Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Návrh europoslance Kocha: Do 21 let jen auta do 110 kW

Měli by silnější auta řídit jen zkušení řidiči? Poslanec Evropského parlamentu Dieter-Lebrecht Koch si myslí, že ano.
Zpět na článek
29. 4. 2011 10:26
29. 4. 2011 12:51
29. 4. 2011 10:43
29. 4. 2011 10:46
29. 4. 2011 11:00
29. 4. 2011 13:30
29. 4. 2011 12:29
29. 4. 2011 15:15
29. 4. 2011 21:53
29. 4. 2011 21:39
30. 4. 2011 11:05
29. 4. 2011 10:02
Je to fur dokola...
to není o věku,ale o tom jestli je člověk normální a nebo debilní...Já sem s nově pečeným řidičákem auto pod 110kW nikdy neřídil,začínal sem na 125kW a ani škrábanec...Spíš bych řidičům do 21let za vážnější přestupky odebral papíry třeba na dva až pět let...
Rozbalit vlákno
15
29. 4. 2011 10:26
Re: Je to fur dokola...
Zase až taková blbost to není. Sice je pěkné, že jste tak zodpovědný, ale hromada a možná i většina tak zodpovědných nebude. Až někoho zabijou, tak věta "není to o věku, ale o tom, jestli byl normální" bude prd platná. Výkonné auto je třeba umět ovládat a kolik blbečků dnes jezdí v nějaké bazarovem MB nebo BMW s V6, které nemají všechny elektronické vychytávky, které by žehlili jejich chyby?
Na druhou stranu, 110 kW je dost nízká hranice. Když má rodina jedno auto, tak si dítko nezajezdí. Já bych měl před lety právě tenhle problém a z jistých důvodů by to byl celkem průser. Muselo by jít pryč a koupili by jsme něco slabšího.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 4. 2011 11:02
Re: Je to fur dokola...
No jo, zvláštní, že já viděl o stromy, sloupy a diskotéky rozštípané hlavně Felicie, Octavie, Astry, které určitě 110kw neměly. Pokud by na to výkon měl vliv, určitě by se v senzačních zprávách objevovaly především ty drahé, výkoné a zlé auta.

Je to tak jak píše karfiol a souhlasím i s jeho návrhem o přestupcích
29. 4. 2011 14:27
Re: Je to fur dokola...
To je taky pravda. Diky absenci vykonu ty mlady nechtej ztracet rychlost, pac chybi akcelerace. V 90 letech s fackem na plyn bych moh vypravet :-)
29. 4. 2011 14:57
Re: Je to fur dokola...
Samozřejmě, ale to je tím, že velká část jezdí právě ve Feldách apod., protože na výkonější nemají. Je ale celkem početná skupina, která si může dovolit silnější bazarový kousek. Co s tím pak předvádějí, je vstupenka do rakve. Omezují mě takoví pošuci při cestě do práce pravidelně každý den. Jeden z nich je bohužel i sousedův synek, který vyjíždí přibližně ve stejnou dobu. Samozřejmě mi musí dokázat, jak to s jeho starým bavorákem zvládne a mně natře *. Oblíbeným místem je zatáčka pod mostem, kde není vidět. Holt, on přece umí řídit, naučil se to v NFS a i přesto, že má starou šunku se skoro polovičním výkonem, dokáže mě přejet kdekoliv.
29. 4. 2011 11:39
Re: Je to fur dokola...
zadny BMW s V6 neznam.....
Avatar - T613
29. 4. 2011 12:00
Re: Je to fur dokola...
na takovou věc je tu jedna dobrá a vyzkoušená věc - psychotesty
Avatar - Chuck Norris
29. 4. 2011 15:10
Re: Je to fur dokola...
to bych v žádnym případě neprošel >:D rozpolcenou osobnost s afektivnímy stavy čestějšími než tornáda v americe jen tak psycholog nepotká >:D
29. 4. 2011 16:36
Re: Je to fur dokola...
a ještě když k tomu přidáš kop s otočkou >:D >:D >:D
29. 4. 2011 10:46
Re: Je to fur dokola...
jenom doplním,že je to totální nesmysl například z tohoto hlediska >:D [odkaz]
Avatar - kari.laz
29. 4. 2011 12:44
Re: Je to fur dokola...
Tak ten jeden co by si to možná koupil zase není tak moc >:D
29. 4. 2011 12:46
Re: Je to fur dokola...
ale to je jen pro forma...že omezení výkonu nemá smysl...poměr koní na tunu beru,ale omezit kilowatty je blbost
Avatar - kari.laz
29. 4. 2011 12:56
Re: Je to fur dokola...
tak pro nějaké omezení jsem. Ideální by bylo nějaké omezení výkonu v závysloatina hmotnosti. například 1500 Kg auto a 150 koní tedy 10 kilo na jeden HP maximálně. nebo tak nějak podobně.
29. 4. 2011 15:00
Re: Je to fur dokola...
Omezení poměrem koní na tunu je lepší nápad, to je fakt. Že mě to nenapadlo :-)
30. 4. 2011 13:37
Re: Je to fur dokola...
Určitě zajímavější, ale podle mě jsou velkým problémem zkušenosti. Já bych ten limit klidně nastavil na 50 kW. Zbytek bych rozsekal podle výkonu (až už absolutního, nebo na kilogram) do několika kategorií a nastavil bych frekvenci povinných zdravotních a psychologických prohlídek, praktických testů z ovládání vozu v krizových situacích, zkoušky z první pomoci a teoretických testů ze znalosti legislativy. A to třeba i podle hmotnosti a typu auta. Tedy abys mohl řídit velké SUV, musel bys projít testem s velkým SUV.

