Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Návrat Alfy Romeo do USA odsunut na rok 2013

Koncern Fiat už téměř dva roky plánuje, že se značka Alfa Romeo vrátí na severoamerický trh v roce 2012. Marchionne ale teď musí návrat odsunout.
Zpět na článek
11. 4. 2011 12:43
11. 4. 2011 17:25
11. 4. 2011 20:39
12. 4. 2011 00:34
12. 4. 2011 07:29
11. 4. 2011 20:52
12. 4. 2011 16:13
11. 4. 2011 09:36
Manufaktura
Od 159 si automobilka slibuje nejméně, 10.000 prodaných kusů....

Tak tomu říkám slušná manufaktura...... >:D
Rozbalit vlákno
3
11. 4. 2011 10:06
Re: Manufaktura
To je, někteří jsou schopni kvůli méně kusům postavit i prosklennou patrovou fabriku ;-)
11. 4. 2011 12:27
Re: Manufaktura
No jo, jenže dotyční si za to pak nechaj slušně zaplatit. :yes:
11. 4. 2011 18:43
Re: Manufaktura
AR 159 taky není z levnýho kraje :-) a procentuální sleva u pana Pha je už v případě jen zmínky úžasná ;-)
Avatar - euro89
11. 4. 2011 10:00
Že mě to ani nepřekvapuje
Jsem zvědavej, jak nakonec bude nová Giulia vypadat, jestli bude stejně "krásná", jako nová Flavia. Jestli je hlavní požadavek, aby se líbila američanům, tak potěš pánbůh... Ale hlavně, že je Marchionne spokojenej s tim, kam dovedl Lancii, resp. celej Fiat 8-s :no: :-!
Rozbalit vlákno
3
11. 4. 2011 10:07
Re: Že mě to ani nepřekvapuje
Doufám, že se znouzectnosti a la Chryslery s jiným znakem AR nedočká
11. 4. 2011 10:27
Re: Že mě to ani nepřekvapuje
Počítal bych s tím. :-! Všechno je možné.
11. 4. 2011 10:32
Re: Že mě to ani nepřekvapuje
Minulej rok si mě jeden dealer AR stěžoval,že nemá co prodávat.Že mají 3 modely a to je všechno.To ještě ta 159 má jeden benzín a dva diesly v ČR.
11. 4. 2011 10:53
IL RITARDO....
.... no, pánové, zpoždění je věc nemilá....

Upřímně řečeno, dalo se to čekat, všichni víme, jak dlouho se čekalo na Giuliettu, takže že by nástupce 159 zvládli vyplodit tak rychle, tomu se nadalo na 100% věřit....

Sám jsem tady párkrát psal, aby Alfa šetřila silnými slovy ohledně prodejů v roce 2014 apod. a spíš se soustředila na práci....

Jinak ale například když se zpozdila Giulietta (o ca 2 roky....?) tak za tím zpožděním stál údajně taky Marchione, kterému se Jůlinka zdála příliš málo Alfou.... (snad měla zadní nápravu z Brava.... prostě to bylo málo odlišené od Fiatu). Auto se tedy údajně začalo uprostřed vývoje předělávat což přineslo sice to zpožení, ale zároveň Jůlinka přišla jako opravdu povedené auto, pro které těch 100.000 ks letos není nereálných.

Čili pokud by se podobný scénář odehrál i s Jůlií, tak já klidně rok navíc počkám :-)

A ať už tady na adresu Alfy a Marchioneho zazní cokoliv (včetně obligátního brekotu toho Lančiisty), tak Alfa letos zvýší prodeje minimálně o 40%, což není zlé....
Rozbalit vlákno
13
11. 4. 2011 11:07
Re: IL RITARDO....
No buďme objektivní (jek jen je to možné.

