21.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nástupce Bugatti Chiron bude hybrid. Před ním ale možná dorazí druhý model

 

Hybridní pohon byl už zvažován u Chirona, nakonec ale k jeho aplikaci nedošlo. Nástupce vozu se ale takovému řešení už nevyhne.

Automobily s hybridním pohonem původně vznikly kvůli snížení spotřeby paliva, dnes je ale toto řešení často používáno i ve světě supersportů, kde spíše než snížení spotřeby má na starosti zlepšení jízdních schopností. Elektřina posiluje spalovací motor, případně vykrývá místa, kdy běžný agregát nenabízí tolik síly. Do budoucna hybrid promluví i do souboje o nejrychlejší automobil světa.

Zástavbě hybridního pohonu se totiž nevyhne ani Bugatti, které už od dob EB 110 staví jedno z nejrychlejší aut na světě a od dob Veyrona dokonce to vůbec nejrychlejší. Jestliže aktuální Chiron nakonec hybridní pohon nemá, jeho nástupce ho už dostane.

„Další auto je z hlediska vývoje zatím daleko, nicméně baterie a elektrické motory se vylepšují, stejně tak se mění regulace, a tak se zdá jisté, že nástupce Chironu bude nějakým způsobem elektrifikováno,“ přiznává generální ředitel Bugatti Wolfgang Dürheimer s tím, že to bude s největší pravděpodobností hybrid. Na elektromobil bude zatím dle Dürheimera brzy, a to i za zhruba osm let, kdy se nástupce Chironu nejdříve objeví.

Hybridní pohon už byl zvažován při vývoji Chironu, nakonec k jeho aplikaci ale nedošlo. K překonání schopností předchozího Veyronu nakonec stačilo jen vylepšení stávající techniky, tedy čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce do W o objemu osmi litrů. Jestliže původní Veyron měl 1.001 koní a ve formě Veyronu Super Sport dokonce 1.200 koní, v případě Chironu se z motoru podařilo vydolovat neskutečných 1.500 koní! Přestože koncepce i objem motoru jsou stejné jako u předchůdce, k 25% nárůstu výkonu podle Bugatti došlo jen díky pečlivé inovaci takřka všech komponent agregátu.

Stále častěji se přitom hovoří, že Bugatti vedle nejrychlejšího auta planety nabídne ještě jeden model, což nyní ostatně naznačil i sám šéf značky. „Sledujeme zájem zákazníků, zda nechtějí něco jiného. Máme nějaké nápady, ale zatím nejsme pod tlakem, vždyť výroba Chironu potrvá minimálně osm let,“ říká Dürheimer.

Opět se tak vrací vzpomínky na koncept 16C Galibier z roku 2009, o kterém se dlouho spekulovalo, že bude sériově vyráběn pod označením Royale, odkazujícím na slavnou limuzínu z přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. K tomu nakonec nedošlo, přičemž ani dnes nechce Dürheimer specifikovat, jak by další bugatka mohla vypadat. V minulosti se každopádně vedle šestnáctiválcového luxusního auta spekulovalo také o sportovním modelu, menším než Chiron. Nezbývá tedy nic jiného než nadále čekat...

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Insolvenční správce OKD Louda vstupuje do hry kolem Premium Fashion Brands Insolvenční správce OKD Louda vstupuje do hry kolem Premium Fashion Brands

Někdejší majitel obchodů značky Geox v Česku nemůže bez…

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…