho tam na brzdě třeba na 150kW (to je to, co je podle mého momentálně podružné) zase není žádná sranda, to musí být řádně robustní systém, aby se Ti tam něco nebloklo a když se tam něco blokne, aby Ti to nevypochodovalo stěnou ven. Jelikož navíc maximální výkon aut není shora omezen, je otázka, jak výkonné válce by sis měl v takovém případě vlastně pořídit. Jistě, všichni měřiči výkonnů aut takovýto válcový systém v podstatě mají, takže reálně to řešitelné je, ale tady mluvím o systémovém opatření, které (zjednodušeně) co dva roky prožene všech 6 milionů aut přihlášených v ČR přes emisní test na válcích (tj. 15 000 aut každý pracovní den).
9. 8. 2017 11:18
Re: Propaganda
A proto jsem zmínil homologaci. Tam se jede měřící cyklus a ten je nastavený tak, aby ho projela i plečka. I to nejpomalejší, co lze homologovat (v některých cyklech lze rychlejší segmenty vynechat/ nahradit pomalejšími, pokud takových rychlostí vozidlo ani nedosáhne). Všichni jedou stejné tempo. Je tedy úplně jedno, že má auto třeba 600 kW, v testu využije řekněme 30 (jen střílím). Nezjednodušilo by to situaci?

Samozřejmě je tu otázka peněz. A také času. NEDC trvá asi 20 minut. Plus režie, kdy to auto musí připravit a pak zase odstrojit. Nebylo by od věci to zkrátit.
9. 8. 2017 11:31
Re: Propaganda
Určitě. Já konkrétní podmínky homologace neznám. Já jen vím, že když přijedu s dieselem na emise, tak mi tak ten osel v montérkách stoupne na plyn a bez zátěže pošle motor do omezovače (na pár vteřin). A tím nezjistí o motoru vůbec nic. Nejde tu primárně o těch pár vteřin ale o to "bez zátěže".
8. 8. 2017 21:10
Re: Propaganda
no pockej, ja nemluvim preci o homologaci, kde testujes stejne jednoho fungl noveho zastupce, nez ho schvalis pro prodej ve stotisicovych seriich, ale o kazdem jednom aute po letech provozu. pokud je nebudes testovat na valcich pod zatezi, realna data o emisich neziskas. jestli k tomu potrebujes mit valce, co ubrzdi 150kW nebo 300kW je uz celkem podruzne, protoze v prvni rade je evidentni, ze realne zadna stanice kontroly emisi zadne valce nema, takze to, co se tam dneska meri, je obycejna potemkinova vesnice a muzes se na to stejne jako v nemecku rovnou vykaslat... a samozrejme ze to same by mely absolvovat i kamiony, apod., abychom se i u nich o realnych stavech motoru neco dozvedeli.
9. 8. 2017 10:06
Re: Propaganda
Pleteš se, netestuje se jen jeden. Mám takový pocit, že se začíná se třemi, nebo je to s pěti? Něco takového. A když naměří příliš rozdílné hodnoty, přihazují další a další auta.

Tak by museli pořídit válce. Zkouška by byla dražší. No a co? Podstatné je, jestli by to pomohlo. Bylo by zvláštní mít náročnější test pro ojetá auta než pro homologaci. Otázka tedy je, stačil by NEDC (teď už pomalu WLTP) na jejich odhalení? Samozřejmě by tam byly rozdíly. Pro homologaci se měří odstáté auto. To by bylo u kontroly nepraktické. Nebo by stačilo něco ještě jednoduššího?
9. 8. 2017 10:28
Re: Propaganda
Podívej, já nevím, na kolika autech se dělá homologace. To přeci zase není stěžejní myšlenka toho, co píšu: na (pár) nových kusech děláš homologaci, ale v reálu Ti jezdí statisíce různě opotřebovaných aut. A ty už nikdo reálně nezměří a sám asi cítíš, že tato různě opotřebovaná auta budou mít řádově jiné emise čistě podle opotřebení konkrétního kusu. Je přeci zcela irelevantní, jak dělám homologaci, když auta v provozu nijak systematicky nesleduju.

Rozhodně kdybys zavedl test emisí na válcích a měřil motory v zátěži, projevily by se propastné rozdíly mezi různě opotřebovanými pohonnými jednotkami, které jsou bez zátěže minimální. Konkrétní metodika (měřit NEDC, WLTP, jak bude auto připraveno) není pro myšlenku, o které mluvím, podstatná, i když určitě by stačilo něco jednoduššího. Vždyť sám přeci vidíš, jak některé nafťáky při naložení plného plynu čoudí. Ale když jim naložíš plný knedlík naprázdno, tak nečoudí prakticky vůbec - prostě není odpor v hnacím retězci, Turbo Ti systém nenatlakuje, vstřikovače tam tolik paliva nenadávkují, aby to čoudilo jak teplárna. Je přeci veřejným tajemstvím, že emisní kontrola měřením splodin často ani neodhalí vykuchaný dpf. Prostě ten motor naprázdno nečoudí. A to je konkrétní viditelný příklad. Ty ostatní (pístové skupiny s omezenou těsností, podpálené ventily, atd.) se také projeví zejména pod zátěží.
9. 8. 2017 11:04
Re: Propaganda
To chápu. A také si myslím, že by kontrola emisí aut v provozu měla být účinná. Jinak to podkopává smysl kontroly emisí při homologaci. Auto může snadno na silnicích strávit přes deset let. Proto je vyžadována nějaká životnost těchto systémů. Když už nechtějí lidi zatěžovat tím, že by museli špatně fungují systém nechat vyměnit/ opravit, tak by alespoň měli být schopni zjistit, jestli se v tom někdo nehrabal. Efektivní kontrola ojetých aut je prostě potřeba, pokud nám skutečně záleží na ovzduší.
9. 8. 2017 11:20
Re: Propaganda
No vidíš, tady bezezbytku souhlasím. Svým názorem (zavedením měření emisí pod zátěží) dávám pouze "na stůl" představu, jak si osobně myslím, že by se toho dalo účinně dosáhnout.
Avatar - JDM
9. 8. 2017 16:07
Re: Propaganda
A ty lidi téma starejma autama jezdí protože se jim to líbí? Nebo že je to baví? Zadotuj průměrný český rodiny ať si koupí novy ekologicky auto...
8. 8. 2017 18:21
Re: Propaganda
IMHO jsou dost volné. Mám motor, který byl primárně určen pro americký trh, takže má například dva třícestné katalyzátory a spoustu dalších vychytávek. Avšak pro kontrolu emisí v EU je určena limitní hodnota oxidu uhelnatého při volnoběhu 0,5 % (dle staré emisní kartičky, dle dílenské příručky a dle starších protokolů měření emisí ... 0,3 % dle protokolu emisí z roku 2017, takže evidentní chyba nového systému) a hodnota lambda není při volnoběhu předepsána. Škoda 120L měla pří volnoběhu určeno 1,0 %, jestli si to dobře pamatuju.
Avatar - JDM
9. 8. 2017 16:09
Re: Propaganda
Impreza wrx 2001 má tři katalyzátory právě kvůli US normám.
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 22:26
Re: Propaganda
Jejda, tady by měl Doc. Chocholoušek radost.
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:41
Re: Propaganda
Ty jsi "otravnej" už teď.. ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 14:47
Re: Propaganda
Máš aspoň vzdálenou představu kolik lidí umře na blbej vzduch? U nás nebo v Evropě? Ročně ;-)
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:49
Re: Propaganda
A ty máš představu kolik jich zabijí jedy přidávaný do "kvalitních" potravin??
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 14:50
Re: Propaganda
Taky odpověď >:-[]
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:52
Re: Propaganda
>:-[] Berme to se selským rozumem!
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 14:53
Re: Propaganda
Ber to klidně svym selskym = nic proti >:-[]

Ale hlavní je co ti z toho vyšlo? Kašlat na zplodiny = pár set tisíc lidí sem tam? >:D

Předpokládám že poslat do .dele Babiše i VW spíš ne, nebo? >:-[]
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:56
Re: Propaganda
Kdyby měli opravdu úmysly, které proklamují, provedou něco s leteckou a námořní dopravou, která planetu likviduje daleko větší měrou než automobilismus. Ale jak víme, kážeme vodu, pijeme víno a v pozadí toho je něco jiného....
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:00
Re: Propaganda
Ale blbost = tahle krávovina byla i tady 100x probraná

A v námořní a letecký dopravě která před tebou za tebou vedle tebe nestojí v koloně = tu čeká možná docela velkej zlom = vodík

Nějak nevěřim že bys o pozadí věděl víc než všichni kdo se oborem zabejvaj ale pověz: Co jiného je v pozadí ;-)
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 17:45
Re: Propaganda
Money money money, nic vic
8. 8. 2017 14:55
Re: Propaganda
potraviny si muzes vybrat, vzduch ktery dychas si ale vyberes hodne blbe

