Stejně "italská", jako Lamborghini? >:-[] Já si jen řikám, že by to tak možná bylo lepší. Fiat by se snad potom konečně zameřil na to, na co má. Na vzestup Lancie! Té Lancie, které se přestal věnovat +- v době, kdy koupil právě Alfu Romeo.
Možno keby ju VW kúpil, tak by sa Alfa možno konečne začala viac predávať a napredovať. Zoberme si napríklad čo VW dokázal spraviť zo Škody. Porsche tiež začalo prosperovať. Jediné čo VW poriadne nevyšlo je Seat.
NSU neskončilo moc slavně?
Jak se to vezme, protože bez něj by asi "neskončilo" tak moc slavně ani Audi, protože v podstatě:
dnešní Audi = Auto Union + NSU, to vše pod "režií" VW.
V období 1964 - 1966, převzal (od Daimler Benz AG) VW AG , Auto Union GmbH s jejím závodem v Ingolstadtu, ke čtyřem kruhům Auto Union začal následně používat jen jeho jednu původní značku AUDI. V roce 1969 došlo ke sloučení bývalé NSU AG a Volkswagen Group Auto Union GmbH , se sídlem v Ingolstadtu na Audi NSU Auto Union AG , se sídlem v Neckarsulmu, a to až do roku 1985, kdy se název zkrátil Audi AG se sídlem v Ingolstadtu.
P.S. Dnešní (od r. 1985) NSU GmbH je dceřiná společnost Audi Tradition. V výrobním závodě v NeckarSUlmu se vyrábí Audi A4 (některé verze) , Audi A5 Cabrio, Audi A6 , Audi S / RS 6, A6 allroad, Audi R8 a Audi A8, R8. Dále částí pro Audi TT a Audi Q7.
V r. 2006 oslavil závod Audi v Neckarsulmu 100é výročí.
V tomto roce byla také zahájena výroba Audi R8.
edit - Audi by vlastně dnes mělo mít ve znaku těch kruhů spíš pět (kompletní olympiáda), ještě jeden (velký) i za NSU. Bývalá sláva značek Audi, DKW, Horch, Wanderer a NSU se dnes nese dál pouze prostřednictvím "staronové" značky AUDI a loga Auto Union, ale myslím si, že ostudu jim rozhodně nedělá...
To všechno je pravda, ale kdo z dnešních mladých o nějakém NSU někdy slyšel? Ta značka jako taková už se nepoužívá resp. už se pod ní neprodávají žádná auta a to je to, nač jsem narážel.
My staromilci si občas při spatření Audi TT / TTS vzpomeneme na stejnojmenné NSU, ale to je tak všechno...
Přímo značku NSU sice mladí obvykle neznají, ale na druhou stranu, kdyby dnes přišel někdo, kdo by tu třeba z Tatry udělal podobně úspěšnou automobilku jako je dnes Audi, jen s tím, že by se jmenovala třeba Aero (místo Tatra), víděl bych to spíš jako úspěch, než naopak...
P.S, Ano TT, TTS... navíc marketingový slogan Audi: "Náskok díky technice", vznilk ještě počátkem 70tých let v souvislosti právě s NSU.
Ale aj to Porsche city určite vzbudzuje a k tomu pridáva tú technologickú špičku ako čerešničku na torte. Ja som fanúšik Alfy Romeo, ale napriek tomu si myslím, že pod VW by sa jej darilo oveľa oveľa viac ako teraz pod krídlami Fiatu. A som presvedčený, že vlastníctvo VW by jej tie "emócie" nijak nezobral, ale naopak by Alfu viedol tak aby to skutočne bola Alfa! Tak ako Porsche ostalo Porsche, ako Lamborghini ostalo Lamborghini, alebo ako som písal, ako Škoda sa stala lepšou Škodou, ako Audi sa stalo lepšie Audi. VW má financie, výborný marketing a poskytovaný servis a služby zákazníkom by sa tiež výrazne zlepšili. Hádaj o koľko Álf by sa predalo viac ak by sa zachovala charakteristika ich jazdných vlastností, dizajnu a to všetko by sa spojilo s nemeckou precíznosťou spracovania a dôrazu na kvalitu a tiež by mal zákazník konečne aj hocikde blízko k dispozícii autorizovaný servis a služby. No ktovie, všetko sú to len špekulácie "keby"...
