Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrh aliance GM-Renault-Nissan smeten pod stůl

Jan Cacek
Diskuze (15)
Vedení koncernu General Motors odmítlo návrh Carlose Ghosna ještě před konečným termínen, stanoveným na 15. října.

Nejvyšší představitelé koncernu General Motors ukončili diskuse o navrhované alianci s koncernem Renault-Nissan, když hlasováním plán odmítli. Návrh Carlose Ghosna, šéfa Renaultu a Nissanu, tak zkrachoval i přes podporu mocného akcionáře GM Kerkoriana.

Šéf GM Rick Wagoner prohlásil, že panovala shoda ohledně výhod, plynoucích z takového spojení, avšak tyto výhody by převažovaly na straně Renaultu a Nissanu. Navrhovaná struktura aliance by prý nebyla v zájmu akcionářů GM. Wagoner také tvrdí, že GM má zájem podílet se na jednotlivých finančně zajímavých joint-venture, protistrana však o tuto formu spolupráce nestojí.

Hlavním důvodem, proč jednání zkrachovala, byl požadavek GM na finanční kompenzace ze strany Renault-Nissan (údajně v miliardách dolarů), vyrovnávající rozdílnou úroveň dosažených úspor nákladů. GM také požadovalo kompenzace za to, že nebude moci uzavřít jiná partnerství.

Uskupení Renault-Nissan reagovalo prohlášením, že myšlenka kompenzací je proti duchu jakékoli úspěšné aliance, podmínkou aliance je prý ochota spolupracovat.

Pokud jde o další vývoj, podle Ricka Wagonera koncern GM partnera nutně nepotřebuje. Zároveň se začíná spekulovat o tom, že po neúspěchu u GM zaklepe Renault-Nissan na dveře dalšího obřího koncernu Ford.

Jan Cacek
Diskuze (15)
Avatar - R32
10. 10. 2006 08:38
Re: Renault / Nissan - Ford
A380 má ešte jednen vážny problém, a to je že na také monštum nemajú letiská zariadenie. Či už ohľadne spracovania toľkej batožiny ale hlavne treba postaviť resp. prerobiť kua jak sa volajú tie tunely ktoré slúžia na výstup a nástup 8-s 8-s ??? Minule o tom šiel dokument, inak mi to lietadlo pripomína Titanic >:D
8. 10. 2006 10:21
Re: Renault / Nissan - Ford
:yes:
8. 10. 2006 09:51
Renault / Nissan - Ford
Ja myslim, ze Renault nebude klopat na dvere Fordu. On vlastne neklopal nikdy ani na dvere GM (...ten impulz totiz vysiel prave od Americanov). A ja som uz dlho tvrdil, ze dovod ani skutocna ochota uzavriet taku alianciu nie je ani na jednej, ani druhej strane. Preto boli dane obojstranne neprijatelne podmienky. Jednou z podmienok Ghosna na alianciu s US vyrobcom je napriklad aj to, ze vymena akcii by neprebehla dohodou (urcite mnozstvo, resp. v nejakom pomere), ale vo financnom vyjadreni podla ich aktualnej hodnoty. Co by v sucasnosti viedlo k tomu, ze Renault by vo Forde ziskal vyrazne vacsi podiel, nez naopak. Predstava., ze by to Bill Ford pripustil...je silne naivna. Dalsi problem je Alan Mulally. Ak by k takemu partnerstvu malo dojst, de facto by mu to znemoznilo dokazat, ze vie koncern restrukturalizovat. Dalo by sa to brat jednak ako nedovera v jeho schopnosti, jednak by sa tym znehodnotila investicia do jeho osoby (ktora nebola nijak mala).