"tak a dost, odted dycham jen kvalitni cerstvej a bezemisni vzduch, protoze jsem se rozhodl zit zdrave" :-!
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:58
Re: Propaganda
Vybrat? Kde??? Pokud vím, všude se hnojí a chemicky ošetřuje +- stejně, nehledě na chemii aplikovanou pro přepravu ovoce a zeleniny, atd. Co si mám jako vybrat? Čerstvej banán z jižní Ameriky nebo čerství rajče ze Španělska či kvalitní hovězí z Brazílie?? >:D
8. 8. 2017 17:49
Re: Propaganda
ja nakupuju ovoce a zeleninu a dalsi produkty bud na vlastni zahrade/zahradce a nebo u zdejsiho farmare v prvni vesnici za mestem kde ziju, a ano u neho nemam 100% jistotu ze to ma bez chemie, ale kdys porovnam treba jeho potraviny a to co muzu kupovat kuprikladu v Lidlu (kterysto povazuju za relativne kvalitni obchod) tak tam je sakra rozdil >:D

stejne tak treba maso a vejce mam od farmare a pecivo z male pekarny, chutove a i obycejnym pohledem je tam proste rozdil extremni, kazdej mame volbu si nakoupit kde uzname za vhodne a kvalitu kterou jsme ochotni akceptovat :-)
8. 8. 2017 15:13
Re: Propaganda
No tak vzduch si vybrat do značné míry můžeš také. Copak jsi patník u silnice, že se nemůžeš sebrat a odtáhnout tam, kde se Ti dýchá lépe? ;-)
Avatar - N6600
8. 8. 2017 15:28
Re: Propaganda
No, ale do CHKO Ti nikto nedovoli sa prestahovat. A skus z Beskyd dochadzat do Prahy do prace :-)
8. 8. 2017 15:30
Re: Propaganda
Tak nepracuj v Praze... No to jsou zase výmluvy, tohle... ;-)

Prosím, každý, kdo se cítíte být patníkem u silnice, dávejte palce dolů! Děkuji ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:32
Re: Propaganda
To přece neni jen o Praze! Ty fakt dneska nepoužíváš hlavu ;-)

Vytáhni ji a rozlídni se [odkaz] >:-[]
Avatar - N6600
8. 8. 2017 15:50
Re: Propaganda
Dakujem za radu, to mi nenapadlo >:D

So znacnou ironiou mam jednu radu pre Teba aj ja - Zmen si nick na Chuck Norris, pretoze len ten dokaze pracovat tam, kde pre neho nie je ziadna praca :-)
8. 8. 2017 15:55
Re: Propaganda
Tak Chuck Norris je nepochybně vyjímečný, jenže já jsem jen obyčejný člověk. Ale tady máš také jednu lehce ironickou, leč faktickou poznámku: mnohem více lidí v ČR pracuje kdekoliv jinde než v Praze. Tedy není práce jenom v Praze ;-)
Avatar - N6600
8. 8. 2017 16:12
Re: Propaganda
Tiez mam fakticku. Rozlisuj pracu a profesiu. Inak povedane, banik v Ostrave, ked pride o pracu, pojde asi tazko farat do Tabora. Rovnako tak si nemyslim, ze zmenim svoju aktualnu pracu a pojdem robit zubara, lebo v XY je ich malo a verim si, ze to dam... :-)
8. 8. 2017 16:42
Re: Propaganda
... kdyz holt trvas treba na tom, ze musis byt prezident cr, tak holt pracujes v praze na hrade. to se pak neda nic delat. holt zravy vzduch musis ozelet. notabene ted po zemanovi to bude na tom hrade atmoska ;-).
Avatar - N6600
8. 8. 2017 17:35
Re: Propaganda
Nelaka ma byt prezidentom, ale o to zaujimavejsie znie byt sef ceskej narodnej banky :-) Byvaleho poznam osobne. Fajn chlapik. Ale ani ta praca neide robit z Brna, ani z Ostravy, alebo Hornej Dolnej. Len z Prahy. Lebo je prilis specificka. Rovnako ako kopa dalsich. A to je cela pointa :-)
8. 8. 2017 18:04
Re: Propaganda
pointa spociva v tom, ze kdyz chces delat guvernera cnb, tak holt musis cisty beskydsky vzduch ozelet. a to si pak davas na misku vah. urcite bys misto toho mohl v beskydech hazet lopatou (pochopitelne za mi. penez). vzdy je neco za neco a neco prevazi. takze zit a pracovat v praze je zrejme tvoje volba, stejne jako je mou volbou zit a pracovat mimo prahu.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 18:30
Re: Propaganda
Viz já 15:32 = proč mluvíš jen o Praze? Myslíš že v Plzni, Brně, Ostravě je to jinak? :-)
Avatar - N6600
8. 8. 2017 20:33
Re: Propaganda
Ale Ty si tvrdil, ze si mozem vzduch do znacnej miery vybrat. Ja Ti len vyvraciam, ze nemozem. Snad necakas, ze z aktualneho zivotneho standardu a prace na kariere vyhodim vyhybku a pojdem do drevenice na kraj lesa a budem sa zivit medom a cucoriedkami. A to len preto, lebo je tam fajn vzduch.

Nebolo by lepsie mat ten lepsi vzduch na co najviac miestach a mestach?
8. 8. 2017 20:41
Re: Propaganda
... ted te nechapu... a ty si snad do znacne miry vybrat nemuzes?... jestli chces lepsi vzduch, hod vyhybku nedelef karierniho kravataka, beztak si akorat cely den paris v gatich koule... vyber mas a je to proste.

ja mam praci s pomerne znacne nadprumernym ohodnocenim, kterou muzu delat po telefonu. tedy odkudkoliv, kde je telefonni signal. kancelar mam v malem meste a i do prace v lete muzu v kratasech, abych nemel vejce natvrdo. takze moznosti jsou ruzne, je to vzdy neco za neco. a tam kde bude koncentrace lidi velika, bude i mnohem vetsi mira znecisteni. vzdycky. kdyby byl misto prahy lesopark a smelo se tam jezdit jenom na kole, tezko bys tam mel zase cnb.
Avatar - N6600
9. 8. 2017 07:19
Re: Propaganda
Nemozem, pretoze ten typ prace, co robim a hlavne klienti su vylucne v Prahe. Takze ak pojdem niekam inam, bude to pre mna, jemne povedane, znacny diskomfort. Tazko prestahujem seba, svoju pracu a klientov mimo Prahu len preto, ze chcem cisty vzduch. Takze si fakt nemozem vybrat.

To, ze Ty mas taku pracu je fajn. Ale si mozno jeden z miliona. Takze robit na zaklade toho sudy je znacne skreslene.
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 07:35
Re: Propaganda
Tak dej vědět kdes ho našel [odkaz] :-|

Tohle je průměrná 24hodinová úroveń znečištění ovzduší PM10 = v roce 2005

Tohle rok 2011 [odkaz]

Letos [odkaz]

Chápu že z toho někomu vyjde = na emise aut kašlat >:-[]
9. 8. 2017 09:10
Re: Propaganda
... zase vedle. Chápu, že máš práci , kterou můžeš dělat pouze v Praze. Jelikož Ti ta práce vyhovuje, přebíjí to ostatní překážky (například "povinný" život v Praze) a Ty tam zůstáváš a práci měnit nehodláš. Ale alternativu máš. Můžeš třeba dělat toho včelaře v Beskydách (nebo někde házet lopatou, prodávat ve stánku s občerstvením, uklízet v horském penzionu, atd.). Jenže to se Ti nechce, protože to má pro Tebe ještě další dopady (mzda, apod.). Ale to přeci neznamená, že si nemůžeš vybrat, kde budeš dýchat vzduch, ne? Stejně tak chápu, že v místě, kde jsi, se snažíš prosazovat "pořádky" takové, aby se Ti tam žilo lépe (např. čerstvější vzduch v Praze).
8. 8. 2017 17:54
Re: Propaganda
ale tak ano, ja si vybral castecne i u toho vzduchu, z Prahy jsem se odstehoval do Krkonos do relativne maleho mestecka, ale kdys pominu fakt ze tu zrovna jezdi asi 1000 kamionu denne kvuli objizdce a absenci dalnice na Polsko, tak i bez tech kamionu tam ten vzduch vzdycky bude o kompromisu kde si proste lepsi nez bych chtel nevyberu, protoze ta doprava tam proste porad bude a je a nemam moznost ji nikam odsunout
8. 8. 2017 20:47
Re: Propaganda
... no tak jsou i vesnicky, pres ktere hlavni silnice nevedou a nakladaky tam nejezdi. samozrejme je to vzdy o kompromisu a uprimne, ted jsi to trefil - tezke kamiony delaji nejen kraval, ale take neskutecne smrdi. zvlast tam, kde nemuzou jet plynule po dalnici. pritom kamionovou prepravu podporujou ty japonske vyrobni nesmysly jako bezeskladova vyroba just in time apod. tezke naklady patri na zeleznici a tuhle cestu by mel stat (potazmo eu) prosazovat. ekologicky prinos by byl nesporny. zatimco likvidace atmosferickych benzinu v osobnich autech ma dopad na ekologii presne opacny.
8. 8. 2017 15:17
Re: Propaganda
Nemám a nemá to nikdo. Na to existujou pouze statistické kalkulace založené na nějakých hypotézách, kde se jednotlivým zdrojům znečistění dají nějaké váhy a pak se to rozpočítá na zejména různé plicní choroby, které končí smrtí. Ale ani u jednoho takto zemřelého pacienta není možné určit jediný a jednoznačný vliv emisí z aut. Snad krom těch bláznů, co si dali šlofíka v kabině a zavedli si k tomu okýnkem výfukovou rouru.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:21
Re: Propaganda
No tak nic = to je vážnější než sem myslel >:-[]
8. 8. 2017 15:24
Re: Propaganda
Hele, ona si klidně řekne, že myslela >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:29
Re: Propaganda
To je eště vážnější než sem myslel >:D >:-[]

Ale k tvýmu vtipnýmu nesmyslu z 15:17 = co nevim já nemůže vědět nikdo jinej = starej opakovanej fór ale člověk se ho nikdy nenabaží :yes: :yes: :-)

[odkaz]
8. 8. 2017 15:35
Re: Propaganda
Njn, hele, když si myslíš, že víš, kolik letos umře lidí na blbý vzduch, nevíš také náhodou, kdo vyhraje na příštím mistrovství světa ve fotbale? Já že bych si rovnou vsadil, protože takhle zkraje bude nejvýhodnější kurz, víš?