Ano Alfě se daří... Uvedl za poslední 3 roky na trh dva modely, které se prodávají dobře. Mito a Jůlinku.
Obojí modely v současné době kanibalizují více či méně modely Fiatu a Lancie. Takže, ano Alfa má dva dobré mdoely a tím to teď končí. S tou rychlostí...mám prostě problém... Osobně
Avatar - ethicon
11. 4. 2011 11:39
Re: IL RITARDO....
ono paradoxne je teraz AR najrýchlejšie rastúcou automobilkou Fiatu, napriek tomu, že sa predávajú prakticky len dva modely. V marci je napríklad v Nemecku rast predajov o 153,7% (čo je najviac na trhu) UK +66,8% a Francúzsko +78%, Taliansko +51,2%...po miernom poklese predajov v priebehu minulého roka (ukončenie šrotovného)sa opäť "chytilo" aj MIto...
Avatar - abacus
11. 4. 2011 14:31
Re: IL RITARDO....
Nádherné čísla. Nárast predaja AR v Taliansku za prvý štvrťrok +37,52%
Pokles predaja Fiat v Taliansku -36,23%.

Myslí si niekto, že rast predaja AR v počte nárastu jednotiek 5 500 ks vyrovná pokles predaja 60 000 ks Fiatu?
11. 4. 2011 15:07
Re: IL RITARDO....
Ne, nevyrovná.... Ale jak to souvisí s Alfou?
Avatar - abacus
11. 4. 2011 15:45
Re: IL RITARDO....
Informácia pre tích, ktorí nemajú možnosť dohľadať si tabuľky predaja a ozrejmiť si pojem - "více či méne".
Neporovnávam pokles Peugeot-u, Kia, Forda, či VW.... ale Fiatu. Jedná sa o spoločnú peňaženku Fiat group. Alebo už nie?
11. 4. 2011 16:35
Re: IL RITARDO....
OK, já jen, že je to článek o Alfě.... To je to samé jak řešit pod Seatem Audi.... Ale pokud považuješ za důležité to tady sdělit, máš k tomu samozřejmě prostor :yes:
Avatar - ethicon
11. 4. 2011 15:07
Re: IL RITARDO....
to si určite nikdo nemyslí...ale tu píšeme o Alfe, určite nemá šancu predajmi nahradiť prípadné straty Fiatu, ktorým sa vzhľadom na zastavenie vývoja nových modelov neni ani čo čudovať...(napriek tomu Fiat vykazuje pozitívny finančný vývoj).. Panda má 8 rokov, Punto 6 rokov, Bravo sa tiež už predáva už 5 rokom... Marchione zastavil investície do nových modelov a pôvodne aj Lancia Y mala dôjsť až v priebehu roku 2012 a naopak je už tu, Panda sa predstaví asi na jeseň....
11. 4. 2011 12:32
Re: IL RITARDO....
Srovnával bych s konkurencí, ty počty ...no nevím, někdo říká daří a že je to hodně ale konkurence je jinde a ještě si za to neca zaplatit....O kanibalizaci modelů Fiatu, no to je na diskuzi.Myslím si opak.IMHO různí kupci.
Jinak k vícš uvedenému, pokud místo 10 000 pcs prodám 14 000 tak to rozhodně zlé je...% jsou zavádějící.
Avatar - ethicon
11. 4. 2011 13:02
Re: IL RITARDO....
máš pravdu, ale trend je pozitívny, preto si myslím, že je chyba čakať so sedanom ešte rok, dva...ono Mito či Giulietta su na vrchole segmentu ak sa už bavíme o konkurencii preto nastupená cesta je správna ... pri automobilke, ktorá dlhé roky predávala 110-120 tisíc aut ročne a to mala 4-5 modelov a teraz to vyzerá, že rovnaký počet predá len Giulietty sa ak nie o úspechu tak aspoň o pozitívnom trende hovoriť dá...
11. 4. 2011 12:47
Re: IL RITARDO....
Ano :yes: Já se Giulie trochu obávám toho US kompromisu.
11. 4. 2011 13:34
Re: IL RITARDO....
tam se IMHO není moc čeho bát. Platforma italská, výroba italská, čtyřválce (nafta i benzín) italské. Jediné americké tam asi bude V6 Pentastar, kterého bych se opravdu nebál (a pak V6 3.0 JTD od VM Motori....). Jedinou otázkou je vzhled toho auta a tam to asi tak nějak bude v lajně s Giuliettou (čili možná se to někomu líbit nebude, ale určitě se to nebude nějak snažit tvářit americky....)
11. 4. 2011 14:10
Re: IL RITARDO....
Mám obavu právě z toho "určitě", které zmiňuješ ve své poslední závorce.
11. 4. 2011 15:00
Re: IL RITARDO....
tak přecejen hlavním trhem pro Giulii zůstane Evropa, takže ten vzhled bude spíš šitý na míru evropskému oku.... Nehledě na to, že v USA by se Alfa mohla prosadit právě tím, že je italská.... Nemyslím, že by mělo smysl dělat z Alfy "ameriku" - kdo chce v USA americké auto tak si ho prostě koupí od místních výrobců.... No, každopádně máme dva roky čas, než se něco dozvíme.... :-O
11. 4. 2011 11:11
Mohli by jí přecijen prodat tomu VW
Boxery od Porsche mi znějí jako lepší varianta, než paběrkování a plané sliby.
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2011 12:06
Re: Mohli by jí přecijen prodat tomu VW
Boxery od Porsche nechť si VW schová pro Seat. ;-)
11. 4. 2011 14:42
Re: Mohli by jí přecijen prodat tomu VW
Seat by potřeboval spíš nějakého boxera, který by mu už konečně dal ránu z milosti. Ta značka nemá vlastního nic - design vykradený od Alfy, unisex VW techniku a identitu na bodu mrazu :no:
11. 4. 2011 12:43
Kolovrátek
Budeme, uvažujeme, plánujeme, expandujeme, přehodnocujeme, odsouváme, ale zato příště, příště už doopravdy budeme...

