Rapid s karoserií liftback příliš konkuroval větší Octavii, a tak jeho nástupce už Škoda nenabídne. Nový hatchback pak bude luxusnější než dnešní Rapid Spaceback.
ľudia (až na čechov) im nezožrali akože nízko nákladovku za cenu bežného mejnstrímu. Oeb im nevyšiel, tak musia urobiť poctivku. Ak by heč vyzeral ako vizualizácia, mal by šancu.
To auto nie je ani male ani velke. A vyzera chudobnejsie, nez Fabia 3, ktora sa aj predava lepsie. Ked sa budu snazit posunut Octaviu 4 do strednej, tak by som cakal, ze vyplnia C segment normalnym autom na podvozku Golfu a v karoseriach hatchback a kombi. Leneze take auto by im usmrtilo predaje Octavie. Takze pre normalnu C triedu sa stale bude musiet ku konkurencii.
šanca je vždy pri všetkom. Ak bude Rapid len trochu prdĺžené Polo/Ibiza s face Škody, aká potom bude ďalšia Fabia? Rovnaká len o čosi kratšia? Nejak sa v tom začínam strácať. :-)
škode skrátka chýba plnohodnotný heč C. A to je sakra segment. To nemôžu nechať voľné. Fabky sa to dotknúť nemusí a okta bude lift a kombajn a možno ešte kúsok narastie a máš to poriešené.
Žiadna kanibalizácia Golfa nebude, o to sa už postará okresanie techniky, motorizácií a výbav. Napr. pre Golf je 1,5TSI stred palety, pre Rapid II (?) to bude vrchol, nebudú sa konať žiadne adaptívne tlmiče či active info display, skrátka možností, ako spraviť z Rapida auto hodnotovo nižšie ako Golf bude plno, aj keby veľkostne boli obdobné.
Jakou část prodejů Golfu však tvoří konfigurace s dvoulitrem, DCC atd.? Ano, v hierarchii bude jasně níž. Ale tohle mrzačení nahoře nezabrání tomu, aby se zakousl do těžiště prodejů Golfu, což budou racionální konfigurace, a bude chabou útěchou, že Golf může mít výbavu, za kterou si ti lidé stejně nepřiplatí. Pochopitelně, Golf je Golf. Ale pokud by mu chtěli nějak přistříhávat křídla, museli by sáhnout tam, kde to běžný zákazník pocítí. Absence RS s dvoulitrem a DCC by bylo směšné opatření (nakonec Octavia jakou dobu také DCC neměla).
Opýtam sa takto. Ako predaje Golfa ovplyvnil aktuálny Leon? Určite niečo málo Golfu ubral, ale prínos predaja dvoch modelov aj pri menšej kanibalizácii pre koncern je ďaleko vyšší, ako keby sa predával len Golf. A to majú Leon a Golf podstatne viac spoločného, než bude mať Golf s Rapidom. Takže tá kanibalizácia Rapidu na Golfe bude podľa mňa výrazne menšia, ako je to pri Leone.
Jasne, že to nebude pre Golf žiadna tragédia, skôr narážam na to, že svojho času to bola v koncerne veľka téma kde ktorý model alebo značku "posunúť". A mal som pocit, že to majú v Škode dobre rozložené. Jedine, že nakoniec z toho nebude úplne typický hb. A možno sa odviažu a pôjdu proti Cactusovi :-)
Spíš to vidím na "drobnosti" jako horší plasty, horší látka, méně tlumicích materiálů... Tady centík, támhle centík...
Ale bude mít škrabku a síť v kufru...
Souhlas, hatch. nižší střední škodě zoufale chybí. Podle info z článku jsem pochopil, že bude postaven na bázi Pola, tudíž torzka vzadu pro všechny verze a větší prostor vzadu zajistí natažený rozvor. Takže velikostí něco mezi Polem a Golfem. Pozitivní je že bude i 1,5 TSi, na rozdíl od Fabie. A Octu 4 posunou do střední třídy.
Ani nemusia, Octavia svojimi rozmermi presahuje typické hatchbacky. Takže Rapid II môže byť vonkajšími rozmermi štandardný kompakt a stále nebude ohrozovať Octaviu (a to nehovorím o technike, teda platforme Pola, nie Golfu).
Pokud zvětší rozvor, tak čím se bude lišit od Golfu? Menší rozchod? Rozvor nebude úplně na úrovni Golfu (Octavia má větší než Golf)? Tak jako tak to bude MQB. I když asi první generace, zatímco G8/ O4 budou mít druhou. Nepotřebují "platformu z Pola", aby ho mohli udělat bez multilinku. Nebo mu odepřít cokoli jiného. Celou pointou MQB bylo snadné sdílení napříč třídami.