... Ono předpovídat budoucnost, to je kumšt. Kdyby to někdo opravdu spolehlivě uměl, určitě by historie neznala ani Hitlera, Stalina a jim podobná esa... Nebo třeba Černobyl. To bychom také neznali...
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:37
Re: Propaganda
Hele bacha přecházíš z blbosti do kategorie demence ;-)

Vim kdo vyhrál minulý a předminulý a kolik lidí loni a předloni atd. = teď už bys to moh dát = co? >:-[]
8. 8. 2017 15:38
Re: Propaganda
Ne, nevíš kolik lidí vloni a předloni zemřelo na emise z dieselových osobních aut (nepočítám ty sebevrahy s trubkou v kabině).
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:42
Re: Propaganda
Ale na to si v 15:17 nereagoval žejo = tak nevymejšlej další trapnosti = i když docela vtipný :-)

Takže víš nebo ne kolik zhruba umře lidí na blbej vzduch ročně = v Evropě a v Čechách?

Můžeš si třeba tipnout = předvídat minulost zas takovej kumšt neni >:-[]
8. 8. 2017 15:47
Re: Propaganda
No když víš, kolik umře v evropě nebo v ČR lidí na blbý vzduch ročně, určitě to víš i pro letošek. Ale tedy když to pro letošek nevíš, tak třeba to víš alespoň pro ta léta minulá:

... Tak kolik umře lidí na blbej vzduch ročně, hm? ... A prosím jednotlivé lékařské zprávy s prokazatelným konstatováním: "umřel na blbý vzduch". Nebo tak něco podobného. Sem s tím :-). ...
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:42
Re: Propaganda
Ale na to si v 15:17 nereagoval žejo = tak nevymejšlej další trapnosti = i když docela vtipný :-)

Takže víš nebo ne kolik zhruba umře lidí na blbej vzduch ročně = v Evropě a v Čechách?

Můžeš si třeba tipnout = předvídat minulost zas takovej kumšt neni >:-[]
8. 8. 2017 15:48
Re: Propaganda
... Prosím Tě, ovládej se, nepoustuj sem dvakrát to samé, vždyť už tak je to tu s přehledností na štíru! ;-)
8. 8. 2017 20:28
Re: Propaganda
Samozřejmě. Protože se bavíme o dlouhodobém vlivu, kdy nejsi vystaven jednomu zdroji, ale mnoha a každý přispívá svou kapkou k předčasnému úmrtí (rozvoji chorob). Tohle představuje značný problém při výzkumu škodlivosti emisí z aut. Těžko se vybírá experimentální a kontrolní skupina.
8. 8. 2017 20:58
Re: Propaganda
no vidis, o tom mluvim. tech zdroju je mraky a nemuzes ty vlivy od sebe oddelit a nejaky blazen si sem klidne napise, ze se to vi. tenhle udaj se pouze snazi ten vliv nejakym zpusobem kvantifikovat. a tento zpusob je podle meho soudu dosti hloupy a zavadejici, protoze ani u jednoho cloveka nemuzes nikdy jednoznacne urcit, jestli se mu ta fatalni choroba (pokud to byla treba rakovina plic, co kdyz umrel na blby infarkt nebo treba na mrtvici) byla vubec ovlivnena nekvalitnim ovzdusim. nemame ten paralelni vesmir, kde bychom si to mohli overit. a navic nedavno jsem tu psal, ze v ramci cr je nejdelsi prumerny vek doziti v praze. tedy zjevne vlivy spatneho prazskeho vzduchu jsou vice nez vyvazeny ostatnimi pozitivnimi vlivy.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 21:51
Re: Propaganda
Prosim tě nebuď trapnej = ten příspěvek tam furt je = lžeš jak když tiskne = já za tvoje omezený chápání nemůžu ;-)

Stejně sis vymyslel tu Prahu = a přes opakovaný upozornění si to nenechal vymluvit = dneska fakt nejsi ve formě :-)
8. 8. 2017 22:17
Re: Propaganda
ty jsi blba, vid? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 22:32
Re: Propaganda
Nepřeháněj to :-!

Podělals to = neumíš číst = tak nebuď baba a postav se ke svý blbosti čelem >:D
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 22:09
Re: Propaganda
To jak si něco vymyslíš = a pak zkoušíš tvrdit že si to vymyslel někdo jinej = to je super taktika :yes: :yes: >:-[]

S tim infarktem a mrtvicí ale bacha = to už je kravina to by moh někdo prokouknout ;-)

Jinak vono se ví kolik lidí umřelo na AIDS, nebo i na chřipku nebo na auta = uvnitř i zvenku :-)

Tak si prosim tě už nevymejšlej = podívej se že to sis vymyslel ty, jen ty = a trochu si posyp hlavu = nejspíš ledem, aby vychladla :-)

I když ty ne = my lidstvo toho víme relativně dost [odkaz] ;-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 22:38
Re: Propaganda
Panebože, to jsou bláboly. Ví se prd. Tohle se prosté kvantifikovat nedá - zkus navrhnout studii, která by to dokázalá vyčíslit. Jak odstraníš ostatní vlivy? Veškeré ostatní toxické látky, případné vliv genetiky? Jak vytvoříš kontrolní skupinu? Zjevně o studiich moc nevíš. Pseudostudii, kde se potvrdí, nebo vyvrátí podle objednávky to, co chci, Ti vytvoŕím kdykoliv. Na podobnou úroveń kladu články v médiich s názvy: Vědci zjistili, źe...
Výpovědná hodnota nula. Dokud studie nemá recenze a není vydaná karentovaným časopisem, tak je to jen cár papíru. A i tam se objevují podvody. Nikdo není dokonalý.
To stejný, asi nevíš, jak se vypisují úmrťáky. Zemře li někdo co jen trochu starší,, tak prostě zemře na ICHS. Pitvat ho nikdo nebude, protože to dnešní zákon ani neumožńuje. AIDS? Možná. ale to je docela specifická nemoc. Chřipka? Ani náhodou.
Vono se ví = jedna paní povídala.

PS - nemám rád nafťáky. Ale jen proto, že pro ně nemám využití. Pro delší trasy nafťák jasné vede. Ve městě zase benzín, pŕípadné elektromobil. Každé má svoje, jen je chce využívat na to, na co jsou určené.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 22:41
Re: Propaganda
Panebože proč se obracíš na mě = to celou dobu tvrdí jen kuny = ne já! ;-)

My známe celkový čísla a že autodoprava je jednim z těch vlivů = a že to neni 1%

A žádný vědci = prostě víme kolik lidí ročně umřelo na chřipku = a je to pro laika nečekaně vysoký číslo. No a víme kolik ročně na blbej vzduch = jedno jestli za česko nebo Evropu = a sou to taky hodně nehezký čísla

Zbytek si kuny vybájil = snadno dohledatelný od kterýho příspěvku :-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 22:56
Re: Propaganda
Bavíš. Já se Ti jen snažím vysvětlit, jak systém funguje. Známe celkem kulový. Popravdé ani neznáme veškeré vlivy na rozvoj onemocnění. A už rozhodně nemůžeme kvantifikovat, jaký mají na jeho vzniku podíl.
Co se týče počtu úmrtí - neexistuje způsob, jak říct, kolik lidí umřelo na ,,blbý vzduch,,. AIDS - asi jo. Chřipka? Možná, ale o tom by se dalo taky vykládat. ,,Blbý vzduch,, není diagnóza, takže nějakou statistiku z toho dostaneš těžko.
Víš max jen to, co zpracuje nějaký úřad typu UZIS. No a UZIS zpracuje jen to, co vypíše ohledávající lékař do úmrťáku. No a jak to funguje, jsem Ti napsal výše.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 23:01
Re: Propaganda
Tys furt nepochopil že se mi snažíš vnucovat něco co sem neřek = takže jo bavíš ;-)