Tak nějak jsem si na to už u fiatu, potažmo AR zvykl.
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2011 13:54
Kdy dojde k prodeji VW?
Odpověď na tuto otázku je jasná nejen nám, ale i Sergiovi. AR bude balit kufry v případě neúspěchu Giulie a středního SUV. Italové se podle mého aktuálně snaží, aby budoucí střední třída byla z jejich pohledu co nejlepší a to i za cenu, že hodnota AR v situaci kdy nový sedan a SUV neuspějí, půjde dolů.
Rozbalit vlákno
6
11. 4. 2011 14:41
Re: Kdy dojde k prodeji VW?
Tak to máš samozřejmě pravdu.

Mám jen dvě poznámky:
1) Je potřeba ji představit co nejdřív, aby mohla dělat další stupeň (a je jedno jestli se bavíme o Giulii a nebo SUV právě úspěšně Giullietě, tak aby měli potenciální zákjazníci kam přestoupit. A chtít po všech aby přestupovali z Jůlinky do Freemontu a nebo Themy (alis 300ky) je asi naivní a obtížné (tím nezpochybňuji ten fakt, že ta možnost narozdíl od minulosti tady je). Tedy začátek roku 2013 je vzhledem k dnešnímu datu nejzažší termín, dýl se to neutáhne. Mimo to je nutné toto časové období vyplnit modely Mito a Giullieta GTA, případně ještě zapracovat na stávající 159 (minimálně na kombi verzi) a udržet ji alespoň morálně konkurenceschopnou. Na rozdíl od Marchioneho si stále myslím, že to auto potenciál má (tedy osadit 3,0 MJTD atd...) a zapracovat ještě s cenou. Mimoto je nutné aby Giulia vyjela od samotného počátku i ve verzi Kombi. Do toho roku 2013 by měla taky přijít 4C, neboť by to mezidobí s modely GTA vyplnila to prázdno, tak aby se o AR mluvilo i pozitivně.