Rázvor aj môže byť rovnaký so súčasným Golfom, ale to vôbec nebude problém, paralelná produkcia Rapidu II a aktuálneho Golfu je otázkou krátkej doby (rok (?), možno ani to nie), potom príde G8, ktorý zase rozmerovo odskočí. A áno, zrejme nebude rovnaký rozchod, pri platforme Pola to je očakávateľné. Ale opakujem, ak aj bude Rapid II veľkostne rovnaký, ako Golf, všetko ostatné (použitá technika, prvky výbavy, motorizácie) to odlíšia dostatočne na to, aby tam veľká kanibalizácia nebola. Skrátka ja to chápem tak, že ak aj Rapid nebude jasný lowend ako doteraz, stále bude cieliť na iné skupiny zákazníkov ako Golf a prelínanie bude len v tých nižších verziách (Golfa).
Pointou bylo, že není rozdíl mezi zmenšením platformy Golfu a zvětšením platformy Pola. K dispozici je i třetí, nejkratší rozvor, který má A3 a Leon SC. Současný Rapid rozvorem vynikal (na poměry Škody). Měl ho větší než O2. Mám takový pocit, že je prakticky stejný s A3/ SC. Nějaké zmenšení bych úplně nečekal. Rozchod je otázkou (jaký je vlastně rozdíl mezi novým Polem a Leonem SC?). Použití existující platformy pomalu končící první generace MQB by mi dávalo smysl.
Podle mne je nejsilnější zbraní Golfu jeho jméno. Ořezání vrcholu nabídky by nebylo moc účinné. Musíš udeřit tam, kde je to cítit. Jako třeba v provedení interiéru. A pokud bude výrazně levnější, ani to nemusí stačit. Ale jak říkám, nejsilnější zbraní Golfu je jeho jméno. Klidně by mu mohli dát slušný interiér a drahou výbavu, kterou si stejně skoro nikdo nekoupí, aby promo obrázky vypadaly, a lidé by nezačali Golf houfně opouštět a přecházet na Rapid. Pokud by se toho však báli a chtěli ho zmrzačit, nějaké ořezání okrajových prvků výbavy podle mne stačit nebude. Golf má lepší jméno tak jako tak. Jen tím potvrdíš status Rapidu. Ale praktický dopad by podle mne byl mizivý.
Jméno má samozřejmě zásadní váhu, bez diskuzí. Když ale srovnám koncernové bratříčky a sestřičky, tak je Golf stále o něco lepší. Např. sedačky, kvalita interiéru jak design, tak materiály, lepší podvozek už od relativně slabších motorizací a taky některé prvky výbavy.
Je to také segment, kde jsou nacpaní prakticky všichni hráči na trhu. Peníze se tam vydělávají těžko. Chceš jít tam, kde je špatná obsluha a trh je hladový. Ne zmlsaný širokou nabídkou. V tomhle byl podle mne liftback dobrý tah, pokud je to skutečně významný faktor (výběr auta není vždy jednoduchý proces). Octavia dosáhla vynikajících výsledků.
Z môjho pohľadu je preto vcelku zaujímavé, že Rapid liftback nefungoval, pretože pri rovnakom recepte (praktické auto s veľkým prístupným kufrom) ponúkal lacnejšie a teda dostupnejšie auto. Zrejme to bude hlavne dizajnom, ktorý sa Octaviou zaostával (tiež sa mi Rapid lift nepáčil), pretože technicky identický (ale krajší) Spaceback sa predával lepšie.
Původně snad plánovali něco jako 60 tisíc kusů ročně. Prodeje nesleduji, ale myslím, že to splnili (nevím, jestli to vydrželo, nebo pak výrazně opadly). Nevím tedy, jestli byl neúspěšný. Původně nahrazoval Octavii Tour. A umím si představit, že Octavii lezl do zelí; víc, než by se jim líbilo. Nakonec, původně říkali, že míří na rodiny, ale firmy ho neignorovaly.
Po pravdě vůbec netuším, jaký byl podíl lift vs. SB, ať už v EU, nebo na různých trzích.
Ja tam žiadne problémy s product placementom nevidím. Proste bude to typický kompaktný hatchback, kdežto Octavia je jednak lift, jednak rozmerovo je na hranici tried. Takže voči Octavii žiadna kanibalizácia, proste to budú odlišné autá (najmä veľkostne, ale aj technikou).
