Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle
Velký sedan phaeton vznikl jako dítko někdejšího šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piëcha, který se rozhodl, že i „výrobce lidových vozů“ může postavit velký luxusní model. Phaeton ale tolik nezaujal a stal se ztrátovým podnikem, který zachraňoval jedině zájem čínských zákazníků. Přesto všechno se pracuje na druhé generaci, ani s ní to však podle nejnovější zpráv nemá výrobce jednoduché.
Druhá generace vlajkové lodi Volkswagenu se má stát elektromobilem, který má díky nejmodernější technice prezentovat schopnosti automobilky a zároveň díky svému pohonu vylepšit pošramocenou pověst značky po aféře Dieselgate. Jenže s technikou bude potíž, protože se ukazuje, že by automobil chystaný pro rok 2020 patrně nestačil ani na některé dnešní elektromobily.
„S příštím phaetonem jsme pokročili už docela daleko, ale ukázalo se, že není dostatečným krokem dopředu. Moderní velký sedan musí být konkurenceschopný a být lepší než tesla, která je měřítkem,“ říká šéf značky Volkswagen Herbert Diess, který tím nepřímo naznačil, že se chystaný vůz nevyrovnal dnešní Tesle Model S.
Z toho důvodu se automobilka rozhodla nový phaeton radikálně přepracovat tak, aby byl vybaven technikou „příští“ generace. Co to přesně znamená, zatím není jisté, naznačuje to však, že místo některé z dnešních platforem příští phaeton využije vyvíjenou architekturu MEB, která je speciálně navržená pro automobily s elektrickým pohonem. Díky jejímu postupnému rozšiřování chce koncern VW Group do roku 2025 nabídnout 30 modelů s elektrickým pohonem. Jen Volkswagen má vedle velkého elektrického sedanu nabídnout i elektrický velkoprostorový vůz a možná i elektrosporťák.
První generace Volkswagenu Phaeton přišla na trh v roce 2002 a vyráběla se až do jara 2016. Kvůli ní Volkswagen vybudoval v Drážďanech zcela novou továrnu, tzv. prosklenou manufakturu. Právě nákladná výstavba závodu podle nejpřísnějších standardů v kombinaci s malým zájmem zákazníků znamenal, že phaeton ve výsledku patřil mezi vůbec nejztrátovější automobilové projekty. I proto mnohé experty překvapilo, že se Volkswagen pouští do vývoje druhé generace.