2) Pokud by AR neuspěla, byl by to signál i pro ostatní v tom smyslu, že by se jasně ukázalo, že to mohou všechny ostatní značky zabalit a že je ve světě jen poptávka po německých autech, případně Japonských (díky jejich silné pozici na východním trhu). K tomu možná jedna korejská značka vyrábějící levná bezduchá auta... Americké značky by to v tom momentě měly i vč. Fordu vzhledem ke stálým problémům všech třech taky víceméně spočítané... A teď je jen důležité si na tuto otázku odpovědět a chovat se při dalším náupu auta. Z podobného důvodu dnes končí Saab, a třeba i VOLVO a nebo Jaguar stále nemají vyhráno, nebo´t se pohybují v segmentu, kde především kralují německé značky (nikoliv svou kvlaitou, ale prostě tím, že se to ve světě nosí).
11. 4. 2011 15:15
Re: Kdy dojde k prodeji VW?
Saab ještě nekončí ;-) Dnes určitě ne :-)
11. 4. 2011 15:25
Re: Kdy dojde k prodeji VW?
Ano. 4C by mohla být pro Alfu živá voda, která by mohla zase vyvolat "Alfa nadšení" napříč autospolečností. Toto nadšení by dále měli využít další modely.
11. 4. 2011 16:31
Re: Kdy dojde k prodeji VW?
tak nevím - 8C vyvolalo nadšení až až, ale že by to mělo výraznější dopad na prodeje třeba 159tky bych pochyboval. Musíš mít modely, které můžeš prodávat po desítkách tisíc a tyhle sporťáky jsou jen třešničkou na dortu.
I když musím uznat, že v rámci Alfy o nich určitě většina majitelů 159/Gulietta asi bude vědět, narozdíl třeba od majitelů Kaškajů a X-trailů, kterým nějaké GT-R asi moc neříka...
11. 4. 2011 16:38
Re: Kdy dojde k prodeji VW?
nejde brát prodeje 159 a 8C - už proto, že 159 byla před 8C. Na designu ala 8C se snažilo body nahonit až Mito, těžko říct, jak úspěšně, ale prodává se slušně.... Navíc 4C s motorem 1.8TBi je běžné produkci mnohem blíž než "Masserati 8C" - čili v showroomu ti můžou říct "jasně, že 4C je drahé a nepraktické, ale vy můžete jeho motor mít v Giuliettě" ;-)

A hlavně - pokud se chci profilovat jako sportovně založená značka, tak mít v portfoliu nějaký sporťák se prostě tak nějak hodí ;-)
11. 4. 2011 16:40
Re: Kdy dojde k prodeji VW?
8C vyvolalo nadšení, ale autosalonové. Není vidět. Řekl bych auto pro znalce a nadšence, které je uplně mimo ve vztahu k ostatní produkci. 4C má šanci (díky ceně - snad) šířit to nejlepší z Alfy i mezi neznalce a nenadšence. Pokud to Alfa nezazdí, tak mají šanci mít model, který bude vidět dostatečně masově. Pokud ale pohled na 4C "nakopne" potencionálního kupce i jiné třídy, ten zamíří do autosalonu a tam nebude "nic", tak to celé vyjde "naprázdno".
Avatar - ethicon
11. 4. 2011 14:30
možná podoba Giulie
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
11. 4. 2011 15:26
Re: možná podoba Giulie
Moc pekne - co se tyce svetel tak je videt, ze diody z vnitrni strany vypadaji temer jako u Aston Martin.