Rovnako nevidím problém ani vo vzťahu k Fabii IV, tá bude proste ako Polo, ak aj narastie na tie jeho rozmery (cca. 4 metre na dĺžku), Rapid môže mať triedne štandardných 4,30 - 4,40 metra a teda rozdiel tam bude zjavný. K tomu natiahnutý rázvor, hodnotnejšie materiály a výkonnejšie motory plus cenový rozdiel a opäť tu priama kanibalizácia nebude.
No a napokon Golf, ktorý bude zvonka rozmerovo najbližší, ale opäť to tým skončí, pretože Golf má plnohodnotnú platformu MQB, kdežto Rapid bude mať MQB A0 pre malé autá, len o niečo natiahnutejšiu, teda z toho vyplývajúce obmedzenia (žiaden multilink, štvorkolky atp.). A ak aj bude Rapid mateirálovo hodnotnejší, ako doteraz, furt nedostane silnejšie motory, najmodernejšiu techniku a výbavu, takže stále bude popri Golfe obmedzenejší a chudobnejší príbuzný. Skrátka predstavujem si to ako Leon bez verzií Cupra a ST.
Rapid snáze umožní dát cenu "už od..." To Octavii nejde, konkurence v téhle třídě je o šedesát, sedmdesát tisíc níže, i když to pak jsou "jen" hatchbacky.
Studie na obrázku je jasně Octavia, jen její další karosářská verze. A dává to smysl, protože mezi Fabii a Octavii nevklíníte nic, co by trh akceptoval. Navíc pokud to nemá být další chudobka, bude to stejně drahé jako Octavia. Otázka pak bude stát tak, zda zákazník obětuje velký kufr kvůli - kvůli čemu vlastně? Na emoce je tu Seat, ostatní pobere Golf.
S jedním malým detailem, obrázek je dílo vycucané z prstu nějakého grafika (Andrew Avarvarii) a nemá s realitou vůbec nic společného. Je zbytečné se k němu vyjadřovat a komentovat ho. Slepenec několika aut s naaplikovanými škodováckými markanty. Obrázek je spíše ilustrativní.
Bylo načase. Rapid dlouho tržil na hlouposti naivního českého človíčka zákazníka. Auto to bylo ošklivé, nepomohla ani verze Spaceback - malá kola, vnější rozměry dnešní moderny Fabie. Z technického zastaralého jeho stavu nešlo přiobjednat ani adaptivní tempomat, pak nepomohla ani inovace možnosti začlenit automatické sklápění dálkových světel. Hnus, který byl citlivý na boční vítr. Tak se opravdu nechám překvapit, co příjde. Mělo by to být konečně mezi úrovní Octavie a Fabie, tak snad se to podaří.
Nevyhnutnosť v nižšej triede to zatiaľ nie je. Priemerný zákazník rapidu (a vôbec dôvod existencie celej modelovej rady) chcel oktáviu, no nemohol si ju dovoliť a za fábiu by sa hanbil.
Adaptívny tempomat je v tejto cenovej kategórii okrajová záležitosť. Ale musím uznať, že rapidka v nadupanej výbave pôsobí ako solídne auto aj dnes. Myslím, že väčšina ľudí, ktorí na ňu kydajú, majú v hlave zafixovanú verziu holobyt edition z počiatku výroby.
Snad ho Škoda nezabije nějakými nesmyslnými mlhovkami nahoře a divnými světly ala Kodiaq.. ;-)
Název je jedno..měl by ale být normální a ne anglický..!
Rapid mi osobně vůbec nevadil..to auto nemůže za to , že ho ošidili.
Tohle by mohl být český menší Golf..
starych jmen mi uz docela zacina lezt krkem (favorit zni vylozene bajecne :D). Na druhou stranu asi porad lepsi nez karoQ :-O
Mohlo by se to jmenovat nejak normalne nedementne... treba spaceback.
Kde bol problém s Rapidom? Dobre sa to vyslovovalo, žiadne zmätky pri cudzích jazykoch, má to dynamiku a tiež to už bolo trochu zabehnuté meno. Spaceback samotný znie tak genericky, ako označenie druhu karosérie.
Když přišli s Rapidem liftback, Škoda říkala, že je to nástupce Octavie II Tour. Teď zas, že prý moc konkuruje Octavii III? >:D
Jinak nic moc prodejům Rapidu (mimo nekritického Česka samozřejmě) se nelze vůbec divit - Rapid je technicky jednoznačně ošizené auto, ovšem jeho ceny tomu vůbec neodpovídají. Já osobně bych v jeho cenové relaci určitě dal přednost Fiatu Tipo. Alespoň, že v průběhu let u Rapidu trochu vylepšili jeho interiér (to původní provedení bylo fakt otřesné) a přeladili původně "kamenný podvozek". Maličká kolečka a naprosto nedostatečnou šířku ovšem žádná modernizace pochopitelně vyřešit nemůže.