Není problém, aby mladý kluk mohl mít silné auto. Ale musí být řádně připraven. A řidičák by neměl být o tom, že jednou složíte zkoušku, a pak na to 40 let kašlete.
29. 4. 2011 10:26
idiot
Ten člověk asi nikdy nejel v autě nebo si nedovede představit co umí auto se 150 koňma. Dovedu pochopit, že by se mohli udělat určité restrikce co se týče věku a výkonu jako je tomu u motorek, ale omezit to 110 kilowatama, což je výkon dělající z auta raketu na kolech, mi přijde směšný.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
29. 4. 2011 12:51
Re: idiot
Nepoužil bych tak ostrá slova, ale máš pravdu. Nebezpečné je zvláště tady u nás na severní Moravě a ve Slezsku dovoz levných ojetin z Německa. Auta 15 let staré, které majít výkon, ale houby stav brzd, řízení a spol. A ti se často předvádějí, a pak jsou kříže u každé druhé křižovatky.

Těžko říct, co by pomohlo. Ale 110 kW je opravdu zbytečně moc.
Avatar - ManInBlack
29. 4. 2011 10:38
Omezit, zakázat, regulovat ve jménu "vyššího dobra"
S tím ať táhnou do ři.ti. Když někdo řídí jako hovado, tak nevidím jediný důvod, proč ho chránit. Ať to rozseká o nejbližší strom/sloup/skálu a zařve. Podle mýho by se do tohohle procesu nemělo nijak zasahovat. Samozřejmě těch neviných, kteří by při tom přišli taky o život, by mi bylo líto.

ad. statistika: Na českých silnicích způsobili v roce 2009 řidiči mladší 25 let 9.435 dopravních nehod, což bylo 15 % z celkového počtu dopravních havárií. Během těchto nehod zemřelo 125 osob (23 % z celkového počtu usmrcených). Takže 85% nehod způsobili řidiči starší 25 let a při jejich nehodách zemřelo 77% z celkového počtu usmrcených osob. To jenom tak na zamyšlení.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
29. 4. 2011 12:50
Re: Omezit, zakázat, regulovat ve jménu "vyššího dobra"
A kolik je těch lidí do 25 let procent ze všech řidičů? Kdyby byli na silnici řidiči od 18 do70 let, tak skupina 18-25 tvoří 13% a zaviní 23% smrtelných nehod. Trochu nepoměr ne? A to na silnicích jezdí lidé přes sedmdesát.
Avatar - ManInBlack
29. 4. 2011 16:51
Re: Omezit, zakázat, regulovat ve jménu "vyššího dobra"
To mě taky napadlo, ale to se neuvádí, takže s tím pracovat nemůžu.