:yes:
Avatar - gld
11. 4. 2011 20:49
Re: možná podoba Giulie
Pekné pekné :yes:
Avatar - Katikakus
11. 4. 2011 23:18
Re: možná podoba Giulie
No, pokud to je ma blizko k realne podobe tak za mne :yes:
11. 4. 2011 17:25
Marketing
Alfa potrebuje nového riaditeľa a marketing. Jedna vec je dobré auto vyrobiť, iná ho vedieť predať. Ak riaditeľ spoločnosti označí model 159 za krok vedľa, mal by v Tescu dokladať tovar do regálov za minimálnu mzdu. Aj po piatich rokoch od začiatku výroby je to klenot na cestách a to nielen dizajnom, ktorý je subjektívnou záležitosťou. Taliani ju bohužiaľ pochovali okamžite po nástupe na trh príliš sebavedomou cenou (napriek nesporným kvalitám si AR takéto ceny jednoducho nemôže dovoliť), mizernou ponukou benzínových motorov a úprimne, povesť modelu 156 jej tiež 2x nepomohla. To ale nič nevypovedá o kvalite auta. Kto mal a má možnosť jazdiť s autami strednej triedy a má možnosť objektívne porovnať, musí vedieť, že model 159 je jedna z vôbec najlepších Álf, aké kedy vznikli. Čerešničkou na torte predajných neúspechov AR je aj Talianska lenivosť, ktorá „chrlí“ jeden model za 5 rokov a nemôžu sa vyhovárať len na peniaze.
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2011 20:39
ALFANTASY
Tak opět jedna z dalších europohádek určená nepochybně na dobrou noc plakátovým fanouškům. To už snad opravdu člověk soucítí více se Saabem než s neustálými nářky, odklady a plánovacími žalmy současné Alfy.

Pokud ses tedy chystal příští rok do Států pro novou Alfu, nikam nejezdi, normálně fachči dál a dělej jako bys tu Alfu v garáži už měl. To je myslím jediný správný postoj fanouška alfy romeo - fantasijní plány, fantasijní garáž.

Z horního článku si nesu informaci o prodejích v roce 2014 - půl miliónu kousků. Jedině snad se započítáním modelů od Burago...

Jak tu kdosi kdysi napsal - Přišel, viděl, zVWítězil. Jediná šance. Jediná reálná šance. Jediná reálná šance pro Alfu. Ostatně trefně glosuje stav věci vedení Koncernu, cituji: "My máme čas.." Tipuju to... do tří let a do tří dnů.

BRAVO ALVWA ROMEO :yes:
Rozbalit vlákno
2
12. 4. 2011 00:34
Re: ALFANTASY
a nesmrděla by ti alfa pod vw náhodou?:D
12. 4. 2011 07:29
Re: ALFANTASY
Radeji smradlavou Alfu, nez navoneny Chrysler.
Avatar - gld
11. 4. 2011 20:52
Niet divu
Kto nemá čo ponúknuť, nemôže expandovať na žiadny trh, tobôž nie americký. Čo im tam chceli ponúknuť, mito? Okrem iného fajn, ale chcelo by to sedan strednej triedy. Výbehovka 159 by sa amíkom páčiť mohla ale kto vie..
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2011 23:55
Ó jak krásná diskuze....
se značnou dávkou zlomyslnosti jsem si ty rádobyodborné řečičky známé partičky přečetl. Ta záplava rádoby zasvěcených keců o o 4C a 8C, dvou či třílitrových motorech JTD MTJ, znalostech amerického trhu a skvělostech Míti a Jůlinky. Takže měsíc po Ženevě a dva měsíce po Detroitu se nám ty plány "jenom" odsouvají....pamatujme si to a hlavně to naparování (typicky italské) o tom půlmilionu aut do dvou let. Vzpomněl jsem si na ono známé rčení : Nikdo vám, slečno nemůže dát, co já vám mohu slíbit....

Jinak pitomec wolff nám pustil další nezapomenutelnou hlášku - jedna korejská značka vyrábějící levná bezduchá auta....ať už je to KIA, nebo Hyundai, dokonce i onen Chevrolet (fříve Daewoo) rozhodně bezduchá ani levná auta nejsou. Designer kvalit Schreyera se ve službách FIATu nenachází (u KII ano) a potfolio samotné KII (o Hyundai ani nemluvě) je tak široké, že si o nem pánové od FIATu mohou tak leda nechat zdát. Nakonec, na ten wolffem tak pohrdaný korejský koncern se hoši spoza Apenin dívají hezky - zezdola a to jak z hlediska ekonomické vykonnosti, tak z hlediska techniky, technologií a taky - designu. Předpotopní Punto se třeba s novým Riem asi těžko dá srovnávat i z hlediska designu.