Tak doufejme, že nástupce Rapidu bude technicky mnohem lepší. A mám skvělý typ na odlišení od Golfu - dejte do něj pořádnou mechanickou P brzdu!!! :-!
No u té Octavky IV mě to ani nepřekvapuje. Pokud by to bylo volitelné řešení, nic bych proti tomu samozřejmě neměl, ale je strašné, že to tam určitě vrazí jako jedinou možnost!!! Za pořádnou mechanickou ručku bych byl ochoten i připlatit!!! 8-s8-s8-s:no::no::no:
Proč zvláštní? Oba modely v podstatě navazují na stejné auto. Jinak Rapid má slušné prodeje v ČR především proto, že i ceny jsou dnes na dobré úrovni. A podprůměrná šířka mi vadí podstatně méně, než podprůměrná podélná prostornost.
Nech odseknú Octavii kufor, a medzera medzi ňou a Fabiou zmizne. Proste by pribudla o niečo lacnejšia Octavia hatchback, ktorá by bola od Golfa odlíšená asi tak ako Octavia Combi od Golfu Variant. A meno Rapid ušetria pre nejaké elegantné, jemne športovo ladené kupátko, ktoré chýba ako soľ. Pokojne aj z dielov Octavie.
Pokud by opravdu nový ,,Rapid" byl postaven na prodloužené platformě nového Pola MQB A0, byl by tím vyřešen hlavní problém současného Rapidu a tou je šířka vozu. Jak je v článku psáno, byl Rapid postaven v době ekonomické krize a tím také pravděpodobně utrpěla kvalita jeho interiéru. Prostě se šetřilo kde se dalo. Myslím že u nového se již tak nestane, ale jeho cena se posune v základu tak na částku okolo 350 tisíc. Jen jsem zvědav jak se Škodovky vypořádá s velikostí zavazadlového prostoru aby byl spokojen i český chalupář :-))) Nemyslím že dorazí úplně klasický hatchback!
Vzhledem k tomu, ze u Fabie konci kombik, divil bych se, kdyby novy Rapid nesdilel alespon cast techniky, aby kombik nahradil. Cekal bych znacnou podobnost po B sloupek, pak natazeny rozvor a vetsi kufr, ale ne tak velky jako kombik, jak to ma spaceback ted. Samozrejme s vyssi cenovkou. Skodovka tim vyresi konkurenci Spacebacku a Fabie kombi, ale sdilenim komponentu z Fabie by to vyslo levneji, nez 2 uplne odlisne modely.
No Fiat Tipo hatchback se pyšní kufrem s objemem 440 l a v nabídce je i sedan a kombík s ještě podstatně větším kufry, nemluvě o mnohem velkorysejší šířce karoserie a velikosti kol a výhradně čtyřválcových motorizacích. Takže budoucíí "Rapid" má hodně co dohánět! :-O
Pokud už se neobjeví budoucí Fabia ve verzi Combi, bylo by navýsost logické, kdyby tuto praktickou variantu Škodovka nabídla u nového Rapidu. Mělo by to i další výhodu - základní hatchback by nemusel mít "přifouknutý" zadek. Napadlo vůbec toto řešení někoho ve Škodovce? Od budoucí zvětšené Octavie Combi by přece Spaceback Combi měl dostatečný velikostní i cenový odstup a obě verze by se mohly vyrábět na stejné lince (jako teď Rapid liftback a Spaceback) ! :-O
Prodloužený rozvor může znamenat hodně pro plavnou jízdu a neodskakující zadní nápravu. Jenže majitélé, kteří vozí v kufru ingoty, brzy o vzdálenější zadní nápravu přijdou, pokud nebude dostatečně robustní. Dnešním liftbackem jsem jel a rozhodně to není k zahození, zvláště za ty peníze, spousta firem s ním ušetřila na TCO nákladech. Takže když novince příliš nenaroste cenovka (něco za vyšší kvalitu a více materiálu se musí logicky přidat), bude to asi hodně slibné. Design konceptu je takové výraznější a zajímavější Audi, Jožo Kabaň se řadí ke konzervativním designerům a tohle mu jde na konceptu moc k duhu. Takový Rapid by se mi nejen líbil, ale i by jistě dobře sloužil.