Šéf General Motors Europe připustil, že nástupce Vectry již neponese toto jméno. Očekávaná novinka, která bude dalším z nástrojů renesance značky, by se měla pod značkou Saturn prodávat také v USA a jako Buick ji budou znát v Číně.
mne sa niak nepacia tie licencne vyroby jedneho auta pod troma znackami ... ani tie koncernove spojenia ... zacinaju byt tie auta bez identity rovnake platformi rovnake motory technika ... len znacka alebo kasna ina...ja viem ze to znizuje naklady ... ale ;-\
Po tom kam to Opel s Vectrou dotahl od (v te dobe) nadhernem designu prvni generace po ten soucasny hnus uz muze spolehat tak akorat na zmenu jmena. ;-\
Prodeje v USA za červenec 2006: GM: 410 332 kusů. Toyota: 241 826. To je to vedení? >:D:-):-) Pár lahůdek, meziroční srovnání červenec 2006 oproti červenci 2005: Chevrolet Corvette +55,2%, Chevrolet Impala +59,6% !!! Chevrolet Malibu +25,2%, Chevrolet Monte Carlo +43,9%, Pontiac G6 (Epsilon auto shodné s Vectrou, Aurou, Malibu) +80,5% !!!Pontiac GTO +65,1%, Chevrolet HHR (konkurent PT Cruiseru) +249,6%, Hummer H1 +21,9%, Hummer H3 +24,1% :yes::yes::yes:
Meziročně Ford -34%, DaimlerChrysler -35%, GM -4%. GM je docela jistě mediální otloukánek, nikdo nemá tolik článků v médiích o problémech v americkém automobilovém průmyslu, ale je na čase se probudit. GM je v současnosti to nejvýkonější a nejlepší. Japonské značky získaly bez fleet sales mírnou většinu. Ale psalo se někde, že za to nikdo nemůže míň než GM? To sotva. GM je zlý dinosaurus...Chryslera kapitálově vlastníme a Forda máme každý druhý v garáži. Pche, kam se na ně hrabe nějaké korejské Chevy...
bych se přimlouval. O nástupci Vectry toho zatím moc nevíme: ale podle mě je tohle Lehmann show vzdáleno realitě více než je zdrávo. Určitě je to nějaký budoucí Saturn s dodělaným znakem Opelu... Myslím že nová generace bude mít tvary připomínající koncept Insignia. Tohle vypadá příliš usedlé a od nynější Vectry se to moc neliší. Nový model bude asi vypadat jinak a bude překvapením
VW názvy nemění? Derby/ Jetta/ Vento/ Bora/ Jetta ;-) . V případě budoucí Vectry bych se přimlouval za změnu názvu: mohlo by se třeba oživit jméno Ascona, ale ani ta Insignia nezní špatně... Vectru už mají lidi zafixovanou jako takové designově neslané nemastné auto (díky generaci od r.2002)
Malá oprava - nástupce Derby je Polo Classic, nikoliv Jetta, která s ním byla současně. Btw, na americkém trhu se Jetta jmenovala a jmenuje pořád stejně (tedy pokud vím). A jména ostatních modelů se zase tak často neměnila, což se o Opelu rozhodně říct nedá.
já myslím že změna jména je dobrá věc. Auto pak začíná doslova od píky nezatížené předsudky z minulosti. Co se týká toho Derby, máš pravdu pouze v tom že to byl sedan 2/4 dv na bázi Pola. Nároky na prostor rostly a sám výrobce v roku 1984 prohlašoval Jettu na podvozku Golfu II za následníka modelu Derby... Tedy malý sedan. Polo Clasic bylo jen krátkým návratem stupňovité zádě do malých vozů, nikoliv pokračovatelem.
Změna jména - souhlasím je to dobrá věc. Taky se potom od nového modelu nečeká tolik (pěkný příklad je Corolla, kam ji to dotáhlo, vidíme všichni). Ad Derby - nepamatuju se, co koncern prohlašoval v roce 1984, asi to máš nastudované, věřím Ti. Ale nechápu, proč mluvil o Jettě II jako o následníkovi Derby, když existovala daleko bližší Jetta na základě Golfu I. Resp. to považuju za další marketingovou pololež, jakých koncern produkoval a produkuje bezpočet. O významu slova pokračovatel tu filozofovat nebudeme, jestli souhlasíš.
souhlas: ta Corolla je dobrý příklad... Co se týká té Jetty: Myslím že ta druhá generace měla nahradit oba zmiňované modely Derby/Jetta I a soustředit tak zájem zákazníků o malý sedan pouze na jeden model... Dnes hojně užívaná praxe (Vectra/Omega, Mondeo/Scorpio).