Ale nic to nemění na tom, že když jede jak prase a svojí vlastní blbostí to někam napálí, tak nevidím důvod ho nějakým způsobem "chránit". Přežije? Dobře pro jeho blízký. Zařve? Dobře pro všechny spořádaný řidiče.
29. 4. 2011 10:43
Totalna kravina
Taketo obmeddzenie je podla mna totalna blbost. Plosne obmedzenie, pretoze existuju vynimky, ktore sa nevpracu do koze? Taktiez, prekrocenie urcitej hranice je podla mna velmi slabo vypovedajuca hodnota. Co ak ten clovek dovtedy nemal vodicak? Sice je zrelejsi a mozno mudrejsi ale bez skusenosti je to jak by smet...
Ak predsa by bolo nutne k takemu niecomu pristupit, videl by som to skor v psychotestoch + prakticky test technickej zrucnosti, ktory by osobu kvalifikoval soferovat automobil s urcitym vykonom...
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2011 10:46
autoskola
to je blbost zakazovat a obmedzovat to nejak vykonom...keby sa radsej zamysleli nad kvalitou autoskol a predovsetkym psychologickym profilom cloveka. Ja som pred 5 rokmi robil skusky v autoskole na 110kW Mercedese a odvtedy som v nicom tak silnom nesedel. Podla mna to navrhuje dobre nasa vlada 1 rok od autoskoly smie vodic jazdit len v doprovode osoby s vodicskym starsim ako 5 rokov (cize predpoklada sa ze zodpovednou osobou) co sa mi zda rozumne.
A zabit sa da aj na ovela slabsom aute. A takisto ked ma clovek vodicak 10-20-30 rokov nezarucuje ze nie je idiot a nejazdi ako prasa.
Tot moj nazor
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
29. 4. 2011 11:00
Výkon
Za prvé je blbost to řešit pouze výkonem...auto s 800kg a 100kW výkonu je pěkná raketa,za to auto se 120kW a dvěma tunami je líná lemra.
Buď bych to řešil poměrem výkon váha,nebo nad určitou hranici jinou výukou v autoškole,většina aut v autoškolách jsou předohraby do 80kW.Takže se specializovat třeba na auta s motorem vepředu a pohonem zadních kol,4kolky a podobně,jenže z toho by zase těžilo jen pár autoškol a nebo to rovnou dělat v Mostě,v Brně a Sosnové... Člověk potřebuje závodní průkaz pomalu i na závodního Trabanta,ale opravdu silný auto může sedlat kdokoliv.Opravdu je to k zamyšlení.Nehledě na to,že je to nespravedlivé vůči motorkářům
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
29. 4. 2011 13:30
Re: Výkon
Tak na zabitie seba a dosť ľudí naokolo bohate stačí aj tých 110 kw. A také rečičiky ako hore, že ja som začínal na V8 turbo a prežil som v pohode..no comment.

Prvé auto by mala byť slabá lemra, najlepšie niečo staršie kde má vodič lepší "súzvuk" zo strojom. Ja som rád, že som automobilovú "maturitu" robil v autách akých som robil. Potom prosím, ak sú na to financie a chuť, kúpte si silné auto. Ale až po nejakých 3 rokoch praxe a zo pár 10 tisíc km odjazdených.

