Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle

David Bureš
Diskuze (166)
Velký elektromobil z dílny americké značky nedá Volkswagenu spát. Kvůli Tesle se rozhodl radikálně přepracovat chystanou druhou generaci phaetonu.

Velký sedan phaeton vznikl jako dítko někdejšího šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piëcha, který se rozhodl, že i „výrobce lidových vozů“ může postavit velký luxusní model. Phaeton ale tolik nezaujal a stal se ztrátovým podnikem, který zachraňoval jedině zájem čínských zákazníků. Přesto všechno se pracuje na druhé generaci, ani s ní to však podle nejnovější zpráv nemá výrobce jednoduché.

Druhá generace vlajkové lodi Volkswagenu se má stát elektromobilem, který má díky nejmodernější technice prezentovat schopnosti automobilky a zároveň díky svému pohonu vylepšit pošramocenou pověst značky po aféře Dieselgate. Jenže s technikou bude potíž, protože se ukazuje, že by automobil chystaný pro rok 2020 patrně nestačil ani na některé dnešní elektromobily.

„S příštím phaetonem jsme pokročili už docela daleko, ale ukázalo se, že není dostatečným krokem dopředu. Moderní velký sedan musí být konkurenceschopný a být lepší než tesla, která je měřítkem,“ říká šéf značky Volkswagen Herbert Diess, který tím nepřímo naznačil, že se chystaný vůz nevyrovnal dnešní Tesle Model S.

Z toho důvodu se automobilka rozhodla nový phaeton radikálně přepracovat tak, aby byl vybaven technikou „příští“ generace. Co to přesně znamená, zatím není jisté, naznačuje to však, že místo některé z dnešních platforem příští phaeton využije vyvíjenou architekturu MEB, která je speciálně navržená pro automobily s elektrickým pohonem. Díky jejímu postupnému rozšiřování chce koncern VW Group do roku 2025 nabídnout 30 modelů s elektrickým pohonem. Jen Volkswagen má vedle velkého elektrického sedanu nabídnout i elektrický velkoprostorový vůz a možná i elektrosporťák.

První generace Volkswagenu Phaeton přišla na trh v roce 2002 a vyráběla se až do jara 2016. Kvůli ní Volkswagen vybudoval v Drážďanech zcela novou továrnu, tzv. prosklenou manufakturu. Právě nákladná výstavba závodu podle nejpřísnějších standardů v kombinaci s malým zájmem zákazníků znamenal, že phaeton ve výsledku patřil mezi vůbec nejztrátovější automobilové projekty. I proto mnohé experty překvapilo, že se Volkswagen pouští do vývoje druhé generace.

David Bureš
Diskuze (166)
Avatar - Bgg027
18. 3. 2017 05:26
Re: Sorry, VW
No v tomhle případě nijak nevítězí duch, natož nad hmotou. Vítězí prodej povolenek a dotace v různě (ne)skryté formě.
16. 3. 2017 12:10
Re: A jak chteji konkurovat Tesle?
Velice snadno. Ono je pro VW jednodussi naucit se delat elektricky pohon nez pro Teslu naucit se delat auta. Elektricky pohon se da z velke casti nakoupit (ostatne to dela i Tesla) a zbytek neni problem pro firmu jako VW se naucit. Oproti tomu problemy Tesly s produkci, kvalitou, spolehlivosti ukazuji, ze mnohem tezsi je naucit se delat auta jako takova, specialne pokud se ma rozject opravdu masova vyroba a k necemu ten vysledek byt.
Autonomni rizeni je uz uplne nesmyslny argument, to se rovnez nakupuje a zrovna VW je v jeho implementaci jednim ze svetovych leaderu. Napriklad minula generace VW Passat byla prvnim nepremiovym autem v Evrope vubec s implementovanym adaptivnim tempomatem se stop and go a aktivnim hlidanim pruhu. Mnoho nepremiovych konkurentu to neumi dodnes a konci ve stredni tride u tempomatu co umi pri jizde zrychlit nebo zpomalit, nektere automobilky aktivni tempomat nemaji v nepremiovkach dodnes vubec.
12. 3. 2017 22:01
Re: K čertu s teslou
Já neříkám že klasická auta jsou ekologičtější než elektromobily, to vůbec ne, jen že ani elektromobil není "100% eko"
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2017 19:22
Re: Phaeton
Nepřestali tlačit na pilu = zatimco konkurence přicházela s dalšíma generacema dělali furt to samý a na pilu na prodeje státní správě a firmám tlačili jak zběsilí ;-)

Dovedeš si představit že nějakej model konkurence 3 generace dozadu by měl furt tolik obhajoby? :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 3. 2017 19:15
Re: kua jak???
Jj agrese jako vždycky = když nevíš co říct :yes: >:-[]

Vývoj kdy majitel po xy modelech od Hondy, Mazdy atp. dojde do koncernovejch vozů a tam zůstane = sorry to fakt neni běžný = někdo by moh říct i něco jako: totální pako ;-)

Co řikáš na Hondu? [odkaz] :-)