Opravdu moc nechápu, kde se v tolika lidech bere přesvědčení o "nemecke precíznosti spracovania a dôrazu na kvalitu". Tohle byla pravda u VW tak začátkem 90. let (dnes už ne) a asi to platí o německých prémiovkách. Ale zcela obecně to pokládám za naprostou ptákovinu.
Pokud nebudeme (u VW) zaměňovat "německou preciznost zpracování" s nějakou vyjímečnější bezporuchovostí, pak mám obvykle k podobnému přesvědčení blízko i dnes. Stačí jen přesednout v různých autosalonech třeba z Golfu, nebo Pola do meinstreamové konkurence a přitom se dobře (a kriticky) dívat a vše pečlivě vnímat...
P.S. Viz. třeba tady a dnes, přísp. 8:27 o zkušenostech s kvalitou (v tomto ohledu!) Fordu.
Porsche ostalo Porsche??? Podla teba je Cayennovsky DIESEL AUTOBUS stare dobre Porsche??? Ked prizmurim vsetky oci tak ako-tak akceptujem 4 dverovu Panameru, ale diesel autobus nikdy. "We are the Borg" - ak vies co tym myslim....
Nezbývá, než ti dát za pravdu...., bohužel. Německá kvalita v poslední době působí spíše jako korejsko-čínská a žije , alespoň v nižší střední, jen z minulé slávy. Například, na podzim 2010 jsme nakoupili do firmy několik oktávií 1,6TDI a několi focusů TDCi. A hle , 3 ks se asi nepovedly (2 fordy a 1 oktávka) a furt tam musíme něco reklamovat (např. teče do světel u forda, odpadlé vnitřní lišty u oktávky, nedovírání zadních dveří - ford, zblázněný brzfový asistent - oktávia a podbné "prkotiny". V TP fordů je, že jsou vyrobeny v Kolíně n.R. což je tuším v Německu (nebo že by v Číně ?). No a dílenské zpracování fordů a hlavně slícování a materiály vnitřních plastů jsou opravdu "německy precizní" (před fordy jsme měli 2 fiaty stilo kombi a musím se jim, italům zapráskaným, hluboce poklonit...).
Očekávat zrovna u Fordu německy precizní dílenské zpracování, zejména slicování a materiály vnitřních plastů je do nebe volající naivita. To, v jakém konkrétním státě je vůz vyroben, nemusí mít se samotnou kvalitou dílenského zpracování a materiálů v interiéru, nic společného. Nebo si myslíš, že třeba značky, které se vyrábějí u nás (Škoda, Tatra, Toyoyota/Peugeot/Citroen, Hyundai...) mají nějakou (v tomto ohledu) jednotnou, vyloženě "českou" kvalitu?
1. souhlasím s WL, je to hodně o značce jako takové. A pak je tu i "faktor kompletace". V Německu bylo to auto zkompletováno, ale odkud pochází třeba taková palubka se už nikde nedočteš. Například řada Audin má komplet palubky dělány v ČR - tuším A4/A5/R8, možná ještě něco dalšího. V továrně v Německu jí jen přimontují, připojí a je hotovo. A Amík se pak těší ze skvělé palubky Made in Germany.
U značky hlavně záleží na výběru materiálů a metod testování kvality. U továrny pak záleží na tom, jak dobré má zaměstnance - auto z jedné továrny může být ze statistického hlediska poruchovější než z jiné továrny.
Nejdřív přijde zpráva o tom, jak odflákli novou velkou Lancii a vzápětí informace o nástupci 166ky, která dostane mnohem lepší motor a nejspíš i zcela svébytný design. Je vidět, jakou značku má Marchionne radši. Za to, co Fiat za posledních 20 let s Lancií provedl, bych postavil celý vedení před zeď. Delta je jen přebouchaný Bravo, ale Giulietta dostala novej podvozek. Nová Thema bude jen přelepenej Chrysler, ale velká Alfa bude mnohem osobitější. :no::-!