Myslím, že tak nějak to bude :yes: Kdybych chtěl rýpat, tak bych možná ještě popřemýšlel, zda to nemělo něco společného s hojením prodejního debaklu Audi 50/VW Derby.
Pokud se auto radikalne zmeni je nacase zmenit i nazev. Nebo pokud byla predchozi generace mega pruser. Kdyz to napasuju na Ford, jak by se ti libilo, kdyby byl Focus Escort?
To samý auto a tři značky. Saturn pro USA ještě skousnu, ale Buick pro Čínu mi příjde divočina. Moc to nechápu. Jak je to s tou naší Škodovkou, prodává v Číně jako VW, nebo ne?
Ja ten Buick pro Cinu celkem chapu. Buick je tradicni americka znacka, na kterou Cinane uslysi. S podobnou motivaci byl podle mne na nas trh uveden Daewoolet, tedy pardon, Chevrolet. ;-\
U soucasne Vectry na jmene nezalezi - jak uz kdosi psal, ta soucasna nema moc spolecneho z designove povedenymi Vektrami z minulosti. A zvlaste kdyz ta nova vypada jako Passat s trochu pozmenemou maskou ...
Mne je to sumafuk, auto se celkem libi, hlavne at vyzenou toho designera interieru poslednich Oplu, to mi fakt nesedi.
myslím že ten první odkaz je realitě hodně blízko... Ford je teď ale kapku usedlý- to chce nějaký šok... Jakým přelomem byla kdysi Sierra... Zajímavé bylo i faceliftované Mondeo I, nebo můj oblíbenec největší: Scorpio II. Nebo takový Ka... Teď je to takové bez nápadu. Dobré, ale jaksi ;-\
hmm...ja by som s tebou nesuhlasil.pre mna bol tym prelomom New Edge :yes: desing.A myslim ze to bola ta spravna cesta.Od Focusu I su to podla mna designovo vydarene auta ( ciernou ovcou je Fusion ;-) )
s Fusionem souhles, ale ten New Edge nějak vyměkl... Focus 1 byl fajn, ale u aktuálního Mondea se už drželi zpátky- to je trochu škoda. Je mě jasné že v této třídě se bůhvíjaké experimenty netolerují, ale nějaká emotivnější podoba by neškodila...
To je pravda...mondeo ma konzervativnejsi kabat..je to determinovane klientelou pre ktoru je urcene.No mne sa nove modely pacia.Focus II sa mi nejak nepozdaval.Ale dnes ked ho vidim vedla jednotky tak musim uznat ze ma nieco do seba a cim dalej viac sa mi paci.A S-max :yes:;-)
Na Focusu II je zajímavé to- že je širší jak Mondeo. Je to takový otesánek. Mě ale moc nebere. Nepopírám jeho kvality ale prostě tam není ten šmrnc. Ten S-Max- no nevím. Jako zásah do černého to beru, ale tyhle auta vesměs moc nemusím.