Otázka zostáva, ako a či vôbec sa to dá regulovať. Podľa mňa by to malo zostať na zdravom rozume (keď už nie mladých) tak aspoň rodičov začínajúcich vodičov.
29. 4. 2011 11:56
Demagogie na n-tou
Takže když se najde jediný debilní syn nějakého bohatého pápínka, tak se hned vymyslí zákon, který omezí celý národ.
Děsím se toho, až se jednou zase bude chtít nějaký politik zvýraznit, tak nařídí všem mužům povinnou kastraci, protože najde nějaké rodiče, kterým se narodilo debilní dítě. A povinnou kastrací všem mužům poté zabráníme narození debilních dětí, že...
Děsím se řešení "... i kdyby to zachránilo jediný život"...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
29. 4. 2011 12:09
Re: Demagogie na n-tou
není problém koupit jetej pekáč se 150ti kW do sta tisíc,navíc dneska dají spotřebitelskej úvěr každýmu,takže demagogie je to co píšeš ty.
Proč to teda už funguje u motorek a nikdo proti tomu nic neříká? Právě proto je to nespravedlivé vůči motorkářům,kteří musí na silnou mašinu čekat a silnej osobák může sedlat kdokoliv
Avatar - Bubáq
29. 4. 2011 12:29
Větší krávovinu jsem ještě neslyšel!
To jako lidi mezi 18 - 20 si budou sami pro sebe pořizovat vlastní auta do 110 kW, protože jejich tatíka auto se 111 kW řídit nemohou? To fakt vymyslel Němec, zřejmě mu to připadá správně. Mohl by takový zákon doplnit o ustanovení, že lidi 18-21 si mohou kupovat jenom německá auta do 110 kW, protože jsou nejbezpečnější....
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2011 12:29
VÝKON PODLE VÁHY
Osobně se domnívám, že výkon vozu by měl být zásadně hodnocen s váhou, tedy hmotností majitele auta. Představuji si to tak, že jednomu koni by odpovídal jedn kilogram živýho masa, takříkajíc flákoty. Je to při jistém pohledu spravedlivé, nakonec i potravinářská lobby by jistě nebyla proti, proč se tomu bránit?

Hošík s čitelnými žebry a s šedesáti kilogramy včetně adidasek by si v osmnácti klidně mohl sáhnout beztrestně i na Fabii 1.2 HTP, no a jak jde čas tak jakmile bys to překulil přes metrák už by sis i na silnici mohl připadat jako respektuhodný šofér. 100 koní, jak říká jeden - pánové, kdo z vás to má?... ;-)

Jinak samozřejmě souhlas, mladý nevyskákaný holub, tomu k těm jeho bublajícím šťávám ještě nadělit třista koní v nějaké káře, to je morbidní mix.

Tak zase jako včera, stanovme nějaké racionální pravidlo:

Do osmnácti - šlapací autíčko, občasnou návštěvu Matějské pouti na elektrická autíčka.
18 až 20 Maximálně 1,2 HTP, paušálně.
20 až 25 - Zákaz přeplňování, pouze čistá atmosféra do objemu max. 1,6
25 -až rakev - bez omezení, avšak u vozu nad 200 koní nutno absolvovat speciální kurs. Kdo propadne, opakování nepřípustné, jede do konce života tu jednašestku v atmosféře, případně nějaký ten elektrovozík obdobných parametrů.

Nejhorší věk na ježdění je 20 - 30, také to závisí na tom, jestli jsi táta od rodiny, či nadrženej svobodnej mladej holub. V podstatě ale lze za kritický věk považovat leta kolem pětadvaceti, tam na to velký pozor - neumíš a hraješ si na kofra. Časem ti sice ta hra na kofra zůstane, ale naštěstí už budeš (aspoň trochu) umět.