jojo, tak to sedí. Otázkou ale ještě zůstává, jak opravdu bude ta nová Alfa vypadat. Spíše než design mě zajímá ten motor V8. Papírově jeho parametry zní moc hezky. Aby to pak ale nedopadlo jako s 3,0 v 164, který sice jel, ale baštil jako humwee. :-)
Hm, takze nevime nic o nicem, krome toho, ze nova Alfa 166 bude (logicky) taky postavena na platforme Chrysleru. Pokud ovsem vubec kdy prijde, protoze druha vec, kterou jsem si z clanku odnesl, je ta, ze nova velka Alfa je zcela v nedohlednu. V kontextu tyhle "zpravy" je aspon lepe videt, jakej by byl pro Fiat uspech, kdyby predstavil alespon tu novou Themu jakozto mirne upravenej Chrysler 300. A kdyby se Fiatu podarilo do ni sehnat i slusnej velkej dyzl, byl by to nejvetsi italskej zarez do vyssi stredni za poslednich 25 let, ktery uz uplynuly od predstaveni Alfy 164 a puvodni Themy.
nová Alfa 166 bude nakonec postavena na prodlouženém a rozšířeném podvozku Pandy, s tím, že ho namontují obráceně, aby auto mohlo mít poháněné zadní kola a pak tam prdnou ten Pentastar a bude to dělo >:D >:D
Osobne som veľkým fanúšikom AR a úprimne jej držím palce, pretože ide stále a to aj napriek slabým predajom o technicky a dizajnovo originálnu automobilku, ktorá by na trhu chýbala, ale...podobné vyjadrenia a informácie ohľadne nástupcu modelu 166 mi skutočne pripadajú už trápne, až vtipné. Veľa rečí a skutek utek, navyše ak beriem do úvahy nedávne a treba zdôrazniť, že definitívne vyjadrenia o ukončení projektu na nástupcu modelu 166, ktorého pozíciu by malo prebrať renomovanejšie Maserati s úplne novým modelom strednej triedy. Jedna informácia je v rozpore s inou, prestávam tomu rozumieť.
Tak nějak už nevím. Alfa a čtyřdveřové kupé? Ať jdou celou touhle koncepcí už všichni k šípku. Ano - MB CLS první generace - nádherné auto. Pak ale spousta jeho dnešních klonů ve stejném a okolních segmentech. Auta sama o sobě jsou to povětšinou pěkná, ale... Copak klasický sedan už není dost dobrý? Čtyřdveřová kupé ano, ale jen jako doplněk nabídky. Dělat z původního sedanu čyřdvéřáka... smutné...
Takže nástupce Alfy 166? Super! Zadokolka? Paráda! Čtyřdveřový sedan? Ehmmm :-/, díky, raději ne... :-(
Samozřejmě nezbývá než si počkat na představení nového modelu. Snad mě chlapci a děvčata od AR mile překvapí.
Definuj "štvordverové kupé". Čo to je? Blbosť - marketingový výmysel, nezmysel.
"Kupé (fr. coupé, angl. coupé alebo coupe) je automobil väčšinou športového charakteru s uzavretou dvojdverovou karosériou. Majú jednu alebo dve rady sedadiel, pričom v prípade dvoch rád sú zadné sedadlá menšie a poskytujú menší komfort pri cestovaní. Pred nástupom motorizovaných vozidiel označovalo slovo kupé prednú časť kontinentálneho dostavníka."
Aj CLS je len sedan so športovým výzorom, a ostane sedanom, aj keď mu budú hovoriť "štvordverové kupé".
Tak sa neboj, ak bude nová veľká Alfa, bude sedan. Prinajhoršom lift. ;-)
Tak samozřejmě - "čtyřdveřové kupé" je prostě sedan se splývavou zádí. Jenže ta splývavá záď je právě to, co se mi moc nezamlouvá. Já rád klasické p*dele >:D
Až se fiatkoncern víc položí, tak Alfu prodají koncernu a Alfa 166 bude čtyřkolka 3,0 TDI s prvotřídní technikou a divil bych se, že by ji neodladili tak, že to bude pořád Alfa.
Přitom sám koncern vůbec neví (aspoň podle posledních vyjádření), jestli velká AR vůbec kdy bude....
Takže to, co se píše nahoře jsou opravdu jen spekulace autora a plácání do vody 8-s
Můžu autora článku poprosit o nějaký odkaz na nějakou tiskovou zprávu, kde se píše něco o "čtyřdveřovém kupé" a o designu "s odkazem na Giuliettu a 8C"?
Podle mě nic takového neexistuje a jsou to jen autorovy fantasie....
OK, zdrojový článek z AMS.... ale nikdo ze zástupců automobilky se k tomu absolutně nevyjádřil.... čili jenom a jenom spekulace.... (pak se tady zas bude psát, že je Alfa slibotechna, přitom za tohle vůbec nemůže....)