Počátkem devadesátých let to byl blesk z nebe - Vectra... dokonalej kočár... do toho Calibra... a po nocích sis ještě nechával zdát o Mantě... Jo, jo, to je přesně ten OPEL, kterej dnes bouchá tu zoufalou Vectru. Tak adie... Vectro. Věřím, že se Opel zatřese a vypustí krakena. Je načase... neboť vyrábět to na sklad nevede nikam. Je tu jeden velkej problém ve středním mainstreamu... a tím je Apoštol. Protože. Mondeo to zkusí s "kosmickým" designem á la Iosis... a to není v tomto segmentu toužená cesta fandů... Apoštol totiž vyfouk´to nejlepší z moderního designu aut, co se vyfouknout dalo. Žádnej kosmos, klasika... nadpozemská klasika. Dnes nelze vyrobit jinej střední mainstream, než-li tak, že se vymezí vůči Apoštolovi... a vymezovat se vůči dokonalosti... to je velmi těžké. Můj tip - Mondeo bude až trojkou, tedy za Apoštolem a novou Vectrou. Do stylu příštích let ovšem může promluvit nová Laguna... Mondeo bude přesně tím, čím je i dnes... autem, které tě neurazí, výborně povozí, ale zároveň autem, které nemá jedinou křivku, nad níž by ses po večerech zamýšlel, která by tě provokovala, která by tě přitahovala... Je přesně takové, jako je Focus... příliš jednoduché. Pokud jsi byl alespoň jednou v Louvru... uspokojení tvému oku přinést může velmi obtížně. Narozdíl od Fordu, zvládl Opel nižší střední (Astra) na jedničku... tak proto se můžeme domnívat, že nastane postupné střídání na druhém a třetím stupni mezi těmi nejlepšími. Osobně to vítám... nesu v sobě stále Nejen Vectru I, Calibru, Mantu, ale i Omegu :yes:
Ja som v Louvri bol a novy focus sa mi aj ked priznavam po pociatocnych rozpakoch paci. ;-) nenazval by som jeho krivky jednoduche , staci sa poriadne pozriet.Design a jeho posudzovanie je samozrejme cisto subjektivne.No a ja mam po veceroch venujem inym krivkam >:-[];-)
:yes: já si také myslím, že Opel zmobilizuje všechny síly a nástupce Vectry bude oním bleskem do střední třídy... Ta Astra- jak píšeš- naznačuje cestu jasně. Co se Fordu týká, já myslím že nové Mondeo nebude Iosisu podobné ani pod plachtou. Podle mě zůstane Iosis jenom konceptem a realita se bude ubírat směrem, který v odkazu ukázal cape (to kombi). Budoucí Laguna je otázkou... Aby opět Renault zarputilou snahou po avantgardě ji neposlal do kytek... Snad to dobře dopadne. Myslím že do segmentu by mohl výrazněji promluvit i budoucí nástupce C5. Očekávám návrat Citroenu ve velkém stylu... ;-)
Vectra A není špatná (a motor C20NE, to byl ale povedenej kousek) ale Bčko po faceliftu byl prostě vrchol série, C a C facelift mají sestupnou (prudce) tendenci. Mám doma katalog z 97ho a je tam Astra F, Omega B, Vectra B a Calibra. Designově pekný pokoukání, to u stávajícího katalogu nehrozí ani omylem :no: V té době to byl ještě Opel ve smyslu designu exteriéru a interiéru. Palubovka z Bčka je hodně individuální (nekulatý budíky, ovládání oken u šaltpáky, velkej displej s BC a rádiem vedle budíků apod), to si splést nejde. Oproti tomu Astra G/H a Vectra C - to už je konfekce
C20NE :yes: to je držák jak se patří... Ale hlavně ten zátah odspodu- to už se dneska nenosí (bohužel). Mám takový dojem že někteří motoráři by měli občas přesednout do něčeho z té doby, aby si osvěžili paměť... Jinak samozřejmě Opel s příchodem Astry G započal velice impotentní období. Ale už si uvědomil co se děje, což naznačuje nová Astra, Corsa, Zafira atd. Věřím na návrat ve velkém stylu :yes:
Dnes som nemal moc casu (ako v poslednom case vseobecne), takze sa ospravedlnujem ak som niekomu vo vcerajsich prispevkoch nestihol odpovedat. Ten cas co mam venujem radsej tomuto prispevku. FORD zaznamnava straty (vacsie nez sa cakalo) a straty jeho luxusnej divizie PAG sa tiez prehlbuju. Bill Ford Jr. je vraj pod obrovskym tlakom, aby aj tak odvazny plan Way Forward este pritvrdil. Do koncernu bol prizvany poradca Kenneth Leet aby sa "pozrel" na stratove operacie Fordu. Prvym na rade je....JAGUAR! Na priamu otazku o predaji Jaguaru odpovedal hovorca Fordu (bez toho aby to kategoricky vylucil, tak ako to robili doteraz): "V TEJTO CHVILI, k tomu nemame co oznamit...." Formulacia tej vety je velavravna... ;-\ Tie informacie vypustil Financial Times, New Yor Times a su z uzkeho okruhu vedenia FoMoCo...
