Nástupce Mazdy 626 se představil

Nástupce Mazdy 626 se představil

 
 

V Tokiu měl světovou premiéru nástupce automobilu střední třídy 626. Novinka změnila jméno, motory i vzhled.

V Tokiu měl světovou premiéru nástupce automobilu střední třídy 626. Novinka změnila jméno, motory i vzhled.

Mazda vstupuje do střední třídy se zcela novým automobilem. Na tom není nic divného, typ 626 už má svoje léta. Překvapivější však je, že jiné je i jméno. K tomuto kroku se většinou automobilky uchylují, pokud chtějí výrazně změnit image svého produktu. Kam se bude ubírat ta u Mazdy 6 je nasnadě – nové jméno, i když svou číslicí připomíná „šest-dva-šestky“, totiž nejspíš znamená, že se můžeme rozloučit s dalším levným autem, jehož nástupce se určitě nebude rozpakovat nasadit cenu na úroveň, obvyklou u konkurentů od značek Toyota a Honda.

Mazda bude vyrábět typ 6 opět s karoseriemi sedan, hatchback a kombi, jejich unylý vzhled je však nyní ten tam. Stávající vůz totiž převzal designérské prvky modelu Xedos a vybavil je prvky charakteristickými pro 626. Výsledkem je automobil s dynamickým profilem, výraznou pětiúhelníkovou maskou chladiče, úzkými dlouhými světlomety a koncovými svítilnami s čirým krycím sklem.

Mazda 6 se v Evropě představí se čtveřicí motorů – třemi zážehovými a jedním přeplňovaným vznětovým. Základem nabídky bude jednotka o objemu 1,8 l/88 kW, silnější dvoulitr se pochlubí 104 kW a vrcholem se stane jednotka 2,3 l/122 kW s proměnným časováním ventilů. Turbodiesel Direco-D 2,0 l nabídne rovných 100 kW. Později se také dočkáme i třílitrového šestiválce s výkonem okolo 160 kW. Přední kola jsou zavěšena na dvojitých lichoběžníkových ramenech, zadní náprava využívá víceprvkové zavěšení typu Multilink.

Motor                1.8L          2.0L          2.3L          2.0L Diesel
Typ                  DOHC 16V                                  SOHC 16V
Vrtání x zdvih (mm)  83.0 x 83.1   87.5 x 83.1   87.5 x 94.0   86.0 x 86.0
Objem (cc)           1798          1999          2261          1998
Výkon                88/5500       104/6000      122/6500      100/3500
Točivý moment        165/4500      181/4500      207/4000      310/2000
Kompresní poměr      10.8:1        10.8:1        10.6:1        18.3:1
Objem nádrže (l)     74            74            74            74
Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…