BRAVO KOFR :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - T613
29. 4. 2011 12:36
Re: VÝKON PODLE VÁHY
Stačí, aby se v rámci zkoušek na ŘP dělaly i psychotesty, a pak jednou za čas to opakovat. Tedy stejně tak jak to mají profesionální řidiči, ti ho dělají jednou za dva roky. Řidičů hazardérů by ubylo, jelikož by prostě neprošli.
29. 4. 2011 12:43
Re: VÝKON PODLE VÁHY
Jo, souhlas.
29. 4. 2011 21:29
Re: VÝKON PODLE VÁHY
Ano opakovat a hezky se na tom napakovat.Účinek žáden, protože když není člověk vůl tak ví co má napsat za odpovědi a psychotestem projde jedna radost.Když vidím jaké hovada jsou někteří kamionáci, tak mám pocit že ani psychotesty nedělají.
Avatar - CHerokee
29. 4. 2011 13:03
Re: VÝKON PODLE VÁHY
To je příliš složité a bylo by to drahé. Neřešil bych to nějak restrikcí na auta a kW. Omezit dovoz ojetých aut...z hlediska stáří a najetých kilometrů. A do 1 roku od získání řidičáku omezit max rychlost, třeba na 80. Ať se to týká i těch co ho udělali později, navíc datum na řidičáku ma i dneska každý.
29. 4. 2011 13:15
Re: VÝKON PODLE VÁHY
Tohle by bylo jistě účinné, ale problém spatřuji v tom, že ne každý po získání řidičáku hned jezdí, a pak, asi by musel mít takový řidič na voze označení (zajíček...), aby byl identifikovatelný i na dálku.
Avatar - CHerokee
29. 4. 2011 14:48
Re: VÝKON PODLE VÁHY
Tak "Z" nálepku má i dnes kde kdo. Cena kolik...20 Kč, takže to by asi šlo. Myslím si, že tento problém je řešitelný, šlo by snížit počet zbytečných havárek. Jen by zase začaly loby autobazarů a bylo by po reformě.
Avatar - gld
29. 4. 2011 14:21
Re: VÝKON PODLE VÁHY
Ja by som obmedzil vodičov do 40 rokov a 2 000 000 km praxe- pred autom by kráčali obaja rodičia v reflexných vestách a s červenými zástavkami. Bezpečnosť cestnej premávky vyriešená :-!
29. 4. 2011 14:25
Re: VÝKON PODLE VÁHY
V irsku se ted uvazuje o namontovani omezovace rychlosti na auta mladych, coz je dle me rozumny. Na bezpecny predjeti je kazdej kun navic vyhodou, ale je to prave rychlost, co zabiji. Do 100km/h si s dnesnima podvozkama muzem dovolit dost..
Avatar - CHerokee
29. 4. 2011 14:53
Re: VÝKON PODLE VÁHY
O a co rodinná auta. Kde jezdí syn i tatík. Něco montovat je zbytečn složité. Teď aby to bylo kompatibilní ve všemi značkami...což není jednoduché, každé auto má jinou elektroniku a šahat na to může v rámci záruky jen autorizovaný servis....nevím jestli zrovna toto je nejšťastnější...
Avatar - euro89
29. 4. 2011 15:08
To je vůůůůůůl až to bolí
Co to je za vola? Z vlastní zkušenosti bych řekl, že nejvíc nehod způsobí nějaký vyhulenci ve fáčku, než někdo, kdo si koupí pořádný auto. Já jsem v 19 začal jezdit do školy v BMW se 142kW a nikdy jsem s nim řádnou nehodu nezpůsobil. Za to jeden permanentně vyhulenej spolužák už 3x naboural starou rozpadlou Asconu, další zrušil Kalose a další holka nabourala Fiestu. Podle mě právě tyhle typy aut si kupují lidi, co nemaj na silnici co dělat!!! Člověk se silnym autem ho umí většinou(!) řídit. Já osobně bych měl rozhodně větší strach, že mě někdy sestřelí "pilot" s rovnym kšiltem ve stodvacítce, než někdo v BMW nebo Subaru bez ohledu na jeho věk.
Rozbalit vlákno
6
29. 4. 2011 15:36
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Kolik jsi najel celkem kilometrů? Myslím za volantem.
29. 4. 2011 18:22
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
tvoj priklad s feliciou, kalosom a fiestou je mimo, vratane tvrdenia, ze vodic, ktory so silnym autom vie vacsinou soferovat. Je individualne a auto si svojho majitela nevybera.
Avatar - Starfighter
29. 4. 2011 19:34
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Co je to "řádná" nehoda? ;-)
U těhle řidičů mezi 18-25 lety myslím není ani tak důležité jaké auto. Tam má neblahý vliv nezkušenost, přecenění sama sebe a schopnost nechat se vyhecovat. Samozřejmě, že silnější auto potom přirozeně v některých mozcích útočí na pudy silněji.
Bohužel páteční a sobotní návraty nad ránem z diskoték, kdy jeden dělá řidiče (nepijící pouze s dvěma pivy a jednou zelenou) za mohutného povzbuzování sedmičlenné posádky v pětimístném autě nemají dlouhého trvání. V lepším případě končí návštěvou škarpy a odtahem s prvním zakokrháním kohouta pomocí místního zemědělce v traktoru.
Avatar - euro89
29. 4. 2011 21:48
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Mělo tam být samozřejmě "žádnou", "ř" a "ž" jsou na klávesnici vedle sebe a tak se chybička vloudila. ;-) No, netvrdim, že ten tebou popsaný přístup nikdo nepraktikuje, ale podle mě to dělá hlavně mnou popisovaná skupina lidí. My, když s přáteli někam jedem na párty, tak ten, kdo řídí, je opravdu celý večer jen na Red Bullech nebo Ice Tea a víc, než tři lidi k sobě do auta neberu nikdy, protože bez ohledu na údaje v techničáku považuju většinu aut za čtyřmístný (tedy pokud chce člověk cestovat pohodlně). Co já znám lidi, který maj nebo měli před 21. rokem silný auto, tak to jsou všechno opravdu dobrý řidiči. Ale když se podívám, kdo z mladých jezdí v těch největších střepech, tak jsou to právě takový ty typy, co tráví celý dny někde na lavičce chlastáním krabicovýho vína a hulením trávy - ty by měli podle mě ze silnic zmizet!
30. 4. 2011 12:59
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Přesně tak, že je někdo na silnici nebezpečnej idiot, na to nemá vliv auto. Kamoš třeba si postavil ukrutně nadupanýho Forda Capri. Nebál jsem se s ním jet i když jezdil zatáčky dveřma napřed. Auto znal, řídit uměl skvěle, nikdy neriskoval, protože to auto nechtěl zrušit.
Zato jeden příbuznej kterýho raději nebudu jmenovat nemá ještě ani papíry a už jezdil v autě svýho otce klidně i pořádně nadranej a ještě vozil další podobný ožralý individua. Potom se díky zpomaleným reakcím nevešel do zatáčky, proletěl se skokem z mostu a přistál na boku a střeše ve stoce. Prej byl tak namol že vůbec nechápal co se děje a strašně ho překvapilo že když odepnul pásy tak vypadl ze sedačky přes okno rovnou do těch sr*ček :-)
Žádný rychlý auto neměl. Naštěstí se jemu ani ostatním nic moc nestalo a doufám že už si snad dá větší pozor.
30. 4. 2011 13:07
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Já musím souhlasit s tím že tenhle návrh je naprostá * protože jenom naši mají 4 auta a žádný nemá výkon pod 250 kw :-) ..sice mi bude 18 až za půl roku takže teď dělám řidičák ale to bych potom kromě svýho auta nemohl řídit nic jinýho takže taky výborný ! Jinak já bydlím uplně na jihu Brna a přimo před barákem máme sloup veřejnýho osvětlení a pěkně kreténskou silnici (dlouhá poměrně rovná s mírnou zatáčkou) takže nám to před 3 rokama narvali borci do toho sloupu a znal sem je od vidění. Tito 3 borci se zabili a byli zhulení a ožralí. Dál ze zkušenosti co tak vím tak opravdu nazáleží na autě ale na řidiči protože jako p*ča může jet aji nějakej strašnej drsoň v Puntu co se skoro rozpadá ale on si tam dal novej výfuk aby to bylo slyšet, že zrovna on jede a myslí si jak to vyhrál s tuningem !
Avatar - Chuck Norris
29. 4. 2011 15:14
úplně jednoduchý
Nevidím to jinak než tak že bych si prostě v 18 letech koupil za pár kaček octavii 1,9tdi ve vrak stavu narval do motoru 60tis, měl tam 150kw a v techničáku stále 66kw a byl bych naprosto vysmátý :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
29. 4. 2011 18:10
Re: úplně jednoduchý
JJ, najel 2000 km a buď se motor rozpadne a nebo auto obtočené kolem stromu... >:D
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2011 15:15
blbost
takový plošný omezování je podle mě ptákovina :no:
Rozbalit vlákno
0
29. 4. 2011 16:04
V Itálii
mají omezení na 57 kW, a taky to přežijou.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
29. 4. 2011 21:53
Re: V Itálii
V KLDR nemají volný přístup na internet a taky to tam přežijou. Možná dokonce většina lidí ani neví, co to internet je. >:-[] Ale opravdu máme za potřebí si brát od každý země jen to nejhorší? :-!
29. 4. 2011 21:39
A co senioři
Já bych spíš omezil některé řidiče nad určitý věk, především kolem 70.Nebo trestal lékaře, když nedělají test způsobilosti poctivě(Většinou vemou prachy, podškrábnou to a adios).
To jsou kolikrát takový střelci, že jsou schopni udělat těžkou nehodu na jakémkoliv místě.