Samozřejmě že víme = úplně přesně = na co kdo umřel = takže máš každej rok úplně přesný číslo kolik lidí umřelo = třeba na tu chřipku, na sebevraždu, v autech, nebo třeba na ten AIDS atd. atp. :-)

Statistiky se vedou na úrovni států a pochopitelně sou i za celou Evropu

Tu ptákovinu že víme kolik z toho je od aut rsp. že dovedeme kvantifikovat co konkrétně má větší menší podíl = pochopitelně nevíme. Už sem ti jednou řek že to si = viz diskuze = vymyslel kuny. Napodruhý to snad pobereš = ne já = kuny. Buď tak hodnej a dohledej si to = a nesnaž se to házet furt na mě = dík

Jestli je tvuj argumet že občas nějakej doktor jako příčinu úmrtí napíše blbost = a v celkovejch součtech je pak logicky ta blbost = no k tomu neni co dodat :-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 23:15
Re: Propaganda
Píšeš, že víš, kolik lidí ročné zemře na blbý vzduch. Chápu, ne kolik na autodopravu atd, ale jen blbý vzduch. No já se Ti snažím vysvétlit, že právě TO, kolik lidí zemře na blbý vzduch, rozhodně nevíme.
K přesným číslům - téměř všichni nad 70 umřou na ICHS. I Ti Tvoji pacienti s chřipkou. Jendoduše proto, źe ne každý respiraćní infekt se slabostí a bolestí svalů je chřipka - o té můžeme mluvit jen, když ji prokážeme serologicky. No a téměŕ všichni tito pacienti mají již 5 a více jiných diagnóz - pŕekvapivé srdeční selhávání se projevuje zhoršeným dechem a slabostí. Nemocní často nechtéjí k lékaři, stav se zhorší v noci no a najdou je ráno. Ohledající lékař pak napíše bezprostŕední diagnózu srdeční selhání, základní diagnózu ICHS. Tak to prostě fugnuje. Na chřipku papírové zemře jedině pacient, u kterého byla prokázána serologicky a má tu smůlu, že to imunita a léčba nezvládne, tedy máme statisticky naprosto nesedící čísla. Jak se říká, jediná statitstika, které véřím, je ta, kterou si sfalšuji sám. Nevidíš do toho, já na rozdíl od Tebe jo. Opět - nevíme nic. Kuny má v tomhle ohledu pravdu a napsal to i docela přesně. Přečetl jsem nejednu studii, ne jenom výcucy z nich, které se jako senzace objevují v médiích. Plus mám celkem přehled o tom, jak se studie sestavují tak, aby měly smysl. Studie na ,,blbý vzduch,, se sestavit nedá.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 23:23
Re: Propaganda
No tak nic no = zkusil sem to ;-)

Sem rád že umíš číst :yes: :-)

Kuny nemá pravdu vymyslel si blbost a pak jí do mě stejně jako ty cpal = vidim do tebe, kunyho i toho >:-[]

Když mu to došlo = ukončil diskuzi. Ty ne = ale pro jistotu se tomu výhýbáš jak čert svěcený..

Kdyby Churchill věděl kolik lidí to po něm bude opakovat = snad by to ani neřek :-)
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 23:27
Re: Propaganda
Citace z 22:41
A žádný vědci = prostě víme kolik lidí ročně umřelo na chřipku = a je to pro laika nečekaně vysoký číslo. No a víme kolik ročně na blbej vzduch = jedno jestli za česko nebo Evropu = a sou to taky hodně nehezký čísla

Poslední věta je prosté blbost, nevíme to. A neexistuje způsob, jak to zjistit. A proto, když vidím podobný blábol, tak mi to prostě nedá. Já diskusi taky končím - jdu jen spát, nic jiného za tím nehledej ;-)
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 23:32
Re: Propaganda
Nic nehledám = prostě roční přehled kdo na co umřel a kolik to bylo bab a kolik chlapů existuje. Stejně věk dožití a taky jaký bylo počasí a tak. Už hodně let nazpátek ;-)

Zajímavý že vždycky bez výjímky když tady tyhle statistiky zmínim = je někdo zpochybňuje. A vždycky snad bez jediný výjímky = přijde na řadu Churchill :yes: :-)

A velmi vtipný že nejdřív si mi vkládal do klávesnice něco co přes ní nepřešlo = a když si to zjistil: Začal si zpochybňovat příčiny úmrtní obecně >:-[]

Ty jenž do toho vidíš = vidíš tam chybovost spíš 1-2% nebo spíš 98-99%? :-)
9. 8. 2017 09:20
Re: Propaganda
... Hele, já jsem "ukončil diskuzi" proto, že jsem šel spát. Ale z mého úhlu pohledu se nejedná z Tvé strany o diskuzi, protože tu dokola meleš ty samé kraviny jako kolovrátek. To přeci není diskuze, ne? Ještě se teď snažíš tvrdit, že jsem ty Tvoje kraviny o tom, že víme, kolik lidí v Evropě a ČR umře na "blbý vzduch", snad vymyslel já. No to už je k popukání :-)
8. 8. 2017 16:29
Re: Propaganda
definuj levnou dieselovou ojetinu. Vycházeje z logického faktu, že drtivá většina lidí si koupí novější auto (tudíž čistší na provoz) než který má doma bych se vůbec nebál toho, že se k nám ze západu budou tahat dieselové ojetiny.
8. 8. 2017 14:34
Re: Propaganda
No, víš, on ideálem pohonné jednotky pro menší a střední osobní auta byl atmosférický nepřímovstřikový benzíňák. Tak to bylo do té doby, co trh dominantně řídila ekonomická pravidla, která šla ruku v ruce s pravidly ekologickými. Největší rozmach dieselů v EU způsobila dementní euroúředník. Ten samý dementní euroúředník rovněž prakticky zlikvidoval ten spalovací ideál - benzínovou nepřímovstřikovou atmosféru.... Takže mluvit v tomto případě o pokroku je značně nadnesené.
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 15:05
Re: Propaganda
budeš se divit ale i nepřímovstřikované atmosféry generují spoustu jemných částic - problém je že ony nejsou vůbec vidět ale stačí pořádně protůrovat atmo motor a uvidíš je :-)
8. 8. 2017 15:07
Re: Propaganda
Ale jo, samozřejmě, žádné spalování není zcela čisté. Ale prostě z toho, co známe, nám spalování benzínu nepřímovstřikem dělá výrazně méně bordelu než spalování přímovstřikem.
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 22:41
Re: Propaganda
Pokud se nepletu, tak jsou vétší, než u nafťáku a tělo si s nima docela dobře poradí.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 22:43
Re: Propaganda
Se pleteš = přímovstřikový benzíny sou dle všeho fakt problém

WinDiesel je velkej naftovej fanatik = ale v tomhle má pravdu :-|
9. 8. 2017 09:37
Re: Propaganda
Ty už jsi v tom tak zamotaná, že ani nevíš, na co reaguješ. Řeč je o sazích z nepřímovstřikových benzínových motorů. Nikoliv přímovstřikových. :no:
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 09:43
Re: Propaganda
Buzno kliď hormon nebo co to máš = si transka nebo co teda? >:D >:-[]

Už si našla koule nebo co tam dole máš = přiznat žes to totálně pomotal? Že sis vymyslel Prahu i počet mrtvejch od aut? :-)

Tak co = odpovíš? ;-)

Tak nepřímovstřikovej benzín? Čim dál lepší [odkaz] [odkaz] [odkaz] :-)
9. 8. 2017 10:15
Re: Propaganda
??? No dobře, tak zkusím Ti odpovědět:

1) Jsem chlap, vím, co mám v kalhotech. Podle mě Ty jsi holka a vydáváš se tu za chlapa, ale moc Ti to nejde.

2) Praha je hlavní město ČR, to snad tady ví každý, takže Prahu jsem si "nevymyslel". Pokud narážíš na diskuzi mezi mnou a N6600 na téma dýchaného vzduchu vs. pracovního uplatnění, tak tu Prahu do této diskuze vnesl on svým příspěvkem z 15:28. Ne já. A vůbec to nevadí, Praha je dobrý modelový příklad, nevím, proč ti tak leží v žaludku téma Prahy, patrně je to zase jeden z Tvých nesmyslných blábolů.

3) Mrtvé od aut jsem odtušil od těch Tvých mrtvých na blbý vzduch, které jsi tu vytáhla v souvislosti s emisemi z aut (hlavně tedy dieselů). Ale na mou explicitní otázku, kolik tedy lidí podle Tebe umře na ten blbý vzduch (když se oprostíme od aut) jsi jako obvykle neodpověděla. Přitom to bylo Tvoje stěžejní téma příspěvku z 14:47.

4) Bavíme se tu o nepřímovstřikových benzínech, Tvoje odkazy na články ohledně tvorby sazí přímovstřikovými benzínovými motory jsou v tomto kontextu mimo mísu.
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 10:40
Re: Propaganda
1) To je tak blbý že to nejde ani komentovat = kdy kde se potkáme?

