21.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nástupce Bugatti Chiron bude hybrid. Před ním ale možná dorazí druhý model

 

Hybridní pohon byl už zvažován u Chirona, nakonec ale k jeho aplikaci nedošlo. Nástupce vozu se ale takovému řešení už nevyhne.

Automobily s hybridním pohonem původně vznikly kvůli snížení spotřeby paliva, dnes je ale toto řešení často používáno i ve světě supersportů, kde spíše než snížení spotřeby má na starosti zlepšení jízdních schopností. Elektřina posiluje spalovací motor, případně vykrývá místa, kdy běžný agregát nenabízí tolik síly. Do budoucna hybrid promluví i do souboje o nejrychlejší automobil světa.

Zástavbě hybridního pohonu se totiž nevyhne ani Bugatti, které už od dob EB 110 staví jedno z nejrychlejší aut na světě a od dob Veyrona dokonce to vůbec nejrychlejší. Jestliže aktuální Chiron nakonec hybridní pohon nemá, jeho nástupce ho už dostane.

„Další auto je z hlediska vývoje zatím daleko, nicméně baterie a elektrické motory se vylepšují, stejně tak se mění regulace, a tak se zdá jisté, že nástupce Chironu bude nějakým způsobem elektrifikováno,“ přiznává generální ředitel Bugatti Wolfgang Dürheimer s tím, že to bude s největší pravděpodobností hybrid. Na elektromobil bude zatím dle Dürheimera brzy, a to i za zhruba osm let, kdy se nástupce Chironu nejdříve objeví.

Hybridní pohon už byl zvažován při vývoji Chironu, nakonec k jeho aplikaci ale nedošlo. K překonání schopností předchozího Veyronu nakonec stačilo jen vylepšení stávající techniky, tedy čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce do W o objemu osmi litrů. Jestliže původní Veyron měl 1.001 koní a ve formě Veyronu Super Sport dokonce 1.200 koní, v případě Chironu se z motoru podařilo vydolovat neskutečných 1.500 koní! Přestože koncepce i objem motoru jsou stejné jako u předchůdce, k 25% nárůstu výkonu podle Bugatti došlo jen díky pečlivé inovaci takřka všech komponent agregátu.

Stále častěji se přitom hovoří, že Bugatti vedle nejrychlejšího auta planety nabídne ještě jeden model, což nyní ostatně naznačil i sám šéf značky. „Sledujeme zájem zákazníků, zda nechtějí něco jiného. Máme nějaké nápady, ale zatím nejsme pod tlakem, vždyť výroba Chironu potrvá minimálně osm let,“ říká Dürheimer.

Opět se tak vrací vzpomínky na koncept 16C Galibier z roku 2009, o kterém se dlouho spekulovalo, že bude sériově vyráběn pod označením Royale, odkazujícím na slavnou limuzínu z přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. K tomu nakonec nedošlo, přičemž ani dnes nechce Dürheimer specifikovat, jak by další bugatka mohla vypadat. V minulosti se každopádně vedle šestnáctiválcového luxusního auta spekulovalo také o sportovním modelu, menším než Chiron. Nezbývá tedy nic jiného než nadále čekat...

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…