21.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nástupce Bugatti Chiron bude hybrid. Před ním ale možná dorazí druhý model

 

Hybridní pohon byl už zvažován u Chirona, nakonec ale k jeho aplikaci nedošlo. Nástupce vozu se ale takovému řešení už nevyhne.

Automobily s hybridním pohonem původně vznikly kvůli snížení spotřeby paliva, dnes je ale toto řešení často používáno i ve světě supersportů, kde spíše než snížení spotřeby má na starosti zlepšení jízdních schopností. Elektřina posiluje spalovací motor, případně vykrývá místa, kdy běžný agregát nenabízí tolik síly. Do budoucna hybrid promluví i do souboje o nejrychlejší automobil světa.

Zástavbě hybridního pohonu se totiž nevyhne ani Bugatti, které už od dob EB 110 staví jedno z nejrychlejší aut na světě a od dob Veyrona dokonce to vůbec nejrychlejší. Jestliže aktuální Chiron nakonec hybridní pohon nemá, jeho nástupce ho už dostane.

„Další auto je z hlediska vývoje zatím daleko, nicméně baterie a elektrické motory se vylepšují, stejně tak se mění regulace, a tak se zdá jisté, že nástupce Chironu bude nějakým způsobem elektrifikováno,“ přiznává generální ředitel Bugatti Wolfgang Dürheimer s tím, že to bude s největší pravděpodobností hybrid. Na elektromobil bude zatím dle Dürheimera brzy, a to i za zhruba osm let, kdy se nástupce Chironu nejdříve objeví.

Hybridní pohon už byl zvažován při vývoji Chironu, nakonec k jeho aplikaci ale nedošlo. K překonání schopností předchozího Veyronu nakonec stačilo jen vylepšení stávající techniky, tedy čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce do W o objemu osmi litrů. Jestliže původní Veyron měl 1.001 koní a ve formě Veyronu Super Sport dokonce 1.200 koní, v případě Chironu se z motoru podařilo vydolovat neskutečných 1.500 koní! Přestože koncepce i objem motoru jsou stejné jako u předchůdce, k 25% nárůstu výkonu podle Bugatti došlo jen díky pečlivé inovaci takřka všech komponent agregátu.

Stále častěji se přitom hovoří, že Bugatti vedle nejrychlejšího auta planety nabídne ještě jeden model, což nyní ostatně naznačil i sám šéf značky. „Sledujeme zájem zákazníků, zda nechtějí něco jiného. Máme nějaké nápady, ale zatím nejsme pod tlakem, vždyť výroba Chironu potrvá minimálně osm let,“ říká Dürheimer.

Opět se tak vrací vzpomínky na koncept 16C Galibier z roku 2009, o kterém se dlouho spekulovalo, že bude sériově vyráběn pod označením Royale, odkazujícím na slavnou limuzínu z přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. K tomu nakonec nedošlo, přičemž ani dnes nechce Dürheimer specifikovat, jak by další bugatka mohla vypadat. V minulosti se každopádně vedle šestnáctiválcového luxusního auta spekulovalo také o sportovním modelu, menším než Chiron. Nezbývá tedy nic jiného než nadále čekat...

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…