2) Přes mý opakovaný upozornění si furt opakoval jen Praha. Viz snadno dostupný info = je tu mraky míst kde to je horší než v Praze = neni to dobrej modelovej příklad

3) Odtušil si blbě = sem rád žes to přiznal. Ne podle mě = to už zase píšeš blbost

4) Možná ale fakt jen možná je v tomhle směru lepší kombinace přímýho a nepřímýho vstřiku = jinak současnej benzín je taky pěknej problém = i když těžká volba >:-[]

No snadná [odkaz] :-)
9. 8. 2017 11:01
Re: Propaganda
ad 1) Nepotkáme se nikde. S ženskými se neperu. :no:
ad 2) Mimo mísu. O Praze jsem se bavil zejména v souvislosti s prací N6600. Tvoje upozorňování je mi u zadku a nemá s tím nic společného
ad 3) Tak co, kolik mrtvých umřelo na ten blbý vzduch? Napíšeš to nebo tu budeš kolem toho dále trapně šaškovat?
ad 4) Zase mimo mísu.
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 11:09
Re: Propaganda
1. čekal sem něco podobnýho :-)
Neperu? Jak víš že ti chci rozbít hubu? >:-[]

2, 3, na to jaký blbosti si jen v týhle diskuzi napsal = machruješ statečně :yes: >:D
Že sou ti vlastní omyly u zadku nemusíš psát = je to vidět i bez toho
Nicméně Praha prostě neni dobrej příklad = jak už teď víš i ty žejo ;-)

Trapně okolo toho od první chvíle šaškuješ ty = prostě sou na to oficiální statistiky = jen netušim proč je od včerejška zpochybňuješ = a teď napíšeš že nemáš ani páru co v nich je :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 11:11
Re: Propaganda
1. čekal sem něco podobnýho :-)
Neperu? Jak víš že sem ti chtěl za tvý buznokecy rozbít hubu? >:-[]

2, 3, na to jaký blbosti si jen v týhle diskuzi napsal = machruješ statečně :yes: >:D
Že ti vlastní omyly sou u zadku nemusíš psát = je to vidět i bez toho
Nicméně Praha prostě neni dobrej příklad = jak už teď víš i ty žejo ;-)

Trapně okolo toho od první chvíle šaškuješ ty = prostě sou na to oficiální statistiky = jen netušim proč je od včerejška zpochybňuješ = a teď napíšeš že nemáš ani páru co v nich je :-)

4. Rozhodně [odkaz] >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 14:43
Re: Propaganda
Běž za svejma [odkaz] a buď rád že nežiješ třeba v Rusku [odkaz] ani do kina by tě nepustili >:-[]
9. 8. 2017 09:35
Re: Propaganda
To opravdu nevím. Tam jde hlavně o ten princip, kdy dávka paliva je vstříknuta do předkomůrky, kde by se měla bezezbytku odpařit, než se vůbec vsaje do válce. Doba mezi vstřikem a zážehem je násobně delší než u přímovstřikových motorů (vstřik - nasátí - komprese - zážeh oproti nasátí - komprese - vstřik - zážeh; tzn. u nepřímého vstřiku vsřikuju cca o jednu otáčku motoru dříve než zapaluju) a to je ten princip, který velmi efektivně eliminuje tvorbu pevných částic (zakarbonovaných nespálených miniaturních ka***k paliva). I kdyby náhodou se s tím výrobce dobře popasoval u nového motoru, s přibývajícím věkem se vstřikovače opotřebovávají a typickým projevem je horší kvalita rozprašování paliva a tím tvorba větších ka***k, které se nestihnout do zážehu odpařit. Stejný princip v bledě modrém se projevuje u nafťáků - s věkem prostě čouděj téměř všechny.
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 15:00
Re: Propaganda
zatím tady vřeštíš jenom ty pane všeználku >:-[] ale štěkáš na nesprávný strom
9. 8. 2017 09:31
Re: Propaganda
Dusil asi dostava naftu zadarmo, lebo inak by si ľahko zistil, ze NOx je ako skleníkový plyn oveľa účinnejší, niektoré molekuly až 200 krát, takže 0,5g NOx je ako 100g CO2 + ešte zdravotne riziká. A nehovoriac o tom, že do výpočtu CO2 u dieslov sa nezapočítava CO2 vzniknutá vypaľovaním DPF.
8. 8. 2017 14:22
zaujala me tahle veta:
"Snížení emisí dusíkatých sloučenin jde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva".
u dyzlu to ale evidentne neplati, protože dyzl ma nižší spotřebu, ale vytvori minimalne o rad vic dusíkatých sloucenin nez benzin.

ani se neda souhlasit s tim, ze dyzl vykazuje o 20% min CO2 nez benzinak, protože vzhledem k tomu, ze spalenim litru nafty vznikne o 10% vic CO2 nez spalenim litru benzinu, znamenalo by to, ze benzinak by mel zrat o 30% vic nez naftak, coz rozhodne ve vetsine odpovidajicich motorizacích dnes uz neplati
Rozbalit vlákno
4
8. 8. 2017 19:47
Re: zaujala me tahle veta:
Je to presne naopak. Cim vyssi ucinnost (nizsi spotreba) tim vice NOx.
9. 8. 2017 09:33
Re: zaujala me tahle veta:
Stačí sa pozrieť na širšie súvislosti. NOx je ako skleníkový plyn oveľa účinnejší, niektoré molekuly až 200 krát, takže 0,5g NOx je ako 100g CO2 + ešte zdravotne riziká. A nehovoriac o tom, že do výpočtu CO2 u dieslov sa nezapočítava CO2 vzniknutá vypaľovaním DPF. Proste dieslova lobby v EU šliapala dobre, až kým výrazne neprestrelili.
Avatar - Aoyagi
9. 8. 2017 10:47
Re: zaujala me tahle veta:
Skleník vem čert, ale NOx je toxická záležitost.
9. 8. 2017 10:50
Re: zaujala me tahle veta:
Tato věta je evidentně úplně špatně !! Autor článku chtěl asi napsat že: "Snížení emisí uhlíkových sloučenin (CO2) jde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva". Sloučeniny dusíku se spotřebou nesouvisí, protože to by benzínové motory musely mít řádově nižší spotřebu, benzíny ho vypouštějí o řád méně než diesely. Taky si myslím si že autor článku v této problematice trochu plave, protože NOx navíc nejsou ani skleníkové plyny. NOx způsobují smog a ten je lokálním problémem, to znamená že NOx vypuštěné na určitém místě (při určitých podmínkách) zůstávají a způsobují lokální dusivou atmosféru (SMOG). Zatím co CO2 je typický skleníkový plyn, rozuměj působí globálně (stoupá do výšky a jeho vrstva "má na svědomí" oteplování celé planety). V tomto článku se mi zdá že Tomáš Dusil (ač se vyzná v motorech a autech) plete trochu hrušky s jablky, neboli skleníkové a smogové plyny.
8. 8. 2017 14:30
Čím to je
Čím to je, že když se svezete po ježdění s ropákem pružným a tichým benzínem, baví vás to více. Hned se cítíte zhýčkaní a zpátky ni krok. Pro nás nepodnikatele je tento problém se zanikajícími naftovými agregáty absolutně neaktuální. Chceme to, co tolik nevrčí a co rychleji pro naše ženy do interiéru topí - i za cenu o litr vyšší spotřeby. Méně čidel znamená méně náročný servis. Raději se zajímáme o nové technologie, jako mají Tesly a další. Nepotřebujeme kilometry, chceme se nechat rozmazlovat asistenty a žít zdravěji, tak ať nafta zcela zmizí, jsme pro. Podnikatel nemusí šetřit. A my, když si chceme zazávodit, postačí nám Octavia RS 245 v plné palbě s vůní kůže. TDI nemusím - zadymuje po načipování okolí jak tank - fuj.
Rozbalit vlákno
14
8. 8. 2017 14:38
Re: Čím to je
No to víš, flotilová pravidla nadnárodního koncernu hrající si na ekologii - a hle, hned mám na služebák na výběr velké množství aut a značek... Ale všechny jsou v dieselu, důvod: CO2. Kde asi soudruzi v Bruselu udělali chybu.
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:43
Re: Čím to je
Mluv za sebe. Díky
8. 8. 2017 14:43
Re: Čím to je
nedavno sem něco prevazel cca 200km dodávkou, samozrejme naftovou. jasne, je to pracovni auto, tam se nejaky duneni a smrad v aute neresi.
ale vsimnul jsem si, ze když jsem stal cca 5min před semaforem, tak jsem nevypnul motor, pritom benzinak vypinam i na pul minuty.
jezdit dyzlem je diagnoza
Avatar - Hittman
8. 8. 2017 14:46
Re: Čím to je
jj, ty jsi takový "zralý" pacient... ;-)
8. 8. 2017 14:48
Re: Čím to je
Jaks mohl takhle pošlapat sám sebe! ... Potřebuju převézt ekologicky náklad? Žádný problém, naložím na dvoukolák tažený oslem. >:-[]
8. 8. 2017 14:52
Re: Čím to je
ja sem nikdy netvrdil, ze naftak nepatri do zadnyho auta.
nakladaky, autobusy bagry, traktory a další pracovni stroje na naftu mi nejak zvlast nevadi a velka dodavka je taky pracovni stroj.
do osobního auta ale patri benzin
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 14:56
Re: Čím to je
Při srovnání daňový zátěže a nedotování nafty dává diesel smysl tak od Bentaygy vejš = prostě autobusy náklaďáky atd. jak správně píšeš :yes: :-)
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 15:06
Re: Čím to je
ježiš další moudroser je tady 8-s
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:09
Re: Čím to je
Něco ti vypadlo [odkaz]
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 15:15
Re: Čím to je
to je hluboký, to každej nedá ............... 8-s
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 15:19
Re: Čím to je
Přečet sem si tvoje příspěvky z 15:00 15:06 a 14:58 = a bylo to = snadný ;-)
Avatar - Emel
8. 8. 2017 15:17
Re: Čím to je
Zní to dobře... jen je to úplně mimo realitu.
Avatar - Skipper
8. 8. 2017 22:44
Re: Čím to je
Hele, až budeš dojíźdět do práce 50 km denně, tak budeš mluvit jinak. Octavia s vůní kůže - :yes: :yes: :yes: TDi - hm, co tak ho nechat prostě jen sériové a nečipovat?
9. 8. 2017 04:46
Re: Čím to je
ZAVODNÍK S ORS, s tou se tedy závodí ;-) Podle množného čísla ke všemu budeš ještě ve Škodě i v odborech :-!
8. 8. 2017 14:45
aha
"Níže se pokusíme na celou záležitost podívat poněkud realističtějším pohledem, než jaký nám servírují politici a některé sdělovací prostředky."