Neslyší, nevidí, nereágují, nepředpovídají a myslí si že stále jezdí jako za mlada.Na poukazy že něco není v pořádku reágují až agresivně a diví se že s nimi nechce nikdo jezdit.Smrtelná kombinace...Vím co říkám v rodině mám několik takových poděsů.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
29. 4. 2011 22:12
Re: A co senioři
Máš recht, ty kontroly nejsou dobré... :yes: sám jsem to zažil.
30. 4. 2011 12:44
Re: A co senioři
Je to tak, znám jednoho důchodce. Nastartuje auto, hned plnej kotel a mizí rychlostí jako nějakej závodník. Odhad žádnej, má problém se trefit do garáže. Jak se říká že auto po důchodci je v dobrým stavu, tak tenhle důchodce už úplně novou Thalii zhuntoval naprosto neuvěřitelně a rozhodně bych po něm auto nechtěl ;-\
30. 4. 2011 11:05
nesmysl
omezeni nqa KW je nesmysl, vubec neni zohlednen vykon na vahu daneho vozu, kde jedno 110kW auto muze bejt rodinnej kombik co vazi 1.8tuny a druhe 110kW auto muze bejt sportacek s vahou 0.8tuny :-! taky omezeni na vek ridice je tak trosku sporne, kazdej clovek respektive ridic muze bejt jinak zkuseny/agresivni at je mu 18 nebo 38, me kuprikladu zklidnilo as presednuti z maleho HH do rodinneho kombiku ve 27 letech, proste HH me bavil a vyuzival jsem jeho vlastnosti, kdesto rodinna lod co vazi najednou skoro o tunu vic me zmenila a proste jezdim pohodlne, skoro porad na tempomat a uzivam si naopak klidnou jizdu kde si uzivam pohodli, a to i presto ze vykonu na tunu mam vic nes u toho HH

