Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Bugatti Chiron bude hybrid. Před ním ale možná dorazí druhý model

David Bureš
Diskuze (0)
Hybridní pohon byl už zvažován u Chirona, nakonec ale k jeho aplikaci nedošlo. Nástupce vozu se ale takovému řešení už nevyhne.

Automobily s hybridním pohonem původně vznikly kvůli snížení spotřeby paliva, dnes je ale toto řešení často používáno i ve světě supersportů, kde spíše než snížení spotřeby má na starosti zlepšení jízdních schopností. Elektřina posiluje spalovací motor, případně vykrývá místa, kdy běžný agregát nenabízí tolik síly. Do budoucna hybrid promluví i do souboje o nejrychlejší automobil světa.

Zástavbě hybridního pohonu se totiž nevyhne ani Bugatti, které už od dob EB 110 staví jedno z nejrychlejší aut na světě a od dob Veyrona dokonce to vůbec nejrychlejší. Jestliže aktuální Chiron nakonec hybridní pohon nemá, jeho nástupce ho už dostane.

„Další auto je z hlediska vývoje zatím daleko, nicméně baterie a elektrické motory se vylepšují, stejně tak se mění regulace, a tak se zdá jisté, že nástupce Chironu bude nějakým způsobem elektrifikováno,“ přiznává generální ředitel Bugatti Wolfgang Dürheimer s tím, že to bude s největší pravděpodobností hybrid. Na elektromobil bude zatím dle Dürheimera brzy, a to i za zhruba osm let, kdy se nástupce Chironu nejdříve objeví.

Hybridní pohon už byl zvažován při vývoji Chironu, nakonec k jeho aplikaci ale nedošlo. K překonání schopností předchozího Veyronu nakonec stačilo jen vylepšení stávající techniky, tedy čtyřikrát přeplňovaného šestnáctiválce do W o objemu osmi litrů. Jestliže původní Veyron měl 1.001 koní a ve formě Veyronu Super Sport dokonce 1.200 koní, v případě Chironu se z motoru podařilo vydolovat neskutečných 1.500 koní! Přestože koncepce i objem motoru jsou stejné jako u předchůdce, k 25% nárůstu výkonu podle Bugatti došlo jen díky pečlivé inovaci takřka všech komponent agregátu.

Stále častěji se přitom hovoří, že Bugatti vedle nejrychlejšího auta planety nabídne ještě jeden model, což nyní ostatně naznačil i sám šéf značky. „Sledujeme zájem zákazníků, zda nechtějí něco jiného. Máme nějaké nápady, ale zatím nejsme pod tlakem, vždyť výroba Chironu potrvá minimálně osm let,“ říká Dürheimer.

Opět se tak vrací vzpomínky na koncept 16C Galibier z roku 2009, o kterém se dlouho spekulovalo, že bude sériově vyráběn pod označením Royale, odkazujícím na slavnou limuzínu z přelomu dvacátých a třicátých let 20. století. K tomu nakonec nedošlo, přičemž ani dnes nechce Dürheimer specifikovat, jak by další bugatka mohla vypadat. V minulosti se každopádně vedle šestnáctiválcového luxusního auta spekulovalo také o sportovním modelu, menším než Chiron. Nezbývá tedy nic jiného než nadále čekat...

David Bureš
Diskuze (0)