"Ještě extrémněji na to jdou v Číně. Tam chtějí už od příštího roku prodávat pouze elektromobily. Angličané mají za klíčový rok 2040. Od něj dále by se již neměly na britských ostrovech vůbec prodávat auta se zážehovými a vznětovými motory. A Francouzi mají obdobné cíle splnit ještě o něco dříve."

takze se dozvidame ze nam to na auto.cz ukazete ponekut realisticteji, aby jste v zapeti napsali nesmyl a jeste jednu uzasnou lez? jo tak to jo, to je ta realita, asi internetova ze >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 15:11
Re: aha
to s tou Čínou se povedlo
chudáci Číňani ty sebou tedy musí mrsknout aby za několik měsíců přestali prodávat benzínové modely a začali vyrábět asi tak 20 000 000 elektromobilů ročně.
já si myslím že Číňani jsou (všeho) schopní ale tohle nestihnou ani oni
>:D
nicméně nějaké regulace a podpory zavádějí, top je fakt, ale aby poručili větru a dešti a z 20 mil. vozidel se spalovacím motorem bylo 20 mil BEV, na to budou potřeba celé ministerstvo kouzel
8. 8. 2017 15:19
Re: aha
... Tak zrovna v té Číně by to největší soudruh nařídit klidně mohl.... Sice tedy těch 20mega elektromobilů zůstane v prvních letech pouze na papíře, ale jinak tam se s lidmi moc nesrrou, takže by to bylo jedno :-)
8. 8. 2017 15:03
TGT
Stuttgart? To ma neprekvapuje. Spominam si na ktorysi diel The Grand Tour, kde Clarkson rozpraval ze strana zelenych v Stuttgarde (kde vtedy natacali) vydala na ten den odporucanie nejazdit autami, vraj koli smogu. Vsetci sa pozreli von, a tam absolutne cista jasna obloha...

A Clarkson este vravi "...Let us compare and contrast Beijing on a smoggy day with Stuttgart on a... not the same smoggy day..."
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2017 15:13
Re: TGT
udeřil hřebíček na hlavičku
strana zelených a zelení obecně všechno přehánějí až do absurdna
v Germanistánu mají vliv cca 10% a to není málo
Avatar - KANKUNEN
8. 8. 2017 15:51
Kolik toho nasmradí diesel s filtrem a močovinou?!
No celkem málo, tak nedělejte paniku. Takže do velkého SUV naftu a do malých aut benzín.
Rozbalit vlákno
3
8. 8. 2017 17:58
Re: Kolik toho nasmradí diesel s filtrem a močovinou?!
do velkeho SUV se vpohode da dat hybrid, ostatne cim tezsi auto, tim vetsi efekt ma hybrid na spotrebu paliva, alternativa je a bude

stejne tak diesely se daji predelat a plyn, a zase cim tezsi, tim vetsi efekt ma uspora nejen co se emisi tyce, ale i co se finaci tyce, ty nakladaky co si lidi zacinaj konecne i v CR obcas predelavat na plyn ukazujou jasna data o usporach
Avatar - Aoyagi
10. 8. 2017 08:10
Re: Kolik toho nasmradí diesel s filtrem a močovinou?!
Zajímavé. Včera měl můj příspěvek níže skóre nějakých 4/1 a dnes to je 1/2! To je od vás velmi nízké, redakce.
Avatar - Aoyagi
9. 8. 2017 10:58
Re: Kolik toho nasmradí diesel s filtrem a močovinou?!
Do každého velkého SUV (to znamená ne nějaký přiblblý nafouklý pekáč, jako Kodiak, ale třeba Land Cruiser) patří velká atmosférická V8 na benzín/ethanol/plyn. Nafta leda do těch opravdu pracantů tahajících náklady v tunách a to samozřejmě žádné čyřhrnky.
8. 8. 2017 17:51
Podívejme se pravdě do očí
Evropa vždy byla z hlediska ochrany zdraví za USA. Zatímco v Kalifornii se katalyzátor výfukových plynů stal standardem v 70. letech (v celých USA na počátku 80. let), v Evropě šlo ještě v 90. letech koupit auto bez katalyzátoru.
Situace se bohužel ještě zhoršuje, jelikož velká část aut dnes prodávaných v EU vypouští více škodlivých látek než Felicia z 90. let. A co teprve, když si český Pepík nechá odmontovat filtr pevných částic a zaslepit EGR ventil.
Podívejme se pravdě do očí. Zaveďme emisní normy USA z minulého desetiletí. Ano, bude to znamenat konec dieselů v osobních autech a možná i v dodávkách,. Teď, když se ekonomice daří, by to automobilky měly zvládnout.
Rozbalit vlákno
32
8. 8. 2017 18:16
Re: Podívejme se pravdě do očí
Normy z minulého desetiletí by neznamenaly konec dieselů. Ostatně diesely se prodávají v US i dnes. A zrovna v Kalifornii se myslím dieselovým osobákům daří z celých US nejlépe.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 18:24
Re: Podívejme se pravdě do očí
Loňský prodeje v Kalifornii
1. Civic
2. Accord
3. Corolla
4. Camry¨
5. Prius

Obludy
1. F Series
2. Silverado [odkaz]
3. RAV4
4. CR-V
5. Tacoma [odkaz]
8. 8. 2017 18:30
Re: Podívejme se pravdě do očí
Ano, "prodávají". Když se podíváme na kategorii "osobních aut a lehkých trucků", což je v USA ohraničeno celkovou hmotností zhruba 3,85 tuny, tvoří diesely zhruba 1 % prodejů.
8. 8. 2017 20:16
Re: Podívejme se pravdě do očí
Prodejní (ne)úspěchy nic nemění na tom, že je zjevně možné jejich normu splnit a neznamenala by jejich konec. A to ani ta aktuální. Pokud tedy časem nevyrukují s tím, že podváděli všichni a nikdo ji ve skutečnosti nesplnil. :-)
8. 8. 2017 21:29
Re: Podívejme se pravdě do očí
Splnit ji samozřejmě jde. Technologie jsou známy. Ale vyplatí se až u velkých aut.
9. 8. 2017 09:20
Re: Podívejme se pravdě do očí
Pokud velkým autem myslíš (evropskou) střední třídu. A nejspíš se to bude dobře prodávat i v nižší střední. Vždyť stačí SCR. Což není levná záležitost, ale je běžná i dnes. Stačí přestat šetřit s AdBlue a akceptovat, že se holt jednou za čas musí doplnit.
9. 8. 2017 09:40
Re: Podívejme se pravdě do očí
Žiaľ nestačí. V osobákoch je povolených veľa výnimiek, kedy je SRC neaktívny(Chlad/vyššia zátaž motora a hlavne veľmi neurčitá podmienka v situáciach kedy by mohlo prísť k poškodeniu techniky) a aj keď je aktívny, tak len tak na "pol plynu" aby nestúpla spotreba močoviny.
9. 8. 2017 09:53
Re: Podívejme se pravdě do očí
Když podle tebe nestačí, tak co ta auta mají navíc?

