...... se takové počiny dějí. Pro zachování jakéhosi kulturního dědictví v oblasti automobilismu to má, z mého pohledu, jistě smysl. Na žebříčku autenticity se takový exemplář řadí na krásnou třetí příčku a to je velmi dobré. (Třetí příčku v mých očích. 1. původní nerestaurovaný originál v dobrém stavu, 2. excelentně zrestaurovaný originál, 3. nově vyrobený exemplář, nejlépe s co největším podílem původních dílů a se zachováním dobových konstrukcí podle původních dokumentací, a tak dále.)
Až budu naftovej šejk, tak si ho ale stejně nekoupím. Když tak originál déčko, jako to udělal třeba Mr. Bean. Ale to stojí bohužel asi tak třikrát tolik. No a zmíněná Miura by už v mých garážích musela stát také a dřív. :-)
Já v tom vidím ještě jedno velké pozitivum. A to je zachování řemeslných dovedností, zejména pokud jde o výrobu karosářských dílů, pokud to tedy udělají po staru.
Jinak bych se spíše klonil k výrobě všech dílů nových. Ty původní by se měli podle mého schovávat k udržení původních exemplářů. Nevidím totiž smysl, proč na tovární, ale stále repliku, instalovat původní díl, když to nijak originalitu nezvýší (cenu možná ano).