spis nez omezeni na vykon bych zavedl zkusebni dobu pro cerstve ridice, prvnich treba 5 let kdy ma dana osoba ridicak proste prisnejsi pravidla a ridicak jen na zkousku, kuprikladu dvojnasobne body a pokud dosahne na max pocet, tak ridicak na 5 let neuvidi, a s dalsim ridicakem stejne, proste ackoliv us to bude jakoby druhej ridicak, zase ho brat jako novacka, proste podminka jak pro recidivisty :-)
Rozbalit vlákno
0
30. 4. 2011 12:39
Není důvod měnit systém
Zavádět věkové hranice pro řízení čehokoliv nic neřeší. Když nebudu do 24 vůbec řídít a potom si udělám papíry na nejsilnější motorky a auta, budu jezdit bezpečněji? Taky se musí připomenout, že na dopravní nehody má zásadní vliv ne věk, ale porušování předpisů. Tím nemyslím jen rychlost, ale i předjíždění v zatáčce, na křižovatce, nedávání přednosti, kašlání na plnou čáru a semafory, atd. Ale ono je jednodušší plošně zavést další nesmysl než začít tvrdě vyžadovat dodržování všech v současnosti platných zákonů. Ten maník v silným autě nikoho nezabije pokud pojede po městě 50 a klidně může mít 1000 koní. Pokud ale pojede 150, pokuta, vězení, papíry na 10 let pryč. Způsobí bezohlednou jízdou nehodu? Vězení a papíry pryč do konce života.
Tady v Brně teď nafetovanej nepřizpůsobivej předjížděl šalinu zleva po kolejích v protisměru zhruba 120, srazil a zabil zdravotní sestru na přechodu. A vypadá to že to uhraje jen na kratší pobyt v psychiatrické léčebně.
Všechno je to o přijatelným riziku který každej zhodnotíme než uděláme něco nezákonýho. Kdybych věděl, že mi za překročení rychlosti o 20 km/h napaří 14 dní v cele, nikdy bych rychlost o tolik vědomě nepřekročil. Kamoš třeba jezdí po městě i přes 100 v hodině na 50, protože tvrdí že pokuta ho neštve a body za pár kaček zamázne taky. Podobně se chovají všichni pracháči i sami poslanci tak kde to potom jsme?
Když tady nejsou citelný sankce a nikdo dodržování zákonů nevyžaduje, každej jezdí jako prase a nějaký další zákony na tom nic nezmění.
Rozbalit vlákno
0