O vyšší zátěži nevím (pokud tedy nemyslíš to, že se to v cyklu nekontroluje) a v zimě mají myslím pět minut na zprovoznění systému.
9. 8. 2017 11:10
Re: Podívejme se pravdě do očí
trosku OT, tahle otazka ohledne plneni emisi me nedavno privedla na zajimavou myslenku, jak se meri emise u aut ktere maji moznot prepinani jizdnich rezimu motoru? cos dnes ma spousta sportovnich aut vcetne malych HH, takze na emisich si nastavim rezim normal nebo eco a splnim vpohode a co kdys nastavim rezim sport nebo neco jineho kde ten motor najednou dava vetsi vykon, otevre se mu vic vyfuk a podobne?
9. 8. 2017 12:15
Re: Podívejme se pravdě do očí
Mělo by se měřit v režimu, v kterém to auto nastartuje. Pokud nestartuje vždy do jednoho režimu, ale pamatuje si, v kterém bylo, tak by teoreticky měli vzít ten nejhorší, ale nevím, jak přesně to dělají. Právě proto si většina aut určených pro EU nepamatuje, jestli byl stop/ start vypnutý a po každém startu ho zapnou. Proto kolikrát auta startují do nějakého "eko" režimu. Ať už jde o stop/ start, mapu řazení samočinné převodovky, řízení dobíjení baterie atp. Tyhle věci ale mají ovlivnit spotřebu (emise CO2).

Podobně je vyžadováno, aby po startu bylo aktivní ABS a ESP. Pokud má auto nějaký režim, kde jsou vypnuté, tak do něj nastartovat také nemůže.

Jinak bych neřekl, že je zase tak běžné mít víc (uživatelem přepínatelných) režimů přímo motoru. Spíš se tupí odezva akcelerátoru. Nevím, jak moc hrátky s klapkami ve výfuku ovlivní spalování.

Píši samozřejmě o homologaci, kde se to spíš bude řešit do detailu než na běžném měření emisí. Tam to určitě změří tak, jak to nastartuje.
9. 8. 2017 13:11
Re: Podívejme se pravdě do očí
... jak ze nevis, jak to delaj? proste kdyz zjistej, ze jsou na mereni emisi, tak se tomu aktualne upravi mapovani motoru. vzdyt v ramci dieselgate (spicka ledovce) to vw priznal na plnou hubu >:-[]

edit: jo mozna ze po novu na to ted maji nejaky jiny figl ;-)
10. 8. 2017 08:01
Re: Podívejme se pravdě do očí
Protože vidím, jak se ta auta chovají. Že si většina stop/ start nepamatuje. Že kolikrát startují do "eko" režimu a ty musíš věčně přepínat. Vem si, jak například DSG kolikrát ve standardním režimu podtáčí motor. Očividně jim to přijde jako přijatelné zlo (vždyť to jen otravuje řidiče) a nestojí jim to za obcházení pravidel.

Že jim to třeba nestačí a mají tam ještě další programy, které se aktivují na základě rozpoznání měření, je věc jiná. Taková pokročilejší opatření můžou mít příliš velký dopad na použitelnost. A možná to dělají, aby ty skryté funkce nebyly tak nápadné. Umím si představit, že pro měření použijí agresivní stop/ start, ale bylo by hodně nápadné, kdyby byl normálně vypnutý.

Tohle mě přivádí na myšlenku, jak se měří hluk u aut s více režimy výfuku. Jestli měří jen ten standardní, nebo jestli vždy musí splnit limit všechny. Někdy se na to asi budu muset podívat.
9. 8. 2017 10:00
Re: Podívejme se pravdě do očí
Hele já Ti nevím. Onehdá jsem Ti tu psal, že v jednom nejmenovaném závodě jsme začínali pracovat na SCR systémech (cca deset let dozadu) pro osobní auta přednáškou profesora z jedné německé univerzity. Z toho vyplynulo, že účinnost AdBlue SCR systému je vyšší než 90% pouze ve velmi úzké pracovní oblasti motoru (cca 65% výkonu, otáčky mírně od středního pásma nahoru). Přesně režim, v kterém jezdí naložené kamiony napříč Evropou. Vypadnutím z tohoto pásma účinnost silně klesá. Běžné režimy provozování osobních aut (jedu piánko pade po městě, výkon motoru 10% a nebo brutální rozjezd od semaforů, předjíždění, výkon motoru 100%) se pohybují v oblastech účinnosti systému menší než 60%. Tehdy jsem pochopil, že je celý systém pro osobáky podvod a současnost mi dává zapravdu. Ta auta, která Ti náhodou prolezou měřením jako OK nejsou ta, která by dávkovala výrazně více AdBlue (i když i to bude forma řešení problému pomocí současných SW úprav) to jsou auta, která v prvním kole výrazně více recirkulují spaliny a to NOx v daném měření prakticky vůbec nevyrábí, rozhodně je možnosti likvidace NOx v SCR katalyzátor silně omezená. Zcela tady opomíjíme stavy, kdy motor a potažmo systém nemá správné provozní teploty a nefunguje prakticky vůbec.... Těch rozdílů mezi SCR pro kamiony a osobáky bylo víc. Například kamion má pětiprvkový systém (nevím, kde přesně v rámci sání a výfuku byly jednotlivé prvky umístěny, už si to přesně nepamatuju) a osobák pouze tříprvkový systém. Důvodem je samozřejmě cena a zároveň přínos těch dalších dvou prvky by byl u osobáku vzhledem k výše uvedenému velice diskutabilní. Jinak od té doby konzistentně a systematicky zde tvrdím totéž: snižování emisí u aut za posledních 10-15 let je jedna velká systematická lež.

P.S. Aby SCR u mého Passatu pracovalo v optimálním režimu, musel bych po dálnici jezdit 180 - 200km/h. Možná by tohle mohl být dobrý důvod (ekologie), aby někdo konečně s tou nesmyslnou 130-tkou něco udělal >:-[]
Avatar - Blue Sun
9. 8. 2017 10:04
Re: Podívejme se pravdě do očí
To zase budeš mít problém, protože v takovém režimu máš příliš vysokou spotřebu a tím pádem vysoké emise CO2. >:D
9. 8. 2017 10:50
Re: Podívejme se pravdě do očí
... No vždyť Ti říkám, že emisní normy EU a jejich naplňování za posledních 15 let je jeden velký podvod... Ono redukovat NOx nemusíš jen vyšší spotřebou, také můžeš více recirkulovat spaliny, ale to si zase zabordeluješ motor a ten Ti dříve půjde do kopru. Pak by se dalo NOx redukovat šrtící klapkou v sání dieselů, ale tam se zase tvrdí (a tohle mi pořád nějak nejde na rozum, protože tam se uplatňují různé dynamické tlakové stavy v sání, válcích a výfuku, které se v hlavě blbě představují, a tak to radši beru jako fakt) že tím snižuješ účinnost motoru kvůli zvýšeným čerpacím ztrátám, což nepřímo vede k vyšší spotřebě a produkci toho nejhoršího svinstva, které euroúředník zná - CO2 :-). Já jen vím, že spalování motoru řídí počítačový SW, ten upravuje chod v různých režimech různě a samozřejmě si na emisní test umí zajít. Uměl to před dieselgate, bude to umět i po ní, protože jinak ty emisní normy za udžení nějaké normální životnosti motoru a nějakého normálního jízdního projevu motoru nesplníš. Jen se to bude dělat trošičku jinak a v ostatních jízdních režimech budeme maličko opatrnější, možná nebudeme tak úsporní, ale to už by nám v tuhle chvíli vadit nemělo, když nám nevadí, že auta berou o +-30% více, než se píše v papírech.
9. 8. 2017 10:34
Re: Podívejme se pravdě do očí
Když jsem napsal, že SCR stačí, tak jsem tím myslel, že SCR stačí na splnění americké normy. O tom tohle vlákno je. Nevím, co by ta auta měla mít tak zázračného, co nemáme v EU, aby to diesely ekonomicky zlomilo.