Tak, a teď si ještě počkáme, kdy se ( a zda vůbec někdy) začne Alfa vyrábět onen 4C - vzpomeňme si - byl slibován na příští rok, bude mít hmotnost 850 kilo a bude stát tak maximálně milión....
Rozbalit vlákno
5
12. 4. 2011 00:38
Re: Ó jak krásná diskuze....
doufám že si to myslel tak že předpotopní punto má několikanásobně lepší design jak rio..jinak by to byl docela dobrej joke >:D
12. 4. 2011 10:37
Re: Ó jak krásná diskuze....
Nový Rio, na rok 2012, jestli vůbec víš o čem je řeč....ten stávající model je, pravda, trochu mimo, zato se ho po světě prodalo mnohem víc než těch Punt. Takže žádnej joke, celkem objektivní zhodnocení. Oni ti pohrdaní Korejci těm do nebe vynášeným (a vynášejícím se) Italům ten tipec asi dost brzo zatnou. Francouzům ne, to je jiná liga, ale FIATu zcela určitě - ale můžeš to taky pokládat za dobrý joke....
12. 4. 2011 07:27
Re: Ó jak krásná diskuze....
4C je prevlecene KTM X-BOW, ktere se ani naznakem neprodava tak dobre, jak by si KTM pralo. Hmotnost 850 kilo ma mozna prave tak X-BOW. Pokud na to navesi panely karoserie, klimu, airbagy a par vyztuh, budou radi, kdyz neprekroci 1100 kilo. A cena za to vse pod milion korun? Tak tomu se da verit stejne, jako propagovanym prodejum.

Alfa by ted mela udelat dve veci pro svou zachanu: Nakopnout Sergia-velkou-hubu-Marchioneho a skocit pod VW.
12. 4. 2011 10:52
Re: Ó jak krásná diskuze....
Já si nemyslím, že by byl Marchione hlupák, ale řeší to čistě podnikatelsky a pragmaticky. Značky, tradice a podobné věci ho nevzrušují, jeho cílem je vyrábět v černých číslech taková auta, která prodá a trhy, kde je prodá co nejlépe. Lancie bude obchodní název pro Chrysler v Evropě a jestli se Alfa potopí, to mu může být jedno, nakonec, VW jsou jako hladoví psi a jsou schopni za tuhle značku zaplatit víc, než kolik je její stávající tržní hodnota. Já osobně bych směnil Alfu za SEAT, tam se dá "sekat" cokoliv a fabriky jsou modernější než v Itálii (Martorello). Nicméně těmito úvahami se dostávám na úroveň partičky, které se tak rád posmívám (a tak dojemně shromážděné nahoře), takže končím. Ve skutečnosti o tom všochni víme kulový a jedná se o tak složitý propletenec, že rozumnět mu (i třeba z hlubokou mírou znalostí) je stejně obtížné, jako ho v reálu řešit.....nicméně i z naší úrovně souhlasím, že Alfu by mohl postavit v současné době na nohy jenomVW. To si zase troufnu tvrdit stejně jako ty....
12. 4. 2011 13:26
Re: Ó jak krásná diskuze....
Ja to netvrdim, jen tomu VW se stavenim Alfy na kola vic verim.
Jestli se Alfa potopi, tak znacku a jmeno muze prodat tak jako tak, jen se pak novy majitel vice nadre (a zainvestuje), az ji bude zase ozivovat.
Kazdopadne s tim porozumenim jsi to napsal presne...
Avatar - Emel
12. 4. 2011 16:13
USA
Podle zákulisních informací bylo původně plánem prodávat pod značkou Alfa Romeo rebrandované Jeepy upravené dle sportovních tradic značky, a to nejen jako SUV, ale kompletní modelovou řadu postavenou na modulární platformě Wrangler a Patriot. Průzkumy veřejného mínění v USA ale ukázaly, že Američané nejsou ochotní akceptovat prémiové ceny takových aut, proto se vstup na US trh odkládá.
Rozbalit vlákno
0