myslim ze ked zmenia meno tak zmena dizajnu bude fakt radikalna - ja predpokladam dizajn blizky studie INSIGNIA ktora mala velky ohlas a nic z nej nevzislo (zatial) Inak dizajn navrhol Martin Smith ktory siel do fordu a urobil IOSIS aka new mondeo (mne sa paci - ide len o to ako ho osekaju)...som zvedavy co dalej s JAGUARom
To by bylo to posledni co by mi vadilo. Jen se bojim, ze zase nekdo udela rozhodnuti, ktere bude velmi kratkozrake. U Jagu je to uz tradice (viz F1) :-(
podle mě je velice pravděpodobné že tak stane (ten prodej). Vůbec většinu britské klasiky si koncerny přehazují jak horký brambor... Vůbec žádná menší značka pod křídly megakoncernu nemůže volně dýchat: Časem bude jenom paběrkovat ze společných platforem a zkončí to úplnou ztrátou identity.
A teď si představ, že bys nasedl do Jagu, otočil klíčkem a ozvalo se "Bonžůrr Mesijé"...fujtajxl hrozná představa, motoristické legendy hrdého Albionu se obrací v hrobech. >:D
Tak dneska se ode me palcu vzhuru nedockas. Tahle predstava je hrozna!!! Pokud by Jag mluvil stejne jako Laguna, tak uz bych daval jen blijici smajliky :-( Koupi to Rusaci a bude konec vsemu :no: Pak se bude ozyvat "zdrastvuj molodec..." Dneska je teda den :no:
musím to napsat. Byl jsem veliký odpůrce faceliftu spáchaném na Saabu 9-5. Po velice příjemném osobním setkání ale na něj mám jiný pohled. Začíná se mi líbit! A to tak že velmi :-):yes: . Dlouho sem stál a díval se na ten předek s těma chromovýma brýlema, a myslím že jsem k němu našel cestu... Je velice, velice charismatický :yes: Je prostě zvláštní- vyvolává rozporuplné reakce. Je to zkrátka typický Saab... Motor 2.3T 162kW je severský motor se vším všudy- masivní odezva v každém režimu, navíc ten zvláštně temný sound :-):-) . Nikdy bych neřekl že na něj tak změním názor. Verze před modernizací se mi líbila, ale tahle se mi líbí snad ještě víc. To auto má neuvěřitelný charakter. Trochu jsem v rozpacích nad třírameným volantem, ale to je tak asi jediná výtka. Chce to ale správnou barvu: podobná je vidět na TipCars [odkaz]
Barva zajímavá... ten předek... já ho viděl zatím jen jednou v potisměru... a to mě tedy neuchvátil... No... zajdu se na něho podívat. Jinak... styl 9-5... je roky dokonalá dokonalost.
Ten nynější model mě teda začíná brát nehorázným spůsobem... :-) . Začínají mě dokonce napadat věci-ze kterých by moje peněženka nebyla zrovna nadšená... >:D
Bohuzial pouzivame znacku Opel roky ako firemne auto od najmenšej po najvacsiu. Sme odbornici na tuto znacku, je nas niekolko desiatok, ktori v tom musime denne sediet. Bez vynimky sa vsetci zhodujeme v porovnani s produktom inych renomovanych dodavtelom je to auto odpad!
Zdravim, nemůžu se nezastat Vectry C. Teda hlavně proto, že jí mám. Asi design není taková oční lahůdka, jako byla generace B ale časem se Vám začne líbit. Osobně mně fascinuje předek. Na zadku měli ještě designeři pracovat. Co je pro mě nejdůležitější je to, že si auto na parkovišti hned poznam a že jich tam nestojí mraky (sbohem Oktáfko f kombíku a f tédéíčku) dále pak bezpečnost a vnitřní prostor. Na interiér si taky musíte chvíli zvykat, ale pak poznáte, že je úžasně propracovanej a velmi elegantní. Jedinou výtku mám a to jsou praskající žárovky. A vlastně ESP by mělo jít vypínat.