Já to nerozporuji. Měření se však provádí v celkem nízké zátěži. A i 50 % je výrazná redukce. Samozřejmě, aby čistě šetření AdBlue způsobilo 16 násobné překročení limitu, SCR by muselo mít 94+% účinnost. Vliv to však mít bude a je to prasárna.
9. 8. 2017 10:56
Re: Podívejme se pravdě do očí
No, já si právě nemyslím, že stačí SCR a AdBlue, podle mě tam je vždy kombinace s EGR, popřípadě (nevím jak v konkrétních dieselech v americe) se do sání dieselů montovala škrtící klapka. Pokud si to pamatuju správně, dávala do Chrysleru 300 v době, kdy byl tento model vyvinut společným úsilím kocernu Daimler Chrysler (který se následně pro zásadní disfunkčnost rozpadl).
9. 8. 2017 11:55
Re: Podívejme se pravdě do očí
Recirkulace je běžná i tady, používá se hodně dlouho. A SCR bude předpokládám mnohem dražší a náročnější na zástavbu. Když jsem napsal, že stačí SCR, tak jsem nechtěl implikovat, že motor nic jiného nepotřebuje (jako třeba filtr). Jde o to, jestli na těch motorech mají něco, co my ne, co by bylo tak drahé, že by je to pohřbilo, kdyby to tu měli nasadit. Nějaká klapka v sání je těžko položí.
9. 8. 2017 13:04
Re: Podívejme se pravdě do očí
podle me nemaji nic, co bychom tady v evrope neznali. pouze to montuji do aut, kde je cena systemu ve srovnani se zbytkem mensi faktor a dale to jsou v principu auta, kde se vyhody nafty vice projevi (tezke pickupy, apod.) ruku v ruce s tim "kamionovym" zpusobem jizdy, ktery je i u techto aut vice zastoupen. take si nedelaji vrasky na cele z kazdeho gramu co2 jako je tomu v evrope a pak se s tim da celkove jinak pracovat. ale to jsou jen me dohady.
9. 8. 2017 10:40
Re: Podívejme se pravdě do očí
Mám takový pocit, že u novějších aut i mimo cyklus naměřili lepší emise. Jen ten pokrok vůbec neodpovídá tomu, jak se zpřísňovaly limity. Asi jako se spotřebou. Novější auta jsou úspornější, ale ne o tolik, o kolik klesla jejich normovaná spotřeba.
8. 8. 2017 21:01
Re: Podívejme se pravdě do očí
obecne v evrope, specificky te zapadni, se lide dozivaji vetsiho veku nez v usa. cr uz je prakticky na stejne urovnidoziti co usa. cim to?
8. 8. 2017 21:18
Re: Podívejme se pravdě do očí
Průměrná úroveň zdravotní péče je v USA na mnohem nižší úrovni. Roli hraje i "hamburgerový" životní styl.
9. 8. 2017 09:41
Re: Podívejme se pravdě do očí
No, dobře a kdyby v Americe měli nafťáků, co máme my v Evropě, tak by se dožívali o kolik let méně? ... resp. O kolik let více bychom se dožívali my v Evropě, kdybychom nafťáky měli ve stejném poměru, co amíci? ... Pak mě ještě mate, že za posledních 30 let v ČR výrazně stoupla délka života přičemž tu za stejnou dobu vyrostli desítky mekáčů a jiných stánků prodávající hamburgery a smažené cosi zcela pochybných kvalit. Jak bys tyhle vlivy kvantifikoval?
Avatar - Blue Sun
9. 8. 2017 10:08
Re: Podívejme se pravdě do očí
Třeba úbytkem povolání, která měla těžký vliv na zdraví (horníci, těžký zpracovatelský průmysl), zvýšenou bezpečností práce, celkovým pokrokem zdravotnictví a péče o lidi. Víceméně jsme přestali vybíjet se sami...
9. 8. 2017 16:49
Re: Podívejme se pravdě do očí
Tady nejde jen o úmrtnost. V Los Angeles měli vlivem vysoké intenzity automobilové dopravy už v 60. letech fotosmog (letní smog, způsobují ho emise NOx), zatímco u nás jezdily koňské povozy a auto měl málokdo. Proto právě Kalifornie má nejpřísnější emisní normy a právě tam se katalyzátory výfukových plynů staly povinností nejdříve. V Evropě jezdilo aut méně, proto nebylo nutné mít čisté výfukové plyny, prostě to vítr rozfoukl pryč. Ale ta doba už skončila, aut už jezdí v Evropě hodně.
9. 8. 2017 09:50
Re: Podívejme se pravdě do očí
"...Roli hraje i "hamburgerový" životní styl." Zatoulal ses daleko od své rezervace. [odkaz] :-!
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2017 23:11
Re: Podívejme se pravdě do očí
Diesely se v USA normálně prodávají, ať už v osobních autech nebo trucích, tak proč by měly americké normy přinést konec dieselů? A mimochodem, američtí pepíci v příšerně smradlavých nafotvých trucích nejsou o nic lepší než ti čeští.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2017 23:13
Re: Podívejme se pravdě do očí
No sou lepší = je jich v % celkovýho množství výrazně ale fakt výrazně míň :-)
Avatar - twistedTSD
8. 8. 2017 23:21
Re: Podívejme se pravdě do očí
Zato jsou snad ještě větší hovada, viz oblíbená zábava dušení chodců v oblacích černého kouře.

Je taky dobré si uvědomit, že v USA jsou v první řadě úplně jiné ceny paliv, což je hlavní příčinou malého rozšíření dieselů.
9. 8. 2017 09:55
Re: Podívejme se pravdě do očí
To by stacilo aj v EU. Dať rovnakú cenu za Kg nafty a benzínu(to cca korešponduje s pomerom CO2 pri ich spálení) a trh by sa za par rokov prispôsobil.
9. 8. 2017 11:17
Re: Podívejme se pravdě do očí
stacilo by srovnat spotrebni dane na fosilni paliva, v soucasnosti je nafta ve vetsine statu Evropy danove zvyhoidnena, takze se Evropa nesmi divit ze lidi kupuji naftaky i do malejch osobaku

treba Nemci maji na benzinu spotrebni dan vyzsi o temer 40% oproti nafte, pak se divej ze jim tam jezdi moc naftaku a maji ted potrebu je zakazovat >:D kdyby zvedli na naftu spotrebni dan na stejnou uroven jakou ma benzin, hnedle by cena nafty byla vyzsi o 0.2 centu, tedy asi 5 korun, a nebo snizit spotrebni dan na benzin na uroven jaka je u nafty a maj do par let o nekolik set tisic dieselu na sinicich min :-) efekt by byl bohuzel ale asi spatnej pro CR, kam by se ty diesely jako ojetiny dovazeli ;-\
9. 8. 2017 16:37
Re: Podívejme se pravdě do očí
Normálně prodávají? Když se podíváme na kategorii "osobních aut a lehkých trucků", což je v USA ohraničeno celkovou hmotností zhruba 3,85 tuny, tvoří diesely zhruba 1 % prodejů. Když vezmu dlouhodobě nejprodávanější auta v USA, což jsou Ford F-150 a Toyota Camry, tak nikdy neměly pod kapotou diesel (Ford začne diesel do F-150 montovat letos).
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2017 18:58
Jsem
potěšen... dieselové "hlavičky" nezklamaly. >:D
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2017 09:47
Opravdu nastává konec dieselů?
Ano, opravdu nastává! :-! Další otázka? >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
9. 8. 2017 21:26
Re: Opravdu nastává konec dieselů?
Samozřejmě že žádný konec dieselů se konat nebude. Naopak, během cca 20-ti let odejde do muzea zážehový spalovací motor s nízkou kompresí. Důvod je jasný - energetická účinnost a tím i rozdíl spotřeby paliva a emisí CO2, způsobujících kritické globální oteplování. Čisté diesely budou ještě čistější a najdete je pod kapotou všech možných osobních vozů, a to i v USA.

Ne, není to jen krátkozraký optimismus, ale fyzikální realita, kterou může zmařit pouze to, pokud do té doby spáchá lidstvo sebevraždu v jaderné, nebo biologické válce.

Ale nedosti tomu: s dieselem se především mnohem lépe jezdí! Srovnal bych jeho projev se šestiválcovým atmosférickým zážehovým motorem cca o dvojnásobném obsahu válců. Zejména proto, že narozdíl od maloobjemových zážehových motorů udušených emisními limity a skřípnutého z důvodu spotřeby nekompromisně táhne, necuká jako tramvaj a nemá "díry" v přechodových režimech.

Vrátil jsem se ze zahraniční dovolené, kde jsem najezdil asi 1000km s atmosférickým benzínovým střepem, který všechny tyhle negativa měl velice výrazné. Bylo to utrpení a sednout do vozu s dvoulitrovým TDI bylo jako pohlazení. Rozdíl byl skutečně nesmírný a nikdy bych svůj kultivovaný diesel za benzínový křáp nevyměnil - i kdyby mi ho nabízeli zadarmo! Opravdoví řidiči to po milionu km s dieselem pod kapotou prostě už vidí takto. Uřvané, věčně hladové, líné a hlavně zcela nekultivované cukající zážehové křápy rádi ponecháme uhrovatým mládencům... :-!
9. 8. 2017 10:41
vw pri koupi novyho auta a sesrotovani stary dyzl popelnice
proc ne při sesrotovani benzinaku?
jako vždy jsou opet biti ti, co zivotni prostředí zatezuji méně a jezdi benzinovym autem ..

a když VW dela takovouhle akci, není ten problem s dyzly ještě daleko horsi nez se nam predklada?

zatim se propiraji jen největší nemecti vyrobci aut, ale co ti ostatní, kteří mají emise snad ještě horsi, tedy renault, fiat, nissan, volvo ??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
9. 8. 2017 10:46
Re: vw pri koupi novyho auta a sesrotovani stary dyzl popeln
Prostě protože teď stahujou diesly [odkaz]
14. 8. 2017 23:37
Problém
Spalovací auta obecně mají obrovský problém. Emise totiž vždy plní jenom na papíře nebo v přesně daném emisním cyklu. Když s nimi vyjedete do skutečného provozu, kde často nastávají pro motor hraniční stavy, při kterých v podstatě nefungují zařízení, která mají spaliny čistit, tak je to holt problém. On to každý motorář ví už docela dlouho, že mít čistý spalovací motor je oxymóron. Je to proti fyzikálním zákonům.
Rozbalit vlákno
0